Miten pienessä asunnossa voisit asua? Neliörajasi tai huoneiden minimimäärä?
Minulla se menee noin 30 neliössä. Yksiö on ok, jos se on kuitenkin iso. Alkovi oltava, johon saa eteen verhon tai muun tilanjakajan. Tällainen asunto vain siis minulle, parusuhteessa en voisi asua näin.
Kommentit (133)
Sano vielä asujien lukumäärä. Minulla se on 1.
Ap
Oltava 2 huonetta vähintään ja 38 neliötä. Nykyisessä kämpässä näin, todella hyvä pohjaratkaisu ja iso parveke kauniilla näkymillä, sijaintikin rauhallinen. Mulle täydellinen mutta yhtään pienemmässä en olisi yksinkään. Makuuhuone oltava erikseen.
Mulla oli 36 neliötä silloin kun olen muuttanut omilleni mutta tuosta asunnosta puuttui sauna + vaatehuone jotka ehdottomasti haluan seuraavaan. Eli 40 neliötä minimi em. ominaisuuksin. Mutta sitten tulee vastaan se että tuon tulevan asunnon haluan olevan rivari, täällä päin ei noin pieniä ole kuin todella harvoin, ASO/vuokra nyt ei ainakaan joten sitten seuraava koko olisi 50-60 neliötä mistä löydän nuo ominaisuudet josta en halua luopua. Sijainti on tärkeä työpaikkaan nähden sekä hinta/kk niin vaikeaksi menee löytää se ideaalein yksilö. Mutta toiveissa on löytää parin vuoden sisään, ASO-jononumeron hain kesällä.
Tässä elämäntilanteessa vähintään kolmio. Saa yhdistetyn työ- ja vierashuoneen erilleen muista tiloista.
Työpisteen vielä voisi juuri ja juuri laittaa omaan makuuhuoneeseen, mutta muualla asuvaa opiskelijatytärtä ei viitsi asuttaa jossain olohuoneen lattialla ilmapatjalla tai varavuoteessa tms. kun tulee käymään kotipaikkakunnalla. Siksi kolmio.
Kaverillani oli aikoinaan 38m2 kaksio. Siinä voisin vaimon kanssa kaksin asua. Yksiö olisi hankala erilaisten vuorokausirytmien takia.
Yhdelle hengelle riittää pieni yksiö. Pienin jossa olen asunut on ollut 28 neliötä. Siinä tosin oli huono pohjaratkaisu sillä iso pimeä eteinen haukkasi niin paljon varsinaista asuintilaa. 30 neliötä on ollut optimaalinen. Nyt asun 42 neliön kaksiossa ja se on minulle hieman liian iso, koska tavaraa on niin vähän. En tarvitse vaatehuonetta, saunaa enkä parveketta.
52 neliötä on nyt, isompaa en kaipaa. Yksin asun, osittain kaksin. 45 neliötä vielä ehkä menisi tässä elämäntilanteessa, jos olisi tehokkaat neliöt.
Olemme omistaneet 57 m2 neliön kaksion, lapset syntyivät silloin, 2 lasta+ mies ja minä, kun kuopus oli 3 v muutimme rakennuttamaamme taloon, jossa oli 138 m2. Lasten lähdettyä maailmalle, myin talon ja asun nyt yksin 79 m3 rivarikolmiossa, jonka omistan yksin. Kriteerit sius vaihdelleet.
Asun 22 neliön yksiössä. On alkanut tuntumaan pieneltä. Yöt nukut samalla sängyllä, jolla päivällä istut. Vähän sellainen väsähtänyt tunnelma. Olisi kiva kävellä toiseen huoneeseen viettämään aikaa.
Eli mielelläni asuisin vähintään kaksiossa.
Ainoa järkevä huoneluku on 4h+k. Neliöillä ei sinänsä väliä paitsi jos ihan normi makuuhuoneista puhe, niin ei kai neliötä ole mahdollista oikein sovittaa alle 70m2, niin että tilat kohtuulliset, joten tietenkin jotain väliä. Olisi hauska nähdå 4h k vaikka 57 neliöllä.
Ennen asuttiin 62 neliön kaksiossa, sellaiseen voisin uudestaan muuttaa sitten sitten vanhana. Pitää olla eteinen, ERILLINEN keittiö, olkkari, makkari, kunnollisen kokoinen kph.
Kokeiltu ex puolison kanssa aikanaan monta vuotta 29 neliön yksiössä. Vähän liian ahdasta.
Edellinen oli 48 neliön kaksio keittokomerolla, vaatehuoneella ja parvekkeella.
Nykyinen on 30 neliön yksiö pienen ruokapöydän vetävällä keittokomerolla mutta ilman parveketta ja vaatehuonetta.
Olisin valmis karsimaan vielä viidestä kymmeneen neliötä, mutta haluaisin yhä mahtua syömään keittiössä pöydän ääressä. Pienikin parveke olisi plussaa, mutta ei välttämätön.
Olen elänyt 30 vuotta 34 neliön yksiössä. Tosin asunto on vaihtunut pariinkin kertaan, mutta aina on ollut sama koko
2 ihmistä, 4h+k, 95 neliötä on hyvä. Kyllä sitä kai pienempään tottuisi jos pakko olisi mutta ahdistaisi.
Asun siinä mihin on varaa. Eli soluasunnossa työttömänä.
Me asutaan 78 neliössä 4 hlö. Kun teinit lähtee, niin joku 40 neliöö riittäis kaksin.
Meillä 60 neliötä kaksio
On ihan riittävästi tilaa.
Terv.kaksi eläkeläistä.
Asun 35 neliön yksiössä. Seuraavassa asunnossa on oltava sauna ja vähintään 45 neliötä.
40 neliötä. Ahdas tämäkin. On ollut joskus pienempiä. Mutta täällä parveke joka on tien vieressä melkein, komero ja käyttämätön sauna vie osan tilasta jne. Nehän lasketaan mukaan.