Saako teidän teinit pitää puhelimen koko yön?
Meillä jatkuvaa taistelua tästä. 8-luokkalainen kyseessä.
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina jollain tasolla tiennyt että lisääntyjät ovat harvinaisen tyhmää porukkaa, tämä ketju todistaa asian taas hyvin.
Koskaan ei mitään laitetta jätetä yöksi lataamaan. Autot on eri asia, niissä on erilainen tekniikka vaikka sekin tekniikka voi kyllä pettää. Itse lataan autonkin valvottuna niin että laitan sen töpeliin kun tulen töistä ja irrotan illalla kun käytän koiran pihassa kusella.
Myös puhelimissa on ns sama tekniikka. Se katkaisee latauksen, kun laite on saavuttanut optimaalisen latauksen tai aloittaa latauksen kun sen pitää olla käyttövalmis.
Ja siihen täysin luottaen jätät puhelimen piuhan päähän koko yöksi?
Teinillä on kännykkä omassa huoneessa yöllä. Urheilee SM-tasolla ja tietää kyllä, että huonot unet on pois palautumisesta. Siksipä se nukkuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun muksut saa olla puhelimella tai koneella ihan niin paljon kuin haluavat, kunhan asialliset hommat hoidetaan ja nukutaan riittävästi. Ovat oppineet siihen jo ihan pienestä, ei mitään ongelmaa.
Pienestä pitäen saaneet olla niin paljon kuin haluavat? Uskomatonta mutta totta. Tiedätkö näitä lapsia päiväkodit ja koulut on pullollaan ja ihmetellään miksi ovat niin levottomia, huutavat ja voivat suoranaisesti pahoin. Tuntitolkulla päiväkoti-ikäistenkin annetaan olla pädillä/puhelimella koska lapsihan HALUAA.Niinhän se mainoskin toitottaa, "koska MINÄ HALUAN"!! Sehän se on pelin henki nykymaailmassa, näkynyt varhaiskasvatuksessa viimeiset 5+v, tai oikeastaan liki 10v, erittäin hyvin ja näkyvästi, päivittäin.
Sen siitä saa, kun tottelemattomia lapsia ei enää jäähytetä vaan ne pääsevät rötöksistään kuin koira veräjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina jollain tasolla tiennyt että lisääntyjät ovat harvinaisen tyhmää porukkaa, tämä ketju todistaa asian taas hyvin.
Koskaan ei mitään laitetta jätetä yöksi lataamaan. Autot on eri asia, niissä on erilainen tekniikka vaikka sekin tekniikka voi kyllä pettää. Itse lataan autonkin valvottuna niin että laitan sen töpeliin kun tulen töistä ja irrotan illalla kun käytän koiran pihassa kusella.
Myös puhelimissa on ns sama tekniikka. Se katkaisee latauksen, kun laite on saavuttanut optimaalisen latauksen tai aloittaa latauksen kun sen pitää olla käyttövalmis.
Kyllä luotan siihen samalla tavalla kuin siihen, että kotini ei romahda tuulessa.
Onko teineillä ylipäänsä mitään rajoituksia enää? Vai onko täysin vapaa kasvatus.
Meillä ei saa, teinit 13 ja 16. Tämä ollut koko ajan käytössä, ihan sama mitä muilla on. (Totta kai kuulen kininää siitä, että kenenkään muun ei tarvitse tuoda puhelinta yöksi pois.)
Saa olla. Käyttävät kännykän kelloa herätykseen kouluaamuisin. Ei nuoret enää herätyskelloja käytä.
Kesällä olivat kesätöissä niin itse hoitivat aamuherätykset kännykällä. Välillä torkutettiin muutaman kerran, mutta kyllä ne aina sängystä lopulta ylös nousi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista tuo yöksi lataukseen jättäminen. Ja suorastaan idioottimainen idea laittaa puhelimet lukittuun laatikkon latauksen ajaksi, nehän kuumenee siellä ja syttyy vieläkin herkemmin palamaan.
-ohis
Meinaatko, että päivällä pitäisi ladata älylaitteita kun ne ovat käytössä? Ja varmaan jossain päiväntasaajalla ei käytetä älylaitteita ollenkaan kun kuumuudessa ne syttyvät palamaan?
Minä lataan puhelimeni aamulla sillä aikaa kun syön aamiaista ja pesen hampaita. Hyvin ehtii ladata sinne suositeltuun 80 prosenttiin. Toki jos on niin addiktoitunut että aamiaisellakin on oltava puhelin kourassa niin silloinhan se ei onniatu.
