Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: naiset haluavat nyt salilta lihaksia. Haluatko sinä?

Vierailija
25.09.2024 |

Oletko siis vanhan polven salillakävijä, joka haluaa olla virtaviivainen, vai nykypolven, joka haluaa näkyvää lihasta?

Minä olen 90-lukulainen. Eli hoikka ja hyväkuntoinen on minun käsitykseni hyvästä kropasta.

Kommentit (168)

Vierailija
41/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Pidän suuren lihasmassan ylläpitämistä kalliina ja typeränä harrastuksena. Eikä se minun silmään ole naisen vartalossa kaunistakaan. Liikkuvuus ja terveys on se joka itseä kiinnostaa. Ilmiöitä tulee ja menee ja geikoimmat hyppää kelkkaan.

En oikein osaa nähdä terveydestä huolehtimista ilmiönä. Sama kuin sanoisi, että kasvisten syömisen lisääminen on ilmiö, ja heikoimmat hyppää siihen. 

Vierailija
42/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä artikkeli ja olen samaa mieltä, lihaskuntoharjoittelu tulisi olla pakollista ihan jokaiselle, joka sitä vain kykenee tekemään. Kommenteissa mainitaan hyötyliikunta, joka varmasti tukee osaltaan tätä, mutta itse kerrostalossa asuvana en kantele multasäkkejä, en trimmeröi, hakkaa puita tai tee lumitöitä ja remontoi, joten sali on se tapa, jossa niitä lihaksia voi treenata kunnon painoilla, eikä siinä ole mitään typerää tai turhanpäiväistä.

Itse aloin aikoinaan käydä salilla painonpudotuksen tueksi ja on se kyllä vienyt mennessään. Paino putosi ja kun kroppa kiinteytyi ja lihastakin on tullut kivasti, niin on se omaan silmään paremman näköinen kuin jos olisin vain laihtunut ilman treenausta. Ihan sama mitä muut ajattelevat, treenaan oman hyvinvoinnin takia ja todellakin lihakset saavat näkyä, puhtain keinoin ei naisesta kasva mitään mörssäriä nousujohteisellakaan treenillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Pidän suuren lihasmassan ylläpitämistä kalliina ja typeränä harrastuksena. Eikä se minun silmään ole naisen vartalossa kaunistakaan. Liikkuvuus ja terveys on se joka itseä kiinnostaa. Ilmiöitä tulee ja menee ja geikoimmat hyppää kelkkaan.

En oikein osaa nähdä terveydestä huolehtimista ilmiönä. Sama kuin sanoisi, että kasvisten syömisen lisääminen on ilmiö, ja heikoimmat hyppää siihen. 

Aika heikosti sisäistetty lukemansa siinä...

Vierailija
44/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti sisäistetty lukemansa siinä...

Tai sitten aika heikosti yritetty tuoda asiaa esille siinä

Vierailija
45/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei yleensä ole edes mahdollista saada isoja lihaksia.

Vierailija
46/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali vartalo riittää mulle.

Ihan mielenkiinnosta - millaisena näet normaalin vartalon? Tänä päivänä niin miehillä kuin naisillakin ylipaino on tavallisempaa kuin normaalipaino, eli pullukkuus on normaalia.

😄

On normaali paino ja pitää huolen lihaskunnosta. 

Vierailija
47/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai "nyt" ? Kyllä osa naisista halusi niitä lihaksia salilta jo 80-luvun lopulla, ainakin pari meidän luokalta :)

Kannattaako provota asiasta josta ei oikein tiedä empiirisesti mitään?

Vierailija
48/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset yleensä kuvittelee että kovaa treenaaminen tekee heistä jotain arnoldin näköisiä ja partakin alkaa kasvaa

Todellisuus on että joku body fitness kuntokin edellyttää vuosien kurinalaista treeniä ruokavalioineen yms oheistreeneineen eikä edes siihen kaikista ole geneettisten syiden takia

Tekee esteettisesti hyvää lihasmassa ihan kaikille minkä nyt ilman troppeja ja älytöntä bulkkaamista saa

Vierailija
49/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai "nyt" ? Kyllä osa naisista halusi niitä lihaksia salilta jo 80-luvun lopulla, ainakin pari meidän luokalta :)

Kannattaako provota asiasta josta ei oikein tiedä empiirisesti mitään?

Kyllä 80- ja 90- luvuilla naisten salilla käyminen oli aika vähäistä nykyaikaan verrattuna. Toki silloin käytiin (kävin itsekin), mutta siellä oli lähinnä tosimielessä kehonrakennusta harrastavia tai sitten pikkupainoja fysioterapeutin suosituksesta liikuttelevia. Pääosin naiset saleillakin kävivät erilaisissa jumpissa, ja lihaskuntoa kasvattavat jumpat, mm. bodypump, tulivat suosioon vasta 2000-luvun alkupuolella. Tuolloin uskottiin, että avain laihuuteen (mitä kovasti 90-luvulla haluttiin) oli jumpata niin perhanasti, painoihin ei saanut koskea jos ei halunnut tulla isoksi mörssäriksi. 

