Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on omituinen ongelma liittyen naapuriini, toivottavasti saan asiallisia vastauksia

Vierailija
04.10.2024 |

Asun rivitalossa ja seinänaapurina on vanhempi nainen. Aina jos menen sisäpihan postilaatikolle tai omalle takapihalleni puuhailemaan, hän tulee juttusille tai vähintäänkin katselemaan touhujani.

Olen introvertti, ja minulla on ehkä jotain paniikkihäiriön omaistakin, enkä tykkää olla huomion kohteena. Tästä syystä kaikki pihatyöt ovat jääneet viime aikoina hoitamatta, ja posti kasautuu laatikkoon. Usein hän myös bongaa sen, jos vien roskia, niin sitäkin vältän viimeiseen asti.

En vaan pysty nyt sosiaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan, koska olen todella kuormittunut. Mitä teen?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon.

Voiko sinne tulla vielä  näin illalla?

Vierailija
102/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että naapurisi ovat sentään ystävällisiä, vaikkakin tunkeilevia ja puheliaita. Kuulokkeet korvilla on hyvä idea, enkä itsekään silloin häiritsisi ketään. Pahempi juttu, jos naapuri kenkkuilee ja kiusaa huvikseen. Sellaisiakin on, vaikkei olisi mitään syytä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka syksyinen ongelma kun juntit muuttavat kerroksiin saatikka rivareihin. kehuvat purku kuntoista mökkiään miljoonien arvoiseksi. alkaa valitus vessan vedosta suihkussa käynnistä liiasta ilman vaihdosta ym ym. rivarit pahempia koko aikainen kyttäys ja paskapuheet. 

Vierailija
104/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto kerrostaloon?

Vierailija
105/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta täysin! Olen itse sosiaalinen ja teen sosiaalista työtä, mutten silti jaksa, että joku on joka päivä pimpottamassa ovikelloa, ilmestyy välittömästi selän taakse, jos teen omassa pihassani jotain, seisoo selän takana, jos avaan autoni takaluukun, utelee, änkee sinun omaan varastoosi perässäsi sisään, änkee väkisin sisään kotiisi, änkee yleisavaimella kotiisi, kun et ole kotona, seisoo ikkunan takana ja tuijottaa sisään, lainaa jotain, pyytelee jatkuvasti palveluksia jne. 

Meillä on nykyään ihanat naapurit. Tervehtivät ja juttelevat joskus muutaman sanan. Mutta kokemusta on myös ensin mainituista raskaista riippujista, jotka vainoavat naapuriaan. He ovat todella raskaita, jos sellaisen riesan saa. Otan osaa ap.

Vierailija
106/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia ja toisille sosiaalinen kanssakäyminen on vaikeampaa, sen ymmärrän. Mutta omalla kohdalla raja menee siinä, jos nämä ujot/sosiaalisesti rajoittuneet alkavat valittamaan siitä, että neurotyypillinen enemmistö toimii kuten normaalia on, varsinkin jos ei ole kertaakaan sanonut kenellekään, että itsellä on haasteita sosiaalisissa tilanteissa. 

Erakoitukaa siis rauhassa, mutta millä oikeudella määräilette ja dissaatte naapurin mummoa, että tämä ei saisi edes tervehtiä, vain koska se on teidän henk koht ongelmien takia epämiellyttävää?! Täällä palstalla alkaa olla useinkin sellaisia aloituksia, joissa yritetään tehdä epänormaalista käytöksestä normaalia, ja haukutaan niitä jotka yhä käyttäytyy normaalisti, aivan kuin ne normaalit olisivat se ongelma.

Vierailija
107/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riitainen talo riidan aiheuttaja aina perässä selittelemässä puheenjohtajaksi hamuassa. aina perässä sit paloi pinna sanoin painu vit... vai otatko turpaan meni perille ei ole enää postiakaan lähetellyt

Kuulostat arvaamattomalta ja väkivaltaiselta.

Vierailija
108/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on erilaisia ja toisille sosiaalinen kanssakäyminen on vaikeampaa, sen ymmärrän. Mutta omalla kohdalla raja menee siinä, jos nämä ujot/sosiaalisesti rajoittuneet alkavat valittamaan siitä, että neurotyypillinen enemmistö toimii kuten normaalia on, varsinkin jos ei ole kertaakaan sanonut kenellekään, että itsellä on haasteita sosiaalisissa tilanteissa. 

Erakoitukaa siis rauhassa, mutta millä oikeudella määräilette ja dissaatte naapurin mummoa, että tämä ei saisi edes tervehtiä, vain koska se on teidän henk koht ongelmien takia epämiellyttävää?! Täällä palstalla alkaa olla useinkin sellaisia aloituksia, joissa yritetään tehdä epänormaalista käytöksestä normaalia, ja haukutaan niitä jotka yhä käyttäytyy normaalisti, aivan kuin ne normaalit olisivat se ongelma.

Meillä oli ennen sekopäät naapurit. Nuori pariskunta. Menivät mm. yleisavaimella toisen naapurimme asuntoon. Jäivät kiinni, koska talon asukas olikin kotona... suihkussa. Käytös todella ärsyttävää. Jatkuvasti selän takana pyytelemässä palveluksia, tavaraa lainaan ym. Eli kyllä näitä ihan oikeasti on. Ei tarvitse olla itse edes epäsosiaalinen, että alkaa ärsyttämään. Tuskin kukaan jaksaa, että joku on ihan joka päivä ja jatkuvasti kyttäämässä selän takana.

Vierailija
109/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia

Naapurille. Jolla pakkomielle tunkea naapurinsa kansaa juttusille jatkuvasti. 

Vierailija
110/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samanlainen naapuri ja joskus kun en viitsi jutella sille mitään kun käyn postilootalla niin otan kännykän ja olen muka puhuvinani siihen niin ei tule pälpättämään. 

Vierailija
111/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene silloin ulos kun se on saunassa tai pimessä

Vierailija
112/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ennen sekopäät naapurit. Nuori pariskunta. Menivät mm. yleisavaimella tois

Menikö minulta jotain ohi, vai kuvailiko ap naapurinsa pelottavaksi sekopääksi? Kun minä sain sellaisen kuvan, että ap:n naapuri tulee vain juttelemaan pihalla. Ei käynyt edes selväksi, kuinka pitkästi jutustelee, kyseleekö tungettelevia kysymyksiä, jne.

Jos joku tulee yleisavaimella (mistä sellaisen saivat edes?) naapureiden kotiin, niin onhan se nyt herranen aika sentään jo poliisi-ilmoituksen paikka eikä pelkän ärsyyntymisen!

-eri

Vierailija
113/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kaltaiset ihmiset haluavat sinulta jotakin, mutta mitä naapurisi haluaa sinusta ei ole vielä tiedossa.

Odottaa sopivaa tilaisuutta, kun on ensin saanut sinut luottamaan häneen. 

Vierailija
114/116 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, naapurissa on kotirouva, joka poti seuranpuutetta, vaikka hänellä oli kolme kersaa ja mies. Hän yritti joka päivä tulla meille ihan vain istumaan sohvalla ja juttelemaan "mukavia".

Äiti teki kolmivuorotyötä sairaalassa. Vapaapäivät olisi pitänyt sitten katsella ventovierasta ihmistä kuin ylimääräistä lasta siinä meidän omien lasten ohella.

Lopulta äiti ei enää päästänyt naista sisään. Ei vaan enää jaksanut, ja minä ymmärrän täysin. Ei meinannut sekään riittää. Ovenkahvassa roikkui naapurin nainen ja huusi siellä kuin merihädässä, kun ei enää päässytkään pilaamaan töissäkäyvän äitini vapaapäiviä.

Jotkut ihmiset ovat kaistapäisiä, ja niin monin eri tavoin.

Vierailija
115/116 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummo kuulostaa yksinäiseltä. :(

Netissä voi ilmoittautua kävelyseuraksi yksinäisille vanhuksille, esimerkiksi Punaisessa Ristissä.

Vierailija
116/116 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme minun vanhassa kotitalossani, asuinalueella. Naapurin vanha mies tulee heti säkättämään, jos menemme takapihalle. Härnäsi aikoinaan äitiäni monella tapaa. Emme oikein viitsi enää mennä näkösälle, kun tulee heti sinne. Ainoastaan nurmikon leikkuu onnistuu, mutta silloinkin on sen näköinen, että pitäisi sammuttaa kone. Siirsimme jo pihakalusteet pihan nurkkaan, etupuolelle, mihin ei näe. Mutta kaksi kertaa on tullut jo sinnekin, vaikka on ollut vieraita. Kuullut puheen,naurun. Pitää varmaan sanoa pahasti, kun hyvästien sanominen ei onnistu. Sitten alkaa tod.näk. kiusanteko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan