Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset itkee kun rahat ei riitä

Vierailija
04.10.2024 |

Kommentit (454)

Vierailija
81/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tmä on paras:

Tulot: Bruttotulot ovat 8000 euroa kuukaudessa, nettotulot 4000 euroa. Bruttopalkan summassa on mukana vapaa autoetu, jonka vuoksi käteen jäävä osuus on pienempi.

Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.

Mihin ihmeeseen saa kulumaan joka kuukausi 8000e??

Bruttotuloista vähennetään ensiksi verot, jolloin netoksi jää n. 50% tuosta.

Tuo kysyjä tarkoitti varmaan perheen nettotuloja, jotka ovat n. 8000 e. 

Vierailija
82/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki on käsittelyssä. Kohta saa irtisanoa helposti porukkaa myös julkisella.

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.

Asuntoja tulee menemään ulosottivirastolle isot määrät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosien aikana säästänyt palkasta ja työttömyysrahasta 27000 euroa. Palkkani ei ole ollut yli 1500 euroa. Olen ollut 8 vuotta työtön ja olen säästänyt 8000 euroa työttömyysrahasta.

Vierailija
84/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tmä on paras:

Tulot: Bruttotulot ovat 8000 euroa kuukaudessa, nettotulot 4000 euroa. Bruttopalkan summassa on mukana vapaa autoetu, jonka vuoksi käteen jäävä osuus on pienempi.

Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.

Tuo kysyjä tarkoitti varmaan perheen nettotuloja, jotka ovat n. 8000 e. 

Tosi, isot tulot. Kun sut irtisanotaan niin lainat ei ole menoja eli et saa toimeentulotukea lasten ruokiin.

Jos ei ole säästöjä niin menetät omistusasunnon.

Itsepä tuhlasit ulkomaanmatkoihin.

Vierailija
85/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosien aikana säästänyt palkasta ja työttömyysrahasta 27000 euroa. Palkkani ei ole ollut yli 1500 euroa. Olen ollut 8 vuotta työtön ja olen säästänyt 8000 euroa työttömyysrahasta.

Tuskin. Työmarkkinatuki on 595 ja toimeentulotukea ei saa, jos on säästöjä.

Vierailija
86/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Korkeammat verot ja lisäksi täydet päivähoitomaksut ja iltapäiväkerhomaksut - naapuri saa maksutta nämä palvelut. Itse maksetaan kaikki asumisen kulut - naapuri saa satoja euroja asumistukea. Itse maksetaan lääkkeet, lääkäri- ja sairaalakäynnit - naapurille ne  maksetaan toimeentulotuesta. Lasten vaatteet ja harrastukset maksetaan kokonaan - naapuri saa sossusta harkinnanvaraista tukea ja järjestöiltä harrastusmaksuja maksetuksi. Kyllä joskus käteen jää näiden jälkeen vähemmän kuin mitä naapurille. Erilaiset etuudet tekevät sen, että naapuri saa useiden satojen ja jopa tuhansien hyödyn, joka keskituloisella vähentää suoraan käteen jäävää rahan määrää, mutta pienituloisella ei. Keskituloisella näiden jälkeen voi jäädä vähemmän käyttörahaa kuin pienituloisella. 

Niinhän sitä voi, mutta se keskituloinen asuu mukavassa omistusasunnossa ja ajelee omalla autolla (tai jopa kahdella), ehkä on vene tai kesämökkikin. Se asuminenhan tyypillisesti haukkaa ison osuuden keskituloisen lapsiperheen tuloista, halutaan asua niin mukavasti, tilavasti ja hyvällä alueella kuin mahdollista, ja siksi nämä kohonneet lainakorot on aiheuttaneet monille talousvaikeuksia. Ei enää riitä rahat kaikkeen muuhun mukavaan. 

Vierailija
87/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kallis maa, mutta palkat erittäin huonoja keskituloisilla ja asiantuntijatehtävissä olevilla.

Veroja on yksinkertaisesti liikaa ja tuilla eläviä liikaa. Tämä on suuri muutos esim. 80-lukuun. Vain suurituloisille on mahdollisuus hankkia monta lasta. Tällainen kallis yhteiskunta väistämättä näivettyy, lapsia ei synny ja parhaat muuttavat pois.

On se kumma kun naapurin persaukisella pariskunnalla on varaa tehdä lapsi joka vuosi. Taitaa jo lähemmäs kymmenen olla ja taas kohta on yksi lisää. Ei niillä ole mitään ongelmia lisääntyä eikä rahat lopu. Niin ja kyllä ne isot rahat maksetaan aivan muualle kuin kansakunnan köyhille, mutta eihän sinua haittaa se lainkaan. Taitaa kaverisikin olla näitä korruptioloisia.

Vierailija
88/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tmä on paras:

no ei sun vero% ole 50

Vierailija
89/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 595, mutta sitä alentaa vuokra-,korko-,metsä- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Vierailija
90/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet karavaanari ja 5 lasta niin et saa toimeentulotukea, kun irtisanotaan. Sun pitää myydä asuntovaunu ja käyttää rahat ruokaan.

Vierailija
91/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kotonakin rahaa voi säästää.

Vierailija
92/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurituloisten suurin ongelma on tuloihin nähden liian kallis asuminen. Ja toisilla suurituloisilla sijoitusasuntojen asuntolainat... Itse tehtyjä ongelmia.

sulla kelan elätillä ei ole noita ongelmia kun olet aina rahaton.

Vierailija
93/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin tuskin? Minäkin säästin 1000e vuodessa työmarkkinatuesta. Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea joten aivan hyvin voi säästää.

Vierailija
94/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 595, mutta sitä alentaa vuokra-,korko-,metsä- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.

Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

huomenta jankuttaja kusipää.pitääki mennä lämmittämää ranta sauna kiva olla tääl mökillä päiväl veneilemaan jos sais kalaa.mitäs sinne kerrostalo luukkuun kuuluu?

Vierailija
95/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomenta jankuttaja kusipää.pitääki mennä lämmittämää ranta sauna kiva olla tääl mökillä päiväl veneilemaan jos sais kalaa.mitäs sinne kerrostalo luukkuun kuuluu?

Olen töissä, mutta myös kokemusta työttömyydestä.

Tiedätkö, että jos sun ja vaimon vuositulot on yhteensä 30000 brutto - verot ja 2 lasta niin et saa muita tukia kuin pelkän 595 työmarkkinatuen.

Kohta tulee potkulaki ja saadaan mökkejä ja asuntovaunuja halvalla, kun perheiden on pakko saada ruokaa.

Vierailija
96/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös paikallinen sopiminen on käsittelyssä eli saa ohittaa työehtosopimuksen ja ottaa uusia työntekijöitä tessiä pienemmällä palkalla töihin ja irtisanoa vakituisia yhdestä virheestä tai myöhästymisestä.

Vierailija
97/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasiakin on, että asuntolainaa 200 000 € ja tilillä 500. Tulevia ulosottoviraston asiakkaita.

Missä on säästöt, kun kohta saa irtisanoa helposti?

Vierailija
98/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.

No tästä on jo viisi vuotta, kun oma nettotuloni oli 860 euroa,  mutta kyllä sillä pärjäsi yksin asuva. Puolet meni vuokraan. Nyt hintojen noustua pitäisi olla ehkä satanen enemmän tai sitten asioida ruokajonossa.

Vierailija
99/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä, mutta myös kokemusta työttömyydestä.

Tiedätkö, että jos sun ja vaimon vuositulot on yhteensä 30000 brutto - verot ja 2 lasta niin et saa muita tukia kuin pelkän 595 työmarkkinatuen.

Kohta tulee potkulaki ja saada

Ja toi 30 000 brutto yhteensä on siis koko vuoden tulot.

Vierailija
100/454 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää kun nää isotuloset kehtaa valittaa! Koittas edes sen yhden kuukauden elää 800 euron netolla niin vois mielipide muuttua. Hyvä kun edes halpaan ruokaan rahaa.

No tästä on jo viisi vuotta, kun oma nettotuloni oli 860 euroa,  mutta kyllä sillä pärjäsi yksin asuva. Puolet meni vuokraan. Nyt hintojen noustua pitäisi olla ehkä satanen enemmän tai sitten asioida ruokajonossa.

Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.

5 lapsen äidit pääsee töihin, jos on kotihoidontuella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä