Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin vielä säästää?

Vierailija
23.09.2024 |

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä,  joten turha huudella töihin menemisestä. 

Ruokaan menee 240 €/kk. Minulla ei ole autoa. En käytä suoratoistopalveluja, äänikirjoja tai mitään maksullisia digipalveluja. Ainoat laskut, joita minulle tulee ovat sähkö-, puhelin-, vakuutus- ja vuokra-. Satunnaisesti terveyskeskusmaksuja tai vastaavia. Lääkkeisiin menee 50 €/kk. Ostan kaiken mahdollisen kirpputorilta, mm. vaatteet. Kerään marjoja ja sieniä omiksi tarpeiksi. Voimat eivät riitä kerätä myyntiin asti. Tölkit kerään, mutta eipä niitä täältä syrjäkyliltä juuri löydy.

Mistä voin vielä säästää?

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä kuulostaa hiukan suurelta on ruokakulut. Itsellä on terveystietämystä ammatin perusteella ja ruokakulut ei koskaan yli 130€/kk. Leivon itse ja teen muutenkin ruuat. Seuraan tarjouksia. Onko sinulla vain yksi kallis kauppa lähietäisyydellä? Itsellä onneksi useita. Minäkän sanoin irti erillisen nettiliittymän, koska rajattomasta puhelinliittymästä voi hyvin jakaa myös läppäriin ja Chromecastin kautta telkkarista voi siten katsella myös Yle Areenan, mtv katsomon, youtuben yms. maksuttomia ohjelmia.

Vierailija
42/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et mistään. Mutta voit miettiä esim soluasumista tai ottaa kaltaisesi eläkkeellä oleva puoliso. 

Niin, miesystäväni ei ole eläkkeellä ja jos asuisimme yhdessä, niin en saisi asumistukea ja maksaisin kuitenkin puolet juoksevista menoista, jolloin mulle ei jäisi yhtään enempää rahaa käyttöön, ehkä jopa vähemmän.

Tilanteesi on vapaaehtoinen. Haluat elää yksin. Silloin ei kannata valittaa pienistä tuloista.

Öö... kun rahatilanteeni ei parantuisi, vaikka muuttaisin miesystäväni kanssa saman katon alle. Hänellä on omistusasunto ja hän tuskin on halukas siitä pois muuttamaan. Jos muuttaisin hänen luokseen, maksaisin puolet vastikkeesta, vedestä ja sähköstä, mutta en saisi enää asumistukea, jolloin tilanne olisi kannaltani aivan sama. Tietysti, jos oletuksena on, että asuisin täysin miesystävän siivellä, niin siinä tapauksessa tuo olisi kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumminkin sinulle tulee kuukausittain rahaa? Sitähän jää vielä pakollisten menojen jälkeen vaikka kuinka. Oletko varmasti työkyvytön? Voihan tuon eläkkeen purkaa ja mennä töihin.

Mistä sinä tiedät ap:n eläkkeen määrän? Työkyvyttömyyseläkkeelle ei noin vaan mennä, sinne joudutaan. 

Sinne pääsee myös väärin perustein. Ja sitten kun on päässyt, niin eipä enää työnteko maita vaikka yleensä kaikki vaivat paranevat kuin taikaiskusta.

Työkyvyttömyyseläkkeelle on vaikea päästä. Usko jo! Olen ollut eläkelaitoksessa töissä. Vaikka työeläkelaitos myöntäisi eläkkeen, kelan lääkäri toteaa työkykyiseksi. Kelan lääkärin kanta voittaa. Pitää oikeasti olla todella sairas, että eläke myönnetään. Esim.ystävälläni on viiden lääkärin lausunto työkyvyttömyydestä, mutta kelan lääkärit ovat todenneet terveeksi. Työkkärin virkailijatkin ovat jo todenneet, ettei niin sairas ihminen pärjää missään työssä. 

Vierailija
44/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle jää n.580e/kk elämiseen joka on vuokran, veden, sähkön, kotivakuutuksen sekä terveydenhuoltomenojen jälkeen se minimissään käteenjäävä osuus. Mikä ongelma? Noilla samoilla tuloilla ja menoilla saan itse 150-200e/kk säästöön ja olen pelkällä toimeentulotuella. Oletko hakenut sitä eläkkeen lisäksi vai mikä tuossa oikein mättää?

Miks et saa muita tukia ? 

Vierailija
45/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppamenoistasi voit säästää.

Sähkö-, puhelin-, vakuutus- ja vuokramenoista et kerro mitään. Eli todennäköisesti sielläkin on säästökohteita. Kilpailuta sopimukset ja vaihda mahdollisesti myös edullisempaa vuokra-asuntoon.

Vierailija
46/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap on vuokrasi?

Vierailija
47/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy onkimassa ruokaa( kaloja).

