YLE: Mikko tallensi seksin älykellolla - audio pelasti miehen, kun poliisi aloitti raiskaustutkinnan
Yksi lukuisista tapauksista missä aktin tallentaminen on pelastanut miehen vuosien vankesutuomiolta. Uusi suostumukseen perustuva laki on myös viranomaisten mukaan erittäin ongelmallinen, käytönnössä mies on syyllinen kunnes toisin todistetaan.
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkein teeskentelisin hyväntuulista, jos minua olisi juuri kuristettu tai edes laitettu kädet kaulalle kuristusotteeseen ilman kovaa puristamista! Hangoittelu tuollaisen jälkeen voi maksaa henkesi! Äijä pääsi kuin koira veräjästä.
Eli siis ilman mitään todisteita olet valmis syyttämään miestä raiskauksesta ja kuristamisesta joista ei ole mitään muuta todistetta kuin naisen sana? Eiköhän siis voida lopettaa rikostutkimus ja oikeudenkäynnit, naiset vaan listaa ketkä laitetaan vankilaan.
Luulet että se nainen ihan huvikseen kertoi kaverilleen tulleensa kuristetuksi ja haki kriisiapua? Itki ihan muuten vaan?
Kanmottava tapaus! Tämän perusteellahan voi tehdä vaikka niin, että uhkailee uhria veitsi kädessä ja sanoo että nyt s
Pienellä googlauksella vain 50% kuristamistapauksista (siis sellaisista, mitkä eivät johda kuolemaan) näkyy jälkeenpäin. Eli kaikki kuristamiset eivät näe päällepäin koska eivät jätä jälkiä.
Esimerkiksi ei tiukasta viiden sekunnin kuristamisote tuota heti mustelmia.
Olen lakimies rikosasioiden parissa ja olen neuvonut omaa parikymppistä poikaani toimimaan juuri näin. Tietysti olen myös pienestä saakka opettanut kunnioittamaan toisten itsemääräämisoikeuksia yksityiskohtaisesti, mutta liian monta kertaa olen nähnyt sen känniyön jälkipuinteja, jossa riskiä ei ole kenelläkään muulla kun miehellä ja vaikka kuinka todettaisiin syyttömäksi, on elämä pysyvästi menetetty. Ja harvan psyyke myös sitä helvettiä kestää valitettavasti..
Raiskauksia on ja tapahtuu ja niihin pitää puuttua. Mutta samalla ymmärrettävä, että jokaikinen huuto ei välttämättä ole niin mustavalkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen lakimies rikosasioiden parissa ja olen neuvonut omaa parikymppistä poikaani toimimaan juuri näin. Tietysti olen myös pienestä saakka opettanut kunnioittamaan toisten itsemääräämisoikeuksia yksityiskohtaisesti, mutta liian monta kertaa olen nähnyt sen känniyön jälkipuinteja, jossa riskiä ei ole kenelläkään muulla kun miehellä ja vaikka kuinka todettaisiin syyttömäksi, on elämä pysyvästi menetetty. Ja harvan psyyke myös sitä helvettiä kestää valitettavasti..
Raiskauksia on ja tapahtuu ja niihin pitää puuttua. Mutta samalla ymmärrettävä, että jokaikinen huuto ei välttämättä ole niin mustavalkoinen.
Minä olen tuomari ja väitteesi lakimiehenä olemisesta on paskapuhetta.
Somessa on valitettavasti asiassa ehdottomia ja mustavalkoisia ihmisiä jotka alkavat varmaan maalittamaam tuota YLEn toimittajaa.
" jossa riskiä ei ole kenelläkään muulla kun miehellä"
Tuosta tietää, ettei joku ole lakimies :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi on olla harrastamatta seksiä kokonaan, säästyy monelta harmilta. En myöskään ikinä menisi Tinderiin tai vastaaviin.
Ei tuo mitään auta. Vaikket olisi seksiä koskaan harrastanut niin joku nainen voi väittää sinua raiskaajaksi. Siinä menee työpaikka, ura ja maine kun joudut syytetyksi ja tutkittavaksi.
Miten siinä työpaikka menee, jos todetaan syyttömäksi? Joskus niinkin käy.
Ehti mennä jo.
-On tapauksia, joissa henkilön työsuhde on päätetty saman tien, kun työnantajan korviin on kantautunut, että epäilty on kiinniotettuna poliisilaitoksella.-
Tekoäly vain voi tulla sitten sotkemaan tätäkin pakkaa...
(...kohta ei sen takia kai oikein mihinkään tallennettuihin näytteisiin ja näyttöihin voi enää alkuunkaan luottaa )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako muka seksin harrastamisen tallentaa ilman toisen suostumusta?
Saa äänitteenä.
ja videona kun on asianmukainen tarra jossain näkyvissä, Julkaisu on sitten asia erikseen.
Varmaa on, että äänittäminen ei ole rangaistavaa kun äänittäjä on osallisena keskustelussa, olipa tila ja tilaisuus mikä tahansa, myös puhelu.
Varmaa on, että julkisella paikalla saa aina kuvata. Myös henkilöauto on julkinen paikka, siellä saa kuvata, ja sen sisällä olevia saa kuvata ulkopuolelta. Mutta jos kulkuneuvossa on sängyn tapainen, kuten rekka-auton nuppissa on, niin se onkin kotirauhan suojaama paikka, kuten koti ja oma tontti on. Kotirauhan piirissä olevien ihmisten kuvaaminen on rangaistavaa.
Käsittääkseni kotirauhan piirissä laillisesti oleva ihminen saa rangaistuksetta kuvata ko. tilassa tapahtumia, ilman että siitä tarvitsee ilmoittaa kenellekään, ja ilman tarroja jotka kuvaamisesta kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Tuomari Korkeimmassa oikeudessa ja väitteesi tuomarina olemisesta on paskapuhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Minä olen Tuomari Korkeimmassa oikeudessa ja väitteesi tuomarina olemisesta on paskapuhetta.
Minä työskentelen jo siellä korkeimmassa oikeudessa ja väittämäsi on paskapuhetta. Vain valehtelijat kopioivat toisten tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Mies äänitti lemmenleikit älykellolla, nainen pistäytyi vasta 4 vrk leikkien jälkeen metoo keskuksessa. Silti äänitys tallessa, mies ilmeisesti äänittää 24/7/365, joka nyt koitui koko elämänsä pelastukseksi. Siinä saa älykellolla olla ruhtinaallinen hintalappu ja silti on huippuhyvä diili!
Älykello varmaan tallentaa pilveen tuossa jatkuvan äänityksen tapauksessa, ei varmaankaan riittävästi tilaa älykellossa eikä älypuhelimessa? Mikä mahtaa tuollaisen systeemin hankintahinta ja kk maksut olla?
Tai sitten yhdenyön jutulla oli muutama varoitusmerkki mutta mies päätti tarttua syöttiin.
Uskoisitko että mullakin on videoklippi lomareissulta 8 vuoden takaa tuolla googlen tilillä? Ei mitään aikuisviihdettä edes vaan veneretkellä mahdollinen merikilpikonna.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly vain voi tulla sitten sotkemaan tätäkin pakkaa...
(...kohta ei sen takia kai oikein mihinkään tallennettuihin näytteisiin ja näyttöihin voi enää alkuunkaan luottaa )
Kyllä se on selvitettävissä alkuperäisessä lähteessä onko tallenne AI:n tuottama vai aito.
Sit jos sulla on videokuvaa televisiolähetyksestä jossa putler kertoo kuinka myi venäjän pohjoiskorealle yhdellä ruplalla niin... tai no, sekin on mahdollista...
Kelloharrastajia ei enää naurata. Mekaanisella kellolla ei voi tallentaa mitään ja on pakko nöyrtyä ja käyttää muovirimpula älykelloa että saa panemiset nauhoitettua, Tosin voi käydä kuin Axl Smithille että kun kuvaa niin joutuu maksamaan ainakin sata tonnia ja maanpakoon ulkomaille ja sieltäkin selvitetään nimen vaihdoksen jälkeen henkilö ja saa uudelleen potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Tuomari Korkeimmassa oikeudessa ja väitteesi
Minä työskentelen jo siellä korkeimmassa oikeudessa ja väittämäsi on paskapuhetta. Vain valehtelijat kopioivat toisten tekstejä.
Lopeta siis kopiointi
Naisten kuvat ja nimet nettiin, niin miehet voisivat kostaa.
Ehkä sitten naiset lopettaisi perättömien rikosilmoitusten väsäämisen, kun tuomitut naiset hakattaisiin sairaalakuntoon. M28
Vierailija kirjoitti:
Kelloharrastajia ei enää naurata. Mekaanisella kellolla ei voi tallentaa mitään ja on pakko nöyrtyä ja käyttää muovirimpula älykelloa että saa panemiset nauhoitettua, Tosin voi käydä kuin Axl Smithille että kun kuvaa niin joutuu maksamaan ainakin sata tonnia ja maanpakoon ulkomaille ja sieltäkin selvitetään nimen vaihdoksen jälkeen henkilö ja saa uudelleen potkut.
Axl ei ollut pulassa kuvaamisen vuoksi vaan materiaalin jakelun.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kuvat ja nimet nettiin, niin miehet voisivat kostaa.
Ehkä sitten naiset lopettaisi perättömien rikosilmoitusten väsäämisen, kun tuomitut naiset hakattaisiin sairaalakuntoon. M28
Ja nuohan voisi julkaista 10 vuotta vanhoistakin jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin vain että miten tuossa voi keskittyä nauttimaan seksistä, kun nauhoitus pyörii. Siis edes se nauhoittaja itse. Kammottava ajatus että harrastaa seksiä jonkun kanssa joka suhtautuu siihen niin kylmästi että taltioi tilanteen kuin kirjanpitoa varten.
Saattavat myös olla kinkyjä ja nauhoitus oli osa leikkiä. Artikkelissa mainittiin myös kuristaminen ja että nainen oli alkanut itkemään seksin aikana ja pyysi taukoa (joka myös otettiin).
Niinpä.
Naisella ollut fantasia tuntemattoman kanssa ja vähän kovia otteita mukaan. Ei oikeaa väkivaltaa kuitenkaan mutta silleen jännitystä.
Mies (aiheellisesti) hieman epäröi mutta suostuu mukaan koska kuinka usein oikeasti tulee tämmöinen mahdollisuus?
Sovitaan pelisäännöt, nainen lähtee siistiytymään ja mies pää
Tai vaniljatyttö luuli haluavansa kinkyseksiä ja sitten säikähti kun tajusi millaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vain vahvisti päätöstä etten ikinä harrasta irtosuhteita ja mene ensimmäisillä tai toisilla treffeillä sänkyyn. Mikon käytökseen on tasan kaksi syytä. Epäluottamus tai pervous. Kumpikin on seksikumppanilla turn-off.
Todella ällö tyyppi. Voin kuvitella miten se on tosiaan venyttänyt rajoja siitä, mitä on sovittu. Tilanne, jossa mies ylittää rajoja on hämmentävä.
Ei sitä meinaa uskoa, että niin käy. Ei myöskään ole mitään tiettyä käytösmallia siihen, miten uhri asiaan reagoi, vaikka mielellään sellainen malli annettaisiin muiden taholta.
Raiskaus on paljon muutakin kuin puskissa tapahtuvaa.
Mies äänitti lemmenleikit älykellolla, nainen pistäytyi vasta 4 vrk leikkien jälkeen metoo keskuksessa. Silti äänitys tallessa, mies ilmeisesti äänittää 24/7/365, joka nyt koitui koko elämänsä pelastukseksi. Siinä saa älykellolla olla ruhtinaallinen hintalappu ja silti on huippuhyvä diili!
Älykello varmaan tallentaa pilveen tuossa jatkuvan äänityksen tapauksessa, ei varmaankaan riittävästi tilaa älykellossa eikä älypuhelimessa? Mikä mahtaa tuollaisen systeemin hankintahinta ja kk maksut olla?