Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä kohtuulliset kriteerit miehelle?

Vierailija
22.09.2024 |

Nyt jotain lämmikettä kylmeneviin syysiltoihin. Muutakin kuin takkatuli ja teekuppi. Eli mies pitäisi löytää ja kriteerit on selvillä. Onko mielestänne liian tiukkaa vai onko tsänssejä?

1. Miehen on oltava minua pidempi eli yli 160 cm.

2. Miehen on oltava minua painavampi eli yli 55 kg.

3. Miehen on oltava n. ikäiseni tai vähän vanhempi eli 47-55 vuotta.

4. Miehen on oltava taloudelliselta statukseltaan vähintään samaa luokkaa. Ansaitsen itse reilu 4600 e/kk. 

5. Miehen koulutustaso vähintään sama kuin minulla. Tai insinööri. Olen itse DI + FM.

6. Miehen tulee olla yhtä liikunnallinen tai enemmän kuin minä. Harrastan aktiivisesti kahta joukkuelajia, lisäksi kestävyyslajeja.

7. Miehen tulee olla yhtä rehellinen kuin minäkin. Eli melko rehellinen.

8. Mies ei polta ja juo enintään vähän enemmän kuin minä. Itse käyn baarissa tai nautin alkoholia n. 5-6 kertaa vuodessa.

9. Mies ei ole vässykkä, eikä naistenhakkaaja.

10. Mies saa olla kalju, mutta ei pitkätukka. Ja siististi pukeutuva.

Tässä nämä, mitä olen miettinyt. Onko liikaa, löytyykö ketään? Olen siis itse kivannäköinen, mutta ikää jo melkein 50.

Kommentit (319)

Vierailija
281/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta äärimmäisen huono neuvo on kehottaa ihmistä laskemaan rimaa vain siksi, että kumppanin löytäminen olisi helpompaa. Pikemminkin pitäisi keskittyä siihen, mitä itse voi tehdä, jotta olisi mahdollista saada juuri sellainen kumppani kuin haluaa.

Ei kai kukaan käskenyt laskemaan rimaa. Ainoastaan todettiin, että jos ei itse ole ihan mieletön saalis niin tuo on aika pitkä vaatimuslista. En ole koskaan ymmärtänyt, mikä järki näissä "enkö saisi vaatia" -tyyppisissä keskusteluissa on. Ihan mitä tahansa saa vaatia, nämähän on vähän niinkuin kirje joulupukille, mutta jos on korkeat kriteerit niin kannattaa lähteä siitä että on ok olla myös yksin. 

No ei todellakaan ole pitkä vaatimuslista. Mikä tuossa nyt on muka niin älyttömän korkea vaatimus? Ei vaadittu kuuluisaa miljonäärimallimiestä, vaan ihan tavallista hyvin käyttäytyvää miestä, jolla on terveelliset elämäntavat ja samankaltainen koulutustausta ja tulot kuin AP:lla.

Tämä asia on selitetty sulle jo kymmenen kertaa tässä edellä. Jos ei millään mene kaaliin, en voi auttaa. 

Tunnut nyt ohittavan sen tosiasian, että ihmisten lähtötilanteet ovat täysin erilaisia: osalla naisilla on mahdollisuus valita useista miehistä, jotka täyttävät nuo kriteerit helposti tai jopa ylittävät ne kirkkaasti. Pointtini oli myös se, että itsensä kehittäminen lisää tätä omaa valinnanvaraa entisestään, kun taas sinun lähestymistapasi perustuu oletukseen, että kaikkien pitäisi tyytyä vähään tai varautua yksinoloon.

Kysymys kuuluukin, lukeutuuko ap näihin naisiin, joilla on runsaasti valinnanvaraa. Mikään aloituksessa ei viittaa siihen, että kuuluu. Tämäkin on väännetty rautalangasta nyt jo aika moneen kertaan. Valintaa tehdään puolin ja toisin, ja tänä päivänä esimerkiksi akateemisesti koulutettuja naisia on jo enemmän kuin akateemisia miehiä, eli jos tuosta asiasta ei halua lainkaan tinkiä se pariutumismarkkina on miesten markkina. 

Jos ei ole niin hän voi olla tyytyväinen myös sinkkuna tai sitten parantaa niitä 'puutteitaan', mutta tuossa aloituksessa nimenomaan korostui se, että hän etsii itsensä kaltaista eli tavoitteet eivät olleet lainkaan pilvissä. 

