HS: naiset haluavat nyt salilta lihaksia. Haluatko sinä?
Oletko siis vanhan polven salillakävijä, joka haluaa olla virtaviivainen, vai nykypolven, joka haluaa näkyvää lihasta?
Minä olen 90-lukulainen. Eli hoikka ja hyväkuntoinen on minun käsitykseni hyvästä kropasta.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tavoittele ulkonäköä vaan voimaa.
Tavoittelen ulkonäköä (Daniel Craig rannalla), johon on mahdoton päästä ilman, että voimat kasvaa vääjäämättä. No, en kyllä lähtisi millään pistoksilla ja proteeseilla sitä hankkimaan, vaikka onnistuisivat yhtä hyvin kuin vaikka naisen onnistunut rintojen suurennus.
Oletko homo? Ei hän ole naisesta viehättävä. Nainen
No kyllä on!!
Toinen nainen, joka rakastaa lihaksikkaita kroppiaSiis se 6-kymppinen setämies on viehättävä?😅
Todellakin! On mies, eikä poikanen
Vierailija kirjoitti:
Viiksekkäät naiset, yök
Mitä vikaa DDR:n naiskuulantyöntäjissä muka on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tavoittele ulkonäköä vaan voimaa.
Tavoittelen ulkonäköä (Daniel Craig rannalla), johon on mahdoton päästä ilman, että voimat kasvaa vääjäämättä. No, en kyllä lähtisi millään pistoksilla ja proteeseilla sitä hankkimaan, vaikka onnistuisivat yhtä hyvin kuin vaikka naisen onnistunut rintojen suurennus.
Oletko homo? Ei hän ole naisesta viehättävä. Nainen
No kyllä on!!
Toinen nainen, joka rakastaa lihaksikkaita kroppiaSiis se 6-kymppinen setämies on viehättävä?😅
HEAR HEAR!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumpat sun muut on aerobista liikuntaa, mikä sekin on toki hyvää kuntoa ylläpitävää toimintaa. Jos taas haluaa lihasta, on se hankittava muilla keinoin ja ehdottomasti paras on painoharjoittelu kunnon painoilla
Aika moni käy salilla jumppien lisäksi
No sittenhän ei pitäisi olla ongelmaa
Tietyillä jumpilla "bodypump, etc" saattaa olla se ongelma, että ne haittaavat palautumista saliharjoittelusta, joka voi johtaa pahimmillaan vammoihin. Pidemmälle edistyneet, toki osaavat paremmin arvioida palautumiskykyään, mutta esimerkiksi kovan spinning-tunnin jälkeen ei seuraavana päivänä jalkatreenistä tule mitään, koska lihaksia on kuormitettu rajusti ja ne tarvitsevat palautumisaikaa.
Paras tapa lihasten ja voiman kannalta on priorisoida ne aerobisten edelle ja ottaa aerobiset treenit (jumpat, lenkit, uinnit, spinningit,...) niille päiville kun ne eivät haittaa salitreenistä palautumista. Esimerkiksi näin:
Salitreenit:
Ma: (Ylävartalo)
Ke: (Alavartalo)
Pe: (Ylävartalo)
Ma: (Alavartalo)
Ke: (Ylävartalo)
Pe: (Alavartalo)
jne.
Näin keho tulee treenattua 1,5xvko, jolloin toisella viikolla on kaksi ylävartalotreeniä ja toisella kaksi alavartalotreeniä). Myös muita jakoja voi kokeilla, mutta tämä toimii suurimmalle osalle hyvin. Jos ei ole mahdollista tehdä kolmea salitreeniä viikossa niin sitten kaksi kokovartalotreeniä ajaa hyvin asian, kunhan treeni on riittävän kuormittavaa. Liikkeitä lihasryhmää kohden (esimerkiksi reidet) pitää olla 2-3, ja sarjoja 3-4 sekä toistoja 8-15 välillä. Ohjeita löytyy netistä vaikka kuinka ja chat gptkin voi luoda helposti tavoitteiden mukaisen ohjelman.
Aerobiset kannattaa sijoittaa sitten näihin väleihin, kutenkin niin, että viikossa on vähintään yksi kunnon lepopäivä, jossa voi tehdä esimerkiksi lihashuoltoa ja/kevyen lenkin. Riippuen aerobisen painotuksesta ne voi sijoittaa sitten joko ennen ylä-tai alavartalo treeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn salilla, jotta pysyisin kunnossa ja niska-hartiavaivat loitolla. Ei tarvi pitää kuin muutama päivä taukoa niin taas ne vaivaa...
Tottakai haluan myös peppua pyöreämmäksi, valitettavasti geenit ei oo mun puolella (kantikas lantio).
Mun lihakset kasvaa todella helposti, ei siis oikeesti tarvi paljon rehkiä, en kyllä itse pidä sitä hirveen positiivisena piirteenä.. Olisin mielummin linnunluinen, mutta minkäs teet..
Pyöreän pepun saat geenetistäsi huolimatta jos osaat treenata peppua oikein + syödä oikein.
Usko pois, olen kyllä kääntänyt kiven ja kannon enkä ole keksinyt tekosyitä. Tiedän, ettei se tule ilmaiseksi. Mutta olen kyllä huomannut, että toisten pylly on pyöreä jo silloin, kun aloittavat treenaamisen. Sellainen ylösalaisin oleva sydän, mulla ei ole se.
Tässä voi olla sellainen "harha", että ihminen yleensä näyttää vahvuuksiaan mielellään. Eli peppu jota 80-luvulla olisi pidetty friikkinä on nyt ollut himoittu eri muodoissaan (huomattavan kookas ns latinopeppu tai urheilullinen liki hyppyri). Eli varmaan tietoisesti tai puolitietoisesti tuota vaatetuksella pikemmin suorastaan peitelty kuin että olisi ainakaan korostettu. Sitten kun ihanne muuttui supertreenatuksi hyppyripepuksi, niin luonnonlahjana sellaisen saaneet (jälleen tietoisesti tai puolitietoisesti) laittoivat vahvuutensa esille. Saattoi syntyä vaikutelma, että katukuvaan ja salille ilmestyi yhtäkkiä nopeasti treenaamalla saatuja "salipeppuja". Ehkä treenin osuus ei ole tässä yhtään niin yksioikoinen kuin äkkiä näyttäisi.
Mitä muuta nainen salilta sitten haluaisi kuin niitä lihaksia ja kiinteää kroppaa ellei sitten ole miesten metsästys mielessä?
Lisää voimaa, lisää lihaksia, tietenkin. Mitä muuta tarkoitusta varten maksaisin palvelusta jossa saan käyttää painoja?
Teet ensin toista vaikkapa 6 viikkoa ja sitten toista. Mutta jos noita nollan treenikerran viikkoja on paljon, niin kehitystä tuskin kummoisesti tulee.