Mistä voisin vielä säästää?
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten turha huudella töihin menemisestä.
Ruokaan menee 240 €/kk. Minulla ei ole autoa. En käytä suoratoistopalveluja, äänikirjoja tai mitään maksullisia digipalveluja. Ainoat laskut, joita minulle tulee ovat sähkö-, puhelin-, vakuutus- ja vuokra-. Satunnaisesti terveyskeskusmaksuja tai vastaavia. Lääkkeisiin menee 50 €/kk. Ostan kaiken mahdollisen kirpputorilta, mm. vaatteet. Kerään marjoja ja sieniä omiksi tarpeiksi. Voimat eivät riitä kerätä myyntiin asti. Tölkit kerään, mutta eipä niitä täältä syrjäkyliltä juuri löydy.
Mistä voin vielä säästää?
Kommentit (181)
Ruoka ja asunto on sen 550€ mihin kaikki loppuraha menee? En ymmärrä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap on vuokrasi?
550, kolmio. Pienempää ja halvempaan muuttaminen vähentää asumistukea suorassa suhteessa, joten käyttööni ei jäisi yhtään enempää rahaa. Nyt voin ottaa opiskelevat lapseni tänne välillä. Yksiöön en voisi, joten mulla ei ole mitään syytä hankkia halvempaa asuntoa.
Lisää vettä shampooseen ja käsipesuaineeseen, toimii myös hernekeitossa. Ja kun ketsuppi loppuessa niin lorautat vettä sisään ja sekoitat. Taas mennään eteenpäin. Sillalailla. Sain nämä ohjeet hallitukselta. Kiitos Orpolle
Vierailija kirjoitti:
Voi herrajumala mitä märinää nyt taas - AP:lle on jo kerrottu, että satasella ostaa yhden ihmisen ruoat. Säästö 140/kk.
Jos haluat lisätienestiä, rupea chatmoderaattoriksi, mielellään CloudWorkersille. Näpyttelet viestejä jaksamisesi mukaan, 0,14 senttiä per viesti. Jos uskallat, saat palkan suoraan tilillesi ilman että verottaja tietää. Helposti nappaat 300-400 kuussa, vaikket montaa tuntia päivässä tuota tekisi. Tai voit maksaa verot ennakkona. Ihan miten rouvalle nyt vaan passaa.
Ei kestä kiittää. Vaan tokihan on sulla syy valmiina, ettet voi kevyttä päätetyötä tehdä.
Voiko sitä tehdä puhelimella? Mulla ei ole toimintavarmaa tietokonetta. Tuo vanha kuumuu ja sammuilee itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Syöt kolmen ihmisen edestä, syöt ihan liikaa tai liian kallista ruokaa.
Laitahan kuukauden ruokavinkit jos on 80e ( kolmelle 240e, yhdelle 80e) ruokaan rahaa, kiinnostaa vaikka mun ei tarvitsekaan pihistellä.
Aivan aluksi kannattaa lopettaa se kaljoitteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa asumismuodossa asut? Onko mahdollista viljellä perunaa,porkkanaa yms. omiin tarpeisiin? Jos vaikka siis on omaa pihaa.
Vaikka olisi niin ei sitä talvella voi tehdä, pienen pihan antimet ei kauan riitä.-eri
Vierailija kirjoitti:
Aivan aluksi kannattaa lopettaa se kaljoitteleminen.
En käytä alkoholia. Pakko tunnustaa, että se ei ole oma valintani, vaan lääkitykseni estää kaljoittelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herrajumala mitä märinää nyt taas - AP:lle on jo kerrottu, että satasella ostaa yhden ihmisen ruoat. Säästö 140/kk.
Jos haluat lisätienestiä, rupea chatmoderaattoriksi, mielellään CloudWorkersille. Näpyttelet viestejä jaksamisesi mukaan, 0,14 senttiä per viesti. Jos uskallat, saat palkan suoraan tilillesi ilman että verottaja tietää. Helposti nappaat 300-400 kuussa, vaikket montaa tuntia päivässä tuota tekisi. Tai voit maksaa verot ennakkona. Ihan miten rouvalle nyt vaan passaa.
Ei kestä kiittää. Vaan tokihan on sulla syy valmiina, ettet voi kevyttä päätetyötä tehdä.
Voiko sitä tehdä puhelimella? Mulla ei ole toimintavarmaa tietokonetta. Tuo vanha kuumuu ja sammuilee itsekseen.
Eli löytyi heti se tekosyy. Ei, et voi tehdä työtä puhelimella. Hanki nyt vaikka käytetty kone, se on muutaman satasen investointi ja maksaa itsensä heti pois. Mutta provoahan tämä kaikki on. Toivottavasti se antaa edes vähän sisältöä henkisesti köyhään elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mistään. Mutta voit miettiä esim soluasumista tai ottaa kaltaisesi eläkkeellä oleva puoliso.
Niin, miesystäväni ei ole eläkkeellä ja jos asuisimme yhdessä, niin en saisi asumistukea ja maksaisin kuitenkin puolet juoksevista menoista, jolloin mulle ei jäisi yhtään enempää rahaa käyttöön, ehkä jopa vähemmän.
Tilanteesi on vapaaehtoinen. Haluat elää yksin. Silloin ei kannata valittaa pienistä tuloista.
Öö... kun rahatilanteeni ei parantuisi, vaikka muuttaisin miesystäväni kanssa saman katon alle. Hänellä on omistusasunto ja hän tuskin on halukas siitä pois muuttamaan. Jos muuttaisin hänen luokseen, maksaisin puolet vastikkeesta, vedestä ja sähköstä, mutta en sais
Meinaat että kaksi syö yhden hinnalla?
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miksi et kykene tekemään mitään työtä, mutta kykenet palstailemaan?
Ei hyvä Sylvi mitä i di oot te ja täällä kommentoi.
Jos sinulla yksin elävänä menee tuo 240€/kk ruokaan, niin siinä on hyvä säästökohde. Itsellä työssäkäyvänä vuoroviikkovanhempana (etä) tuon rahan on riitettävä myös kahden lapsen ruokiin joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli löytyi heti se tekosyy. Ei, et voi tehdä työtä puhelimella. Hanki nyt vaikka käytetty
Minulla ei ole rahaa edes käytettyyn koneeseen. Varmasti vaikea ymmärtää, kun itse olet ilmeisesti lapsesta asti lellitty keermaperse. Ei se mitään, meillä kaikilla on rajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai vaan avuton. Asuu liian kalliisti jos rahat ei riitä. Syrjäkylillä yksiön vuokra on jotain 300€
Meidän tuppukylällä halvin yksiö on 500e/kk.
AP, olet vaan laiska. Työkkärillä SAA ansaita ilman että se etuus vähenee.
"Työskentelyä työkyvyttömyyseläkkeellä siis rajoittaa ansaintaraja, joka määrittää ansioiden enimmäismäärän. Sallittu työansioiden määrä per kuukausi on kullekin yksilöllinen ja se määräytyy eläkettä edeltävien vuosien keskiansioista.
Mikäli edeltävää työhistoriaa on vähän ja ansaintaraja sen vuoksi jää pieneksi, saa työkyvyttömyyseläkkeellä aina ansaita 976,59 euroa kuukaudessa (vuoden 2024 taso)."
Eli nyt vaan chatti-moderaattoriksi näppistä hakkaamaan. Saat vallan hyvän elintason.
Mihin pitää säästää? Saituuskin voi olla sairautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap on vuokrasi?
550, kolmio. Pienempää ja halvempaan muuttaminen vähentää asumistukea suorassa suhteessa, joten käyttööni ei jäisi yhtään enempää rahaa. Nyt voin ottaa opiskelevat lapseni tänne välillä. Yksiöön en voisi, joten mulla ei ole mitään syytä hankkia halvempaa asuntoa.
Yllätys. Minä joudun työssäkäyvänä asumaan pienemmin kuin sinä. Tukia maksetaan liikaa. Toivottavasti leikataan lisää, koska tämä on väärinkäyttöä. Sinun kuuluu asua halvassa yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai vaan avuton. Asuu liian kalliisti jos rahat ei riitä. Syrjäkylillä yksiön vuokra on jotain 300€
Meidän tuppukylällä halvin yksiö on 500e/kk.
Sitten se tuppukylä on kasvukeskuksen vieressä. Pitää vaan sitten muuttaa jos rahat ei riitä.