Torinon käärinliina on sittenkin Jeesuksen!
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liina ei ees näytä siltä että olisi kääritty ruumis siihen vaan ikäänkuin laitettu lakana ruumiin päälle. Jeesus käärittiin liinaan ja kasvoilla oli oma liina erikseen. Henkilö "kuvassa" näyttää tosi vanhalta, ei kolmekymppiseltä. Mä en oo pitänyt tätä koskaan uskottavana.
Oletko elänyt tuohon aikaan ja noissa oloissa? Moni 30-vuotias todennäköisesti näytti silloin siltä kuin nykyisin 50-vuotias.
Millä perusteella ajattelet että ihmiset näytti vanhemmilta tuolla sillon versus nykyään? Meillä on aina enempi rasitteita geeneissä ja ihminen on nykyään ihan romua jo nuorena. Nykyihminen on rappiokasa verrattuna tuon ajan ihmisiin. Nykyihminen kestä ees aurinkoa enää, heti on syöpä jos et tuhraa aurinkorasvojen kanssa. Ihot palaa, on ekseemaa, reumaa, nivelet paskana, sen seitsämän sorttia sairautta joka nappulalla. Me ollaan niin raakkeja ja sukupuutto on niin lähellä että ei viittitä enää rakentaa mitään edes sata vuotta kestäviä taloja. Ei sadan vuoden päästä ole asujia.
Sun fantasioissa ilmeisesti serkkusi oli tosiaan apina joka päätti muuttaa puusta luolaan ja raapi päätään eikä muuta ymmärtänyt. Se on niin että nykyihmiset on niitä jotka raapii päätään eikä ymmärrä mistään enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos käärinliina on 2000 vuotta vanha, miten siitä voidaan päätellä kenen se on? Eikö silloin käytetty käärinliinoja kuin yhteen henkilöön?
En väitä, että asiaa voitaisiin todistaa. Muistuttaisin kuitenkin, että tästä käärinliinasta tekee erityisen siinä näkyvä ristiinnaulitun miehen hahmo, jonka syntyä tiede ei ole toistaiseksi kyennyt selittämään. Se ei ole värjäymää tai palon aiheuttama. Kankaan kuiduissa tapahtuneen reaktion selittäisi äkillinen pallosalamamainen energianpurkaus, mikä joidenkin kristittyjen näkemyksen mukaan tapahtunut ylösnousemuksen yhteydessä. Kyseessä ei siis ole mikä tahansa kusenpolttama ruumiinnesteiden tahrima liina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liina ei ees näytä siltä että olisi kääritty ruumis siihen vaan ikäänkuin laitettu lakana ruumiin päälle. Jeesus käärittiin liinaan ja kasvoilla oli oma liina erikseen. Henkilö "kuvassa" näyttää tosi vanhalta, ei kolmekymppiseltä. Mä en oo pitänyt tätä koskaan uskottavana.
Oletko elänyt tuohon aikaan ja noissa oloissa? Moni 30-vuotias todennäköisesti näytti silloin siltä kuin nykyisin 50-vuotias.
Millä perusteella ajattelet että ihmiset näytti vanhemmilta tuolla sillon versus nykyään? Meillä on aina enempi rasitteita geeneissä ja ihminen on nykyään ihan romua jo nuorena. Nykyihminen on rappiokasa verrattuna tuon ajan ihmisiin. Nykyihminen kestä ees aurinkoa enää, heti on syöpä jos et tuhraa aurinkorasvojen kanssa. Ihot palaa, on ekseemaa, reumaa, nivelet paskana, sen seitsäm
Kyllä he näyttivät, myös Suomessa vielä 40 vuotta sitten. Nykyään laittaudutaan, rasvataa, leikataa, täytellään. Kolmekymppinen rankkaa työtä tehnyt partainen aikamies ja vielä rankasti pahoinpidelty. Miltä hänen pitäisi näyttää? Sinänsä kukaan ei pakota sinua uskomaan käärinliina aitouteen. Itseä se mahdollisuus ihastuttaa suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Heikko on usko kun sitä pitää todistella.
En lähtis arvioimaan kenenkään uskon lujuutta. Kaikkia Jumala rakastaa silti. Ei ole kyse kilpailusta. Itse olen tietoisesti jättänyt teologiset pohdinnat väliin. Ne eivät vahvista uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ajattelet että ihmiset näytti vanhemmilta tuolla sillon versus nykyään? Meillä on aina enempi rasitteita geeneissä ja ihminen on nykyään ihan romua jo nuorena. Nykyihminen on rappiokasa verrattuna tuon ajan ihmisiin. Nykyihminen kestä ees aurinkoa enää, heti on syöpä jos et tuhraa aurinkorasvojen kanssa. Ihot palaa
Joo, enhän tietenkään tiedä liinan alkuperää enkä sitäkään miltä ihmiset todella näytti. Itseasiassa en halua ajatella liinasta mitään. Kiinnostavaa kyllä jos ihmiset ajattelee että ihmiset tuolloin teki jotenkin kovemmin töitä kuin nyt. Mä luulen että nykyajan kiire on ihan ihmisten luomaa. Minä arvelen että tuolloin olisi tehty normaaliin tahtiin, niin kuin kropassa hyvältä tuntuu, fyysistä työtä. Tämä jatkuvasti kiristyvä tappotahti ja toisaalta viihteen ja tekniikan tuoma vetelehtiminen nykyään on musta jotain sellasta että ihminen on vieraantunut normaalista, luonnosta, Jumalasta. Nykyaika on jotenkin teennäistä, byrokratian ja politiikkateatterin ja kilpailun saastuttamaa. Luulen että ennen oli rennompaa ja aidompaa elämä. Mutta kai mä ajattelen eritavalla kun yleensä ihmiset sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähtis arvioimaan kenenkään uskon lujuutta. Kaikkia Jumala rakastaa silti. Ei ole kyse kilpailusta. Itse olen tietoisesti jättänyt teologiset pohdinnat väliin. Ne eivät vahvista uskoa.
Ateistille tällaista on ihan turha selitellä. Omiinkin korviin kuulostaa aika yksinkertaiselta, vaikka eihän siinä tietysti mitään pahaa, että kaikilla ei kapasiteetti riitä.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/89d0b4cf-d3a7-4fe0-9c2f-3…
Tässä on toinen kiinnostava artikkeli aiheesta, jossa kerrotaan liinasta tehdyistä löydöistä ja yksityiskohdista.
Lainaukset eivät toimi, mutta vastaan tähän:
Minä arvelen että tuolloin olisi tehty normaaliin tahtiin, niin kuin kropassa hyvältä tuntuu, fyysistä työtä. Tämä jatkuvasti kiristyvä tappotahti ja toisaalta viihteen ja tekniikan tuoma vetelehtiminen nykyään on musta jotain sellasta että ihminen on vieraantunut normaalista, luonnosta, Jumalasta. Nykyaika on jotenkin teennäistä, byrokratian ja politiikkateatterin ja kilpailun saastuttamaa. Luulen että ennen oli rennompaa ja aidompaa elämä. Mutta kai mä ajattelen eritavalla kun yleensä ihmiset sitten.
Aika harvalla oli ennen vanhaan varaa kuvaamaasi elämään, useimmiten köyhyys pakotti jatkuvaan raatamisen yli omien voimien. Juutalaisetkin olivat tuolloin roomalaisten alistamia ja köyhää kansaa riistoverotettiin säälittä. Ruumiillinen työ myös näkyy ahavoitumisena ja kovettumisena kehossa. Nykyajan työelämä on erilaista, tappotahtista sekin, mutta ongelma on enemmän henkinen kuin ruumiillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärinliinan kuva ei ole normaali painautunut jälki, saatikka mikään maalattu kuva, vaan luultavasti voimakkaan säteilyn aiheuttama. Tutkijat ovat toki tätä tutkineet, mutta eivät osaa selittää kunnolla kuvan syntyä. Yliluonnollinen tapaus selkeästi.
Täysin luonnollinen ilmiö, kun Betelgeusen avaruusolennot sädettivät liinoihin käärityn takaisin emoalukseen. Voitko todistaa, että näin ei olisi käynyt?
Sä voit pitää tätä uskontonasi, minulla on kristinusko. Kumpaakaan ei pysty ulkopuolisille todistamaan.
Aivan, eli ei ole mitään todistetta siitä, että liina olisi Jeesuksen tai, että olisi tapahtunut jokin yliluonnollinen säteilyhomma. Jos nyt olisi niin, että liina on vanhempi, kuin mitä on aiemmin ajateltu, se tarkoittaa vain, että liina on vanhempi, kuin mitä on aiemmin ajateltu. Ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Todistettua taisi tulla ainostaan se, että liinaan on kääritty joku parrakas mies 2000 vuotta sitten.
Voisko olla Spartacus? Ristiinnaulittiinhan hänetkin.
Jeesus soitti ja halusi käärinliinansa takaisin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärinliinan kuva ei ole normaali painautunut jälki, saatikka mikään maalattu kuva, vaan luultavasti voimakkaan säteilyn aiheuttama. Tutkijat ovat toki tätä tutkineet, mutta eivät osaa selittää kunnolla kuvan syntyä. Yliluonnollinen tapaus selkeästi.
Täysin luonnollinen ilmiö, kun Betelgeusen avaruusolennot sädettivät liinoihin käärityn takaisin emoalukseen. Voitko todistaa, että näin ei olisi käynyt?
Sä voit pitää tätä uskontonasi, minulla on kristinusko. Kumpaakaan ei pysty ulkopuolisille todistamaan.
Aivan, eli ei ole mitään todistetta siitä, että liina olisi Jeesuksen tai, että olisi tapahtunut jokin yliluonnollinen säteilyhomma. Jos nyt olisi niin, että liina on vanhempi, kuin mitä on aiemmin ajateltu, se tarkoittaa
Kuvan synyymekanismia ei tiede ole pystynyt selittäämään. Muuta kuin jollain säteilypurkauksella. Miten selittäisit säteilyn syntyneen jonkun ristiinnaulitun hautaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole! No joo, lapsenkaltaisten on Jumalan valtakunta, mutta silti.
Siinä on kuvattu eurooppalaisten kauneusihanteiden mukainen mies. Pellava on keskiaikaista. Katolinen kirkko himoitsi niin paljon reliikkejä että mikä tahansa kelpasi.
Lue nyt kuitenkin ne tekstit. Liinalle on tehty uusi tieteellinen ajoitus ja se viittaa Jeesuksen aikoihin. Edellinen ajoitusyritys oli virheellinen.
Vaikka olisi, niin se ei todista muuta kuin, että se on jeesuksen ajalta. Miksi tuollainen hehkutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli ei ole mitään todistetta siitä, että liina olisi Jeesuksen tai, että olisi tapahtunut jokin yliluonnollinen säteilyhomma. Jos nyt olisi niin, että liina on vanhempi, kuin mitä on aiemmin ajateltu, se tarkoittaa
"Yliluonnollista säteilyhommaa" ei ole aukottomasti todistettu, mutta fyysikot ovat liinaa paljon tutkineet, ja jonkinlainen säteily vaikuttaisi nykytieteen menetelmien perusteella nuo jäljet tehneen. Sitä hahmoa ei ole millään vesivärillä sudittu. Eihän tämä tietenkään 100 % varmuudella todista, että on juuri Jeesuksen liina, mutta kyseessä ei ole pelkkä vanhaksi todistettu liina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään se, käärinliinoihin ei voi painautua maalauksen kaltainen kuva, riittää täysjärkiselle osoittamaan, että ei ole Jeesuksen eikä kenenkään muunkaan painautunut kuva. Mutta keskiajalla tällaiset feikit pyhäinjäänteen meni sivistymättömään kansaan kuin väärä raha.
Silloin huijautui moni, nyt enää harva. Kynis.mi
Se ei ole normaali painautunut jälki, vaan voimakkaan säteilyn aiheuttama.
Miksi jumala tarvitsee jotain säteilyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikilla kyse uskosta. Olen itse ateisti ja on täysin selvää, että Jeesus oli historiallinen hahmo, jota tämä käärinliina vain vahvistaa.
Ei saa narrata. Eikö jeesus kieltänyt sellaisen touhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on epätoivoista tämä hihhuleiden uskonpyristely, niin kovasti usko horjuu, että todisteita yritetään löytää jopa jostain kusisesta rievusta. Primitiivistä p*skaa.
Ei todisteet ole meitä uskovaisia varten, vaan teille epäilijöille.
Miksi pitää joku rätti olla todisteena? Miksi jumalasi ei näyttäydy ja anna itseään ilmi siten, että kaikki ihmiset uskoisivat siihen? Miksi tämä piileskely?
Vastuullinen media ja vihervassu ei tule myöntämään tätä asiaa koskaan.
Rauhanuskonto on marxilaisen ainoa oikea uskonto ilmastouskonnon ohella.
Ei mulla muuta.
Ei todisteet ole meitä uskovaisia varten, vaan teille epäilijöille.