Saako teidän teinit pitää puhelimen koko yön?
Meillä jatkuvaa taistelua tästä. 8-luokkalainen kyseessä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista tuo yöksi lataukseen jättäminen. Ja suorastaan idioottimainen idea laittaa puhelimet lukittuun laatikkon latauksen ajaksi, nehän kuumenee siellä ja syttyy vieläkin herkemmin palamaan.
-ohis
Älä jaksa uskoa ihan jokaista punaisenlehdistön pelottelu uutista.
Kysypä kotipaikkakuntasi pelastuslaitoksen palotarkastajalta, että lisääkö usean kännykän lataaminen samassa pienessä laatikossa kännyköiden syttymisriskiä. Tai joltakin muulta asiantuntijalta, jos et hänen sanomisiaan usko.
Syttymisriski kasvaa 0,000001 prosentista 0,000002 prosenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöllä ei saa ladata puhelinta! Turvallisuus on tärkeintä.
Kodit on muutenkin täynnä erilaisia sähkölaitteita, jotka voivat kärähtää.
Ei se poista sitä faktaa, etteikö omalla toiminnallaan voi pienentää tätä riskiä.
Teinit itse alapeukuttaa kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista tuo yöksi lataukseen jättäminen. Ja suorastaan idioottimainen idea laittaa puhelimet lukittuun laatikkon latauksen ajaksi, nehän kuumenee siellä ja syttyy vieläkin herkemmin palamaan.
-ohis
Meinaatko, että päivällä pitäisi ladata älylaitteita kun ne ovat käytössä? Ja varmaan jossain päiväntasaajalla ei käytetä älylaitteita ollenkaan kun kuumuudessa ne syttyvät palamaan?
Minä lataan puhelimeni aamulla sillä aikaa kun syön aamiaista ja pesen hampaita. Hyvin ehtii ladata sinne suositeltuun 80 prosenttiin. Toki jos on niin addiktoitunut että aamiaisellakin on oltava puhelin kourassa niin silloinhan se ei onniatu.
Hyvin huomaa että et ole koskaan käynyt päiväntasaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Kysypä kotipaikkakuntasi pelastuslaitoksen palotarkastajalta, että lisääkö usean kännykän lataaminen samassa pienessä laatikossa kännyköiden syttymisriskiä. Tai joltakin muulta asiantuntijalta, jos et hänen sanomisiaan usko.
Mikään ei estä käyttämästä isoa laatikkoa jossa on tuuletusritilät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi?
Niin tosiaan, miksi ihmeessä ei teini saisi halutessaan olla koko yötä puhelimella vaikka seuraava päivä koulupäivä Huooh, jotkut eivät vaan ole vanhempia vaikka heillä useampikin lapsi.
Jos teini vänkää vastaan puhelinta pois otettaessa niin ota se siltä kerralla kuukaudeksi pois. Oppiipahan.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Puhelin on siitä lähtien kun se on ekaa kertaa otettu käyttöön otettu osaksi kasvatus työtä. Hänellä on myös älykello ja hän on asettanut siihen unitilan ja hän seuraa siitä, että saa riittävästi laadukasta unta. On myös vanhemman vastuulla tarjota sille lapselle muutakin elämää kuin se puhelin.
Näin.
Toisaalta jos se puhelin alkaa ottaa liian isoa osaa lapsen elämässä niin on myös vanhemman vastuulla rajoittaa sen käyttöä.
Kasvattaminen on välillä myös sitä, että toimitaan toisin kuin lapsi haluaisi.
Eivät saaneet. Puhelimet oli meidän vanhempien makuuhuoneessa tuolilla yöt. Siitä ei itseasiassa edes tarvinnut vääntää sen kummemmin🤔
T. 2kymppisten äiti
Vierailija kirjoitti:
Mun muksut saa olla puhelimella tai koneella ihan niin paljon kuin haluavat, kunhan asialliset hommat hoidetaan ja nukutaan riittävästi. Ovat oppineet siihen jo ihan pienestä, ei mitään ongelmaa.
Pienestä pitäen saaneet olla niin paljon kuin haluavat? Uskomatonta mutta totta. Tiedätkö näitä lapsia päiväkodit ja koulut on pullollaan ja ihmetellään miksi ovat niin levottomia, huutavat ja voivat suoranaisesti pahoin. Tuntitolkulla päiväkoti-ikäistenkin annetaan olla pädillä/puhelimella koska lapsihan HALUAA.
Olen aina jollain tasolla tiennyt että lisääntyjät ovat harvinaisen tyhmää porukkaa, tämä ketju todistaa asian taas hyvin.
Koskaan ei mitään laitetta jätetä yöksi lataamaan. Autot on eri asia, niissä on erilainen tekniikka vaikka sekin tekniikka voi kyllä pettää. Itse lataan autonkin valvottuna niin että laitan sen töpeliin kun tulen töistä ja irrotan illalla kun käytän koiran pihassa kusella.
Teinikapinaa ennalta ehkäistään pitämällä kiinni keskusteluyhteydestä. Tämä ei tarkoita kaiken sallimista vaan esim yhdessä sovittuja sääntöjä. Lapsi on jo iässä joka tähtää siihen itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Aikuisuus on vastuuta ja vastuuta ei opita leikkimällä vaan antamalla sitä vastuuta.
Sanelukone pois päältä yhdessä keskustelette ne säännöt, mitä seuraa kun niitä rikkoo, jne.
Vierailija kirjoitti:
Haluat tehdä kodistasi avovankilan?
Mihin aikaan aamusta on ilmoittautuminen ja puhelimen palautus teinille? Päiväilmoittautuminen heti kun palaat töistä? Entä keräätkö puhelimen itse yöksi talteen vai joutuuko teini tuomaan sen sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöllä ei saa ladata puhelinta! Turvallisuus on tärkeintä.
Kodit on muutenkin täynnä erilaisia sähkölaitteita, jotka voivat kärähtää.
Ei se poista sitä faktaa, etteikö omalla toiminnallaan voi pienentää tätä riskiä.
Ja sitä ennaltaehkäistään sillä ettei tilata temulta niitä latureita, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun muksut saa olla puhelimella tai koneella ihan niin paljon kuin haluavat, kunhan asialliset hommat hoidetaan ja nukutaan riittävästi. Ovat oppineet siihen jo ihan pienestä, ei mitään ongelmaa.
Pienestä pitäen saaneet olla niin paljon kuin haluavat? Uskomatonta mutta totta. Tiedätkö näitä lapsia päiväkodit ja koulut on pullollaan ja ihmetellään miksi ovat niin levottomia, huutavat ja voivat suoranaisesti pahoin. Tuntitolkulla päiväkoti-ikäistenkin annetaan olla pädillä/puhelimella koska lapsihan HALUAA.
Niinhän se mainoskin toitottaa, "koska MINÄ HALUAN"!! Sehän se on pelin henki nykymaailmassa, näkynyt varhaiskasvatuksessa viimeiset 5+v, tai oikeastaan liki 10v, erittäin hyvin ja näkyvästi, päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina jollain tasolla tiennyt että lisääntyjät ovat harvinaisen tyhmää porukkaa, tämä ketju todistaa asian taas hyvin.
Koskaan ei mitään laitetta jätetä yöksi lataamaan. Autot on eri asia, niissä on erilainen tekniikka vaikka sekin tekniikka voi kyllä pettää. Itse lataan autonkin valvottuna niin että laitan sen töpeliin kun tulen töistä ja irrotan illalla kun käytän koiran pihassa kusella.
Myös puhelimissa on ns sama tekniikka. Se katkaisee latauksen, kun laite on saavuttanut optimaalisen latauksen tai aloittaa latauksen kun sen pitää olla käyttövalmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Eli riski kasvaa 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Siinä vaiheessa kun kotivakuutuksesta evätään korvaukset huolimattomuudesta johtuvasta syystä aiheutuneesta tulipalosta sinuakaan tuskin naurattaa. Jos voit tehdä jotain vahingon ehkäisemiseksi, se kannattaa tehdä, varsinkin kun useammasta pienestä todennäköisyydestä syntyy yhdessä iso todennäköisyys, että joku niistä tapahtuu.
En itse uskonut, että kännykkä todella voi latauksessa ylikuumentua niin, että syttyy tulipalo. Olin vuosia sitten kaverini häitä valmistelemassa ja illan päätteeksi menimme saunaan. Yhtäkkiä ihmeteltiin, että mikä käry tulee pukuhuoneeseen. Mun nokialainen oli eteisen pöydällä lähes liekeissä. Onneksi oli sammutuspeitto keittiössä. Tästä on niin kauan aikaa, ettei läheskään kaikilla ollut edes palovaroittimia kerros- ja/tai rivitaloasunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käy edes kusella ottamatta kaikkia sähkölaitteita irti rasiasta jos olen yksin kotona. Agregaatista tulee laitteisiiin varavirta kusemisen aikana.