Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisia aina syytetään lapsettomuudesta?

Vierailija
28.09.2024 |

Entäs miesten osuus? Nykyään on mahdotonta löytää miehen joka haluaisi sitoutua perheen rakentamiseen. Ylipäätään edes parisuhteeseen. 

Näin aikuisena naisena niin näen että nää 30v miehet elävät vieläkin jossain pelimaailmassa eivätkä uskalla rakastaa ja ottaa vastuuta.

Miksi naisia syyllistetään kokoajan? En voi naisena pakottaa ketään lapsentekoon. 

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

Olen vapaaehtoisesti lapseton, kuten miehenikin, mutta vain toista meistä painostetaan asian tiimoilta lähipiirin toimesta. Arvaat varmaan kumpaa.

Kuka painostaa?

Anoppi ja äitini pääasiassa. Veljeni myös välillä.

Eli naiset painostaa naisia, mutta se on miesten vika?

Vierailija
22/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisilla on paljon pienempi biologinen ikkuna hankkia lapsia. Naiset ovat keskimäärin aina halunneet lapsia miehiä enemmän ja niitä myös suhteellisesti enemmän hankkivat, joten naisen lapsettomuus koetaan herkemmin epäonnistumiseksi. Miehet useammin valitsevat erilaisia polkuja elämässään, etenkin liittyen uraansa, jotka eivät jätä sijaa perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

Olen vapaaehtoisesti lapseton, kuten miehenikin, mutta vain toista meistä painostetaan asian tiimoilta lähipiirin toimesta. Arvaat varmaan kumpaa.

Kuka painostaa?

Hetkinen, sanoinko jossain että se on miesten vika? Tai sanoiko kukaan mitään sellaista?

Veljeni on kyllä mies, toim. huom.

Vierailija
24/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitäisi vaikka saunanlauteilta hankkiutua paksuksi, hoitaa ja elättää lapsi vaikka yksinään jotta olisi hyväksytty.

Onko nykyään yhtään suvaitsevammaksi muuttunut. Luulisi kun tukia vähennetään ja työ muuttuu entistäkin epävarmemmaksi vaikeutuen perheen elättäminen. Melkoinen riski ja stressaavaa perustella perhettä tukien varaan.

Pyöristyin kerran kun työkaverini ei hyväksynyt lapsetonta lastaan ja painosti vaikka yksin tekemään lapsen jos miestä ei löydy. Kolmella lapsella oli lapsia mutta ei sekään riittänyt.

Vierailija
25/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisilla on paljon pienempi biologinen ikkuna hankkia lapsia. Naiset ovat keskimäärin aina halunneet lapsia miehiä enemmän ja niitä myös suhteellisesti enemmän hankkivat, joten naisen lapsettomuus koetaan herkemmin epäonnistumiseksi. Miehet useammin valitsevat erilaisia polkuja elämässään, etenkin liittyen uraansa, jotka eivät jätä sijaa perheelle.

Onko jotain lähdettä tuolle että naiset ovat lapsia enemmän halunneet ja niitä enemmän hankkineet?

Vierailija
26/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä haluaisin perheen ja "sen yhden", mutta ei vaan ole tähän asti yksikään nainen sen vertaa ollut minusta kiinnostunut, että olisi edes treffeille päässyt.

Perusta siinä nyt sitten perhettä.

Aloitus suomennettuna: top 20% miehet ei halua sitoutua ap-naiseen, joka on itse korkeintaan keskitasoa. Tämä on ihan meemitasoa.

Vierailija
27/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain lähdettä tuolle että naiset ovat lapsia enemmän halunneet ja niitä enemmän hankkineet?

Sori että olet autisti etkä vietä aikaa ihmisten ilmoilla havaitaksesi ilmiselviä totuuksia naisten ja miesten välisistä eroista. Tilastojakin varmasti löytyy, mutta voit itse etsiä ne varmasti varsin helposti. Viestini on suunnattu ihmisille, joilla on normaali ymmärrys sosiaalisista dynaamikoista ja ikiaikaisista perustotuuksista ihmisluonnosta. 

Vierailija
28/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi miehiä ei syytetä siitä, että naiset eivät synnytä enemmän lapsia?"

Ja naisen korvien välissä tämä on ilmeisesti ihan looginen kysymys. 

Vierailija
29/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori että olet autisti etkä vietä aikaa ihmisten ilmoilla havaitaksesi ilmiselviä totuuksia naisten ja miesten välisistä eroista. Tilastojakin varmasti löytyy, mutta voit itse etsiä ne varmasti varsin helposti. Viestini on suunnattu ihmisille, joilla on normaali ymmärrys sosiaalisista dynaamikoista ja ikiaikaisista perustotuuksista ihmisl

Tutkitusti vapaaehtoinen lapsettomuus on naisilla hieman yleisempää kuin miehillä.

Vierailija
30/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voisin kyllä sitoutua, jos ois hyvä muija. Vaikka loppiäks helposi.

Vierailija
31/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse nuori ja lapseton nainen mutta hyvässä parisuhteessa. En tiedä haluanko lapsia. Onneksi mua ei kukaan painosta ja veikkaanpa että jos painostaisi niin loppuisi yhteydenpitokin kyseisiin tahoihin!

Vierailija
32/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, kun miehet eivät voi synnyttää. Naisilla on kaikki etuoikeudet lisääntymisen suhteen (enemmän ehkäisyvaihtoehtoja, je-pillerit, päätösvalta abortista, mahdollisuus raskautua ilman miestä jne.), mutta silti silmät suurina ihmettelevät, että "mIkSi mEiTä sYyTeTäÄn? 😭😭"

"Enemmän ehkäisyvaihtoehtoja"- joo, nainen joutuu kärsimään näiden ehkäisyvaihtiehtojen kaikki haitat, joita on paljon. Miehille e- pilleri, ja heti!

"Joutuu". Taas yritetään kääntää se oma etuoikeutettu asema uhriksi. Nainen ei JOUDU tekemään yhtään mitään, vaan naisella on MAHDOLLISUUS valita hormonaalinen ehkäisy. Miehillä ei ole. 

Miehille kokeiltiin kehittää sellaista. Jo testaajamiehet ärsyyntyivät sivuvaikutuksiin. Homma haudattiin siihen. Naisten kärsimillä sivuvaikutuksilla ei ole niin väliä.

Vierailija
33/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

Kuka painostaa?

Hetkinen, sanoinko jossain että se on miesten vika? Tai sanoiko kukaan mitään sellaista?

Sun alkuperäisessä kommentissa oli häivähdys feministisestä uhrautumisesta, ja ajattelet että ero suhtautumisessa sukupuoliin johtuu jostain patriarkaalisista rakenteista, vaiko? Oikeasti se johtuu biologisista sukupuolirooleista, kuten oikeastaan ihan kaikki mahdollinen.

Vierailija
34/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää voisin kyllä sitoutua, jos ois hyvä muija. Vaikka loppiäks helposi.

Siis loppuiäks helposti, piti kirjoittaman.

Vierailija
35/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiukan ihmetyttää, miten miehille tasa-arvoisesti tarjottaisiin hedelmöityshoitoja. Kaikkea ei voi kaikille tarjota. Hyvä vaan jos naisille tarjotaan hedelmöityshoitoja. Jokainen uusi veronmaksaja on tervetullut."

Olennaista oli nyt se, että naiset ovat etuoikeutetussa asemassa lisääntymisen suhteen. Tämä lienee riidatonta? Sillä ei ole mitään väliä voidaanko tästä tehdä tasa-arvoista vai ei, koska ap:n kysymys oli, että miksi naisia syytetään eikä miehiä. Naisia syytetään eikä miehiä, koska lisääntyminen on näiden etuoikeuksien vuoksi enemmän naisten käsissä kuin miesten käsissä. Oikeuksien mukana tulee vastuu, joten naisilla on enemmän vastuuta tämän asian suhteen. Huomaan kyllä näistä selittelyistänne, että naiset eivät ole vastuunkantajia. Pienet hartiat eivät kestä vastuun painoa. 

Vierailija
36/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, kun miehet eivät voi synnyttää. Naisilla on kaikki etuoikeudet lisääntymisen suhteen (enemmän ehkäisyvaihtoehtoja, je-pillerit, päätösvalta abortista, mahdollisuus raskautua ilman miestä jne.), mutta silti silmät suurina ihmettelevät, että "mIkSi mEiTä sYyTeTäÄn? 😭😭"

Taidat olla provo? Nainen ei voi synnyttää ilman miestä.

Vierailija
37/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori että olet autisti etkä vietä aikaa ihmisten ilmoilla havaitaksesi ilmiselviä totuuksia naisten ja miesten välisistä eroista. Tilastojakin varmasti löytyy, mutta voit itse etsiä ne varmasti varsin helposti. Viestini on suunnattu ihmisille, joilla on normaali ymmärrys sosiaalisista dynaamikoista ja ikiaikaisista perustotuuksista ihmisl

Eli ei ole lähdettä.

Itse tunnen selvästi enemmän lapsia haluavia miehiä kuin naisia. Itse en meinannut löytää velamiestä millään, suhteet kaatuivat aina miesten vauvakuumeiluun.

Vierailija
38/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspakotus on sairasta. Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja elää rakastettuna.

Näistä pakottajista näkee, millaiseksi ihminen tulee kun häneltä puuttuu rakkaus.

Inceleitä,  persuja ja äitihullu.

Vierailija
39/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina halunnut lapsia ja ollut koko aikuisikäni parisuhteessa, kahdessa erissä. Kumpikaan mies ei suostunut tekemään lapsia kuin "sitten joskus". Nyt yli kolmekymppisenä sinkkuna on kiva kuunnella medioiden syyllistämistä siitä, etten ole lapsia tehnyt. On kohtuutonta odottaa että tekisin niitä yksin, sen jälkeen on vielä hankalampaa löytää miestä jakamaan arkea. 

Vierailija
40/130 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

Kuka painostaa?

Sun alkuperäisessä kommentissa oli häivähdys feministisestä uhrautumisesta, ja ajattelet että ero suhtautumisessa sukupuoliin johtuu

Avaatko vähän? Missä näit feminististä uhrautumista, ja mitä se on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan