Mistä voisin vielä säästää?
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten turha huudella töihin menemisestä.
Ruokaan menee 240 €/kk. Minulla ei ole autoa. En käytä suoratoistopalveluja, äänikirjoja tai mitään maksullisia digipalveluja. Ainoat laskut, joita minulle tulee ovat sähkö-, puhelin-, vakuutus- ja vuokra-. Satunnaisesti terveyskeskusmaksuja tai vastaavia. Lääkkeisiin menee 50 €/kk. Ostan kaiken mahdollisen kirpputorilta, mm. vaatteet. Kerään marjoja ja sieniä omiksi tarpeiksi. Voimat eivät riitä kerätä myyntiin asti. Tölkit kerään, mutta eipä niitä täältä syrjäkyliltä juuri löydy.
Mistä voin vielä säästää?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Miten hitossa sinulla menee 240 euroa ruokaan kuukaudessa? Sisäfilettäkö syöt? Tällä palstalla on pitkä ketju, jossa kerrotaan, miten syödään hyvin 100 eurolla kuukaudessa.
Tarkistin, niin mulla talviaikaan puolet tuosta, kun kauppa lähellä ja joka ilta kävin ilta-alessa. Kesällä jää ne vahtimatta kun yli 20km kauppaan niin tuota luokkaa menee
Vierailija kirjoitti:
Aivan aluksi kannattaa lopettaa se kaljoitteleminen.
Oho, kaljakortti vedetty esiin vasta nyt. Sun mielestäsi kaikki siis juovat kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutuksista
Suurin osa vuokranantajista vaatii vakuutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen chatti se on missä voi tienata satasia muutamissa tunneissa? Kertokaa nyt ihmeessä lisää, en tiedä noista asioista mitään , koska olen ollut ihan suorittavassa työssä, ikinä en ole tietokonetta työssäni käyttänyt. Pääseekö sinne kuka vaan ja mitä siellä täytyy tehdä?
Mitä tulee siihen, että eläkeläinen saa tienata melko paljonkin eläkkeen päälle, niin olen siitä tietoinen kyllä ja tiedostan etuoikeutetun asemani työttömään nähden.
Haha :) Haista nyt v*ttu, jos olet noin kädetön ja tyhmä. Google? Ota selvää? Osaatko? Vai pitäisikö sinun olla jossakin vammaislaitoksessa, kun ei mitättöminkään tiedonjyvä näytä menevän perille?
Kuulostat teinityttäreltäni, silloin kun hänen murrosikänsä oli pahimmillaan :)))
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista elämää vietän, kaikki turha on lopetettu. Lopetin myös vakuutukset.
Mutta et itseäsi vielä.
Riippuu ojasta. Kalalajilla ei hirveästi ole merkitystä. Esim särkeä käytwtään nykyään paljon ruokakalana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai vaan avuton. Asuu liian kalliisti jos rahat ei riitä. Syrjäkylillä yksiön vuokra on jotain 300€
Meidän tuppukylällä halvin yksiö on 500e/kk.
Alapeukuttajille tiedoksi että tiedän paljonko vuokraa maksan ja paikkakunnan asuntotarjonnan myös.
Miksi nyt ap on huolissaan pärjäämisestä ja säästämisestä? Eikö olisi kannattanut aloittaa säästäminen hyvissä ajoin?
Mitä varten säästät?
Vierailija kirjoitti:
Ei saatana sentään. Ymmärrätkö että siksi et saa enempää tukia, koska kaltaisesi toimii kaikki samoin!! Sinä saat nyt asumistukea enemmän mitä saisit halvempaan asuntoon ja se on muilta pois. Ja kun kysyt, missä voit säästää, voit säästää asunnossa. Että mua sieppaa valitus että ei ole rahaa ja sitten yksi ihminen asuu kolmiossa. Valitetaan ilmastonmuutoksesta ja täällä kylmässä asuu yksi ihminen kolmiossa tukirahoilla!
Itse taas pienellä sairauseläkkeellä ja iltalehdessä näin taulukon jossa oli myös sairauseläkeläiset mainittu kuinka paljon heikentää joten ehkä se elämänsä lopettamissuunnitelma plan b vaihtoehtona on aika alkaa valmistella toteutukseen. Elämä on kuitenkin suurelta osin jo nähty joten jos valita kitkuttelu tai ei enää rahaa tarvita ei tarvi murehtia ruuan ostamisesta ta vaatteista se on helppoa päättää elämänsä.
kORKKIM kiinni, tupakointi pois, liitin vakkariksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap on vuokrasi?
550, kolmio. Pienempää ja halvempaan muuttaminen vähentää asumistukea suorassa suhteessa, joten käyttööni ei jäisi yhtään enempää rahaa. Nyt voin ottaa opiskelevat lapseni tänne välillä. Yksiöön en voisi, joten mulla ei ole mitään syytä hankkia halvempaa asuntoa.
Ei saatana sentään. Ymmärrätkö että siksi et saa enempää tukia, koska kaltaisesi toimii kaikki samoin!! Sinä saat nyt asumistukea enemmän mitä saisit halvempaan asuntoon ja se on muilta pois. Ja kun kysyt, missä voit säästää, voit säästää asunnossa. Että mua sieppaa valitus että ei ole rahaa ja sitten yksi ihminen asuu kolmiossa. Valitetaan ilmastonmuutoksesta ja täällä kylmässä asuu yksi ihminen kolmiossa tukirahoilla!
