Saako teidän teinit pitää puhelimen koko yön?
Meillä jatkuvaa taistelua tästä. 8-luokkalainen kyseessä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina jollain tasolla tiennyt että lisääntyjät ovat harvinaisen tyhmää porukkaa, tämä ketju todistaa asian taas hyvin.
Koskaan ei mitään laitetta jätetä yöksi lataamaan. Autot on eri asia, niissä on erilainen tekniikka vaikka sekin tekniikka voi kyllä pettää. Itse lataan autonkin valvottuna niin että laitan sen töpeliin kun tulen töistä ja irrotan illalla kun käytän koiran pihassa kusella.
Myös puhelimissa on ns sama tekniikka. Se katkaisee latauksen, kun laite on saavuttanut optimaalisen latauksen tai aloittaa latauksen kun sen pitää olla käyttövalmis.
Ja siihen täysin luottaen jätät puhelimen piuhan päähän koko yöksi?
En käytä piuhaa. Sen toistuva irroittaminen saattaa vahingoittaa johtoa tai
Yksikin kerta riittää tuhoamaan koko kodin. Lisäksi tuo lataustehon säätely ei ole ollut käytössä vuodesta 1994, on kännyköissä/kännykkälatureissa paljon myöhäisempää tekniikkaa...
Vuonna 1994 sai muunten sellaisen kännykän, jolla pystyi pelkästään soittamaan ja hinta oli moninkertainen verrattuna nykyisiin älykännyköihin. Puhelinta käytettiin vain silloin, kun sillä puhuttiin puhelua.
Vierailija kirjoitti:
Onko teineillä ylipäänsä mitään rajoituksia enää? Vai onko täysin vapaa kasvatus.
Enää? Olen 70-luvulla syntynyt, eikä minua ole mitenkään kasvatettu tai rajoitettu. Ihan villi veikkaukseni on, että nykyään ollaan enemmän lapsikeskeisempiä kuin ennen ja huolehditaan siitä, että ne lapset tulee hengissä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina jollain tasolla tiennyt että lisääntyjät ovat harvinaisen tyhmää porukkaa, tämä ketju todistaa asian taas hyvin.
Koskaan ei mitään laitetta jätetä yöksi lataamaan. Autot on eri asia, niissä on erilainen tekniikka vaikka sekin tekniikka voi kyllä pettää. Itse lataan autonkin valvottuna niin että laitan sen töpeliin kun tulen töistä ja irrotan illalla kun käytän koiran pihassa kusella.
Myös puhelimissa on ns sama tekniikka. Se katkaisee latauksen, kun laite on saavuttanut optimaalisen latauksen tai aloittaa latauksen kun sen pitää olla käyttövalmis.
Se sun kotis kyrvähtää paljon todennäköisemmin sun oman söhläämisesi
Kyllä, kännykän jättäminen yöksi lataukseen kuuluu juuri siihen omaan söhläämiseen mistä tulipaloja syttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen vaatinut että puhelin jätetään yöksi lataukseen eri kerrokseen, mutta välillä ei tuo sitä tai sanoo tuoneensa mutta valehtelee. T. Ap
Ongelma ratkeaa, kun latauspaikka sijoitetaan lukittavaan laatikkoon. Ennen nukkumaanmenoa tarkistat, että kaikki puhelimet ovat laatikossa ja lukitset laatikon.
Mitähän sääntöjä tällaisella sääntönaisella on miehelleen? Ei ihme että nää jätetään viimestään 30v paikkeilla yksin tappelemaan puhelimien ja lasten kanssa.
Puhelin laturissa lapsen huoneessa vastakkaisessa nurkassa kuin sänky. Lapsi hengaa olkkarissa kunnes menee nukkumaan, eli puhelinta ei oteta mukaan sänkyyn, vaan se jää matkalla siihen laturiin. Puhelimessa on Familylink, josta lapsi tietää minun vilkuilevan välillä käyttöaikoja. Jos yöllistä käyttöä tulee ilmi, puhelin siirtyy öiksi olkkarin puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sun kotis kyrvähtää paljon todennäköisemmin sun oman söhläämisesi
Kyrvähtää? Ilmeisesti automaattinen tekstinsyöttö muuttanut sanan kärvähtää... Kertoi kyllä aika paljon sinusta ja kielenkäytöstäsi...
Meillä oli pitkään niin että puhelimet piti jättää keittiöön kun mentiin nukkumaan. Käytännöstä luovuttiin siinä vaiheessa kun huomasimme että lapset kävivät hakemassa puhelimet takaisin kun olimme nukahtaneet. Puhelimien pois ottaminen ja piilottaminen jonnekin olisi ollut joka ilta minun homma, enkä suostu olemaan poliisi joka asiassa kun mieheni on vapaa matkustaja. Lisäksi vanhempi oli jo menossa lukioon niin ajattelin että parempi opetella itsekuria kännykän käytön suhteen silloin kun asuu vielä kotona ja on kuitenkin jonkinmoinen kontrolli siihen kuinka paljon nukkuu. Nuoremmalla teinillä homma toimii hyvin kun hän on itse tajunnut tarvitsevansa paljon unta ja asettaa itse itsellensä tavoitteen milloin pitää viimeistään olla nukkumassa, mikä on 10-11
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teineillä ylipäänsä mitään rajoituksia enää? Vai onko täysin vapaa kasvatus.
Enää? Olen 70-luvulla syntynyt, eikä minua ole mitenkään kasvatettu tai rajoitettu. Ihan villi veikkaukseni on, että nykyään ollaan enemmän lapsikeskeisempiä kuin ennen ja huolehditaan siitä, että ne lapset tulee hengissä kotiin.
Sillä tätä puhelintakin monta kertaa perustellaan, että tiedetään missä se lapsi kulkee. Eipä olisi mun vanhemmat siitä satasia maksaneet.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa kasvatus ei tarkoita, että annetaan tehdä mitä tahansa vaan sitä, että määritellään ne raamit, mutta ei kosketa sisältöön. Eli opetetaan ne lapset käyttämään omaa harkintaa, jne.
Jos lapsi karkaa raamien ulkopuolelle niin seurauksena on vaan sanoitusta tms.
Juuri näin, meillä on sanoitettu ne seuraukset mitä raamien ulkopuolelle menemisistä seuraa.
Kurilla alistamisesta ei ole koskaan seurannut mitään hyvää, vai mitä ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa kasvatus ei tarkoita, että annetaan tehdä mitä tahansa vaan sitä, että määritellään ne raamit, mutta ei kosketa sisältöön. Eli opetetaan ne lapset käyttämään omaa harkintaa, jne.
Ei kerta homoa tee, eikä vielä toinenkaan kerta, kolmannesta voikin jo jotain seurata. Meillä lapset on dialogissa sen pään sisäisen vanhemman kanssa ja he tietää kyllä mistä me hypimme seinille.
Jo on aikoihin eletty, jos puhelimen käytön rajoittaminen on " kurilla alistamista".
"kännykän lataaminen yöllä omaa söhläystä, jne."
Pointti on siinä, että puhut kuin sähkölaitteet ovat se suuri riski ja vaaran ehkäisemiseksi sun pitää itse tehdä sitä ja tätä. Todellisuudessa paljon tehokkaampi tapa tulipalojen ehkäisemiseksi olisi se, että et söhlää itse yhtään mitään ja jätät valvonnan sekä ennaltaehkäisyn kokonaan niiden "riskialttiiden sähkölaitteiden" tehtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, meillä on sanoitettu ne seuraukset mitä raamien ulkopuolelle menemisistä seuraa.
Kurilla alistamisesta ei ole koskaan seurannut mitään hyvää, vai mitä ap?
Ihminen on sopeutuvainen. Kun jotain näkee paljon siihen turtuu ja se ei enää jaksa kiinnostaa. Äkkiä rangaustuksistakin tulee normi. Munkin äiti otti iponen pois ja antoi tilalle nokian. Eipä se paljon haitannut, kun kavereilta sai aina lainaksi jonkun heidän vanhan puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Jo on aikoihin eletty, jos puhelimen käytön rajoittaminen on " kurilla alistamista".
Se on kuria. Kuri tarkoittaa lapsen alistamista ja usein kuriin sisältyy myös muuta väkivaltaa.
Tällaiset hullut kontrolloijat kasvattaa valehtelijoita.
Eniten minua tässä keskustelussa ihmetyttää ja huolettaa, että on olemassa aikuisia ihmisiä jotka lataa puhelintaan yöllä siksi koska se on päivällä koko ajan käytössä.
Ihan aikuisten oikeastiko olette vähintään 16h päivässä puhelin kädessä? Eli roikutte netissä / sometatte? Kyllähän sen kuulee jos puhelin soi tai tulee viesti vaikka se olisi hetken myös käden ulottumattomissa (eli latauksessa) päivällä. Ei ole ihme että ihmiset taantuu koko ajan tyhmemmiksi ja tyhmemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta se on kuin uhkailua ja kiristystä? Jos et nyt tottele viedään sun puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua tässä keskustelussa ihmetyttää ja huolettaa, että on olemassa aikuisia ihmisiä jotka lataa puhelintaan yöllä siksi koska se on päivällä koko ajan käytössä.
Ihan aikuisten oikeastiko olette vähintään 16h päivässä puhelin kädessä? Eli roikutte netissä / sometatte? Kyllähän sen kuulee jos puhelin soi tai tulee viesti vaikka se olisi hetken myös käden ulottumattomissa (eli latauksessa) päivällä. Ei ole ihme että ihmiset taantuu koko ajan tyhmemmiksi ja tyhmemmiksi.
Ei
Vierailija kirjoitti:
Teinit itse alapeukuttaa kommentteja.
Teinit viihtyvät vauva-palstalla tähän aikaan?