Mitä ostaisit jos saisit käyttää 300-400€? Rahaa ei saa laittaa säästöön tai käyttää laskuihin tai perus elämiseen.
Otsikossa jo kysymys.
Kysyn tätä siksi, koska vanhempani lupasivat minulle tämän suuruisen lahjan, ja en keksi yhtään mitä haluaisin. Olen pyritellyt mielessä joko viikoloppumatkaa Eurooppaan vaikka joulumarkkinoiden aikaan tai sitten älykelloa 🤔
Tuleeko teiltä parempia ideoita?
Kommentit (198)
Juuri nyt: menisin hyvälle kampaajalle, joka värjäisi hiukset ja laittaisi niihin tuuhennosta. Tuo summa ei kyllä riittäisi, pitäisi olla tuplat.
Ostaisin uuden puhelimen. Jos rahaa jäisi yli, ostaisin lankoja sukkien kutomiseen Ukrainaan.
Ostaisin ulkoiluvaatetta syys-talvikaudelle tai hyvän minitrampoliinin.
Kävisin ravintolassa syömässä jotain supererikoista tai ostaisin paremman kirkasvalolampun.
Ostaisin englantilaiset reunosrakenteiset kengät, joilla voisin kävellä 15 vuotta.
Tuolla hintaa ei saa kunnon pyörää jota oon ajatellut, joten ehkä mä ostaisin uuden robotti-imurin. Vanha kun on menettänyt tehoaan.
Mä ostaisin varmaan hyvät talvikengät, toppahousut ja toppatakin. Monta talvea on pitänyt ostaa, mutta silti menen niillä vanhoilla hieman epäsopivilla housuilla, takeilla ja kulahtaneilla kengillä.
Kävisin ottamassa purentalihaksiin botoxia, että ei olisi koko ajan naama niin kipeä ja jumissa.
Toi raha ei riitä. Tarttisi olla n pari tonnia, niin pystyisin toteuttamaan: ajat yksityislääkäreille ja antioksidanttiklinikkaan kalliita, sitten Halloween-juttuja, Goretex lenkkikengät, vaatteita, laadukkaat tohvelit, flanellipyjamia. Oikeastaan tarttisi olla 10 000, niin voisin suunnitella huolettomammin ja järkätä esim ilta-aikoja kotikäynnein hyvinvointijutuista fysioterapiaa, pt jne.
Jos 300-400 niin varmaan säästöön tai -goretex-kenkiin.
Uudet silmälasit on mun seuraava hankinta. Pitäisi vaan ensin hommata aika näöntarkastukseen.
En tiedä riittäiskö kaikkeen mutta..
Vaatteita
Hajuvesi
Uusi huonekasvi
Ravintola illallinen
Villalangat hailuotolaisen villapaidan tekemiseen
Sijoittamiseen, jos ei ole tarvetta ostaa mitään tavaraa.
Vanhempani joskus aikanaan halusivat minulle ostaa nimenomaan uusia huonekaluja kun muutiin omilleni. Samat olisi saanut 90 % halvemmalla kirpparilta ja olisi paremmin riittänyt raha ruokaan ja vapaa-ajan harrastuksiin ym. elämiseen.
Ei kannata väkisin keksiä mitä tavaraa ostaa, jos ei ole tarvetta.
Lomamatka myös ihan hyvä idea, jos nyt tuntuu siltä, että on erityisesti loman tarpeessa.
Jos ei ole usein mahdollisuutta lähteä lomalle, mielestäni kannattaa lähteä vasta sitten, kun on sen tarpeessa. Niitä aikoja varmasti tulee. :)
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamiseen, jos ei ole tarvetta ostaa mitään tavaraa.
Vanhempani joskus aikanaan halusivat minulle ostaa nimenomaan uusia huonekaluja kun muutiin omilleni. Samat olisi saanut 90 % halvemmalla kirpparilta ja olisi paremmin riittänyt raha ruokaan ja vapaa-ajan harrastuksiin ym. elämiseen.
Ei kannata väkisin keksiä mitä tavaraa ostaa, jos ei ole tarvetta.
Lomamatka myös ihan hyvä idea, jos nyt tuntuu siltä, että on erityisesti loman tarpeessa.
Jos ei ole usein mahdollisuutta lähteä lomalle, mielestäni kannattaa lähteä vasta sitten, kun on sen tarpeessa. Niitä aikoja varmasti tulee. :)
Ja jos sijoittaminen ei ole tuttua niin sijoita vaikka Indeksirahasto suomeen. Tai johonkon maailma etf:ään. Jossa on alle 0,5 % kulut ja laaja hajautus.
USA voi myös olla hyvä vaihtoehto ja on ollut huomattavasti parempi kuin Suomi, mutta se on luultavasti riskisempi tällä hetkellä. Pitkällä aikavälillä +5 v luultavasti USA parempi..
Tuottoa n 8 % vuodessa
Laadukkaita vaatteita tai kenkiä.