Hyvät miehet eivät mene "kaupaksi"?
Epäuskoisena saa taas lukea miten moititaan miehiä, jotka eivät osaa kokata, huolehtia kodistaan tai taloudestaan, mutta samaan aikaan näissä ja elämässä muutenkin pärjäävä mies saa olla vuodesta toiseen yksin. Onko akateeminen ja kulttuuria harrastava mies naisille liian tylsä ja särmätön? Ei rahaongelmia, ei päihdeongelmia eikä draamaa. En osaa tarjota vauhtia ja vaarallisia tilanteita, voikohan siinä olla syy?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Hyvät miehet menee aina kuin kuumille kiville.
Miehet löytövät aina kumppanin, kun näkevät vaivaa sen eteen. Ja ovat aloitteellisia, rohkeita, tietyllä tavalla sosiaalisia, mukavia persoonia.
On paskaista harhaa luulla, että naiset muka aina kattelis pelkkää miehen ulkonäköä, pituutta, painoa, ammattia, autoa ja muuta vastaavaa.
Kysymys on aina ihmisestä, persoonasta.
Tietty voi miettiä, jos on ikänsä ollut pelkän peruskoulun varassa. Ei ole mitään ammattia. Ei käy töissä.
Ei harrasta mitään. Ja pahimmassa tapauksessa asuupi edelleen vanhempiensa kodissa.
Nämä miehet eivät elämänkumppania löydä, se on raaka totuus.
Nainen ei ota elätettäväkseen aikuista lasta.
Muuten komppaan, mutta särähtää tuo, että juuri miesten pitää olla aloitteellisia. Ei se mieskään halua passiivista perässä vedettävää kivirekeä, jonka pitää saada kaikki tarjottimella näkemättä itse vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"SInänsähän he ovat oikeassa, että jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi omana itsenään ja on arvokas ihminen. Siinä on vaan se ongelma, että kenelläkään ei ole velvollisuutta osoittaa tällaista tunnetta kenellekään, joten ei ole ketään, jonka tulisi täyttää tämä sinänsä oikeutettu tarve. No, ehkä suurin velvollisuus on äidillä lapselleen, ja sittähän ne ongelmat syntyvät, kun äiti ei ole sitä aikanaan tehnyt."
Äiti sitä, äiti tätä. Isälläkö ei ole sitä velvollisuutta?
On tietenkin. Itse äitinä kuitenkin allekirjoitan, että äidin osoittama lämpö ja huolenpito on tärkein varhaislapsuudessa. Jälleen, se biologia jonka nykyfeministit haluavat kieltää, mutta minä en- meidän naisten edun vuoksi.
Isän tehtävä on vetää lapsi pois äidin helmoista. Tukea rohkeaa maailmanvalloitusta. Tää on jäänyt peräkammarinpojilla tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän itseäni "hyvänä miehenä" ja ei ole valittamista ollut "kaupan käynnissä".
En kyllä yhtään ymmärrä ketjun jankutusta, jokin muu kyllä mättää, kuin pelkästään "hyvä mies".
Ikää jo 57 ja "kauppa kävisi" mutta olen naimisissa ja ei siten ole "myytävää"
Itse asiassa noi termit ovat ihan perseestä!
Oikeasti hyvät miehet todellakin "käyvät kaupaksi". Ne ei-hyvät miehet eivät suostu myöntämään, että ihan syystä ovat sinkkuja. Syyttävät naisia siitä että eivät kelpaa.
Minä olen oikeasti hyvä mies. En syytä naisia kelpaamattomuudestani. Myönnän sille olevan syynsä miksi olen sinkku. Näin tämä vain kohdallani menee.
-eri
Säälittävää parkumista aikuiselta mieheltä. Kasvata itsellesi karvaiset kivekset ja lopeta tuo tyttömäinen itsesääli. Et ole hyvää nähnytkään. Asenteesi on jo ihan perseestä. Olet pelkkä säälittävä lapanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran näin miehenä, että tuokaa enemmän esiin persoonallisuuttanne. Sitä mikä tekee sinusta sinut. Jos olet kuin kovakantinen tietokirja kahvipöydässä, niin aika nopeaa se nainen alkaa hieromaan niskaansa ja katselemaan ympärilleen. En tarkoita miellyttämistä, ainakaan itse en ole koira mutta rennompaa suhtautumista.
