Kompostitarkastaja tuli käymään meidän pihalla tänään ja kärysin
En ole oikeastaan koskaan kompostoinut ja kaikki jätteet on menneet sekajätteeseen. No nyt tänään kunnan kompostitarkastaja kävi omakotitalollamme tekemässä tarkastuksen. Nykyinen jätelaki kuulemma velvoittaa asianmukaiseen jätehuoltoon, ja kun talossa ei ole kompostia, se tarkoittaa jätesopimuksen hankkimista biojätteiden osalta.
Kunnan jätesopimuksen laskuksi tuli nyt 13,44 € per tyhjennyskerta, ja koska tyhjennysväliksi on asetettu kaksi viikkoa, vuosikustannukseksi tulee 362,88 €.
Ärsyttää tuollainen toisten pihoille tuleminen ja nuuskiminen enkä varmasti suostu maksamaan satoja euroja vuodessa jostain biojätteen hausta. Mulla on vielä kaiken lisäksi aivan sama ongelma edessä mökillä. Aivan älytöntä. Kertokaa jos teillä kokemuksia aiheesta.
Kommentit (560)
Vierailija kirjoitti:
ostaa kompostorin tuleekone katsomaan käytetäänlö sitä vai heittää jätteet normi roskikseen
Tuohon on jo tullut ehdotuksia, että perustettaisiin jätesakko, jonka jätekuljetusyhtiö lätkäisee, mikäli biojäte on sekajätteessä.
Meidän pihalle jos eksyy kompostitarkastaja, niin saa vihaisen saksanpaimenkoiran hampaat kiinni perseeseensä
Pyydä talvikaudeksi harvempaa tyhjennystä. Niin itse tein. 319Iso komposti on ja sinne ei oikeastaan mitään mene. Lemmikkilinnut ja koira syövät tähteet
Olimme miehen kanssa röökillä partsilla.
Mulla oli karhun iso tölkki kädessä ja kylpytakki päällä. Parasta elämää. Sitten se saatana koppava akka tuli tarkastamaan onko meillä kompostia. No on. Ei löytynyt silti mistään ja se sano että viissataa maksaisi. Onneksi tolla äijällä oli viissataa kakskympisinä. Muuten en tiedä mitä olis käynny.
HSY alkaa tehdä kompostitarkastuksia. Kompostitarkastajat tarkastavat toukoheinäkuun aikana noin 500 kompostoria pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella. Tarkastettavat kohteet on valittu satunnaisesti kiinteistöjen HSY:lle tekemien kompostointi-ilmoitusten joukosta.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/41b8cb1e-6d4f-4f90-8a15-36a…
ostaa kompostorin tuleekone katsomaan käytetäänlö sitä vai heittää jätteet normi roskikseen