Aha. Asun yksiössä vuokra 578€. Säästäisin kun asuisin siinä kolmiossa.
Ap, mitä sä saat siltä miesystävältäsi? Nyt ei seksiä ja rakkaushömppää lasketa saamiseksi. Viekö hän koskaan sinua syömään, ostaako sulle ruokaa tms? Miksi ette edes mieti yhteenmuuttoa? Miehesi käyttää sua vaan seksin saamiseen ja kun löytää työssäkäyvän naisen, hän jättää sinut. Jos hän sinua aidosti rakastaisi, hän olisi yhdessä sinun kanssasi miettinyt talousasioita.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä sä saat siltä miesystävältäsi? Nyt ei seksiä ja rakkaushömppää lasketa saamiseksi. Viekö hän koskaan sinua syömään, ostaako sulle ruokaa tms? Miksi ette edes mieti yhteenmuuttoa? Miehesi käyttää sua vaan seksin saamiseen ja kun löytää työssäkäyvän naisen, hän jättää sinut. Jos hän sinua aidosti rakastaisi, hän olisi yhdessä sinun kanssasi miettinyt talousasioita.
Ei kannata muuttaa tulee kalliimmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli tai vaan avuton. Asuu liian kalliisti jos rahat ei riitä. Syrjäkylillä yksiön vuokra on jotain 300€
Sitten se tuppukylä on kasvukeskuksen vieressä. Pitää vaan sitten muuttaa jos rahat ei riitä.
40 km lähimpään kaupunkiin. En ole ap enkä sanonut ettei rahat riitä, saan hyvää eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastin vie sähköä hirveästi. Eikö kaupoissa ole pakastimet. Yritä ostaa tuoretta paitsi tietysti pakastekala. Kasvikset peruna sipuli kestää viikon kyllä teet hyviä keittoja. Jätät käsipaperin ostamatta ja pidät pyyhettä minkä peset joka viikko.
Etkö tollo tajua että pakastin on tarpeellinen pientuloiselle.
Ihmettelen kyllä miksi? Joka päivähän sitä voi käydä ostaa kaupasta niitä aletuotteita tai joka toinen päivä. Miksi niitä pitää hamstrata pakkaseen? Marjojakaan ei tartte säilöä pakkasessa,kun ne voi jos osaa säilöä purkkeihin. Eri asia jos asuu 50km päässä kaupasta, eikä käy kaupassa tai kylillä kun kerran viikossa.
Kun säästät eli et kuluta olet osasyyllinen siihen että suomi ajautui taantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetaanko teillä yli 100 m2 kämpät yksiöiksi?
40 neliön yksiön vuokra on tuon 500e/kk, kyseessä rivitalo koska täällä ei kerrostaloja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumminkin sinulle tulee kuukausittain rahaa? Sitähän jää vielä pakollisten menojen jälkeen vaikka kuinka. Oletko varmasti työkyvytön? Voihan tuon eläkkeen purkaa ja mennä töihin.
Tulee rahaa, takuueläkkeen verran. Ei, en ole varmasti työkyvytön. Lääkäri kirjoitti lausunnon työkyvyttömyydestä huvikseen ja eläkevakuutusyhtiön lääkäri hyväksyi eläkkeen ihan muuten vain, ilman oikeaa tarvetta.
No miksi sitten roikut sillä työkyvyttömyyseläkkeellä jos et mielestäsi ole työkyvytön? Ei sinua kukaan estä töihin menemästä ja lopettamasta sitä eläkettä.
Ja nyt ei alapeukulle töihin meneminen sitten kelvannutkaan. Kyllä pitää tyhmä olla jos tuntee itsensä työkykyiseksi ja väkisin sillä eläkkeellä sitten roikkuu ja valittaa kun ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin vakuutuksista voi aloittajan tapauksessa aloittaa säästämisen ja sitten vielä tarkistaa ne kauppakuitit, että onko mehuja, sipsejä, jugurtteja, jäätelöitä, karkkeja, suklaata, limuja...?
Onko asunnon sijainti mahdollisimman halpa ja asunto mahd.pieni?
Onko turhan nopea kallis netti / mikä liittymä puhelimessa?
Onko vanhoja sähköä kuluttavia laitteita, onko pakastinkin kirpputorilta ja triplaa sähkölaskun?
En juo kuin vettä ja kupin kahvia aamulla. En syö karkkia, sipsejä tai vastaavia. Ostan joskus jogurttia herkuksi.
Asuntoni ei ole pieni, vaan itse asiassa liian suuri minulle, mutta pystyn asumaan tässä, koska saan eläkkeensaajan asumistukea. Pienempi ja halvempi asunto ei lisäisi käyttöön jäävää rahaa ollenkaan.
Kilpailutan kaikki liittymät säännöllisesti.
Sähkölasku oli viimeksi alle kaksikymppiä, s
Siis ap asuu isossa asunnossa ja saa asumistukea ja on vielä miesystävä joka taatusti rahoittaa. Silti kehtaa vielä täällä märistä.
No miksi sitten roikut sillä työkyvyttömyyseläkkeellä jos et mielestäsi ole työkyvytön? Ei sinua kukaan estä töihin menemästä ja lopettamasta sitä eläkettä.