Hyvin huomaa että et ole koskaan käynyt päiväntasaajalla.
Nykyisiä kännyköitä pystyy aivan hyvin käyttämään myös latauksen aikana. Pitäisi tulla sellaiset vanhat irrotettavat ja erilliseen latausasemaan laitettavat akut, jotta nämä addiktit pystyisivät olemaan edes hetken ilman laturia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää puhelimen? En ymmärrä.
Teini nukkuu yöllä.
Niinhän sinä luulet.
Puhelin on monelle aikuisellekin tosi koukuttava laite, miksei se olisi sitä nykypäivän teinille jonka elämästä usein iso on somessa.
Mä en ainakaan luule, että nukkuu. Menee ennen minua nukkumaan ja kyllä kuulen jos on hereillä. En oo koskaan ottanut teineiltä puhelinta pois. Jos on niin typerä, että valvoo känny kädessä pitkin yötä, niin iteppä kärsii seuraukset sitten.
Oma vikansa jos teini syrjäytyy ja muuttuu hikikomoriksi. Loppuikä kelan tuilla elämistä ja ei koskaan lapsenlapsia.
Miten se syrjäytyy jos käyttää kännykkää =D voi Luoja tätä idiotosmin määrää täällä. Ja kuten aikaisemmin kirjotin, niin menee nukkumaan ja ei se sitä unissaan käytä. Kuulen kyllä jos on hereillä. Sen verran on ohuet sienät ja voin vaikka kurkata nuukkuuko. Ja mitä noihin lapsenlapsiin tulee, niin arvaa mitä? En edes kaipaa semmosia. Riittää ihan hienosti, että olen tehnyt ite lapsia. Ei oo mitään intoa alkaa hoitamaan enää pieniä lapsia. Koska niin siinä käy. Isovanhempana olet taas vastuussa pienistä lapsista välillä ja mielummin eläisin ihan aikuisten kesken jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä piuhaa. Sen toistuva irroittaminen saattaa vahingoittaa johtoa tai latausporttia ja aiheuttaa tulipalon. Latausalusta on huomattavasti turvallisempi.
Kännyköitä taloudessa on ollut vuodesta -94, eikä yhtään tulipaloa. Tekniikka on siis melko luotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallista tuo yöksi lataukseen jättäminen. Ja suorastaan idioottimainen idea laittaa puhelimet lukittuun laatikkon latauksen ajaksi, nehän kuumenee siellä ja syttyy vieläkin herkemmin palamaan.
-ohis
Älä jaksa uskoa ihan jokaista punaisenlehdistön pelottelu uutista.
Kysypä kotipaikkakuntasi pelastuslaitoksen palotarkastajalta, että lisääkö usean kännykän lataaminen samassa pienessä laatikossa kännyköiden syttymisriskiä. Tai joltakin muulta asiantuntijalta, jos et hänen sanomisiaan usko.
Syttymisriski kasvaa 0,000001 prosentista 0,000002 prosenttiin.
Siinä vaiheessa kun kotivakuutuksesta evätään korvaukset huolimattomuudesta johtuvasta syy
Tämä. Ihmiset ovat huolimattomia ja ajattelemattomia p_skoja niin kauan kunnes jotain tapahtuu itselle. Siinä on vaan se huono puoli että samalla voi tuhoutua myös naapurin koti. Kaverin mies on töissä vahinkosaneerausfirmassa ja on kertonut paljon tarinoita aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun muksut saa olla puhelimella tai koneella ihan niin paljon kuin haluavat, kunhan asialliset hommat hoidetaan ja nukutaan riittävästi. Ovat oppineet siihen jo ihan pienestä, ei mitään ongelmaa.
Pienestä pitäen saaneet olla niin paljon kuin haluavat? Uskomatonta mutta totta. Tiedätkö näitä lapsia päiväkodit ja koulut on pullollaan ja ihmetellään miksi ovat niin levottomia, huutavat ja voivat suoranaisesti pahoin. Tuntitolkulla päiväkoti-ikäistenkin annetaan olla pädillä/puhelimella koska lapsihan HALUAA.Niinhän se mainoskin toitottaa, "koska MINÄ HALUAN"!! Sehän se on pelin henki nykymaailmassa, näkynyt varhaiskasvatuksessa viimeiset 5+v, tai oikeastaan liki 10v, erittäin hyvin ja näkyvästi, päivittäin.
Sen siitä saa
Vanhemmista suuri osa ei enää kasvata lapsiaan, ollaan kavereita eikä uskalleta sanoa EI eikä tuottaa lapselle pahaa mieltä ja harmistusta. On niin paljon kivempaa päästä helpommalla ja vain myötäillä lasta ja antaa periksi, ei katsos synny niitä "epämiellyttäviä" haastavampia tilanteita joissa sen vanhemman pitäisi olla se aikuinen ja se vanhempi, sietää ja kestää se lapsen harmi ja kiukku, käydä se yhdessä läpi ja olla AIKUINEN VANHEMPI.
Saa ja täytyykin pitää kännykkää ihan joka paikassa 24/7 koska hänellä on 1-tyypin diabetes, ja Libre3 on yhteensopiva vaan kännykän kanssa, verensokerihälytykset ja lukemat tulee vaan kännyyn.
Vierailija kirjoitti:
Teinillä on kännykkä omassa huoneessa yöllä. Urheilee SM-tasolla ja tietää kyllä, että huonot unet on pois palautumisesta. Siksipä se nukkuu hyvin.
Kun sille lapselle tosiaan tarjoaa muutakin ja asettaa ns muitakin vaatimuksia mikään yksittäinen asia ei muodostu ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöllä ei saa ladata puhelinta! Turvallisuus on tärkeintä.
Kodit on muutenkin täynnä erilaisia sähkölaitteita, jotka voivat kärähtää.
Ei se poista sitä faktaa, etteikö omalla toiminnallaan voi pienentää tätä riskiä.
Ja sitä ennaltaehkäistään sillä ettei tilata temulta niitä latureita, yms.
Kyllä, sekin on tärkeä osa ennaltaehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teineillä ylipäänsä mitään rajoituksia enää? Vai onko täysin vapaa kasvatus.
Vapaa kasvatus ei tarkoita, että annetaan tehdä mitä tahansa vaan sitä, että määritellään ne raamit, mutta ei kosketa sisältöön. Eli opetetaan ne lapset käyttämään omaa harkintaa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sun kotis kyrvähtää paljon todennäköisemmin sun oman söhläämisesi kuin sähkölaitteen pettämisen takia. Sähkölaitteiden omat failsafet ovat ihmistä paljon parempia havaitsemaan vaaran merkkejä ja estämään ne ennen kuin mitään tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienestä pitäen saaneet olla niin paljon kuin haluavat? Uskomatonta mutta totta. Tiedätkö näitä lapsia päiväkodit ja koulut on pullollaan ja ihmetellään miksi ovat niin levottomia, huutavat ja voivat suoranaisesti pahoin. Tuntitolkulla päiväkoti-ikäistenkin annetaan olla pädillä/puhelimella koska lapsihan HALUAA.Niinhän se mainoskin toitottaa, "koska MINÄ HALUAN"!! Sehän se on pelin henki nykymaailmassa, näkynyt varhaiskasvatuksessa viimeiset 5+v, tai oikeastaan liki 10v, erittäin hyvin ja näkyvästi, p
Vanhemmista suuri osa ei enää kasvata lapsiaan, ollaan kavereita eikä uskalleta sanoa EI eikä tuottaa lapselle pahaa mieltä ja harmistusta. On niin paljon kivempaa päästä helpommalla ja vain myötäillä lasta ja antaa periksi, ei katsos synny niitä "epämiellyttäviä" haastavampia tilanteita joissa sen vanhemman pitäisi olla se aikuinen ja se vanhempi, sietää ja kestää se lapsen harmi ja kiukku, käydä se yhdessä läpi ja olla AIKUINEN VANHEMPI.
Teinit osaavat tehdä lasun itsestään jos eivät saa tahtoaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä piuhaa. Sen toistuva irroittaminen saattaa vahingoittaa johtoa tai
Langattomasti lataaminen kuumentaa akkua todella paljon enemmän kuin piuhassa lataaminen. Meillä on molemmissa autoissa langaton lataaminen ja myös työpaikalla latausalusta. Puhelimet on tosi kuumia kun ottaa niistä pois verrattuna siihen kun ovat olleet piuhan päässä.
Älä jaksa olla lapsellinen. Irroitit yhden sanan asia yhteydestä, että saa julistaa tuota oman pään pyhää totuutta, kuin jotain evankeliumia.