Vierailija
50/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen luonnollisesti isoja lihaksia saakaan, joten huoletta voi treenata niin paljon kuin haluaa. 

Vierailija
51/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä edes kaikille miehille.Geenit määrää paljon.

Vierailija
52/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hakenut salilta tietysti lihaksia. Olen hoikka jo valmiiksi, lihakset tuo vartaloon ryhtiä. Ei lihaksen kasvattaminen ole sama kuin bodarivartalon haluaminen, aivan eri luokan asioita. Miksi edes käydä salilla ellei nimenomaan vahvista lihaskuntoa? Voi myös lenkkeillä tms. 

Vierailija
53/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään solakoista reisistä ja käsivarsista niin miehillä kuin naisilla. Lihaskimput ovat silmissäni rumia.

Sanotaanko näin, että treenaamaton henkilö saa tuplattua voimatasonsa ilman, että näyttää yhtään lihaksikkaalta. Toki varmasti jossain on joku geneettinen poikkeus, jolla on jo treenaamatta lihakset, mutta noin pääsääntöisesti.

Vierailija
54/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ylävartaloon enemmän lihasta. En liian näkyvää, mutta kuitenkin että erottuisi. Nyt olen hoikka ja näytän toki ihan hyvältä, mutta just ylävartalo on vähän heikko. Kävin salilla pari vuotta sitten ja olikin helppo saada nopeasti lisää voimaa jalkoihin, mutta käsiin se oli hidasta. Haluaisin aloittaa uudestaan, nyt kun olisi aikaakin. Kotona on kyllä painoja, mutta jotenkin kotitreeni jää helpommin välistä. 

Vierailija
55/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartiat ja niska on koko ajan kipeänä. Mietin, että oisko treenaamisesta oikeasti apua. Liikkuvuus on hyvä, mutta en jaksaisi painoja, tylsää... Kai se on pakko ennen kuin keho alkaa lahota.

Vierailija
56/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi sitten taas juostaan ja ollaan laihoja, niin ne trendit tehdään ettette koskaan ole tyytyväisiä. Typerä ja kallis harrastus ylläpitää massaa kehossa. Salilla käynti ok mutta ei sitä lihaskuntoon tarvita.

Vierailija
57/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä edes kaikille miehille.Geenit määrää paljon.

Tämä on totta. Käyn vuodesta toiseen salilla ja näen samoja miehiä, joissa en ainakaan omin silmin kykene näkemään muutosta. Sen takia huvittaa ajatus, että naisesta tulisi muka mömmöjä vetämättä Hulk, jos vain tarpeeksi treenaa. Ei se niin mene. Ne tunnetuimmat kehonrakentajamiehetkin ovat kaikki kemikaaleja täynnä, siis treeniin ja hyvien geenien lisäksi. 

Vierailija
58/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartiat ja niska on koko ajan kipeänä. Mietin, että oisko treenaamisesta oikeasti apua. Liikkuvuus on hyvä, mutta en jaksaisi painoja, tylsää... Kai se on pakko ennen kuin keho alkaa lahota.

En voi luvata, mutta todella monella hartia- ja niskakipu jää salille. Toki paljon riippuu myös siitä mitä siellä tekee. Asian voi ajatella myös niin, että kumpi on tylsempää, treenata salilla parina päivänä viikossa vai kärsiä kipeistä hartioista ja niskasta. Oma valinta.

Vierailija
59/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi sitten taas juostaan ja ollaan laihoja, niin ne trendit tehdään ettette koskaan ole tyytyväisiä. Typerä ja kallis harrastus ylläpitää massaa kehossa. Salilla käynti ok mutta ei sitä lihaskuntoon tarvita.

Mitäs sitten salilla tehdään, jos ei mitään lihaskuntoon liittyvää? :D En sanoisi, että tavallinen urheilu ja terveyden ylläpitäminen olisi trendi. Aika lailla välttämättömiä asioita terveelle ihmiselle. Ei mitään sen luonnollisempaa ja ikiaikaisempaa. Eikä saliharrastus ole ainakaan nykyään todellakaan kallis. Oletan että olet lihava.

Vierailija
60/168 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten salilla tehdään, jos ei mitään lihaskuntoon liittyvää? :D En sanoisi, että tavallinen urheilu ja terveyden ylläpitäminen olisi trendi. Aika lailla välttämättömiä asioita terveelle ihmiselle. Ei mitään sen luonnollisempaa ja ikiaikaisempaa. Eikä saliharrastus ole ainakaan nykyään todellakaan kallis. Oletan että olet lihava.

Oleta mitä oletat. Luultavasti olen vahvempi kuin trendipumppaajat, kiitos puulämmitteisen asumismuodon, koiralenkkien ja tallitöiden.

En vaan näe mitään järkeä ylläpitää lihasmassaa määräänsä enempää, se maksetaan jääkaapilla ja katoaa seuraavassa rajussa flunssassa tai jalan murtumassa. Mutta kukin hassatkoon rahaa ilmaan jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan