Hyvät miehet eivät mene "kaupaksi"?
Epäuskoisena saa taas lukea miten moititaan miehiä, jotka eivät osaa kokata, huolehtia kodistaan tai taloudestaan, mutta samaan aikaan näissä ja elämässä muutenkin pärjäävä mies saa olla vuodesta toiseen yksin. Onko akateeminen ja kulttuuria harrastava mies naisille liian tylsä ja särmätön? Ei rahaongelmia, ei päihdeongelmia eikä draamaa. En osaa tarjota vauhtia ja vaarallisia tilanteita, voikohan siinä olla syy?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään yllätys, ettei kiltit miehet ikinä kelpaa 😥
t. eilen jälleen pakit kaupan kassalta 😣
???? Et kai ahdistele kassaa tai muita naisia kassalla?
Mitä ahdistelua on pyytää naisia treffeille, tai koettaa iskeä niitä?
Puuttuu tilannetaju täysin. Voit iskeä naisia vapaasti deittisaitilla tai baarissa. Muualla sen pitää kehittyä hitaammin, muuten on sekopää ja siksi saa pakit.
Itsekin salamaihastuin kaupassa taannoin. Tajusin kuitenkin, etten tiedä siitä miehestä oikeasti yhtään mitään eikä ole mitään järkeä eikä pohjaa sille, että etenisin mitenkään. Sen verran ajattelin, että jos olisi keksinyt tikusta asiaa, olisi voinut vaihtaa muutaman sanan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene kaupaksi, ei ole hyvä. Niin yksinkertaista se on.
Toisaalta hakeeko kaikki aktiivisesti seuraa tai parisuhdetta? Itse olen 5 päivänä viikossa seuran treeneissä, välillä myös kuudentenakin. Tuohon lisäksi yksi salipäivä viikossa ja arkisin työ haukkaa osansa. Ei minulla ole mitenkään haku päällä ja olen itse priorisoinut vapaa-aikani valitsemallani tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mene kaupaksi, ei ole hyvä. Niin yksinkertaista se on.
Toisaalta hakeeko kaikki aktiivisesti seuraa tai parisuhdetta? Itse olen 5 päivänä viikossa seuran treeneissä, välillä myös kuudentenakin. Tuohon lisäksi yksi salipäivä viikossa ja arkisin työ haukkaa osansa. Ei minulla ole mitenkään haku päällä ja olen itse priorisoinut vapaa-aikani valitsemallani tavalla.
Silloin ei taida olla "kaupan" ei kaupassakaan voi ostaa kuin hyllytettyjä tavaroita, varastosta pitää pyytää erikseen.
Jos miestä ei kiinnosta mikään muu kuin se kulttuuri niin kyllä vain hän on liian tylsä ja särmätön.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sinkkuäiditkään mene "kaupaksi".
Kerro nyt miksi pitäisi käydä töissä, että voi elättää ja olla isähahmo muiden lapsille? Ei ole ikinä selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei kiinnosta mikään muu kuin se kulttuuri niin kyllä vain hän on liian tylsä ja särmätön.
Ja etenkin, kun se nainen ei kiinnosta persoonana.
Voiko sitä vahvemmin alleviivata, jos menee iskemään kadulla vierasta ihmistä.
Jos alunperinkin vaikea päästä treffeille, voisit lähteä muokkaamaan ulkoista olemusta jotenkin erilaiseksi, esim. kasvata parta, muuta hiustyyli. Hanki kiinnostavia harrastuksia.
Pekka Puupäälläkin oli Justiina mutta ei välittänyt Pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"SInänsähän he ovat oikeassa, että jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi omana itsenään ja on arvokas ihminen. Siinä on vaan se ongelma, että kenelläkään ei ole velvollisuutta osoittaa tällaista tunnetta kenellekään, joten ei ole ketään, jonka tulisi täyttää tämä sinänsä oikeutettu tarve. No, ehkä suurin velvollisuus on äidillä lapselleen, ja sittähän ne ongelmat syntyvät, kun äiti ei ole sitä aikanaan tehnyt."
Äiti sitä, äiti tätä. Isälläkö ei ole sitä velvollisuutta?
On tietenkin. Itse äitinä kuitenkin allekirjoitan, että äidin osoittama lämpö ja huolenpito on tärkein varhaislapsuudessa. Jälleen, se biologia jonka nykyfeministit haluavat kieltää, mutta minä en- meidän naisten edun vuoksi.
Ok. Älkää sitten ihmetelkö kun lastenne isät lähtevät menemään elämästänne, kun ei he niin tärkeitä olekaan teidän mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu tilannetaju täysin. Voit iskeä naisia vapaasti deittisaitilla tai baarissa. Muualla sen pitää kehittyä hitaammin, muuten on sekopää ja siksi saa pakit.
Itsekin salamaihastuin kaupassa taannoin. Tajusin kuitenkin, etten tiedä siitä miehestä oikeasti yhtään mitään eikä ole mitään järkeä eikä pohjaa sille, että etenisin mitenkään. Sen verran ajattelin, että jos olisi keksinyt tikusta asiaa, olisi voinut vaihtaa muutaman sanan.
Minäkin olen yrittänyt alkaa kaupassa juttusille muutaman kivannäköisen miehen kanssa. Siis nimenomaan niin, että jutusteltaisiin niitä näitä, että saisi käsityksen toisesta ihmisestä ja siitä, että voisiko pyytää treffeille. Valitettavasti omat yritykseni ovat kaatuneet miesten tuppisuuna olemiseen. En tietenkään silloin pyydä niitä treffeille. Ymmärrän vinkin. Tilannetajua on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran näin miehenä, että tuokaa enemmän esiin persoonallisuuttanne. Sitä mikä tekee sinusta sinut. Jos olet kuin kovakantinen tietokirja kahvipöydässä, niin aika nopeaa se nainen alkaa hieromaan niskaansa ja katselemaan ympärilleen. En tarkoita miellyttämistä, ainakaan itse en ole koira mutta rennompaa suhtautumista.
Entäs sitten kun se kahvipöytä puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"SInänsähän he ovat oikeassa, että jokainen ansaitsee tulla rakastetuksi omana itsenään ja on arvokas ihminen. Siinä on vaan se ongelma, että kenelläkään ei ole velvollisuutta osoittaa tällaista tunnetta kenellekään, joten ei ole ketään, jonka tulisi täyttää tämä sinänsä oikeutettu tarve. No, ehkä suurin velvollisuus on äidillä lapselleen, ja sittähän ne ongelmat syntyvät, kun äiti ei ole sitä aikanaan tehnyt."
On tietenkin. Itse äitinä kuitenkin allekirjoitan, että äidin osoittama lämpö ja huolenpito on tärkein varhaislapsuudessa. Jälleen, se biologia jonka nykyfeministit haluavat kieltää, mutta minä en- meidän naisten edun vuoksi.
Ok. Älkää sitten ihmetelkö kun lastenne isät lähtevät men
Pitääkö tuostakin loukkaantua? Harva mies on vauvan ensisijainen hoivaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran näin miehenä, että tuokaa enemmän esiin persoonallisuuttanne. Sitä mikä tekee sinusta sinut. Jos olet kuin kovakantinen tietokirja kahvipöydässä, niin aika nopeaa se nainen alkaa hieromaan niskaansa ja katselemaan ympärilleen. En tarkoita miellyttämistä, ainakaan itse en ole koira mutta rennompaa suhtautumista.
Entäs sitten kun se kahvipöytä puuttuu?
Miten sinun on niin vaikea vastaanottaa palautetta, kun kaikki keskustelu kääntyy turhaan vänkäämiseen? Älä kysy vinkkejä, jos et niitä oikeasti halua tai kykene ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta yhtä lailla kulttuuria harrastava mies voi olla tylsän totinen ja huono keskustelija, eikä kiinnostunut mistään muusta kuin siitä kulttuurista. Itse tykkään sellaisesta miehestä, jolla on monia erilaisia kiinnostuksen kohteita. "
Aivan sama juttu. Itsekin tykkään miehistä joilla on kyky keskustella edes hetki aiheesta kuin aiheesta ja jotka ovat avoimia uusille asioilla.
Jokaisella saa olla ne muutamat ihan omat kiinnostuksen kohteet mutta jos ne täyttävät koko hänen maailmansa eikä hän puhu mistään muusta niin se on lopulta varsin uuvuttavaa.
Eihän siinä synny mitään keskinäistä yhteyttä, jos molemmat puhuvat vain monologia omista asioistaan. Eli keskustelutaito ja uskallus puhua myös pinnanalaisista asioista olisi oleellinen.
Oma mieheni on sinällään hyvin tavallinen, kiltti ja kunnollinen mies. Mutta kun tapasimme niin kiinnitin heti huomiota siihen miten luontevasti hän osasi keskustella. Hän vaikutti aidosti kiinnostuneelta siitä kuka minä olin, mitä tein ja mitä ajattelin. Ja samalla avoimuudella hän kertoi itsestään.
Se loi heti sellaisen luottamuksen ja yhteyden tunteen jota en ollut sitä ennen kenenkään miehen kanssa tuntenut.
Ei se siis mitään kovin ihmeellistä vaadi. Vain sen että on avoin ja oikeasti kiinnostunut muista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät millainen tilanne on jos koettaa kassaa iskeä? Entä jos on vuosia jo nähty ja juteltu niitänäitä asioidessa? Monet heippaavat tuttuja kassoja vapaallakin ja päinvastoin.
Ei kai kukaan pelkästään noiden asioiden perusteella kumppania ota. Kotityöt voi hoitaa kämppiksen kanssa tai maksaa jollekin, ei se ole nuorempien naisten silmissä mikään erityinen vahvuus, jota vain kumppanilta oletetaan. Myös raha- ja päihdeongelmattomuus pitäisi olla se perustaso josta aikuinen lähtee, ei mikään plussa.
"Entäs sitten kun se kahvipöytä puuttuu?"
Juuri tuollainen pikkunäppärä päteminen karkottaa naiset. Suhteen syntyyn vaaditaan että se toinen tuntee että tykkään siitä millainen hän on ja mitä hän sanoo. Ei siis sitä että käännät kaikki toisen sanomiset viisasteluksi.
"Pitääkö tuostakin loukkaantua? Harva mies on vauvan ensisijainen hoivaaja. "
Se on eri asia kuin väittää että nainen on jotenkin automaattisesti lapselle se tärkein henkilö kun lapsi on pieni.
Kyllä lapsi saa turvan siltä ihmiseltä joka sen hänelle antaa, oli se sitten äiti tai isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se, että nainen joutuu teoriasi mukaan tekemään enemmän lastenhoitoa, on naisen etu? Miksi sen pitäisi ollakaan, eikös lapsen etu ole tärkein?