Kompostitarkastaja tuli käymään meidän pihalla tänään ja kärysin
En ole oikeastaan koskaan kompostoinut ja kaikki jätteet on menneet sekajätteeseen. No nyt tänään kunnan kompostitarkastaja kävi omakotitalollamme tekemässä tarkastuksen. Nykyinen jätelaki kuulemma velvoittaa asianmukaiseen jätehuoltoon, ja kun talossa ei ole kompostia, se tarkoittaa jätesopimuksen hankkimista biojätteiden osalta.
Kunnan jätesopimuksen laskuksi tuli nyt 13,44 € per tyhjennyskerta, ja koska tyhjennysväliksi on asetettu kaksi viikkoa, vuosikustannukseksi tulee 362,88 €.
Ärsyttää tuollainen toisten pihoille tuleminen ja nuuskiminen enkä varmasti suostu maksamaan satoja euroja vuodessa jostain biojätteen hausta. Mulla on vielä kaiken lisäksi aivan sama ongelma edessä mökillä. Aivan älytöntä. Kertokaa jos teillä kokemuksia aiheesta.
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa kaikki jätteet edelleen sekajätteeseen vaikka maksatte biojäteastian!! Kun ne ajelee tarpeeksi kauan tyhjentämässä tyhjiä bioastioita niin eiköhän joku järki tule hommaan takas.
Pitäisi tehdä myös biojäteastiatarkastukset eli että käytetäänkö niitä oikeasti. Jollei, niin vankilaan vaan.
LOPETA SE PIERESKELYSI!!!!
Ei ole kivaa siitä konbostin tarkastelijastakin haistella sun pesemättömän perseen hajuja.
Maksaa kuorikkeet, jos ei ole omasta takaa mitään kuiviketta laitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olimme miehen kanssa röökillä partsilla.
Mulla oli karhun iso tölkki kädessä ja kylpytakki päällä. Parasta elämää. Sitten se saatana koppava akka tuli tarkastamaan onko meillä kompostia. No on. Ei löytynyt silti mistään ja se sano että viissataa maksaisi. Onneksi tolla äijällä oli viissataa kakskympisinä. Muuten en tiedä mitä olis käynny.
Taisit keksiä omias. Eihän sitä käteisellä makseta. Ei tarkastaja itse voi keröätä rahoja, kyllä siitä annetaan lasku, joka maksetaan pankin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ostaa kompostorin tuleekone katsomaan käytetäänlö sitä vai heittää jätteet normi roskikseen
Tuohon on jo tullut ehdotuksia, että perustettaisiin jätesakko, jonka jätekuljetusyhtiö lätkäisee, mikäli biojäte on sekajätteessä.
Johtaisi rottaongelman pahenemiseen
Ei siinä ole mitään jaksamista.