On todella vaikeaa tuoda esiin persoonallisuutta kun on oppinut suorittajaksi. Miehillä on tätä todella paljon; harrastusta suoritetaan, identiteetin rakentamista suoritetaan, parisuhteen hakemistakin suoritetaan. On niin helppoa sanoa, että relaa ja nauti uusiin ihmisiin tutustumisesta kun on selkäytimessä se että sun arvosi määrää sinun suorituksesi elämässä.
Ja aika usein ne kovimmat suorittajat ovat juuri niitä naisten mielestä mielenkiintoisimpia.
Miehet eivät mene kaupaksi, koska ajattelevat "oispa edes joku nainen", kun taas nainen haluaa olla spesiaali jollekin tietylle miehelle tyyliin "olisipa mulle erityinen mies".
Ja ei, en tarkoita erityisyydellä rahaa tai ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei kiinnosta mikään muu kuin se kulttuuri niin kyllä vain hän on liian tylsä ja särmätön.
Ja etenkin, kun se nainen ei kiinnosta persoonana.
Voiko sitä vahvemmin alleviivata, jos menee iskemään kadulla vierasta ihmistä.
Kokemusta miehistå, jotka ovat heti sitä mieltä että sovitaan todella hyvin yhteen, on yhteiset arvot ja loistava tulevaisuus. Kukkiakin tulee ja esitellään tutuille jopa tulevana vaimona, mutta sitten ei kuitenkaan siedetä kaksinkeskistä aikaa naisen kanssa ollenkaan. Nainen odottaa, että jos tässä nyt miehen kiireiltä päästäisiin tutustumaan, mutta kun miehen mielestä suhde on jo valmis.
Narsisteja. Sulla on oma terapia tekemättä, miksi vedät puoleesi/ etsit narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus, jos kerran olet kunnollinen, etkä "kelpaa":
Äitisi on narsisti tai epävakaa ja siksi olet kiltti, lempeä ja kunnollinen ja haluaisit rakastaa jonkun naisen ehjäksi.
Hoida itsesi kuntoon ja etsi nainen, joka ei etsi pelastajaa vaan tasa-arvoista tervettä parisuhdetta. Tulet olemaan haluttua kamaa markkinoilla.
T. Sinua vastaava nainen
Yhy. Yksi tuntemani ikisinkku on ainakin kertonut että isänsä on narsisti ja äitinsä kynnysmatto. Hän on omasta mielestään aivan eri puusta veistetty kuin isä. Kas kun hän ei petä. Juujuu, mutta on aina kaikessa oikeassa, pitää itseään niin saamerin erinomaisena (osoittaa erinomaisuutta jopa vaatimattomuuden taidossa) ja psykologinen joustavuus on pyö
Lyhyesti: "mies joka olemuksellaan antaa ymmärtää joustamattomuutta tai aggressiota ei parisuhdemielessä vetoa useimpiin naisiin". Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kiinnostava kuin kiviseinä, niin ei: naiset eivät maagisesti kiinnostu susta vaikka kuinka monta muuta rastia saisit ruutuun.
Välillä tuntuu, että miehet on valmiita ihan mihin tahansa muuhun paitsi kehittämään itselleen persoonallisuuden ja harjoittamaan sosiaalisia taitoja.
Pakko nostaa tämä tähän. Tässä on kaikki, ei mitään lisätttävää.
Miksi todellakin miehet ei tajua että se on IHMNEN joka kiinnostaa tai on kiinnostamatta? Ihminen, ei korkea koulutus, kokkaustaito, paksu lompakko, lihava tili, "laatikkoleuka" (mikä kammotus sekin on), pituus vaikka kolme metriä, jos sisin on tyhjää täysi.
Jos saa huhuilla sinne onttoon tyhjiöön kun etsii ihmistä. Kuten Mikko Alatalo aikoinaan "kabareessa, joka täynnä oli ihmisten kuoria."
Vastapallo. Miksi ette vaivaudu edes yrittämään sitä tutustumista? Tai tekemään mitään sen eteen? Vaan aina oletatte, että mies tekee ja näkee vaivaa. Miksi näkisin vaivaa sellaisen ihmisen eteen, joka ei edes yritä tutustua minuun? Saattaa jopa suorastaan vältellä, vaikka on selkeästi osoittanut (ainakin jonkinlaista) kiinnostusta.
Eikö nuo aloituksen asiat ole ihan tavallisia perusedellytyksiä aikuiselle ihmiselle, eikä mitään parisuhdekriteereitä?
Akateemisuutta tai kulttuuria arvostavat ne ketkä arvostavat. Minä arvostan, mutta naapurin Taina välttämättä ei. Samoin kuin aloittaja laittaa naisessa vastaaville asioille painoarvoa tai sitten ei.
Ehkä miettisin ennemmin, oletko esim. hauskaa ja turvallista seuraa ja oletko saatavilla ja aktiivinen vai odotatko että naiset hakevat kotoa tai tinderistä?
Minäkin olen akateeminen kulttuuria harrastava nainen, mutta harrastan koirien kanssa ulkoilua yms., eikä siellä metsässä mitään miehiä ole poimittavissa, ja museoissa on mummoja ja pariskuntia.
Itse olen työssäkäyvä, kodistani huolehtiva ja pärjäävä nainen mutta en kuvittele olevani mitenkään hieno, tasokas tai erityinen. Ajattelen itsestäni jopa päinvastoin. Totuus on se, että minulla on mielenterveysongelmia (keskivaikea masennus, jonkinlainen sekamuotoinen persoonallisuushäiriö) ja olisin ihan kamala kumppani. Olen joutunut myöntämään tämän itselleni ja luultavasti tarvitsen pitkät terapiat, ennen kuin voin edes harkita parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene kaupaksi, ei ole hyvä. Niin yksinkertaista se on.
No ei se nyt aivan noin yksinkertaista ole.
Hyviä ihmisiä on ilman kumppania. Syitä on monia. Jollain voi olla lapsi esteenä (ero ei aina oma valinta tai omasta huonoudesta johtuva), jollain voi olla joku ulkoinen turn off mihin ei itse voi vaikuttaa (niillä on väliä, vaikka mitä väittäisitte), monilla on vain kohtaanto-ongelma esim. epäsuhta sukupuolijakaumassa omalla paikkakunnalla (ei, kaikilla ei ole mahdollisuutta muuttaa) jne.
Tai sellainen yleinen vähän estoinen luonne. Ei lähde nopeasti mihinkään mukaan. Sitten jos 2 sellaista kohtaa, periaatteessa juttu vois toimia, muttei kumpikaan kiinnostu tarpeeksi nopeasti tai ole valmis näkemään vaivaa tutustumisen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan miehen josta viehätyn ja joka viehättyy minusta. Minua ei kiinnosta miehen koti tai rahat, kunhan hänellä on puhtaat vaatteet yllä ja katto pään päällä, ja elättää itsensä. Mieheltä kaipaan sen verran itsetuntemusta, ettei hän halua suhdetta kanssani vain siksi että olen nainen. Koska minä alan suhteeseen vain minua viehättävän miehen kanssa, on minusta epärehellistä että toinen sitten vain tyytyy.
Kaikesta paistaa kuitenkin läpi eräs seikka. Nimittäin se, että mitään vaivaa et asian eteen näe. Odotat, että (kuten niin moni tälläkin sivustolla miehistä on sanonut) joku hakee kotoa.
Oikean rakkauden löytäminen ei ole helppoa. Vaikka ihastuisit, millä todennäköisyydellä vastapuoli olisi kiinnostunut juuri sinusta yhtä paljon? Tämä pätee myös niihin ulkoisesti "laadukkaisiin".
Jos suhde perustuu pinnallisiin asioihin tai siihen, täyttyykö joku vaatimuslista, ei se välttämättä kestä.
Jos tunteilla ei ole merkitystä tai riittää kun on edes vähän kiinnostunut, silloin suhteen löytyminen on varmasti helpompaa. Eri asia, haluatko sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin joskus seurustella tavallisten miesten kanssa, mutta ongelmaksi muodostui se miten piilevän väkivaltaisia ja aggressiivisia he kaikki olivat. Sitä mustasukkaisuutta ja tahallisen kiusan tekoa ei kestä kukaan, joten en enää edes yritä.
Tavallisten? Tuskinpa vaan. Kyllä tavallinen mies on väkivallaton.
- nainen
Lisäksi sivusta, sitä väkivaltaisuutta on aika vaikea piilotella. Ei nimittäin kykene tutustumaan rauhassa, vaan on malttamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sinkkuäiditkään mene "kaupaksi".
Aika harva innostuu toisten mukuloiden elättämisestä ja passaamisesta. Juttu toimii kun molemmat tuovat suhteeseen saman verran painolastia...
Nykyiseni väitti asian olevan ok, kun itse kyseenalaistin. Nyt on sitten aina huonolla tuulella, kun lapset täällä tai vaikuttavat suunnitelmiin. Omansa aikuisia eli eivät "painolastia" arjessa.
Sori ohis. Ap taas ei ole vain tavannut itselleen sopivaa. Onko omissa kriteereissä viilattavaa?
Itseni ikäinen akateeminen lapseton nainen, jonka kanssa voin jakaa kulttuuriharrastuksen. Ehkä sellaiset naiset etsivät toisenlaisia miehiä.
Ap
Eiks niitä löydy sieltä kulttuuriharrastuksesta? Yleensä kulttuuria harrastaa enemmän naiset. Vai onko kyse jostain roolipelaamisesta (sielläkin paljon naisia, mutta miehiä enemmän).
Vai onko nyt niin, että et edes tunne yhtään sellaista naista, joihin noi kriteerit sopii? Miten voi olla harrastajalle mahdollista? Et taida olla kovin sosiaalinen... Se toki haittaa pariutumista. Jotta vois kiinnostua, täytyis ensin tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin juuri tuollaisesta "tavallisesta" miehestä joka on ihan ok paperilla, mutta äärettömän itsekäs.
Tavallinen ns kiltti mies on paljastunut usein narsistiseksi kus*pääksi minunkin kokemana.
Sitten et tiedä, mitä tavallinen tarkoittaa. Tai jokin sinussa itsessäsi laukaisee tuollaisen käytöksen toisessa.
"Minä ainakin myönnän olevani mt-ongelmainen, onhan siitä diagnoosikin, koska olen hakenut apua.
Ei se poista sitä, ettetkö sinäkin voisi olla mt-ongelmainen. Sen näkevät kaikki muut paitsi sinä itse. Niinhän se monesti menee, sairaudentunto puuttuu."
Syytätkö kaikkia, jotka eivät jaa näkemystäsi jostakin asiasta mt-ongelmaisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Määrittelisitkö ensin mitä tarkoitat vauhdilla ja vaarallisilla tilanteilla.
Tämäkin. Toki ujommalla ja yleisesti hitaammin uusiin asioihin syttyvällä on vaikeampi muodostaa suhdetta.
Jos heti lähtee läpänheitto tylyille vittuilukierroksille, jos joku ei mee oman mielen mukaan (tai defenssinä muissakin tilanteissa), niin ei kannata ihmetelellä miksi naiset väistää.
Lisäksi jos nainen on palkintopysti elämän suoritusten vitriinikaappiin, niin ei sekään rooli montaa naista houkuta.
Pitäis olla sillä henkisellä puolellakin jotain jaettavaa. Iloa. Hyvää mieltä. Empatiaa. Tervehenkistä tunnesäätelyä. Jos tästä lähtee "mutku ei ne naisetkaan anna mulle samaa" -niin siinä näkee, ettei sulla ole sitä jaettavaa vaan haluisit olla vaan saamapuolella. Harvaa naista kiinnostaa olla miehelle tunnesäätelyn automaatti.