Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienessä asunnossa voisit asua? Neliörajasi tai huoneiden minimimäärä?

Vierailija
29.09.2024 |

Minulla se menee noin 30 neliössä. Yksiö on ok, jos se on kuitenkin iso. Alkovi oltava, johon saa eteen verhon tai muun tilanjakajan. Tällainen asunto vain siis minulle, parusuhteessa en voisi asua näin. 

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut että tavarani mahtuu 34,5 neliön yksiöön. Joten se on pienin.

Vierailija
102/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymmentä vuotta sitten asui nelihenkiset perheet 30 neliön yksiössä keskellä kaupunkia, rauhallisella paikalla, järven rannalla. Nyt kertomani yksiöt ovat kaikki vuokralla, kukin yhdellä nuorella hankilöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ihmisellä olla sen verran tilaa, että voi majoittaa vieraan. Pienet kopit tekevät hallaa sosiaalisille suhteille.

Meillä olisi tilaa mutta ei kyllä mitään tarvetta majoittaa ketään.

Vierailija
104/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdelle hengelle riittää pieni yksiö. Pienin jossa olen asunut on ollut 28 neliötä. Siinä tosin oli huono pohjaratkaisu sillä iso pimeä eteinen haukkasi niin paljon varsinaista asuintilaa. 30 neliötä on ollut optimaalinen. Nyt asun 42 neliön kaksiossa ja se on minulle hieman liian iso, koska tavaraa on niin vähän. En tarvitse vaatehuonetta, saunaa enkä parveketta.

Paljonko vankila sellissä neliötä, sinne sitten 

Vierailija
105/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusikymmentä vuotta sitten asui nelihenkiset perheet 30 neliön yksiössä keskellä kaupunkia, rauhallisella paikalla, järven rannalla. Nyt kertomani yksiöt ovat kaikki vuokralla, kukin yhdellä nuorella hankilöllä.

Ja tässä meidän 33 neliön talossa asui aiemmin isä, äiti ja kuusi lasta. Että kyllä tähän kaksi aikuista mahtuu nykyäänkin 😂

Vierailija
106/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheasunnossa tilaa 18 m2 / henkilö. Tämän pienempään en muuttaisi. Isompaa asuntoa etsimme, mutta tämä ok, jos parempaa ei löydy.

Vierailija
107/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään yksi huone oltava. Kesän olen asunut 9 neliön kodissa. 

Vierailija
108/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kuusi vuotta 14 neliön yksiössä. Ihmeen hyvin noihin neliöihin mahtui, kun ei ollut liikaa tavaraa. Parhaimmillaan taisi olla neljä yövierastakin joskus. Olimme joustavia opiskelijoita. Asunnossa oli ihan ok suihkullinen kph ja pienoiskeittiö. Ainoa puute, ettei ollut omaa pyykinpesukonetta. Kun muutin isompaan asuntoon, tuntui aluksi vaivalloiselta, kun piti kävellä huoneesta toiseen hakemaan jotain asiaa. :) Nyt keski-ikäisenä preferenssit ovat jonkun verran muuttuneet, mutta en tarvitse mitään jättimäistä tilaa vieläkään. Tärkeintä, että on erillinen makuuhuone.

Vierailija
109/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon pohjaratkaisusta. Edellinen asuntoni oli täydellinen: 27 neliötä, mutta oli keittokomero ja makuualkovi, ja silti tilan tuntua vaikka minulla oli iso pöytä, sohva ja iso vuode. Muuttaessani kävin sitten katsomassa 37 neliön asuntoa, jonka ajattelin ehkä turhan tilavaksi. Vielä mitä! Se oli aivan todella ahdas ja laskin, että siellä oli itse asiassa 10 neliömetriä aiempaa asuntoa vähemmän tilaa, johon olisi mahduttaa huonekaluja ym. 

Vierailija
110/133 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 24 neliön yksiössä. 

Viihdyn ihan hyvin. Asunto on 2km päässä työpaikasta ja vuokra vain 340€/kk ja vesi sisältyy vuokraan.

Vierailija
111/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kahden lapsen kanssa 35m2 mummonmökissä. Yksi huone, parvi antaa vanhemmalle lapselle vähän omaa tilaa. Sopu sijaa antaa.

Vierailija
112/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ymmärrä pariskuntia, jotka lapsien muutettua pois luopuvat taloistaan ja muuttavat kerrostaloon. Onko se ahtaasti asuminen niin ihanaa?

Vierailija
113/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ymmärrä pariskuntia, jotka lapsien muutettua pois luopuvat taloistaan ja muuttavat kerrostaloon. Onko se ahtaasti asuminen niin ihanaa?

Paras päätös ikinä! Itse asiassa tilaa on meidän käytössä saman verran kuin ennen eli oh, k ja kaksi mh. Ne  ovat yhtä suuria kuin omakotitalossa, jossa oli lisäksi lasten huoneet ja varastotiloja.

Nyt on 82m2, iso lasitettu parveke, auto maan alla, siellä myös tilat urheiluvälineille ja häkkivarasto. Ei ole lumitöitä, eikä kahta pihaa hoidettavana. Voidaan olla pitkiäkin aikoja poissa joko mökillä tai talvella ulkomailla. Ja nyt kaikki on lähellä.

Vierailija
114/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras päätös ikinä! Itse asiassa tilaa on meidän käytössä saman verran kuin ennen eli oh, k ja kaksi mh. Ne  ovat yhtä suuria kuin omakotitalossa, jossa oli lisäksi lasten huoneet ja varastotiloja.

Nyt on 82m2, iso lasitettu parveke, auto maan alla, siellä myös tilat urheiluvälineille ja häkkivarasto. Ei ole lumitöitä, eikä kahta pihaa hoidettavana. Voidaan olla pitkiäkin aikoja poissa joko mökillä tai talvella ulkomailla. Ja nyt kaikki on lähellä.

Komppaan! Parasta on, kun voi kävellä töihin, kaupat, kauppahalli, ravintolat ja huvit nurkan takana. 

Vierailija
115/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa järkevä huoneluku on 4h+k. Neliöillä ei sinänsä väliä paitsi jos ihan normi makuuhuoneista puhe, niin ei kai neliötä ole mahdollista oikein sovittaa alle 70m2, niin että tilat kohtuulliset, joten tietenkin jotain väliä.  Olisi hauska nähdå 4h k vaikka 57 neliöllä. 

https://www.marvea.fi/vuokra-asunnot/harjunsalontie-18/

täällä on neliö ahdettu 64 neliöön ja onhan siellä kolmiokin saatu mahdutettua 44,5 neliöön. 

Mulla on iso 40 neliön yksiö ja kauhean paljon pienempään en halun, ihan minimi joku 30 neliöö

Vierailija
116/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli, että lasten lähdettyä muutetaan pienempään. Minä en nauti puuläämmityshommista, pihahommista, siivoushommista tai lumihommista työn, sateen, helteiden, pakkasten sanelemaan tahtiin. Ja aina on omakotitalossa joku projekti, jos haluaa pitää paikat siistinä ja kunnossa.

Voin nyt nähdä ystäviä, uida hallissa ja käydä pitkillä lenkeillä. Joskus jopa katsoa elokuvan, kun on tullut vapaa-aikaa elämään. - åippä&1 teini enää kotona / 68 neliötä kerrostalossa

Vierailija
117/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän kohdallanne ratkaisun ymmärtää, koska teillä on se mökki. Nykyaikainen mökki kun tarjoaa mahdollisuudet lähes kaikkeen siihen samaan kuin omakotitalokin.

Vierailija
118/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 22 neliön yksiössä. On alkanut tuntumaan pieneltä. Yöt nukut samalla sängyllä, jolla päivällä istut. Vähän sellainen väsähtänyt tunnelma. Olisi kiva kävellä toiseen huoneeseen viettämään aikaa.

Eli mielelläni asuisin vähintään kaksiossa.

Mahtuisiko siihen jonkinlainen kapea tilanjakaja, saisit myös säilytystilaa? Ehkä päivän voisi istua tuolissa ja olisi siellä sermin takana sänky tai soffa ikään kuin makuuhuoneena?

Vierailija
119/133 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö pitää olla eri tila kuin makuuhuone, mielellään ovi välissä. Vaikka kuin pieni, mutta erillinen tila. Ja vaatehuone.  Nämä kaikki mahtuu esim 30 neliöön, kun vaan osaa suunnitella.  Vanhemmissa taloissa usein onkin, uusissa ei. Just tällaista etsittiin kaverille.  

Tällä hetkellä asun tuplasti isommassa kämpässä, mutta meitä asuukin täällä 3.  Kunhan yksin jään, etsin pienemmän

Vierailija
120/133 |
06.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua vaikka 10 neliömetrin asunnossa, jos siitä maksetaan minulle TARPEEKSI HYVÄÄ PALKKAA.

Tällainen tilanne onkin monella ihmisellä juuri nyt. He työskentelevät risteilyaluksella ja asuvat laivan hytissä. Heillä on siis työsuhde-etuina ilmainen majoitus (hytti), ilmaiset ateriat (kellon ympäri 4 tuntia vuorokaudessa), ilmainen kuntosali (laivan oma kuntosali), ilmaiset kylpylävierailut (laivan oma kylpylä, uima-altaat, saunat, porealtaat), ilmainen kauneushoito (laivan oma kauneushoitola) ja paljon muita etuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän