Siis ei helvetti, mulle ei myönnetä luottokorttia!?
Olen keski-ikäinen, vakituisessa työssä, täysin velaton, mulla on velaton asunto ja auto ja tileillä n. 25 000 €.
Ikinä ei ole ollut mitään ongelmia maksujen kanssa, mulla ei ole koskaan ollut maksuhäiriömerkintöjä tms.
Hain luottokorttia 1000 € luotolla, enkä saanut sitä 😂 Kysyin asiakaspalvelijalta joka hakemuksen puhelimitse manuaalisesti teki, että mikä oli hylkäyksen syy, mutteivät kuulemma näe sitä. Syyt voivat hänen mukaansa olla maksuhäiriömerkinnät (mutta niitä mulla siis ei ole eikä ole koskaan ollutkaan), tai sitten liian alhaiset tulot, tai katsotaan etteivät varat riitä tuleviin maksuihin. (?)
No se se sitten varmaan on, palkkatyöstäni bruttotuloni ovat 1600 €/kk ja muut tuloni 200 €/kk.
Tuntuu tosi epäreilulta, mulla on kavereita jotka saaneet korttinsa aikoinaan esim. opiskelijana, jolloin heillä ei ole ollut mitään tuloja opintotukea lukuunottamatta... Ja nyt keski-ikäinen raha-asiansa aina moitteettomasti hoitanut ei saa korttia. Great.
No, mennään sitten debitillä kuten tähänkin asti. Ainoa johon olisin korttia tarvinut on se, että hotellihuoneet matkustaessa olisin voinut kätevämmin varata netin kautta. Debit-kortilla netin kautta varaaminen ei onnistu.
Ps. Terkkuja tutuille, jos satutte lukeen, muutamille tätä jo manasin kasvotustenkin
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
No kai tajuat että jos tulee maksuhäiriöitä ja se tonnin luotto pitää kerralla maksaa, niin sinulle ei jää elämiseen mitään
No onhan mulla tileillä rahaa, kuten aloituksessa kerroin, ja varmaan näkyvät myös pankissa 😅
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse sain vastaavassa tilanteessa luottokortin S-Pankista. Suosittelen kysymään sieltä.
Itellä 25k€ eri pankin asiakkaana tileillä, vakityö 2200e bruttopalkalla, ei luottotietomerkintöjä tms. ja en saanut 20% käsirahalla 30k€ lainaa S pankista + tarkoitus oli vaihtaa pankkia samalla. Jätin soittopyynnön hylkäyspäätöksestä ja edelleen odotan näin 2v. myöhemmin tätä soittoa. Oma pankki tarjosi sitten niin edullisesti lainan, että jatkan asiakkaanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain vastaavassa tilanteessa luottokortin S-Pankista. Suosittelen kysymään sieltä.
No sieltä just yritin hakea.
Ap
No vaihda johonkin oikeaan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin positiivisen luottorekisterin tiedot, ei virheitä, ei luottoja. Eli kaikki kunnossa niinkuin pitikin olla.
Ja tosiaan, netin kautta EI saa varattua debit kortilla huonetta. Kokeilin juuri varata Helsingistä lentokenttähotellista huonetta netistä, vaatii luottokortin numeron, ja nimenomaan LUOTTOkortin, kokeilin kyllä taas huvikseni debitkorttini numeroa, mutta ei kelpaa. Sama kävi kun yritin varata taannoin hotellimajoitusta Tampereelta. Varaukset piti sitten tehdä matkakumppanini tiedoilla ja kortilla.
Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti, en muista oliko joku poikkeustilanne, mutta näin ilmoittivat tarjoilun alettua. Ei saanut mitään lentoemoilta ostettua debitillä eikä edes KÄTEISELLÄ. Onneksi mulla oli oma juomapullo (jonka täytin turvatarkastuksen jälkeen) ja pähkinöitä edes mukana, muuten olisi tullut jano ja nälkä...
Ap
Hei sinä oman juomapullon haltija; Nyt kun tuli uudet ooderit turvatarkastukseen, max 100ml juomapullot sallitaan, niin olen ymmärtänyt että isompia juomapulloja ei sallita....?
Edes tyhjänä! Antoiko turva siis viedä yli 100ml juomapullon tyhjänä vaikka uudet määräykset puhuvat nimenomaan pullon koosta eikä nestemäärästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 bruttotulot? Kannattaisko mennä töihin. Ei sosiaalitukiaisia kutsuta tuloiksi eikä niiden perusteella anneta luottokortteja.
tyhmäääää,sos etuus ei ole tulo. ap sNOO- TULOINA- ELI PIENIPALKKAISISA TÖISSÄ ON ERI SYISTÄ. JA JOS TILILLÄ NOINKIN PALJON RAHAA, NIIN KELA TARKISTAA TILIOTTEET KAKISTA YKSIKÖISTÄ,SIJOITUS,TALLETUS, NIIN TUOHAN KERTOO OMAA KIELTÄ,HÄNELLÄ EI OLE SOSIAALIETUUKSIA AINAKAAN KELALTA. LIITOLTA SAATU RAHA EI VAIKUTA ONKO TALLETUKSIA. MEE POIS,KUNHAN HAUKOT HENKEES TYLSYYKSISSÄS SINÄ ONNETON HÄPEÄNPILKKU
Käyttämässäsi lääkkeessä saatavuusongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin positiivisen luottorekisterin tiedot, ei virheitä, ei luottoja. Eli kaikki kunnossa niinkuin pitikin olla.
Ja tosiaan, netin kautta EI saa varattua debit kortilla huonetta. Kokeilin juuri varata Helsingistä lentokenttähotellista huonetta netistä, vaatii luottokortin numeron, ja nimenomaan LUOTTOkortin, kokeilin kyllä taas huvikseni debitkorttini numeroa, mutta ei kelpaa. Sama kävi kun yritin varata taannoin hotellimajoitusta Tampereelta. Varaukset piti sitten tehdä matkakumppanini tiedoilla ja kortilla.
Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti,
Hei sinä oman juomapullon haltija; Nyt kun tuli uudet ooderit turvatarkastukseen, max 100ml juomapullot sallitaan, niin olen ymmärtänyt että isompia juomapulloja ei sallita....?
Edes tyhjänä! Antoiko turva siis viedä yli 100ml juomapullon tyhjänä vaikka uudet määräykset puhuvat nimenomaan pullon koosta eikä nestemäärästä?
Saa viedä tyhjön pullon, sehän on tyhjä. Just viimeviikolla vein. Eli siis paluu samaan vanhaan mikä muutama vuosi sitten uudistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti, en muista oliko joku poikkeustilanne, mutta näin ilmoittivat tarjoilun alettua. Ei saanut mitään lentoemoilta ostettua debitillä eikä edes KÄTEISELLÄ. Onneksi mulla oli oma juomapullo (jonka täytin turvatarkastuksen jälkeen) ja pähkinöitä edes mukana, muuten olisi tullut jan
Keväällä juu sai ongelmitta viedä tyhjän läpinäkyvän 0,5 litran juomapullon. Säännöt muuttuivat sittemmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja keväällä kävi lentokoneessa niin, että maksuna kävi vain ja ainoastaan luottokortti, en muista oliko joku poikkeustilanne, mutta näin ilmoittivat tarjoilun alettua. Ei saanut mitään lentoemoilta ostettua debitillä eikä edes KÄTEISELLÄ. Onneksi mulla oli oma juomapullo (jonka täytin turvatarkastuksen jälkeen) ja pähkinöitä edes mukana, muuten olisi tullut jan
Kyllä sinne voi viedä vaikka 10 litran kanisterin tyhjänä jos siltä tuntuu. Et taida paljon lentää?
"""Saa viedä tyhjön pullon, sehän on tyhjä. Just viimeviikolla vein. Eli siis paluu samaan vanhaan mikä muutama vuosi sitten uudistui.""
Uusi asetus puhuu nimenomaan pullon koosta, max 100ml. Ei nesteen määrästä pullossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1600 bruttotulot? Kannattaisko mennä töihin. Ei sosiaalitukiaisia kutsuta tuloiksi eikä niiden perusteella anneta luottokortteja.
tyhmäääää,sos etuus ei ole tulo. ap sNOO- TULOINA- ELI PIENIPALKKAISISA TÖISSÄ ON ERI SYISTÄ. JA JOS TILILLÄ NOINKIN PALJON RAHAA, NIIN KELA TARKISTAA TILIOTTEET KAKISTA YKSIKÖISTÄ,SIJOITUS,TALLETUS, NIIN TUOHAN KERTOO OMAA KIELTÄ,HÄNELLÄ EI OLE SOSIAALIETUUKSIA AINAKAAN KELALTA. LIITOLTA SAATU RAHA EI VAIKUTA ONKO TALLETUKSIA. MEE POIS,KUNHAN HAUKOT HENKEES TYLSYYKSISSÄS SINÄ ONNETON HÄPEÄNPILKKU
Jotenkin tuon avautumisen jälkeen ei ihmetytä ettei sitä oikeaa palkallista työtä tahdo löytyä.
Vierailija kirjoitti:
"""Saa viedä tyhjön pullon, sehän on tyhjä. Just viimeviikolla vein. Eli siis paluu samaan vanhaan mikä muutama vuosi sitten uudistui.""
Uusi asetus puhuu nimenomaan pullon koosta, max 100ml. Ei nesteen määrästä pullossa!
Ei puhu. Se puhuu nestapakkauksen koosta, joka on 100 ml. Ei tyhjä pullo ole nestepakkaus silloin kun siinä ei ole nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen tätä suomalaisten pelkoa luottokorttia kohtaan. Mä maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla.
Luottokorttia käyttää sellaiset älykääpiöt, jotka elävät koko ajan yli varojensa ja ottavat velkaa, jonka maksavat taksiin sitten ensi kuussa ja niin edelleen. Täysin käsittämätön tapa elää ja kuluttaa.
Ei pidä paikkaansa! Mää käytän luottista vain silloin kun en oo jaksanu mennä pankkiin hakeen käteistä. Ja koko saldon maksan pois. Ja aina pidän huolta että lompakossa on hätätapauksia varten 100 e ja kotona toiset 100 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sieltä just yritin hakea.
Ap
Hanki sitten vaikka Nordean tuohi. Niitä myönnetään kaikille. Siinä on kalliimmat kulut kuin yleensä luottokorteissa. Mutta sen ei pitäisi olla ongelmia jos luottoa ei oikeasti tarvitse.
Ihmettelen vaan että miten jollain voi olla noin pienet tulot. Taidan elää toimeentulotuella tms.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan että miten jollain voi olla noin pienet tulot. Taidan elää toimeentulotuella tms.
Teen osa-aikatyötä, omasta halusta. Olen päässyt siihen tilanteeseen, että pärjäilen vähemmälläkin palkalla, joten vaihdoin kokoaikatyön osa-aikaiseen muutama vuosi sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on tuo ikä. Pankit eivät halua ottaa riskiä, että joutuisivat tappelemaan perikunnan kanssa.
Tonnista? Kyse on tonnin luottorajasta. Siitä kunnon tappeleminen syntyykin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tuo ikä. Pankit eivät halua ottaa riskiä, että joutuisivat tappelemaan perikunnan kanssa.
Tonnista? Kyse on tonnin luottorajasta. Siitä kunnon tappeleminen syntyykin.
Niin ja siis en mä nyt vielä niiiin vanha ole että perikunnan tappelut olis kauhean todennäköisiä. Lähempänä neljää kuin viittäkymppiä iältäni. 😁
Ap
Ei saa ei, ainoastaan itse tienattua rahoja tai korttia saa käyttää. Haistakaa jo v...tu tai ky...pä sen mukaan kumpi epämieluisampaa. Me käytämme kaikkien perheen jäsenten kortteja sekaisin ihan sen mukaan kenen vuoro maksaa ja kuka jasaa mennä kauppaan. Uuuuuu onko rikos?
Kyllä monesti perheessä se luottokortti on ihan yhteinen tai jos vaikka vaimolla ei ole ja miehellä on, niin tuskin niin kunnollinen pitää olla että ei tarvittaessa miehen kortilla voi ostaa vaikka juotavaa lapselle.
Ai niin kun vastuullinen vanhempi ei ole ikinä luottotiedoton yai luottokortiton. Laitetaanko vaikka lastensuojeluun yhdeksi huoliaiheeksi vielä?
Mitä tulee lentokoneessa ostamiseen niin kyllä on aika huolestuttavaa, jos ei ilman luottokorttia voi ostaa. Uskon että näitä on joka koneesa enemmän kun 1 tai 2.
Tietoliikenneyhteyksistä ei ole kiinni tuo. Samoin laivoilla. Jäisi tax freet vähiin jos vain luottokortit hyväksyttäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Parasta on että estää nettiostot ja rajaa maa alueen sekä nostorajan ja käyttää käteistä kun voi. Rikollisia kiinnostaa miten huijata myös Suomi24 ja vauva.fi sekä kirjastojen koneet. Onni on että Ukrainan sota lisäsi pankkeihin tarkkailua. Pankit ei voi myöskään huijata niin helposti. Virkailijat nimittäin huijaa myös.
Jos kortti on olemassa nimenomaan nettiostoja varten, niin ei silloin rajata nettiostoja pois. Nettiostoihin voi laittaa kaksivaiheisen tunnistautumisen eli myyjän sivuille pitää syöttää tekstiviestitse saapunut koodi eli korttia ei voi käyttää ilman sim-korttiasi
Varmaan Rydman ohjeistanut, etteivät pienempituloiset tilaisi edullisia tuotteita ulkomailta.