Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on omituinen ongelma liittyen naapuriini, toivottavasti saan asiallisia vastauksia

Vierailija
04.10.2024 |

Asun rivitalossa ja seinänaapurina on vanhempi nainen. Aina jos menen sisäpihan postilaatikolle tai omalle takapihalleni puuhailemaan, hän tulee juttusille tai vähintäänkin katselemaan touhujani.

Olen introvertti, ja minulla on ehkä jotain paniikkihäiriön omaistakin, enkä tykkää olla huomion kohteena. Tästä syystä kaikki pihatyöt ovat jääneet viime aikoina hoitamatta, ja posti kasautuu laatikkoon. Usein hän myös bongaa sen, jos vien roskia, niin sitäkin vältän viimeiseen asti.

En vaan pysty nyt sosiaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan, koska olen todella kuormittunut. Mitä teen?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kumma ketju, ei voida edes paria sanaa naapurille sanoa ja alapeukutetaan sitäkin, jos jossain taloyhtiössä oletetaan ihmisten tuntevan toisensa!

Vierailija
82/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ollut kolmekin samanlaista naapuria. Vanha mummo, joka soitteli ihan ovikelloakin tarpeessaan saada minusta ilmainen vanhusparkki itselleen. Toinen kiehnäsi kuin maaliskuinen kissa ja suuttui, jos häntä ei tervehtinyt. Kolmas oli vanha mies, joka seisoi pihassa odottamassa, kun tulin autolla töistä rättiväsyneenä kotiin.

Nämä vain esmerkkeinä ihmisistä, etenkin vanhoista, jotka ovat vampyyrejä imemässä verta ja vaatimassa huomiota muilta ihmisiltä. Rajaton taitaa olla täsmätermi näille. Eivät tajua, että tuntemattomat ihmiset eivät ole velvollisia huolehtimaan heidän emotionaalisista tarpeistaan.

Olet joutunut tällaisen vampyyrin uhriksi. Ei ihme, että ahdistaa. Eikä näille voi antaa pikkusormea: se vain rohkaisee heitä vaatimaan enemmän. Pattitilanne, josta ei ole poispääsyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ja ala erakoksi.

Vierailija
84/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka joutui lopulta viemään roskatkin roskikseen vain yöaikaan, kun yksi naapuri juoksi välittömästi ovelleen huhuilemaan jos edes näki vilauksen minusta pihalla. Tuollaiset ihmiset ovat ihan hirvittävän ahdistavia.

Vierailija
85/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt oudoksi tämä kansa.. Ei mikään ihme että sukupuutto edessä, kun naapureiden olemassaolokin aiheuttaa paniikkikohtauksia. Ei jumalauta. Tänne jos joku hyökkää niin se on game over. Jengi menee sänkynsä alle piiloon ja odottaa että kaikki on ohi.

Vierailija
86/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt oudoksi tämä kansa.. Ei mikään ihme että sukupuutto edessä, kun naapureiden olemassaolokin aiheuttaa paniikkikohtauksia. Ei jumalauta. Tänne jos joku hyökkää niin se on game over. Jengi menee sänkynsä alle piiloon ja odottaa että kaikki on ohi.

Tuollaiset yököttävät liima-naapurit ovat ihan asia erikseen. Ilmeisesti et ole itse joutunut sellaista ylenpalttista seuranhakua kokemaan tai sitten olet itse yksi niistä, jotka luulevat olevansa jumalan lahja jopa tuntemattomille.

Vierailija
87/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivitalo on introvertille hankala paikka. Kenenkään velvollisuus ei ole toimia seuralaisena, toki jos huomaa että naapurilla on hätä niin silloin on auttamisvelvollisuus. Jos sanoo kohteliaasti että ei jaksa jutella niin moni loukkaantuu. Toisaalta on myös hyvä tapa lakata hölöttämästä jos toinen vastailee lyhyesti. Voitko viedä roskat ja hakea postin vaikka myöhään illalla? Pihalla puuhatessa nuo kuulokkeet tai napit on hyvä idea, voi vaikka sanoa että mulla on täällä äänikirja ja vaikka kirjan nimenkin tai keksiä jonkun. 

Sana introvertti ei kyllä alunperin tarkoittanut tällaista sairaalloista ihmisten täysvälttelyä, mikä näyttää yleistyvän vauhdilla.. kyllä tuo menee jo patologiselle asteelle.

Vierailija
88/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on erityisherkkiä. Muuta mummon mökkiin metsään äläkä valita.

Vierailija
89/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset yököttävät liima-naapurit ovat ihan asia erikseen. Ilmeisesti et ole itse joutunut sellaista ylenpalttista seuranhakua kokemaan tai sitten olet itse yksi niistä, jotka luulevat olevansa jumalan lahja jopa tuntemattomille.

Aloituksen naapuri saattaa vain yrittää ottaa selvää, että kenen vieressä mahtaa asua. Täysin normaalia. Onko ap joku salainen agentti, vai miksei voi esitellä itseään kohteliaasti kuten normaalit ihmiset, ja siinä vaikka samalla sitten sanoa, että ei ole niin small talkin perään. Nythän naapuri ei tätä tiedä, kun luulee vain että ei ole sattunut mahdollisuutta tutustua, kun ei tiedä ap:n pelkäävän normaalia elämää ja siksi piilottelevan kotonaan.

Vierailija
90/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä ja ymmärrettäviä kommentteja puolesta ja vastaan kuinka kannattaisi toimia. Itse olen huomannut, että jotkut kovin seuralliset ja puheliaat ihmiset eivät osaa lukea ihmistä. Ei kaikkien tarvitse heille avautua kaikesta. Pitää sen seurallisenkin ymmärtää tilannetta ja oppia lukemaan muita ihmisiä. 

Vierailija
91/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet päähän ja teeskentele että olet puhelimessa, höpötät ja naurahdat - nyökkää naapurille ohimennen ja jatka eteenpäin. Toista tätä vaikka joka kerta -- saat olla rauhassa. Toimii !!

Vierailija
92/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että koita totutella asiaan. Ihminen on varmasti yksinäinen. Ja hän etsii yhteisöä. Yhteisön puute on nykyihmisen syöpä. Ajattele jos sinulle kävisi jotain- naapurisi välittäisi ja huolestuisi. Lakkaa pelkäämästä, sinun ei tarvitse pelätä häntä. Olette molemmat ihmisiä . Omia itsejänne. Hän on varmasti huomannut että olet hiljainen. Ole niin hiljainen kuin haluat, ole oma itsesi. Vihamielisyyteen ei ole tarvetta . Naapurisi voi pitää sinusta ihmisenä, vaikka olisit miten tuppisuu. Hän varmasti kaipaa vaan yhteyttä ja toista ihmistä elämään, kaipaa yhteisöä. 

Vierailija
93/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivitalo on introvertille hankala paikka. Kenenkään velvollisuus ei ole toimia seuralaisena, toki jos huomaa että naapurilla on hätä niin silloin on auttamisvelvollisuus. Jos sanoo kohteliaasti että ei jaksa jutella niin moni loukkaantuu. Toisaalta on myös hyvä tapa lakata hölöttämästä jos toinen vastailee lyhyesti. Voitko viedä roskat ja hakea postin vaikka myöhään illalla? Pihalla puuhatessa nuo kuulokkeet tai napit on hyvä idea, voi vaikka sanoa että mulla on täällä äänikirja ja vaikka kirjan nimenkin tai keksiä jonkun. 

Sana introvertti ei kyllä alunperin tarkoittanut tällaista sairaalloista ihmisten täysvälttelyä, mikä näyttää yleistyvän vauhdilla.. kyllä tuo menee jo patologiselle asteelle.

Ai täällä näköjään vastailee joku, jolla on yksisilmäinen agenda. Joo, jatka vaan - keskenäsi. AP on täysin oikeassa. Kenenkään ei tarvitse olla yhdenkään egoisti-naapurin seuraneiti. Sukulaiset ovat ainoita velvollisia antamaan jatkuvaa huomiota tuollaisille, ja usein nekin lopulta lakkaavat vastaamasta puhelimeen kun eivät enää jaksa. Takertuvat ihmiset ovat raskaita.

Vierailija
94/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep! Tämä! Miten nää ihmiset selviää yhtään mistään epämukavista asioista? Saati miten selviäisi henkiinjäämistaistelussa 

Vierailija
95/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on hyviä ja ymmärrettäviä kommentteja puolesta ja vastaan kuinka kannattaisi toimia. Itse olen huomannut, että jotkut kovin seuralliset ja puheliaat ihmiset eivät osaa lukea ihmistä. Ei kaikkien tarvitse heille avautua kaikesta. Pitää sen seurallisenkin ymmärtää tilannetta ja oppia lukemaan muita ihmisiä. 

Joku raja kuitenkin oltava. Ei ole normaalia asua vaikka 10vuotta jonkun rivarinaapurina ilman että tietää edes toisen etunimeä! Kyllä uutena naapurina on velvollisuus edes kerran esittäytyä. Jotenkin pelottava olisi sellainen naapuri, jota ei koskaan näe ja joka aina juoksee pakoon. Tulee mieleen, että on jotain psyykkisiä ongelmia tai rikollisuutta taustalla, ja se luo turvattoman olon, varsinkin jollekin yksin asuvalle mummelille.

Vierailija
96/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammelan kunta "intekroi" panta vankit ja tuhopolttajat samoihin rivareihin kunta takaa että kaikilla on todella paha ja pelokas mieli 24 tuntia.

Vierailija
97/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori ja siksi tyhmä. 

Juuti puhumalla ihmisten kanssa voisit päästä ujoudestasi. 

Vierailija
98/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit on vaan helvetin uteliaita.Naapurina boomeri pariskunta, ei muuta elämää kuin kytätä.

Vierailija
99/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä nämä juttutuokiot ovat? Kysyn vain siksi, että siinä on niin valtava ero, jos joku vaan jatkaa juttujaan eikä lopeta vaikka kuinka vihjailisi, kuin että jos keskustelu on vain pari minuuttia jostain säästä kommentointia.

Vierailija
100/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tulkitsee normaalin ystävällisyyden ihan väärin. Minulla oli tapana tervehtiä - siis vain moikata - naapureita, ei edes jäädä juttelemaan ja sain isännöitsijältä ystävällisen kirjeen, jonka mukaan naapurini oli tehnyt siitä valituksen. Hän ei halunnut, että mennessäni autoon ja hänen mennessään autoonsa ryhdyn tervehtimään, koska hän ei aamulla jaksa mitään kanssakäymistä.

Opin, että en enää tervehdi ketään, joka ei ensin tervehdi minua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi