Montako kilometriä juokset/lenkkeilet/kävelet tunnissa?
Kommentit (83)
Mulla menee varmaan se 5 km / h.
Joo, mut vaikuttaahan tuohon etenemisnopeuteen maastokin. Kuvaavaa on, että esim. Nuuksiossa on reittejä, joissa 5 km matkaan saa varata 1,5-2 h aikaa.
kymppi menee tunnissa hölkäten. Harvemmin juoksen paljon pidempiä. Ihan rauhallinen vauhti on.
Juoksen tunnissa 10km suhteellisen helposti, mutta voin toki juosta sen nopeampaa, jonka jälkeen olen kovin hengästynyt. Harjoittelemalla säännöllisesti olen päässyt tavoitteisiini juoksun suhteen.
Kävelemällä menisi kauemmin, en tiedä kauanko.
Vähän liikuvat tai kävelevät kuten mä, eivät voi kai vastata tähän kun he eivät tiedä aikojaan.
Kävelen 8,5 km / h
hölkkään juoksen 11,5 km /h
Norm rauhallista kävelyä 6,5 km / h
13-15 km. Riippuu kuinka hyvä juoksuvire
6.5 km kävelen. Mun mies kävelee yli 7km/h mutta se onkin kaksmetrinen hujoppi joten pitkä askel :D
Mulla menee rullaluistellen sauvojen kanssa 45min 10 kilsaan. Meen rauhallista tahtia "maisemareittiä", viimeksikin jäin ihmettelemään hevosia. Kuvatakin saatan joskus.
Ennen hölkkäsin mutta nyt löydettyäni rullistelun en voi enää palata niin tylsään lajiin :D Enkä tainnut edes vastata ap. kysymykseen :D
Noin kympin verran hölkkään tunnissa, ja pystyn pitämään vauhdin samana puolimaratoonin verran, koska aikani puolimaralla on ollut yleensä välillä 2.04 - 2.10.
Mulle tuo vauhti on sellaista omalla mukavuusalueella olemista. Pystyisin varmasti juoksemaan kympin nopeamminkin, vaan enpä viiti :-)
[quote author="melba" time="26.06.2013 klo 15:19"]
Mulla menee varmaan se 5 km / h.
Joo, mut vaikuttaahan tuohon etenemisnopeuteen maastokin. Kuvaavaa on, että esim. Nuuksiossa on reittejä, joissa 5 km matkaan saa varata 1,5-2 h aikaa.
[/quote]
missä päin Nuuksiota?
Kävelen 7 km tunnissa. On kova kävelyvauhti, hyväkuntoinen mieheni sanoo, että hän jo mielummin hölkkäisi kuin kävelisi tuota vauhtia.
8,5 minuutitia menee minulta kilometrin kävelyssä.
Tuntiin juoksen lenkillä ehkä noin 13km.
Onpa täällä kovia "kävelijöitä". Eiköhän noista lukemista saa tehdä pienen vähennyksen. Itse olen kävellyt koko ikäni ja tänään meni vajaassa tunnissa n.5.5km todella reippaalla vauhdilla.
Pentti kirjoitti:
Onpa täällä kovia "kävelijöitä". Eiköhän noista lukemista saa tehdä pienen vähennyksen. Itse olen kävellyt koko ikäni ja tänään meni vajaassa tunnissa n.5.5km todella reippaalla vauhdilla.
Itse myös mietin noita vauhteja. Tänään 6,46km , max.vauhti 5.9km/h, keskisyke 144. Olen kuitenkin paremmassa kuin välttävässä kunnossa. Ehkä mulla lyhyet jalat. Mitattu Suunto Ambit 3 Run. Eli gps mittaus Aurajokiranta optimaalisissa olosuhteissa.
Ei ihmisen kävelyvaihti ole 7-8 km/h.
Juoksen yleensä 10-12 km tunnissa.
Kyllä palan matkaa alle minuutin menee
Kävely 6km/h