Mitä ostaisit jos saisit käyttää 300-400€? Rahaa ei saa laittaa säästöön tai käyttää laskuihin tai perus elämiseen.
Otsikossa jo kysymys.
Kysyn tätä siksi, koska vanhempani lupasivat minulle tämän suuruisen lahjan, ja en keksi yhtään mitä haluaisin. Olen pyritellyt mielessä joko viikoloppumatkaa Eurooppaan vaikka joulumarkkinoiden aikaan tai sitten älykelloa 🤔
Tuleeko teiltä parempia ideoita?
Kommentit (198)
300€ ?
Sillä vois viettää yhden tavallisen illan baarissa. Noin 80€ menee jo pelkkiin takseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin silmälääkärissä (julkisella ei ole saatavilla) ja ostaisin lopuilla uudet silmälasit, tosin raha ei riittäisi maksamaan niit kokonaan, joten loppuvelka osamaksulla, mutta sitä ei jäisi paljoa. Näköni huononee vauhdilla ja suvussa näönmenetykseen johtava sairaus...
Loppuvelka?? Miten pers'aukinen sinä olet??
Koitappas rauhoittua pikkuisen. Yksi kysymysmerkki riittää.
Voisin uusia oman telkkarini 43'' älytelkkariin, vaikka se teräväpiirtoa tukeekin. Telkku on kuitenkin sen verran vanha, että sen älyominaisuudet ovat vanhentuneet. Vanhan telkkarin antaisin aikuisen poikani opiskelija-asuntoon. Hänen vanhassa telkkarissaan ei ole teräväpiirto-ominaisuutta.
Toinen vaihtoehto olisi hyvä Epsonin printteri (n. 200 euroa), jossa on edulliset käyttökustannukset. Nykyään ei enää saa kirjastossa ilmaisia printtejä, joten olisi kiva päästä printtaamaan ja skannaamaan kotona. Tällöin rahaa riittäisi uusia myös vanha reititin ja kenties tarjouksesta ostaa itselle uusi kuoritakki. Entisen hihoihin on alkanut tulla jo reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin silmälääkärissä (julkisella ei ole saatavilla) ja ostaisin lopuilla uudet silmälasit, tosin raha ei riittäisi maksamaan niit kokonaan, joten loppuvelka osamaksulla, mutta sitä ei jäisi paljoa. Näköni huononee vauhdilla ja suvussa näönmenetykseen johtava sairaus...
Kai sitä hämmentyy jos jonkun elämä on muka kympeistä kiinnin. Täysin naurettavaa touhua. Mikä lie sokeaa leikkivä provoilija.
Vierailija kirjoitti:
Menisin viikonlopuksi johonkin hienoon hotelliin rannikolla. Kiertelisin rantoja ja museoita.
Joo, olen nörtti.
Joo koko vkl, kahdeksi yöksi 🏞🌊🏰
Aikuiselle ihmiselle tuo 300-400€ on käytännössä aika pieni rahasumma joka ei juurikaan arjessa edes näy. Mitä sillä tekisin.. ehkä ostaisin autooni uudet eturenkaat ja takarenkaat maksaisin itse. Siinäpä se 400€ sitten olikin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Seksiä kait.
Kyllä olet päästäsi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä hämmentyy jos jonkun elämä on muka kympeistä kiinnin. Täysin naurettavaa touhua. Mikä lie sokeaa leikkivä provoilija.
Otappas ihan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin veljelleni jotta hän voi viedä lapsensa Korkeasaareen tai Linnanmäelle.
Ihanaa 👍🥰
Vierailija kirjoitti:
Aikuiselle ihmiselle tuo 300-400€ on käytännössä aika pieni rahasumma joka ei juurikaan arjessa edes näy. Mitä sillä tekisin.. ehkä ostaisin autooni uudet eturenkaat ja takarenkaat maksaisin itse. Siinäpä se 400€ sitten olikin.
Toimeentulotuella kai sitten elää vain lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kyllä elämä voi olla kympeistä kiinni, jos säästöt on jo käytetty tai ne on varattava joihinkin muihin tarkoitukseen. Itsellä tulot ovat putoamassa puoleen. Nyt saan 1200 euroa neljässä viikossa, jatkossa alle 600 euroa, kun ansiosidonnainen loppuu. Haen töitä, mutta yli kuusikymppisen on vaikea työllistyä eikä kuntakaan enää tarjoa ns. velvoitetyötä.
Minullakin on näköä heikentävä perinnöllinen sairaus, jonka takia tarvitsen silmätippoja. Käytän niitä kuitenkin vähemmän, kuin on määrätty, koska säästän. Onneksi minun tapauksessani mahdolliseen näön heikkenemiseen on sitten leikkauksella mahdollisuus saada parannusta.
Minulla on vielä säästöjä, mutta tuleva 600 euron leikkaus tulee kuluttamaan säästöni loppuun ennen kuin pääsen eläkkeelle.
Ostaisin sellaisia askartelutarvikkeita ja säilytyssysteemejä, joita en raski jostain syystä ostaa. Ja samalla ihmettelen itseäni, että miksi en raski!
Tarvitsisin uuden kuoritakin, vanhasta hajosi juuri vetoketju. En ehkä käyttäisi uuteen ihan tuollaista summaa, jäljellä olevalla rahalla menisin vaikka teatteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella kai sitten elää vain lapsia?
Eikä n. 1500 - 2000 e bruttopalkkoja ole. 🙄
Lisää rahaa niin saan kissanpennun.