Miksi ujot ja hiljaiset haluaa olla seurassa, vaikka eivät mitenkään osallistu keskusteluun?
Esim työpaikan kahvihuoneessa, lounaalla, ym.
Ihan kuin ylimääräinen stalkkaaja mukana. On vain ja seurailee, kuuntelee muiden juttuja, vastaa korkeintaan yhdellä sanalla, jos suoraan kysyy. Oma-aloitteisesti ei koskaan puhu mitään.
Kaikkein vaivaannuttavinta, jos joutuu tuppisuun kanssa kaksin. En tiedä pitäisikö yrittää jutella vai ei. Helpompaa olisi lounastaa yksin.
Kommentit (124)
Miksi sä juttelet tyhmiä. Ei ketään kiinnosta sun lapsuus eikä leuhkiminen omistusasunnolla ja matkoilla.
Entä miksi juttelet toisten ihmisten asioita, olisit mielummin hiljaa.
Missäs se pitäisi viettää taukoa jos ei kahvihuoneessa, siivouskomerassko?
Mihin mun pitäisi mennä syömään työpaikalla jos en mielestäsi saa syödä ja juoda kahvia hiljaa kahvihuoneessa? Ei minua haittaa jos ei jatkuvasti höpötä toisen samassa tilassa olevan kanssa, miksi sinua se haittaa?
No itse en edes halua, mutta pakko joskus kahvihuoneessa käydä istumassa näön vuoksi.
Miksi jotkut suupaltit haluaa olla seurassa, vaikkeivät mitenkään kuuntele muita eivätkä ole muiden seurasta kiinnostuneita, pälätyksestä vain. Puhuisivat puhelimessa.
Mä taidan olla sellainen tuppisuu. Mä en vaan usko, että ketään kiinnostaa mun jutut. Oon huomannut, et vaikka silloin tällöin jotain kerron itsestäni tai juttelen, niin mut jätetään vähän sivuun keskustelusta.
En vaahtoa omista asioistani, vaan mielelläni kuulen muiden juttuja. Kommentoin, jos on kommentoitavaa.
Olen minimalisti ja viihdyn paljon kotona, asun kerrostalossa perheen kanssa. Muut juttelevat tapahtumista, omakotitalon ja pihan ylläpidosta ja ovat tunteneet työpaikalla toisensa vuosia. Olen uusin porukassa, en mä aina edes tiedä mistä muut puhuvat, kun aiheet ovat jossain heidän yhteisissä harrastuksissa tai menneissä muistoissa.
Mut asia on mulle ok. Juttelen sitten omien kavereiden ja perheen kanssa.
Onko ap varmasti jo työelämässä? On sen verran epäkypsää tekstiä.
Työpaikan ruokailutilassa on vähän pakko olla, jos haluaa syödä eväänsä. Ei niitä työpöydän ääressäkään voi syödä, ja ulkona on useimmiten liian kylmä.
Introverttina minusta on ihanaa, jos voin olla jonkun kanssa ruokatauolla hiljaa. Sellaisia ihmisiä vain on harvassa, yleensä ne yrittävät väkisin jotain small talkia.
Yhtä hyvin minä voisin kysyä, miksi häiritset toisten ruokailua kälättämällä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä juttelet tyhmiä. Ei ketään kiinnosta sun lapsuus eikä leuhkiminen omistusasunnolla ja matkoilla.
Entä miksi juttelet toisten ihmisten asioita, olisit mielummin hiljaa.
Ymmärrän tämän, jos sua ei kiinnosta mun jutut, mutta miksi silti tunget seuraani kuuntelemaan niitä juttuja?
Minä olen seurallinen ihminen mutta en puhelias. Minä saan paljon viihdykettä toisten katselemisesta ja kuuntelemisesta mutta en itse halua juurikaan osallistua keskusteluun. Se on vähän kuin katsoisi televisiota.
Toiset meistä ovat introverttejä, toiset ekstroverttejä. Sinä voisit miettiä, miksi ihmeessä sinun pitää olla suuna päänä koko ajan, kun muut haluaisivat olla ihan vain rauhassa. Ehkä voisit puhua vain silloin, kun sinulla on ihan oikeasti jotain asiaa.
Niin, haluisin lukea lehteä tauolla rauhassa enkä kuunnella työkaverin tyhmiä juttuja.
Tarkoitan tilanteita, kun lähdetään ihan erikseen jonnekin työpaikan ulkopuolelle lounaalle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan tilanteita, kun lähdetään ihan erikseen jonnekin työpaikan ulkopuolelle lounaalle.
Ap
Aloituksessa lukee työpaikan kahvihuoneessa.
Ravintolassa vasta noloa onkin, kun selität siskosi asioita kaikille.
Osa voi olla tottunut seuraamaan muiden keskustelua. Jos jollain on huonoja juttuja, joku hiljainen voi sitten innostua kritisoimaan juttuja toiselle.
Jos toiset pölöttää niin paljon että se hiljainen ei saa suunvuoroa. No jos sitten se joskus sanoo jotain niin se ignoorataan. Arvaa kiinnostaako sitten enää yrittää edes? Kahden kesken olen kenen tahansa kanssa ihan normaali puhelias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAloituksessa lukee työpaikan kahvihuoneessa.
Ravintolassa vasta noloa onkin, kun selität siskosi asioita kaikille.
Jos siellä kahvihuoneessa on jo osa porukkaa juttelemassa, niin joku hiljainen tulee sinne mukaan vain kuuntelemaan. Jos ei kälätys kiinnosta, niin miksi kuitenkin haluaa juoda kahvinsa muiden seurassa?
Jokainen ihminen kaipaa seuraa välillä, oli ujo, hiljainen tai ei. Etkö sitä ymmärrä, että ihmisiä tässä kaikki on?
Vierailija kirjoitti:
Jos toiset pölöttää niin paljon että se hiljainen ei saa suunvuoroa. No jos sitten se joskus sanoo jotain niin se ignoorataan. Arvaa kiinnostaako sitten enää yrittää edes? Kahden kesken olen kenen tahansa kanssa ihan normaali puhelias.
Kysymys oli, miksi se hiljainen haluaa viettää lounas- tai kahvitaukonsa pölöttäjien seurassa?
Minä olen hiljainen. En vain uskalla puhua, mutta tosi mielelläni kuuntelen jos joku puhuu. Ei tarvi hävetä tai nolostella minun seurassa, minä hyväksyn kaikki ihmiset rakkaudella, en vain osaa puhua sujuvasti. Sori siitä.