Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostaisit jos saisit käyttää 300-400€? Rahaa ei saa laittaa säästöön tai käyttää laskuihin tai perus elämiseen.

Vierailija
29.09.2024 |

Otsikossa jo kysymys.

Kysyn tätä siksi, koska vanhempani lupasivat minulle tämän suuruisen lahjan, ja en keksi yhtään mitä haluaisin. Olen pyritellyt mielessä joko viikoloppumatkaa Eurooppaan vaikka joulumarkkinoiden aikaan tai sitten älykelloa 🤔

Tuleeko teiltä parempia ideoita?

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita vaatteita tai kenkiä.

Vierailija
182/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jollekin kiinnostavalle kurssille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin mökin viikonlopuksi.

Vierailija
184/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonperintösäätiön suojelemaa metsää.

Vierailija
185/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt: menisin hyvälle kampaajalle, joka värjäisi hiukset ja laittaisi niihin tuuhennosta. Tuo summa ei kyllä riittäisi, pitäisi olla tuplat.

Vierailija
186/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin uuden puhelimen. Jos rahaa jäisi yli, ostaisin lankoja sukkien kutomiseen Ukrainaan. 

Vierailija
187/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ulkoiluvaatetta syys-talvikaudelle tai hyvän minitrampoliinin.

Vierailija
188/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ravintolassa syömässä jotain supererikoista tai ostaisin paremman kirkasvalolampun.

Vierailija
189/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin englantilaiset reunosrakenteiset kengät, joilla voisin kävellä 15 vuotta.

Vierailija
190/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla hintaa ei saa kunnon pyörää jota oon ajatellut, joten ehkä mä ostaisin uuden robotti-imurin. Vanha kun on menettänyt tehoaan. 

Vierailija
191/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin varmaan hyvät talvikengät, toppahousut ja toppatakin. Monta talvea on pitänyt ostaa, mutta silti menen niillä vanhoilla hieman epäsopivilla housuilla, takeilla ja kulahtaneilla kengillä.

Vierailija
192/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ottamassa purentalihaksiin botoxia, että ei olisi koko ajan naama niin kipeä ja jumissa. 

Vierailija
193/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi raha ei riitä. Tarttisi olla n pari tonnia, niin pystyisin toteuttamaan: ajat yksityislääkäreille ja antioksidanttiklinikkaan kalliita, sitten Halloween-juttuja, Goretex lenkkikengät, vaatteita, laadukkaat tohvelit, flanellipyjamia. Oikeastaan tarttisi olla 10 000, niin voisin suunnitella huolettomammin ja järkätä esim ilta-aikoja kotikäynnein hyvinvointijutuista fysioterapiaa, pt jne. 

Jos 300-400 niin varmaan säästöön tai -goretex-kenkiin.

Vierailija
194/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet silmälasit on mun seuraava hankinta. Pitäisi vaan ensin hommata aika näöntarkastukseen.

Vierailija
195/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin talvitakin ja kengät.

T. Köyhä

Vierailija
196/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä riittäiskö kaikkeen mutta..

Vaatteita

Hajuvesi

Uusi huonekasvi

Ravintola illallinen

Villalangat hailuotolaisen villapaidan tekemiseen 

Vierailija
197/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamiseen, jos ei ole tarvetta ostaa mitään tavaraa.

Vanhempani joskus aikanaan halusivat minulle ostaa nimenomaan uusia huonekaluja kun muutiin omilleni. Samat olisi saanut 90 % halvemmalla kirpparilta ja olisi paremmin riittänyt raha ruokaan ja vapaa-ajan harrastuksiin ym. elämiseen.

Ei kannata väkisin keksiä mitä tavaraa ostaa, jos ei ole tarvetta.

Lomamatka myös ihan hyvä idea, jos nyt tuntuu siltä, että on erityisesti loman tarpeessa.

Jos ei ole usein mahdollisuutta lähteä lomalle, mielestäni kannattaa lähteä vasta sitten, kun on sen tarpeessa. Niitä aikoja varmasti tulee. :)

Vierailija
198/198 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamiseen, jos ei ole tarvetta ostaa mitään tavaraa.

Vanhempani joskus aikanaan halusivat minulle ostaa nimenomaan uusia huonekaluja kun muutiin omilleni. Samat olisi saanut 90 % halvemmalla kirpparilta ja olisi paremmin riittänyt raha ruokaan ja vapaa-ajan harrastuksiin ym. elämiseen.

Ei kannata väkisin keksiä mitä tavaraa ostaa, jos ei ole tarvetta.

Lomamatka myös ihan hyvä idea, jos nyt tuntuu siltä, että on erityisesti loman tarpeessa.

Jos ei ole usein mahdollisuutta lähteä lomalle, mielestäni kannattaa lähteä vasta sitten, kun on sen tarpeessa. Niitä aikoja varmasti tulee. :)

Ja jos sijoittaminen ei ole tuttua niin sijoita vaikka Indeksirahasto suomeen. Tai johonkon maailma etf:ään. Jossa on alle 0,5 % kulut ja laaja hajautus.

USA voi myös olla hyvä vaihtoehto ja on ollut huomattavasti parempi kuin Suomi, mutta se on luultavasti riskisempi tällä hetkellä. Pitkällä aikavälillä +5 v luultavasti USA parempi..

Tuottoa n 8 % vuodessa