Miten pienessä asunnossa voisit asua? Neliörajasi tai huoneiden minimimäärä?
Minulla se menee noin 30 neliössä. Yksiö on ok, jos se on kuitenkin iso. Alkovi oltava, johon saa eteen verhon tai muun tilanjakajan. Tällainen asunto vain siis minulle, parusuhteessa en voisi asua näin.
Kommentit (133)
Asun yksiössä yksin. 30 neliötä. Aikaisemmin olen asunut myös 24 neliön yksiössä. Se oli kyllä pieni, mutta parempi pohjainen kuin nykyinen.
Nyt on tämmöinen uutuus hirvitys, missä "keittiö" on yhdellä seinällä ja kylppäri/vessa on suhteettoman iso (koska nykyään pitää olla esteetön ratkaisu uusissa taloissa).
Haaveilen kaksiosta, jossa olisi makuuhuone ja erillinen keittiö mihin mahtuu edes pieni ruokapöytä. Joku 50 neliötä olisi luksusta.
Olen yrittänyt katsella 70/80-luvuilla rakennettuja asuntoja sillä silmällä, että heti kun tämän maan talous lähtee nousuun myyn yksiöni ja ostan hyväpohjaisen putkiremontoidun 70-luvun kaksion.
Mulla 29 neliötä. Voisin jopa luopua 10 neliöstä. Emn kerää romua enkä ylimääräistä tavaraa. Oikeestaan jopa 15 neliöstä voisin luopua. . Pidän pikku asunnoista.
12 on sopiva kun se on pyörillä. Onneksi sekään ei ole suomessa vaan jossain jossa on aurinkoa ja edullisemmat hinnat 🤗
Meitä on kaksi henkilöä ja talon koko on 350m2. Tykkään siitä, että on väljää ja tilaa majoittaa omaa perhettä ja ystäviä. Loma-asuntomme on vielä vähän isompi, samoilla kriteereillä: kaikki mahtuu!
Rivarikaksio min 50m2 jos eläisin yksin eikä lastenlapset enää tarvitsisi yökyläpaikkaa
Makuuhuone voisi olla pieni mutta keittiöön ja ruokapöydälle tarvitsen paljon tilaa, iso perhe ja paljon ystäviä. Saunaa en kaipaa.
Piha on oltava
Nykyiset talomme 2 hengelle 120m2 ja 200m2, toki jm usein muitakin mukana
Varmaan 80neliön kolmio olisi minimi. 2 lasta, 2 aikuista ja 2 koiraa. Nyt on 135neliön, neljän makuuhuoneen okt.
Mun asunto on 16m2. Tässä on kaikki mitä mä tarviin. Vuokra hymyilyttää. 550e ja manskulla asustan.
Vierailija kirjoitti:
Mun asunto on 16m2. Tässä on kaikki mitä mä tarviin. Vuokra hymyilyttää. 550e ja manskulla asustan.
Mun asunto on 59 neliömetriä. Tässä on kaikki mitä mä tarviin. Vuokra hymyilyttää. 610 euroa ja Hämeentiellä asutaan (Hakaniemi näkyy).
Tarvitsen ison askarteluhuoneen, muilla huoneilla ei niin väliä. Pieni makkari ja keittokomero riittäisivät.
Neliömäärää en osaa sanoa, nyt asun 74 neliön kolmiossa ja tässä on ehkä puolet? ylimääräistä, mm. eteinen on pienemmän makkarin kokoinen! Parveke oli kiva, kun vielä poltin, nyt sekin on käyttämätöntä tilaa. Tämä on kuitenkin oma, tuskin tulen tästä muuttamaan muualle kuin hoivakotiin.
Asumme 45 neliötä kaksin. Tässä on sauna ja vaatehuone ja vähän typerä pohjratkaisu, hukkaneliöitä. Tilaa on juuri hyvin kunhan on varastokin. 40 saunalla ehkä minimi kaksin jos pohjan miettisi fiksummin. Viihdymme ulkona ja viihdymme itsekseen omissa askareissa kumpikin, ei tule oltua edes "jaloissa" vaikka molemmilla etätyö.
Työsuhdeasunto. Enpä ole neliömetrejä koskaan mitannut tai kysellyt.
Olen asunut 20 neliöisessä, jossa ei ollut parveketta, ja se riittäisi. Ei se kovin mukavaa kuitenkaan olisi Jos oisi pakko, voisin tinkiä vielä pari neliötä alaspäin.