Vierailija
48/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä mistään. Jäljelle  jää kaupankäynti, säällisissä rajoissa. Pienimuotoisesti. Tuttu eläkeläinen harrastaa osta- ja myy periaatetta. Ostaa netistä jotain halvalla ja myy kalliimmalla eteenpäin. 

Esim. autot vaihtuu puolen vuoden välein. Nyt on enää 3 vuotta vanha auto. Ja aika romuista aloitti.....

Vierailija
49/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulle jää n.580e/kk elämiseen joka on vuokran, veden, sähkön, kotivakuutuksen sekä terveydenhuoltomenojen jälkeen se minimissään käteenjäävä osuus. Mikä ongelma? Noilla samoilla tuloilla ja menoilla saan itse 150-200e/kk säästöön ja olen pelkällä toimeentulotuella. Oletko hakenut sitä eläkkeen lisäksi vai mikä tuossa oikein mättää?

Miks et saa muita tukia ? 

En tarvitse muita tukia.

Vierailija
50/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mistään. Mutta voit miettiä esim soluasumista tai ottaa kaltaisesi eläkkeellä oleva puoliso. 

Muita typeriä ehdotuksia? Olet ääliö.

Vierailija
51/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita typeriä ehdotuksia? Olet ääliö.

Itse tein noin.

Vierailija
52/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jo menisit töihin niin saisit rahaa eikä tarvitsisi elää tukien varassa toisten rahoilla.

Etkö ymmärtänyt aloitusta vai mikä mättää?-eri

Vierailija
53/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkyvyttömyyseläkkeelle on vaikea päästä. Usko jo! Olen ollut eläkelaitoksessa töissä. Vaikka työeläkelaitos myöntäisi eläkkeen, kelan lääkäri toteaa työkykyiseksi. Kelan lääkärin kanta voittaa. Pitää oikeasti olla todella sairas, että eläke myönnetään. Esim.ystävälläni on viiden lääkärin lausunto työkyvyttömyydestä, mutta kelan lääkärit ovat todenneet terveeksi. Työkkärin virkailijatkin ovat jo todenneet, ettei niin sairas ihminen pärjää missään työssä. "

Mielenterveyssyistä moni nuorikin on työkyvyttömyyseläkkeellä, vaikka kyseessä ei ole edes mikään loppuiän kestävä sairaus. Joten ei sinne pääseminen ole niin hirveän vaikeaa. Itsekin tiedän useamman sellaiselle eläkkeelle päässeen.

eri

Vierailija
54/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakulut kuulostavat paljolta.

Itselläni menee satanen vähemmän niinäkin kuina, kun joutuu täydentämään kuiva-ainevarastoja.

Vierailija
55/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjojen poiminnalla voi tienata tuhansia. Onlyfansin kautta voi saada miljoonia.

Mistä teitä i di oot te ja oikein si ki ää?

Vierailija
56/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää pitää vaikka olisi rikas nekin säästää. Mitä rikkaampi sen enemmän on kuluja ja laskuja. Otat sähkölaitteet pois päältä mitä et oikeasti tarvitse kuten pakastin. Jos mahdollista lataat kännykän kirjastossa tai bussissa tai ostarilla. Alat siunata toisia ja puhua hyvää saat hyvän mielen itsekin. Toivot kaikille hyvää ja saat sielun rauhan. Siunatkaa että siunauksen perisitte. 

Olet imbesilli.-eri

Vierailija
57/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kolmen ihmisen edestä, syöt ihan liikaa tai liian kallista ruokaa.

Vierailija
58/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa asumismuodossa asut? Onko mahdollista viljellä perunaa,porkkanaa yms. omiin tarpeisiin? Jos vaikka siis on omaa pihaa.

Vierailija
59/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoasta pystyt ihan kevyesti säästämään satasen kuussa. 

Vierailija
60/181 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää pitää vaikka olisi rikas nekin säästää. Mitä rikkaampi sen enemmän on kuluja ja laskuja. Otat sähkölaitteet pois päältä mitä et oikeasti tarvitse kuten pakastin. Jos mahdollista lataat kännykän kirjastossa tai bussissa tai ostarilla. Alat siunata toisia ja puhua hyvää saat hyvän mielen itsekin. Toivot kaikille hyvää ja saat sielun rauhan. Siunatkaa että siunauksen perisitte. 

Olipas harvinaisen typeriä neuvoja. Bussissa lataamiseen tarvii ostaa lippu, se maksaa. Ostarilla ja kirjastossa voi periaatteessa ladata ilmaiseksi, mutta ne pitää olla vieressä ettei tarvitse menemisestä maksaa. Aphän kertoi keränneensä marjoja ja sieniä omiksi tarpeiksi. Missä muualla niitä säilyttää kuin pakastimessa?

Sitä paitsi, ei kännykän lataaminen ole kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi