Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?
Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?
1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.
2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.
3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.
8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.
9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.
10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.
Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.
Kommentit (196)
kannattaa ehkä ensihätään hankkia paksu untuvapeitto lämmikkeeksi ettei tule lähitalvina vilu vaatimusten täyttävää miestä etsiessä
ihan ok lista.
varsinkin, kun loppujenlopuksi otan sen saman jännän pelimiehen kuin muutkin mammat
Vierailija kirjoitti:
Pidempi kuin minä, eli 180+ cm. Ei käytä alkoholia tai muita päihteitä lainkaan. Käy töissä tai jos tällä hetkellä on työtön, niin ei omasta halustaan vaan hakee töitä. Tietysti voi olla vaikka työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta silloinkin on jonkinlaista mielekästä puuhaa elämässä. Hyvä itsetuntemus, eli tietää millainen ihminen itse on ja mitkä ovat hänen sudenkuoppansa. Ei suuria elämänhallinnan ongelmia. Osaa ja haluaa keskustella myös tunnepuolen asioista. Viihtyy kotona rauhassa. Peseytyy päivittäin ja vaatteet ovat puhtaat.
Haluat fiksun itsereflektioon kykenevän miehen, mutta itselläsi on pölö pituuskriteeri? :D
Miksi kysyt lupaa kriteereillesi palstalta? Sellainen kertoo epävarmuudesta. Rupea deittailemaan ja katso, löytyykö tuollaista miestä. Todennäköisesti ei, sillä vapaita, tikissä olevia viisikymppisiä miehiä, joilla on hyvä tulotaso, jotka ovat äärimmäisen rehellisiä ja joita ei juominen kiinnosta, ei kovin montaa ole.
Ja kuten jotkut jo kommentoivat, tuollaiset miehet saavat valita naisista parhaat, ja nuorempiakin naisia on tarjolla. Oletko itse hyvännäköinen ja naisellinen ja ikäistäsi nuoremman oloinen? Hyvä ulkonäkö on naisessa suurin valtti vielä sinunkin iässäsi, vaikka se tuntuisikin epäreilulta. Ovathan sinunkin vaatimuksesi pääosin aika pinnallisia (ulkonäköön ja statukseen liittyviä).
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut, että kriteerini eivät olisi hirmu korkeita. Mutta ehkä olen väärässä. Jos en suostu nostamaan ikärajaa (laskea voin vähän, heh heh), niin mitä kohtaa rukkaamalla helpoiten onnistuisi? Päihderiippuvaista en kylläkään huoli. Ap
Joo olen miehenä samaa mieltä, jos vähänkin näyttää siltä että alko kiinnostaa niin ei kannata harkita ollenkaan. Muut kriteerisi, kuten koulutustaso ja varallisuus eivät ole niinkään oleellisia, siis jos muutoin kemiat osuu kohdalleen. Olen nähnyt ihan toimivia akateeminen/duunari suhteita.
Huvittavaa, kun jollain vanhalla ämmällä on oikein vaatimuksia. Mitähän sinullakin on tarjota?
Luulen myös, että saatat joutua tinkimään joko kohdasta 4 tai 5 (toisen voit saada). Tuon ikäryhmän miehissä on vielä paljon ilman yliopistokoulutusta uraa tehneitä. Ja palkkaraja on sen verran korkea, että esim. osa opettajista jää ulkopuolelle.
Urheiluvaatimuskin on tiukka, hyväksyisin myös muuten aktiivisen ihmisen (esim. luonnossa liikkuminen, työmatkapyöräily). Vanhemmiten raskas liikunta tuo mukanaan kremppoja, moni joutuu jättämään esim. juoksun tai kontaktilajit.
Kannattaa ottaa miehen tilalle muutama kissa. Kaikki voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika pieni ikähaarukka. Tuon ikäiset miehet etsii kolmekymppisiä naisia. Eihän ne niitä saa, mutta silti jäät heidän hakukriteereiden ulkopuolelle.
Kyllähän me niitä vaan saadaan, tosin kolmevitosia ja vanhempia, joiden munasoluvarastossa alkaa jo pohjakerros häämöttää. Eri asia sitten on, että kuinka moni enää haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea etsintään. Oma kriteerini: itsestään huolta pitävä, henkisesti aikuiseksi kasvanut mies, joka on uskollinen sekä kunnioittaa ja arvostaa minua (sanoin ja teoin) eikä ole kuspää tai etsi tarverakkautta (puoliso hoitaa kun kipeä, puoliso on seurana, puolisolta saa kodinhoito- ja sängynlämmityspalvelut jne) vaan aitoa, syvää yhteyttä hyväksyen minut täysin ja nähden vaivaa parisuhteen hyvinvoinnin eteen.
Kriteerissä samat, jotka tarjoan toisinkin päin. N48
Tarverakkaus on kyllä kova sana.
Tarverakkaus vai aito, syvä, kummankin omasta hyvinvoinnista kumpuava yhteys. Siinä on tärkeä, iso ero.
Näissä kandee joustaa jos oikeesti haluaa pariutua, ellei sitten kriteerejä vastaavia pörrää jo valmiiksi tuttavapiirissä:
4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk.