Vierailija
282/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetut mieleltään terveet miehet on pääosin jo pitkissä liitoissa, eli sitten jää se muu massa.

Muussa massassa sinkkuuden taustalla voi olla esim nuorekkuusharha jossa viisikymppiset miehet luulevat menevänsä kolmekymppisestä kun vaan laittavat urheilupaidan päälle. He etsivät siis ikuisesti nuorempaa eivätkä kelpuuta oman ikäisiä.

Sitten muussa massassa on myös sitoutumiskyvyttömiä joista ei ole iloa, sekä mieleltään sairaat itse- ja naisvihaajat.

Ja lopuista taistelee valtava määrä koulutettuja naisia. Lisäksi tuossa ikäryhmässä niillä toiselle kierrokselle lähteville on yleensä jo tuttavapiirissä useita vaihtoehtoja, jos vaan ovat hyvää kumppanimatskua.

Ihan sama toisinpäin. Kaikki hyvät naiset on varattuja ja heistä pidetään kiinni. Eikä koulutus tee automaattisesti kenestäkään hyvää kumppania.

Riippuu nyt ihan hyvän naisen määritelmästä. Jos korostetaan esimerkiksi akateemisuutta ja keskiluokkaisuutta, kuten ap tekee niin kaupungeissa ja varsinkin pk-seudulla on huomattavasti enemmän tällaisia naisia kuin miehiä. He eivät siis voi mitenkään pariutua symmetrisesti keskenään, se on matemaattinen mahdottomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyky ajan ihmisil on kyl jotkut ihme listat kun aletaan kumppania etsiä. Muistan kun aloin nuorena etsiä miestä, ei ollut mitään suuria toiveita, kunhan ttä klikkaa ja että on saman ikäinen kuin minä ja omaan silmään kivan näköinen. Tulotasoista, rahasta viis, yhdessä sitten elämää alettiin rakentaa.

Minusta tuo on aika hölmö lähtökohta suhteen aloittamiselle. Juuri tuon takia niitä erojakin tulee niin paljon, kun suhteeseen lähdetään sen kummemmin miettimättä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei välttämättä sovita lainkaan yhteen. Parisuhde on kuitenkin yksi elämän tärkeimmistä päätöksistä, joten totta kai kriteerien pitääkin olla korkealla.

Vierailija
284/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli melko rehellinen 🤣 ihan paras 

Hän joutui ottamaan pois täysin rehellinen, koska mies ei ole koskaan täysin rehellinen. Sellaista miestä ei ole olemassakaan vaikka nainen olisikin täysin rehellinen. Tähän kävisi hyvin se vitsi kun tyttö pyysi joulupukilta lahjakasi yksisarvista. Joulupukki sanoi, että ei ole mahdollista, sano joku muu. Tyttö sanoi, että haluaa rehellisen ja hyvän poikaystävän. Joupukki tuumi hetken ja sanoi, että katsotaan sittenkin mielummin sitä yksisarvista. 

Vierailija
285/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetut mieleltään terveet miehet on pääosin jo pitkissä liitoissa, eli sitten jää se muu massa.

Muussa massassa sinkkuuden taustalla voi olla esim nuorekkuusharha jossa viisikymppiset miehet luulevat menevänsä kolmekymppisestä kun vaan laittavat urheilupaidan päälle. He etsivät siis ikuisesti nuorempaa eivätkä kelpuuta oman ikäisiä.

Sitten muussa massassa on myös sitoutumiskyvyttömiä joista ei ole iloa, sekä mieleltään sairaat itse- ja naisvihaajat.

Ja lopuista taistelee valtava määrä koulutettuja naisia. Lisäksi tuossa ikäryhmässä niillä toiselle kierrokselle lähteville on yleensä jo tuttavapiirissä useita vaihtoehtoja, jos vaan ovat hyvää kumppanimatskua.

Ihan sama toisinpäin. Kaikki hyvät naiset on varattuja ja heistä pidetään kiinni. Eikä koulutus tee automaattisesti kenestäkään hyvää kumppania.

Riippuu nyt ihan hyvän naisen määritelmästä. Jos korostetaan esimerkiksi akateemisuutta ja keskiluokkaisuutta, kuten ap tekee niin kaupungeissa ja varsinkin pk-seudulla on huomattavasti enemmän tällaisia naisia kuin miehiä. He eivät siis voi mitenkään pariutua symmetrisesti keskenään, se on matemaattinen mahdottomuus.

Luultavasti jostakin ominaisuudesta joutuu tinkimään. Esim. itse ottaisin vässykän kuitenkin mielummin kuin kouluttamattoman addiktin riesakseni. Vässykkä on myös minusta ilkeästi sanottu, tulee mieleen vanha ystäväni (naispuolinen), joka aina kaipasi jotakin jännitystä ja hänestä kiltti insnööri mieheni oli vässykkä. 

Vierailija
286/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariutuminen ei ylipäätään ole matematiikkaa. Vaikka olisi 500 sinkkumiestä ja 500 sinkkunaista niin ei se tarkoita sitä, että kaikki näistä pariutuisivat keskenään. 

Vierailija
287/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellanen lista siellä. :) Minä olen vaan tällainen tavallinen amkilainen, tienaan alle neljä tonnia kuussa, vähän höntsäilen liikunnan parissa kaksi kertaa viikossa, alkoholia menee vähintään yksi saunakalja joka viikonloppu. Mutta ei hätää jos aloittajaa ei kiinnostele, koska tunne on molemminpuolinen. Onneksi on tuo nuori ja verevä vaimo tuossa niin ei tarvitse liikaa tällaisista listoista ottaa stressiä. M51

Vierailija
288/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariutuminen ei ylipäätään ole matematiikkaa. Vaikka olisi 500 sinkkumiestä ja 500 sinkkunaista niin ei se tarkoita sitä, että kaikki näistä pariutuisivat keskenään. 

Älä helvetissä. 

Vierailija
289/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellanen lista siellä. :) Minä olen vaan tällainen tavallinen amkilainen, tienaan alle neljä tonnia kuussa, vähän höntsäilen liikunnan parissa kaksi kertaa viikossa, alkoholia menee vähintään yksi saunakalja joka viikonloppu. Mutta ei hätää jos aloittajaa ei kiinnostele, koska tunne on molemminpuolinen. Onneksi on tuo nuori ja verevä vaimo tuossa niin ei tarvitse liikaa tällaisista listoista ottaa stressiä. M51

Älä keksi satuja

Vierailija
290/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti jostakin ominaisuudesta joutuu tinkimään. Esim. itse ottaisin vässykän kuitenkin mielummin kuin kouluttamattoman addiktin riesakseni. Vässykkä on myös minusta ilkeästi sanottu, tulee mieleen vanha ystäväni (naispuolinen), joka aina kaipasi jotakin jännitystä ja hänestä kiltti insnööri mieheni oli vässykkä. 

Itse olen ainakin mieluummin sinkkuna kun valitsisin sellaisen miehen, joka ei oikeasti innosta.

Vierailija
291/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keksi satuja

Mikä tässä nyt oli niin valtavan ihmeellistä? Just sivukaupalla akat jankuttaneet että viitisen tonnia kuussa tienaava alkoholiton himourheilija on täysin tavallinen sukankuluttaja, ja seuraavaksi ilmoitetaan että se oikeasti tosi tavallinen, mediaanipalkkainen, alemman korkeakoulututkinnon tehnyt mies on joku kummallisuus joka ei voi mitenkään olla parisuhteessa. Mitä te vedätte? 

Vierailija
292/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle, nainen, leski 50v,  kävisi sellainen mies, joka tykkäisi katsella kanssani tähtiä ja kävellä avojaloin apilapellolla (punkit, kaikotkaa!), nauraisi samoille asioille kuin minä (hyväntuulista huumoria, ei sarkasmia), tykkäisi käydä museoissa ja ymmärtäisi täällä pohjantähden alla -sitaatteja. Siinä asialliset hommat. Muuten voitaisiin olla kuin ellun kanat. Ja kyllä minä sellaisen miehen syöttäisinkin, joka kertoisi minulle, että tykkää minusta kauheasti joka päivä (valkoinen valhe tässä sallittaisiin). Minä kertoisin saman hänelle ja pitäisin häntä uljaana prinssinäni, parista puutteesta huolimatta.

(Tämä muuten teki siitä avioliitostani onnellisen, loppuun asti.)

Vierailija
293/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaan hankkisit sen kissan. 

Vierailija
294/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle, nainen, leski 50v,  kävisi sellainen mies, joka tykkäisi katsella kanssani tähtiä ja kävellä avojaloin apilapellolla (punkit, kaikotkaa!), nauraisi samoille asioille kuin minä (hyväntuulista huumoria, ei sarkasmia), tykkäisi käydä museoissa ja ymmärtäisi täällä pohjantähden alla -sitaatteja. Siinä asialliset hommat. Muuten voitaisiin olla kuin ellun kanat. Ja kyllä minä sellaisen miehen syöttäisinkin, joka kertoisi minulle, että tykkää minusta kauheasti joka päivä (valkoinen valhe tässä sallittaisiin). Minä kertoisin saman hänelle ja pitäisin häntä uljaana prinssinäni, parista puutteesta huolimatta.

(Tämä muuten teki siitä avioliitostani onnellisen, loppuun asti.)

Vaatimuslistamammat kuulolle. Elämänkokemus puhuu.

Vierailija
295/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin listassa huomiota, että vaadittiin vähintään samaa, mitä itselläkin on.

Olette kenties kuulleet väittämän, että naisen luonne ja pyrkimys on aina naida ylöspäin 🤔

Vierailija
296/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi nyt viisikymppisenä, talven taas koittaessa, julkaista uuden, päivitetyn vaatimuslistan 😉

Vierailija
297/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keksi satuja

Mikä tässä nyt oli niin valtavan ihmeellistä? Just sivukaupalla akat jankuttaneet että viitisen tonnia kuussa tienaava alkoholiton himourheilija on täysin tavallinen sukankuluttaja, ja seuraavaksi ilmoitetaan että se oikeasti tosi tavallinen, mediaanipalkkainen, alemman korkeakoulututkinnon tehnyt mies on joku kummallisuus joka ei voi mitenkään olla parisuhteessa. Mitä te vedätte? 

Ei tuossa ole suinkaan sanottu, että kaikki miehet olisivat tuollaisia. Ei tuollainen kuitenkaan niin harvinainen yhdistelmä ole, että sellaisen löytäminen olisi jotenkin epärealistista. Korkeakoulututkinto löytyy noin joka kolmannelta, ja Suomessa 5 000 €:n bruttopalkkaa tienaa arviolta noin 10–15 % palkansaajista. Eikä paljon urheileva ihminenkään nyt mikään harvinaisuus ole ja paljon urheilevat yleensä elävät terveellisesti ja käyttävät vähemmän alkoholia.

Vierailija
298/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin listassa huomiota, että vaadittiin vähintään samaa, mitä itselläkin on.

Olette kenties kuulleet väittämän, että naisen luonne ja pyrkimys on aina naida ylöspäin 🤔

Vaikeampaa olisi löytää täsmälleen samaa tienaava. AP nimenomaan ei yrittänyt pariutua ylöspäin, koska hän sanoi, että etsii sellaista, joka tienaa saman verran kuin hän. Enemmän saa olla, mutta se ei ollut hänellä lainkaan vaatimuksena. 

Vierailija
299/319 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaan hankkisit sen kissan. 

Kissa onkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tyytyminen sellaiseen kumppaniin, jota ei halua.

Vierailija
300/319 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keksi satuja

Ei tuossa ole suinkaan sanottu, että kaikki miehet olisivat tuollaisia. Ei tuollainen kuitenkaan niin harvinainen yhdistelmä ole, että sellaisen löytäminen olisi jotenkin epärealistista. Korkeakoulututkinto löytyy noin joka kolmannelta, ja Suomessa 5 000 €:n bruttopalkkaa tienaa arviolta noin 10–15 % palkansaajista. Eikä paljon urheileva ihminenkään nyt mikään harvinaisuus ole ja paljon urheilevat yleensä elävät terveellisesti ja käyttävät vähemmän alkoholia.

Korkeakoulututkintoja ovat myös amk-tutkinnot, ja se ei kelpaa aloittajalle. Näköjään myös näiden erillisten vaatimusten kumuloituva vaikutus on sulle täysin epäselvä. On yksi asia vaatia että miehellä on yksittäinen piirre, joka on esimerkiksi 30 prosentilla miesväestöstä. Silloin olet karsinut pois "vain" 70 prosenttia kaikista miehistä, ei paha vielä. On täysin eri asia odottaa, että miehellä on kymmenkunta eri ominaisuutta, joiden yleisyys vaihtelee 60 ja 5 prosentin välillä. Toki sieltä deittipoolista voi mielettömällä tuurilla lopulta se yksi sopiva löytyä, mutta hän puolestaan ei välttämättä ole kiinnostunut sinusta. Tottakai saa olla korkeat kriteerit, kunhan ei ole niin tollo että sitten ihmettelee että miksi olen edelleen yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi