HS: naiset haluavat nyt salilta lihaksia. Haluatko sinä?
Oletko siis vanhan polven salillakävijä, joka haluaa olla virtaviivainen, vai nykypolven, joka haluaa näkyvää lihasta?
Minä olen 90-lukulainen. Eli hoikka ja hyväkuntoinen on minun käsitykseni hyvästä kropasta.
Kommentit (168)
Enemmän näin keski-ikäisenä miettii sitä, että kykeneekö vanhana vielä kantamaan kauppakassin, nousemaan rappusia ja nousemaan lattialta ylös. Nyt se lihaskunnon ylläpitäminen pitää viimeistään aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän näin keski-ikäisenä miettii sitä, että kykeneekö vanhana vielä kantamaan kauppakassin, nousemaan rappusia ja nousemaan lattialta ylös. Nyt se lihaskunnon ylläpitäminen pitää viimeistään aloittaa.
Eikä pelkästään ylläpitäminen, vaan aktiivinen lihasmassan kasvattaminen, mikäli sitä ei ole. Lihasmassan määrä kun vähenee reippaasti keski-iässä. Erityisen tärkeää naisille!
Niinpä. Paino kurissa ja timmi kroppa. Hyvin sanoi erään filmitähden tytär kun äiti rupesi harrastamaan fitness kilpailuja, että "äiti on nyt kuin grillattu broileri". Siltähän ne näyttää kun laitetaan se rusketusaine kilpailuihin, että lihakset erottuu hyvin. Mun mielestä ei kivan näköistä. Siro ja sopusuhtainen kroppa on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Paino kurissa ja timmi kroppa. Hyvin sanoi erään filmitähden tytär kun äiti rupesi harrastamaan fitness kilpailuja, että "äiti on nyt kuin grillattu broileri". Siltähän ne näyttää kun laitetaan se rusketusaine kilpailuihin, että lihakset erottuu hyvin. Mun mielestä ei kivan näköistä. Siro ja sopusuhtainen kroppa on kaunista.
Aika harva meistä keski-ikäisistä saliharrastajista nyt kuitenkaan tähtää kilpalavoille rusketuksineen, joten aika turha kommentti tähän keskusteluun.
Hesarin kuvaus oli kuin minusta tehty. Nautin kovasta treenistä, voin hyvin ja näytän freesiltä. Keski-ikäisenä en pukeudu paljastaviin vaatteisiin tai esittele lihaksia, joiden voimin arki sujuu vaivattomasti.
Minulle tulee helposti näkyvää lihasmassaa. Sille ei mitään voi, toisille tulee ja toisille ei. Treenaan painoilla, jotka koen kivoiksi käsitellä: pitää tuntua, mutta ei väärällä tavalla.
En hirveästi jaksa vaivata päätäni ulkonäköasioilla. Olen aina ollut semmoisella reippaalla ja tavallisella tavalla nätti. En laitettu, en mallin tai missin kaltainen, mutta selvästi omalla tavallani kaunis kumminkin.
Kyllä minä ainakin käyn salilla, että saisin lihasta. En siis sellaista selkeästi erottuvaa, vaan kiinteämmän vartalon. Haluaisin lihaksikkaat reidet, mitkä eivät hölsky kävellessä ja kiinteät käsivarret, missä allit ei lepata pyöräillessä Batmanin viitan lailla. Hauis alkaa jo erottua ja tavoitteena, että käsivarret kokonaisuudessaan saisin timmiksi.
N37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi sitten taas juostaan ja ollaan laihoja, niin ne trendit tehdään ettette koskaan ole tyytyväisiä. Typerä ja kallis harrastus ylläpitää massaa kehossa. Salilla käynti ok mutta ei sitä lihaskuntoon tarvita.
Mitäs sitten salilla tehdään, jos ei mitään lihaskuntoon liittyvää? :D En sanoisi, että tavallinen urheilu ja terveyden ylläpitäminen olisi trendi. Aika lailla välttämättömiä asioita terveelle ihmiselle. Ei mitään sen luonnollisempaa ja ikiaikaisempaa. Eikä saliharrastus ole ainakaan nykyään todellakaan kallis. Oletan että olet lihava.
Oleta mitä oletat. Luultavasti olen vahvempi kuin trendipumppaajat, kiitos puulämmitteisen asumismuodon, koiralenkkien ja tallitöiden.
En vaan näe mitään järkeä ylläpitää lihasmassaa määräänsä enempää, se maksetaan jääkaapilla j
Niin no, olen itse raksalla töissä ja vahva, mutta en käykään salilla ollakseni vahvempi, vaan pitääkseni kroppani kunnossa. Erityisesti niska-hartia-alue vaatii treeniä, että pysyy kunnossa eikä paikat hajoa töissä. Fyysistä työtä tekevien olisi todella tärkeää vahvistaa lihaksiaan, se ei töissä onnistu.
Testaa keppijumppaa tai kahvakuulaa. Koskahan aerobic palaa muotiin?
Salilla jolla käyn on jonkin verran tosi vahvoja naisia. Oli heitä ysärilläkin mutta ehkä silloin treenattiin eri tavalla enkä ainakaan muista että olisivat olleet yhtä lihaksikkaita kuin nyt.
Hyvä että kukin voi treenata juuri niin kuin haluaa joutumatta pakottamaan itseään mihinkään kapeaan malliin siitä mikä on hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai "nyt" ? Kyllä osa naisista halusi niitä lihaksia salilta jo 80-luvun lopulla, ainakin pari meidän luokalta :)
Kannattaako provota asiasta josta ei oikein tiedä empiirisesti mitään?
Kyllä 80- ja 90- luvuilla naisten salilla käyminen oli aika vähäistä nykyaikaan verrattuna. Toki silloin käytiin (kävin itsekin), mutta siellä oli lähinnä tosimielessä kehonrakennusta harrastavia tai sitten pikkupainoja fysioterapeutin suosituksesta liikuttelevia. Pääosin naiset saleillakin kävivät erilaisissa jumpissa, ja lihaskuntoa kasvattavat jumpat, mm. bodypump, tulivat suosioon vasta 2000-luvun alkupuolella. Tuolloin uskottiin, että avain laihuuteen (mitä kovasti 90-luvulla haluttiin) oli jumpata niin perhanasti, painoihin ei saanut koskea jos ei halunnut tulla isoksi mörssäriksi.
Kyllä se Kike Elomaan menestys 80-luvun alussa sai naiset sankoin joukoin salille. Ja nimenomaan treenaamaan lihaksia, vaikka tavoitteena ei ollut kilpaileminen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään solakoista reisistä ja käsivarsista niin miehillä kuin naisilla. Lihaskimput ovat silmissäni rumia.
Ihan jotta tiedetään millä tasolla puhutaan. Onko esimerkiksi Daniel Craig bondina rannalla sinisissä uikkareissaan vartaloltaan ruma lihaskimppu vai sopivan solakka?
Lihaksia tietysti, miksi siellä muuten käydään?
Näkyvien lihasten pelko tai toive on useimmille tässä sama kuin kävisi hölkyttelemässä 3 kertaa viikossa 4-5 kilometria ja alkaa pelätä, että kohta juoksee maratonin alle kolmen tunnin. Eli turha.
Ihan sama. En mene tarkastamaan miltä muut naiset näyttävät. Olkoot lihaksia tai ei. Keskityn lähinnä omaani. Onhan se kiva että on myös perinteisiä naisia, kaikenlaisia, ei kaikilla ole pakko olla lihasmassaa tai bodyfitness.
Haluan, mutta oikeisiin paikkoihin.
Okei, tärkeää olis ylläpitää lihastasapainoa. Ja lihaksesta on kyllä paljon helpompi päästä eroon, kuin saada sitä kerättyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään solakoista reisistä ja käsivarsista niin miehillä kuin naisilla. Lihaskimput ovat silmissäni rumia.
Ihan jotta tiedetään millä tasolla puhutaan. Onko esimerkiksi Daniel Craig bondina rannalla sinisissä uikkareissaan vartaloltaan ruma lihaskimppu vai sopivan solakka?
Ainakin ihan selvästi treenattu, mutta puhtailla jauhoilla. Tykkään.
Lihaksikaita naisia? no fuginh thank you.
Naiset pitää isoista lihaksikkaista bodybildereistä.
No onhan siinä flunssassa tai jalan murtumassa tällöin hyvä, että on sitä lihasmassaa, mitä kadottaa? Se hupenee ihan samaa tahtia, oli sitä paljon tai vähän.