Miksi naiset ei edes viitsi panostaa deittiprofiileihin?
Kuvat on huonoja, monesti on kuvia missä ei näy koko kehoa eli näkyy vain kasvot. Naisille myös tuntuu deittiprofiilit olevan sama asia kuin cv, siellä ei kerrota mitään parisuhteeseen tai yhdessä oloon liittyvää vaan ainoastaan pinnallisia asioita.
Panostakaa profiileihin.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi panostaa, kun mikä tahansa uistin kelpaa? Ei siinä tarvita kallista Rapalaa missä koukullinen pellin pala ajaa saman asian.
Tää on hauska harha naisilla.
Juu tuolla tavalla saatte miehen, mutta ette hyvää.
Ja sitten te itkette että missäs ne kaikki hyvät miehet on... elävät onnellisesti omaa elämäänsä koska eivät nähneet mitään lisäarvoa naisissa.
Milloin te palstaụlít luovutte harhastanne, että sovelluksissa olisi jotenkin merkittävä määrä naisia? Siellä on naisista häviävän pieni vähemmistö, ja suurin osa on siellä hyvin vähän aikaa, koska käyttö on niin sietämätöntä.
Sen sijaan jokaisen ikäluokan kaikki naiset ovat mukana tosielämässä. Kokeilkaa tekin.
Haluamme woltata pìmppiä kotiin ilmaiseksi! Mutta ei saa olla mt yh valas! Treffeillä käynti maksaa yhyy!
Palstan ylilauta-aines
Ihmiset yleensä eivät taida osata kirjoittaa deittiprofiileita. Olin itse vähän aikaa sitten Tinderissä ja selasin läpi varmaan 3000 miesprofiilia. Todella monella oli melko huono profiili - monella jopa ihan tekstitön. Eli ei tämä yksin naisten ongelma ole. Itse tosin en hermostunut tai ärsyyntynyt noista, vaan swaippasin tekstittömät ja muut vastaavat suoraan vasemmalle. Nyt en enää ole Tinderissä, koska löytyi kiinnostava mies - hän oli kirjoittanut itsestään ja kiinnostuksenkohteistaan niin, että profiilista sai käsityksen, minkä tyyppinen ihminen oli kyseessä. Vaikutti samanhenkiseltä, joten swaippasin oikealle. Hän oli tehnyt samoin, koska oli myös pitänyt minun profiilitekstistäni.
Joten siinä olet ap oikeassa, että siihen tekstiin todellakin kannattaa panostaa. Mutta sun pitää muistaa, että huono profiili on myös informatiivinen viesti. Se voi kertoa vaikka siitä, ettei hae mitään kovin syvällistä yhteensopivuutta vaan esim. keräilee matcheja tai etsii vain kevyttä suhdetta. Tai se voi kertoa siitä, mitä henkilö itse pitää tärkeänä - ja jos nämä ovat eri kuin sinun, se lienee itsellesi aika selkeää infoa. Se, mitä kirjoittaa profiiliin, kertoo myös siitä, millaisten ominaisuuksien myötä ihminen haluaa toisen kiinnostuvan itsestään. Ota nämä kaikki informaationa, ja jos se ei sinua miellytä, niin vasemmalle vaan, sinne mahtuu.
Oikeasti kiinnostavia ihmisiähän on tosi vähän. Tiedän, että on turhauttavaa yrittää etsiä heitä, mutta eivät ne epäkiinnostavat muutu kiinnostaviksi vaikka kuinka toivoisi heidän tekevän kiinnostavampia profiileita.
Parhaiden ei tarvitse olla Tinderissä, saavat miehen muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tottuneet siihen, että pääsevät vapaasti valitsemaan. Heidän ei tarvitse panostaa ilmoitukseen, kun saavat silti 100+ viestiä. Valitsevat sitten joukosta sen vähiten huonon, jos valitsevat. Kautta historian miehen on pitänyt tehdä vaikutus naiseen, ei toisinpäin.
Mistähän tämä johtuu? Olen itse heteronainen, enkä ainakaan voi itse vaikuttaa mitenkään siihen, kuinka paljon viestejä ja tykkäyksiä saavat naisten huonot profiilit. Jos te miehet koette, että tuo on ärsyttävää, niin älkää siitä naisille kiukutelko, vaan vaatikaa kanssaveljiänne muuttamaan toimintaansa. En ainakaan minä pysty tekemään mitään tuolle ongelmalle.
Turha sinne on kirjoittaa kun äijä kysyy mitä etsit täältä ja äijä vastaa panoa ja ehkä myöhemmin suhdetta jos toimii. Eli eka se pano
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tarjontaa on, mutta entäpä, jos nainen etsii ja haluaa jotain muuta kuin niitä, mitä on tarjolla? Joillain tuntuu olevan kumma harhakäsitys, että naisen kiinnostus herää vain siitä, että mies on kiinnostunut, mutta kyllä naisillakin on kriteereitä ja preferenssejä. Pelkästään se, että miehiä on saatavilla, ei tarkoita, että kukaan näistä on juuri sitä, mitä nainen haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tottuneet siihen, että pääsevät vapaasti valitsemaan. Heidän ei tarvitse panostaa ilmoitukseen, kun saavat silti 100+ viestiä. Valitsevat sitten joukosta sen vähiten huonon, jos valitsevat. Kautta historian miehen on pitänyt tehdä vaikutus naiseen, ei toisinpäin.
Mistähän tämä johtuu? Olen itse heteronainen, enkä ainakaan voi itse vaikuttaa mitenkään siihen, kuinka paljon viestejä ja tykkäyksiä saavat naisten huonot profiilit. Jos te miehet koette, että tuo on ärsyttävää, niin älkää siitä naisille kiukutelko, vaan vaatikaa kanssaveljiänne muuttamaan toimintaansa. En ainakaan minä pysty tekemään mitään tuolle ongelmalle.
Voi vddu mikä logiikka. Jos sinä et voi vaikuttaa tampioden tinder tykkäyksiin niin millä tavalla minä miehenä niihin voisin vaikuttaa?
Jos mulla olis valta vaikuttaa niin poistaisin kaikkien muiden miesten tykkäys mahollisuuden jolloin olisin ainoa mies maailmassa joka saa mätsejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tarjontaa on, mutta entäpä, jos nainen etsii ja haluaa jotain muuta kuin niitä, mitä on tarjolla? Joillain tuntuu olevan kumma harhakäsitys, että naisen kiinnostus herää vain siitä, että mies on kiinnostunut, mutta kyllä naisillakin on kriteereitä ja preferenssejä. Pelkästään se, että miehiä on saatavilla, ei tarkoita, että kukaan näistä on juuri sitä, mitä nainen haluaisi.
En oikeastaan ajatellut sitä niin, että Tinderissä on kauheasti suttaa ja sekundaa, että jos löytää mieluisan miehen livenä, ei huvita mennä sinne Tinderiin panostamaan. Muutenkin esimerkiksi kaveripiirin kautta tapaaminen on monen mielestä parempi, koska saat samalla suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun vielä miehet sovelluksissa eivät valitse ollenkaan.
Olen nainen, ja etsin Tinderissä naista, mikä luki todella selvästi profiilissani. Valintana oli näytä minulle naisia -asetus.
Silti Tinder näytti profiiliani miehille, ja sain miehiltä supertykkäyksiä 🙄
Mitä järkeä tuhlata maksullisia supertykkäyksiä lepakkoon, joka kategorisesti ei halua miestä? Voitte arvata kaksi kertaa, näytänkö superhoikalta hunajapupulta, eli en tiedä katsoivatko kuviakaan. Kokovartalokuvia ky
Tohon liittyy semmoinen juttu, että (ainakin kun viimeksi olin tinderissä) profiilitekstin lukeminen vaatii muistaakseni yhden täppäyksen ja sitten ylöspäin swipen. Supertykkäys on pelkkä ylös swipe. Eli jos se täppäys ei osu just kohdilleen, ja sitten samantien tekee sen swipen, niin lähtee supertykkäys.
En tiedä onko tämä tarkoituksella, että saisivat myytyä jotain supertykkäyspaketteja enemmän, vai ihan vain huonoa käyttöliittymäsuunnittelua.
Vähän ennen kuin poistuin Tinderistä, supertykkäyksiin tuli uutuutena mahdollisuus lisätä viesti, ja sain myös näitä viestillisiä, jotka alkoivat usein moi [nimeni].
Osa ainakin siis lähti tarkoituksella täysin epäsopivalle henkilölle. En vain tajua.
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vddu mikä logiikka. Jos sinä et voi vaikuttaa tampioden tinder tykkäyksiin niin millä tavalla minä miehenä niihin voisin vaikuttaa?
Jos mulla olis v
Niin, voit siis vaikuttaa vain siihen, miten itse toimit Tinderissä. Swaippaatko oikealle myös epäkiinnostavia naisia? Onko sinulla hyvä profiiliteksti, millaisia asioita kerrot siinä itsestäsi? Jos tulee match ja päätät aloittaa keskustelun, miten teet sen?
