HS: naiset haluavat nyt salilta lihaksia. Haluatko sinä?
Oletko siis vanhan polven salillakävijä, joka haluaa olla virtaviivainen, vai nykypolven, joka haluaa näkyvää lihasta?
Minä olen 90-lukulainen. Eli hoikka ja hyväkuntoinen on minun käsitykseni hyvästä kropasta.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tein aloituksen aiheesta.
Minä en jaksa enkä välitä. Ja se ahdistaa ja tekee surulliseksi, mutta kun en vain jaksa mitään salikäyntejä enkä oikeastaan välitäkään.
Ei kenenkään ole pakko mennä salille. Mutta sitä voisi hämmästyä, jos tietäisi, kuinka moni salilla aktiivisesti kävijä on siellä hoitamassa masennusta, päihdeongelmaa tai muuta mielenterveyteen liittyvää. Olen tuo vuodesta -98 salilla käynyt, ja tämä on yllättänyt minut. Liikunnan vaikutus masennukseen ja mielenterveyteen on todella suuri, ja siihen voi jäädä koukkuun.
Monet naiset luulee, että se treenattu perse ja isot hartiat jotenki nostaa Markkina-arvoa, ja yhtäkkiä voi lähestyä hierarkian ylintä mieskastia parisuhdemielessä.
Maskuliininen, vähä treenattu ja ylipainoinen nainen, uudella reisitatskalla.
Salimimmeillä yleensä pää pilvissä ja, peppu pumpissa, persevako esillä gymsharkien kautta jopa työpaikoilla.. Siinähän se elämä ja jutut lähinnä pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Hankin omat lihakset tekemällä lumityöt, hiihtämällä satoja kilometrejä talven aikana, kesällä trimmeröintiä ja multasäkkien ja muiden kantamista, kahvakuulaharjoitteita 3 kertaa viikossa ym.
Tämä ei varmaan ole alapeukuttajan mielestä oikea tapa. Mutta voin sanoa että hauis, olkapäät ja yläselkä ovat selkeästi muuttuneet parempaan suuntaan ja hiihto käy ihan koko kehoon. Päästä varpaisiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa enkä välitä. Ja se ahdistaa ja tekee surulliseksi, mutta kun en vain jaksa mitään salikäyntejä enkä oikeastaan välitäkään.
Ei kenenkään ole pakko mennä salille. Mutta sitä voisi hämmästyä, jos tietäisi, kuinka moni salilla aktiivisesti kävijä on siellä hoitamassa masennusta, päihdeongelmaa tai muuta mielenterveyteen liittyvää. Olen tuo vuodesta -98 salilla käynyt, ja tämä on yllättänyt minut. Liikunnan vaikutus masennukseen ja mielenterveyteen on todella suuri, ja siihen voi jäädä koukkuun.
Siis kertoilevatko ne syitään sinulle siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, minä käyn salilla lähinnä katselemassa nuorten naisten kiinteitä pyllyjä.
Setämies
Eli alemman tason mies, selvä.
Siellä hieman alemmalla tasollahan ne pyllyt yleensä sijaitsee, paitsi jos nainen on salilla porraskoneella niin pyllyä saa katsella alaviistosta käsin ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Haastatellulla oli ihan työhön liittyvä syy treenaamiselle: hän joutuu nostelemaan päiväkotilapsia, joten lihasten on oltava kunnossa.
No eikös ne lihakset treenaannu siinä lapsia nostellessa? Miksi nostella rautaa erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien varrella sitä tutustuu ihmisiin, salillakin. Tästä aiheesta puhutaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastatellulla oli ihan työhön liittyvä syy treenaamiselle: hän joutuu nostelemaan päiväkotilapsia, joten lihasten on oltava kunnossa.
No eikös ne lihakset treenaannu siinä lapsia nostellessa? Miksi nostella rautaa erikseen?
Selkä on oltava lastenhoitajalla hyvässä kunnossa ja tietty reidet
Vierailija kirjoitti:
Hoikkana pysyy ilman kuntosaliakin, mutta niitä lihaksia on vaikea ilman salitreenejä saada. Vanhetessa kyllä huomaa lihasvoiman olemassaolon tarpeellisuuden. En ole hirveän ulkonäkökeskeinen, mutta täytyy myöntää, että treenattu kiinteä ja lihaksikas kroppa on kauniimpi kuin treenaamaton. Vanhemmiten paikat alkavat ikävästi roikkua myös hoikalla ihmisellä jos roikkumista vastaan ei taistele.
Ihan jumppa, lenkkeily, pilates, pyöräily jne riittää arkiaskareiden lisäksi. Kauppakassit/-reppu käy lisäpainosta. Ei tarvi salirautaa nykiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkä on oltava lastenhoitajalla hyvässä kunnossa ja tietty reidet
Ja nehän saa treeniä siinä lapsia nostellessa. Kuten sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien varrella sitä tutustuu ihmisiin, salillakin. Tästä aiheesta puhutaan paljon.
Olen käynyt 20 vuotta salilla enkä ole tutustunut kehenkään.
Kehon lihaskunnosta kannattaa pitää huolta, mutta ihan turha luulla, että naiset puhtain keinoin saisi mitään valtavia pullistelevia lihaksia vaikka kuinka kovaa treenaisi. Jos tuijottelee jotain ulkomaalaisia Instagram-malleja niin hyvin moni näistä vetää steroideja.
Mulle kyllä 10v fyysinen työ raksalla riitti pitämään itseni lihaksikkaana ja treenatun näköisenä, vaikka erikseen en harrastanut mitään liikuntaa.
Fläsää alkoi kertymään heti kun työt loppui.
T. Naismaalari
Tää oli jotenkin inspiroiva juttu. Tavallista kuntosalitreeniä pari kertaa viikossa, mutta kunnon painoilla ja nousujohteisesti. Itse sorrun siihen, etten lisää painoja juuri koskaan. Oon hinkannut samoilla varmaan vuosia. Pitää ottaa tavoitteeksi tai jonkinlaiseksi punaiseksi langaksi nousujohteisuuden.
Toimistotyöläisellä selkä vasta hajoaakin, kun vuosia karttuu, jos ei treenaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jotenkin inspiroiva juttu. Tavallista kuntosalitreeniä pari kertaa viikossa, mutta kunnon painoilla ja nousujohteisesti. Itse sorrun siihen, etten lisää painoja juuri koskaan. Oon hinkannut samoilla varmaan vuosia. Pitää ottaa tavoitteeksi tai jonkinlaiseksi punaiseksi langaksi nousujohteisuuden.
Toimistotyöläisellä selkä vasta hajoaakin, kun vuosia karttuu, jos ei treenaa.
Kokeile vaikka jokaiseen liikkeeseen viimeiseen sarjaan lisätä vähän painoa ja tee niin monta toistoa kuin menee. Jos menee samat kuin pienemmillä niin laita seuraavaksi heti alkuun suoraan vaan enemmän. Ja lisää taas hetken päästä.
Itse tykkään lisätä painoja, vaikka toistoja ei saisi kovin montaa menemään. Seuraavalla kerralla tulee ehkä 1 toisto enemmän ja seuraavalla taas toinen. Pikkuhiljaa saa siitä ihan kunnollisen sarjan ja painoja lisättyä
Ei nyt terveys anna myöten, mutta silloin kun antoi niin olin kyllä komea.
Aika vähissä on ne lihaksikkaat naiset. Perse ja reidet toki treenattu isommaksi.
Eikö kaikilla ole samat lihakset ? Ei kait mistään tule uusia lihaksia ??
En. Pidän suuren lihasmassan ylläpitämistä kalliina ja typeränä harrastuksena. Eikä se minun silmään ole naisen vartalossa kaunistakaan. Liikkuvuus ja terveys on se joka itseä kiinnostaa. Ilmiöitä tulee ja menee ja geikoimmat hyppää kelkkaan.
Hankin omat lihakset tekemällä lumityöt, hiihtämällä satoja kilometrejä talven aikana, kesällä trimmeröintiä ja multasäkkien ja muiden kantamista, kahvakuulaharjoitteita 3 kertaa viikossa ym.