5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.
6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.
Yli 160cm pitkä, yli 55kg.. MIES. MIKÄ UITUN MIES TOLLANEN KEPPI ON🤣
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele ap, jos kumppania ei millään löydy. Sillä 47v nainen parisuhdemarkkinoilla ei ole enää kuumaa kamaa. Monet tuon ikäisistä miehistä etsii 10-20- nuorempaa naista, jonka kanssa perustaa perhe. Toinen vaihtoehto on että he hakevat vaimonsa aasiasta. Eli sinun pitäisi etsiä +60v miehiä, heitä voisi vielä kiinnostaa alkaa seurustella kanssasi. Tämä on vaan kylmä totuus.
Vaikka tällä palstalla kuolataan aasialaisia, niin kaikki ei todellakaan hae vaimoa sieltä. Tämä palsta on niin oma lukunsa, että naurattaa!😄
Vierailija kirjoitti:
Onnea etsintään. Oma kriteerini: itsestään huolta pitävä, henkisesti aikuiseksi kasvanut mies, joka on uskollinen sekä kunnioittaa ja arvostaa minua (sanoin ja teoin) eikä ole kuspää tai etsi tarverakkautta (puoliso hoitaa kun kipeä, puoliso on seurana, puolisolta saa kodinhoito- ja sängynlämmityspalvelut jne) vaan aitoa, syvää yhteyttä hyväksyen minut täysin ja nähden vaivaa parisuhteen hyvinvoinnin eteen.
Kriteerissä samat, jotka tarjoan toisinkin päin. N48
Kuin suoraan mun suusta. M44
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kun jollain vanhalla ämmällä on oikein vaatimuksia. Mitähän sinullakin on tarjota?
Ylläri ylläri: Suomessa on saman ikäisiä miehiä myös. Ap ei ole vanha vaan keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ihmettele ap, jos kumppania ei millään löydy. Sillä 47v nainen parisuhdemarkkinoilla ei ole enää kuumaa kamaa. Monet tuon ikäisistä miehistä etsii 10-20- nuorempaa naista, jonka kanssa perustaa perhe. Toinen vaihtoehto on että he hakevat vaimonsa aasiasta. Eli sinun pitäisi etsiä +60v miehiä, heitä voisi vielä kiinnostaa alkaa seurustella kanssasi. Tämä on vaan kylmä totuus.
Tämäpä. Kukapa nyt enää 47v mummoa, jolla on tiukat kriteerit sekä luulot itsestään kumppanikseen huolisi. No, ei kukaan normaali mies. Ap tulee olemaan yksin loppuelämän.
Jännä kun ihmiset pariutuu vielä vanhainkodissakin. Sinä et tietenkään vaan tunne-elämä kuolee 30-vuotiaana.
Ei kohtuuton listaus. Kielitaitovaatimuksiakaan ei ollenkaan?
Mutta, mutta..... Kyllähän meillä on noita vaikka heti mukaan sopimuksella. Hiukan pistää mieetimään, mites sinä itse? Olet lyhyenläntä. Anteeksi, jos sanon näin suoraan, mutta First Cut is the Deepest. Jos voisit postata kuvan itsestäsi?
Siirry AP suosiolla nuorempiin miehiin, keski-ikäiset miehet elävät prinssiharhoissa ja luulevat, että joku haluaisi heidän jo 20 vuotta sitten vanhentunutta spermaansa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidempi kuin minä, eli 180+ cm. Ei käytä alkoholia tai muita päihteitä lainkaan. Käy töissä tai jos tällä hetkellä on työtön, niin ei omasta halustaan vaan hakee töitä. Tietysti voi olla vaikka työkyvyttömyyseläkeläinen, mutta silloinkin on jonkinlaista mielekästä puuhaa elämässä. Hyvä itsetuntemus, eli tietää millainen ihminen itse on ja mitkä ovat hänen sudenkuoppansa. Ei suuria elämänhallinnan ongelmia. Osaa ja haluaa keskustella myös tunnepuolen asioista. Viihtyy kotona rauhassa. Peseytyy päivittäin ja vaatteet ovat puhtaat.
Haluat fiksun itsereflektioon kykenevän miehen, mutta itselläsi on pölö pituuskriteeri? :D
Kyllä mä haluan että mieskin ottaa naisen jonka ulkonäkö miellyttää. Jos hän esimerkiksi ei koe pitkiä naisia tai pieniä rintoja lainkaan viehättävinä, niin ei hänen silloin pidä tyytyä minuun. Fyysinen vetovoima kun kuitenkin on suhteessa aika olennaista.
Minä ainakin olisin valmis tinkimään koulutustasosta ja liikunnallisuudesta. Miksi se koulutustaso muka olisi niin tärkeä, kun haussa kuitenkin on elämänkumppani eikä työntekijä? Matalammin koulutetuissakin voi olla ihan fiksuja ja maailmaa seuraavia tyyppejä. Ja onko pakko olla yhtä liikunnallinen? Tietysti on hyvä pitää kunnostaan huolta, mutta voisiko siihen riittää vähän rennompikin ote?