Naisena voin kyllä kertoa kuitenkin sen, että vaikka olisin saanut supertykkäyksen kaikilta niiltä miehiltä, jotka Tinderissä swaippasin vasemmalle, ei heistä yksikään olisi muuttunut kiinnostavaksi ja kiilannut sen oikeasti kiinnostavan ohi. Itse swaippasin oikealle todella harvan, koska en keräillyt matcheja, mutta vaikka matcheja olisi ollut paljonkin, ei se olisi tehnyt "valinnasta" yhtään vaikeampaa. Etsin samanhenkistä ihmistä, sellainen löytyi. Ei siinä olisi kukaan muu voinut kiilata ohi. Kukaan epäkiinnostava ja epäsopiva ei olisi voinut tehdä vaikutusta minkäänlaisilla tempuilla. Ja huom. en tarkoita epäsopivalla huonoa. Moni jopa kiinnostavalta, fiksulta ja mukavalta vaikuttava mies meni vasemmalle siksi, että he vaan vaikuttivat kovin erityyppisiltä kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan ajatellut sitä niin, että Tinderissä on kauheasti suttaa ja sekundaa, että jos löytää mieluisan miehen livenä, ei huvita mennä sinne Tinderiin panostamaan. Muutenkin esimerkiksi kaveripiirin kautta tapaaminen on monen mielestä parempi, koska saat samalla suositukset.
Tuo kaveripiirin kautta tapaaminen ei välttämättä toimi enää nuoruusvuosien jälkeen, kun kaveripiiri alkaa olla perheellistä eikä istuta viikoittain illanvietoissa. Ja toisaalta eipä ne suositukset kerro romanttisesta ja seksuaalisesta yhteensopivuudesta mitään - ovat nuokin kohtaamiset ihan yhtä lailla hakuammuntaa kuin kaikki muukin. Mutta toki siinä tapauksessa, että joku sopiva tyyppi kaveripiirin kautta löytyy, niin hyvähän se vaan on. Monella tosin on se tilanne, että vaikka tapaa ihmisiä töissä, harrastuksissa ja joskus tuttujenkin kautta, ei sopivaa ihmistä silti näissä ympyröissä tule vastaan. Ja Tinderhän on vain yksi väylä kohdata ihmisiä - ei se tarvitse olla mikään joko-tai. Sama ihminen voi olla Tinderissä, vaikka pitäisi silmät auki muissakin tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vddu mikä logiikka. Jos sinä et voi vaikuttaa tampioden tinder tykkäyksiin niin millä tavalla minä miehenä
Swaippaatko oikealle myös epäkiinnostavia naisia?
En tietenkään. Vain niitä jotka on mun ikäsiä, eivät haaveile lapsista ja näyttävät pantavilta. Miksi tykkäisin muista? Säälistäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi panostaa, kun mikä tahansa uistin kelpaa? Ei siinä tarvita kallista Rapalaa missä koukullinen pellin pala ajaa saman asian.
Tää on hauska harha naisilla.
Juu tuolla tavalla saatte miehen, mutta ette hyvää.
Ja sitten te itkette että missäs ne kaikki hyvät miehet on... elävät onnellisesti omaa elämäänsä koska eivät nähneet mitään lisäarvoa naisissa.
Mutta kun nämä katkeroituneet eivät ole niitä naisten tarkoittamia hyviä miehiä. Jos olisivat, he olisivat aikanaan kelvanneet naisille = eivät olisi katkeroituneet.
Naisten haluamat hyvät miehet ovat niitä, jotka ovat onnellisessa parisuhteessa. Valitettavasti niitä ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on *sutta ja sekundaa.
Mutta muuten samaa mieltä. Tutkimuskin tukee asiaa: suurin osa suhteista syntyy tuttavapiirien kautta.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Vain niitä jotka on mun ikäsiä, eivät haaveile lapsista ja näyttävät pantavilta. Miksi tykkäisin muista? Säälistäkö?
Toimit siis just fiksusti. Kysyin tuota siksi, että ne miesten massatykäilythän tarkoittavat juuri sitä, että moni swaippaa oikealle epäkiinnostavia naisia, ja tämän seurauksena naiset saavat tunnissa sen 99+ tykkäystä. Onhan se aika omituista, miksi he tekevät niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tutkimus tukee tätä, ja mikä siis laskettiin tuttavapiiriksi? Eli tarkoitetaanko tuolla jotain kaverin kavereita vai esim. työkavereita, opiskelukavereita, harrastuskavereita...? Ensimmäiseen en oikein jaksa uskoa, jälkimmäiseen kyllä. Mutta Tinder on ihan hyvä lisä silloin, jos töissä, opinnoissa ja harrastuksissa ei vaan ole ketään, kenen kanssa kolahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaveripiirin kautta tapaaminen ei välttämättä toimi enää nuoruusvuosien jälkeen, kun kaveripiiri alkaa olla perheellistä eikä istuta viikoittain illanvietoissa. Ja toisaalta eipä ne suositukset kerro romanttisesta ja seksuaalisesta yhteensopivuudesta mitään - ovat nuokin kohtaamiset ihan yhtä lailla hakuammuntaa kuin kaikki muukin. Mutta toki siinä tapauksessa, että joku sopiva tyyppi kaveripiirin kautta löytyy, niin hyvähän se vaan on. Monella tosin on se tilanne, että vaikka tapaa ihmisiä töissä, harrastuksissa ja joskus tuttujenkin kautta, ei sopivaa ihmistä silti näissä ympyröissä tule vastaan. Ja Tinderhän on vain yksi väylä kohdata ihmisiä - ei se tarvitse olla mikään joko-tai. Sama ihminen voi olla Tinderissä, vaikka pitäisi silmät auki muissakin tilanteissa.
Olen eri, mutta jos ei livenä koskaan löydy ihmistä jonka kanssa kemiat natsaisi, niin minusta Tinderissä ja nettideittailussa ne saumat on vielä pienemmät. Ehkä siinä kannattaisi ihan ensiksi tarkastella sitä, miksei viehäty kenestäkään saatavilla olevasta kumppaniehdokkaasta. Syy on hyvin harvoin siinä, että niitä sopivia on vaan yksi miljoonasta eikä se ole tullut vielä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta jos ei livenä koskaan löydy ihmistä jonka kanssa kemiat natsaisi, niin minusta Tinderissä ja nettideittailussa ne saumat on vielä pienemmät. Ehkä siinä kannattaisi ihan ensiksi tarkastella sitä, miksei viehäty kenestäkään saatavilla olevasta kumppaniehdokkaasta. Syy on hyvin harvoin siinä, että niitä sopivia on vaan yksi miljoonasta eikä se ole tullut vielä vastaan.
Niin no, syitä voi olla monenlaisia. Eikä se tarkoita sitä, etteikö koskaan natsaisi - voi käydä niinkin, että on ollut ihastunut työkaveriin, mutta tämä ei sitten ihastunut vastavuoroisesti, tai on kokenut jonkun harrastuskaverin puoleensavetäväksi, mutta tämä osoittautuikin homoseksuaaliksi. Tai sitten on välillä tapaillutkin jotain live-elämässä kohdattua ihmistä, mutta tapailu ei jostain syystä ole edennyt - on vaikka huomattu, että joissain tärkeissä asioissa ollaan liian erilaisia tms.
Jos oma tuttavapiiri on pieni ja työpaikalla on vaikka enemmistö oman sukupuolen edustajia (tai varattuja perheellisiä), niin silloin voi hyvinkin käydä niin, että ei ihan tällaisista syistä vaan löydä ketään livenä. Kaikki eivät kiinnostu baarissa ulkonäön perusteella - tai eivät ehdi tai jaksa käydä baareissa.
Ja sitten tietysti monet ihastuvat harvoin, jolloin voi hyvinkin olla, että se sopiva kumppani on, jos ei nyt yksi miljoonasta niin esim. yksi tuhannesta. Jos on jotain erityisiä toiveita vaikka arvojen tai elämäntyylin suhteen, tämäkin voi vaikuttaa. Jos itse on vähän epätavallinen tyyppi, osuu niitä samankaltaisiakin kohdalle harvemmin.
Joskus toki voi syy olla jokin omassa mielessä oleva lukko tai esto, jonka vuoksi ei uskalla heittäytyä. Mutta ei aina ole näin.
Ainoa asia jota suominainen pystyy profiilissaan kertomaan on että matkustelu ja viinin lipittäminen kiinnostaa. Ja mielellään miehen rahoilla.
Tohon liittyy semmoinen juttu, että (ainakin kun viimeksi olin tinderissä) profiilitekstin lukeminen vaatii muistaakseni yhden täppäyksen ja sitten ylöspäin swipen. Supertykkäys on pelkkä ylös swipe. Eli jos se täppäys ei osu just kohdilleen, ja sitten samantien tekee sen swipen, niin lähtee supertykkäys.
En tiedä onko tämä tarkoituksella, että saisivat myytyä jotain supertykkäyspaketteja enemmän, vai ihan vain huonoa käyttöliittymäsuunnittelua.