Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kilometriä juokset/lenkkeilet/kävelet tunnissa?

Vierailija
19.04.2011 |

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä vauhtia juosten menee tunnissa reilu 15 km, lenkillä juostessa yleensä 10 - 12 km ja kävellessä noin 6 km.

Vierailija
62/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä kävellään vauhdilla. Aloittelen juoksuharrastusta ja hölkkävauhti on 7-8km/h. Kai se tästä ajan kanssa nopeutuu.

Nopeutuu kunhan jaksat olla säännöllinen.

Itsekin aloitin aikanani noilla vauhdeilla ja siltikin sykkeet oli usein tosi korkeat. Nyt kuusi vuotta myöhemmin peruskestävyyslenkit menee 9-10 km/h ja esim. vitonen täysiä alle 23 minuuttia.

Just näin. Todella pitkään saa sinnikkäästi treenata, että kympin tuntiin pystyy juoksemaan. Ihme provoilua täällä taas. Joko nämä eivät osaa mitata etäisyyksiä tai aikaa.

Tuo riippuu myös henkilöstä. Aloitin itse 43-vuotiaana lenkkeilyn 15 vuoden juoksutauon jälkeen. Minulla meni kolme kuukautta siihen, että pystyin juoksemaan 10 km tunnissa. Mutta minulle kestävyysjuoksu on aina ollutkin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka 2,97km ja kävelen sen himpun alle puolen tunnin ihan suht rauhallista tahtia (itselleni), suht pitkäjalkainen olen ja suurimman osan elämää elänyt autottomassa taloudessa eli kävelty on. 

Vierailija
64/83 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaista 7.5 kilsaa tunnissa keskivauhtia kävelen 9 kilometrin lenkit. Tavoitteena aina ohittaa edellä olijat vaikka silmissä alkaisi musteta. Nyt näin lumessa keskivauhti pudonnut kuuteen puoleen. Ylämäet yritän kävellä kovempaa ylös, jotta syke käy siellä 190ssä.

Vierailija
65/83 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 km kävelylenkki 1h20 min, keskinopeus 6 km tunnissa. Ikää 56. Juosta en jaksa pätkääkään=)

Vierailija
66/83 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen noin 5km/h sellaista reipasta, mutta mukavan rentoa kävelyä. Tavoitteenani on pitää sykkeeni 60-70% maksimista.

Vierailija
67/83 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellen 1tunnissa tulee jotakuin 6 kilometriä

Vierailija
68/83 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen paljon, ja tällä hetkellä teen kolmesti viikossa tunnin tai puolentoista kävelylenkin samalla kun lapsi on treeneissään. Olen aina ajatellut, että olen tosi hidas kävelijä, vaikka menen itselle reipasta tahtia, niin muut kävelijät viipottaa ohi ja katoaa pian näkyvistä.

Tunnissa kävelen 5-6 km, vauhti on reilu 10 tai 11 min/km. Ja en siis jaksa mennä kovempaa, tai en vaan pääse.

Juosta haluaisin, mutta polvet ei kestä.

Vierailija
69/83 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sähkömiehenä tulee noin 20000 askelta työpäivän aikana.

Arkipäiväsaldo on 25000 paikkeilla.

Vierailija
70/83 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen rauhallisesti 3,6 km tunnissa koiralenkeillä. 

Vierailija
71/83 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeillessä ja metsässä vauhti on 3-3,5 km/h. Kävelin metsässä melko hankalassa maastossa, jossa oli korkeita nousuja 21 kilometriä noin 7 tunnissa. Vauhti oli siis 3 km/h. Kaupungissa asfaltilla vauhti on 4-4,5 km/h. Iän myötä kävelyvauhti on hidastunut selvästi.

Vierailija
72/83 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mää n. 100 kilsaa vetäse.

Vierailija
73/83 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida kun täällä tuntuu olevan niin epäileväistä väkeä: vakiolenkkini on 11,9 km ja kävelen sen tätä nykyä aikaan 1:36 1:33, kuten tänään. 7,7 km/h siis.

Tunnen selvästi, että vauhtia voi tuosta vielä parantaakin, ja jo nyt voisi joku lyhyempi matka mennä 8:lla alkavalla tuntinopeudella.

Olen 63 v, 182 pitkä ja hoikka. En tunne pikakävelytekniikoita ja kävelyni on taatusti kävelyä eli joka hetki on vähintään toinen jalka maassa. Vauhdin ylläpitoon täytyy kuitenkin vähän keskittyä.

Kovavauhtinen kävely on hyvä keino kehittää kestävyyskuntoa ja se on myös armollista nivelille.

Hölkästä en tykkää, lopetin kokonaan yli 20 v sitten.

Vierailija
74/83 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan 40 vuotta sitten juoksin ja pyöräilin paljon, silloin ei edes 70km juoksulenkki painanut seuraavana päivänä nyt kun ikää on 69 niin 6-7 km kävelyvauhti tunnissa on ihan maksimi, älykellosta mukava seurata vauhtia ja sykkeitä, aikanaan oli alimmillaan syke 32 nyt 46.

Vierailija
75/83 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen normaalilla vauhdilla noin 500 metriä 10 minuutissa. Tämä on minulel soveltuva vauhti jolla saa jo hien pintaan tunnin aikana. Näin hitaalla normaalilla kävelyvauhdilla jaksan tehdä 2 tunnin lenkin, eikä paikat kipeydy seuraavaksi päiväksi.

Vierailija
76/83 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä kävelen paljon, ja tällä hetkellä teen kolmesti viikossa tunnin tai puolentoista kävelylenkin samalla kun lapsi on treeneissään. Olen aina ajatellut, että olen tosi hidas kävelijä, vaikka menen itselle reipasta tahtia, niin muut kävelijät viipottaa ohi ja katoaa pian näkyvistä.

Tunnissa kävelen 5-6 km, vauhti on reilu 10 tai 11 min/km. Ja en siis jaksa mennä kovempaa, tai en vaan pääse.

Juosta haluaisin, mutta polvet ei kestä.

Ihan normivaiuhti. Juoksijana näen kyllä vauhdikkaita kävelijöitä (n 8:30-9:00 minuuttia kilometri) silloin tällöin, mutta ei se meno mitenkään ergonimiselta tai taloudelliselta näytä, kun askelipituutta joutuu venyttämään epäluonnoliseksi. Tällöin kuormitus nilkkoihin ja polviin koventuu. Joten mikä on koko homman pointti enää verrattuna rentoon ja matalasykkeiseen hölkkään? Kenenkään en ole nähnyt elävässä pysyvän 8 minuutin kilometrivauhdilla kävelemällä perässä.

Vierailija
77/83 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaisella pystyn helpohkosti kilsan tai maksimissaan pari kävelemään 8min/km, mutta jos pitää pidempään edetä ja on mäkeäkin niin sitten 9-10min/km. Juoksen mäkisellä reitillä 6,5min/km vauhtia joten noin 9km tunnissa. Tasaisella saattaisi mennä lähemmäs 10km?

Ja nelikymppinen nainen olen. Kilpparin vajis aiheuttaa lihasheikkoutta, jonka kyllä usein lenkillä huomaa. Miehille lienee helpompaa/nopeampaa juoksussa kehittyminen kun voimaa enemmän luontaisesti.

Vierailija
78/83 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksumatolla testattu. Normikävelyvauhti 3,5 - 4kmh ja reipas kävelyvauhti yli sen. Aika voimilleköyvä vauhti ja alkaa hikoiluttaa on yli 5kmh. Siitä yli niin alkaa tehdä mieli jo alottaa kevyt hölkkä (joka minusta helpompaa kun raivokas kävely). Olen 170/100.

Rehellisiäkin ketjussa.

Vierailija
79/83 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näitä paskanpuhujia riittää. 6.5 tai 7kn/h on erittäin kovavauhtista kävelyä. Mutta aina voi nimimerkin suojissa nähdä päiväunia.

Vierailija
80/83 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen hölkkävauhti on 7,5 km/h. Tuolla pysyy sykkeet alle 130. Silloin tällöin reippaampaa vauhtia, mutta mitään ohjelmaa en noudata. Ei tuossa rauhallisessa vauhdissa kävelijät pysy perässä. Silloin tällöin näkyy kyllä kovaa tahtia harppovia kävelijöitä ja olen miettinyt tarkoitusta. Tuskin askeleen luonnoton pidentäminen on yhtään ystävällisempi nilkoille ja polville kuin hölkkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi