Kun mies ei ikinä kosinut
Kokeilen voisiko täällä saada asiallista keskustelua aiheesta. En varmasti ole ainoa tässä tilanteessa. Yhteistä elämää on rakennettu yhteisellä innolla jo vuosia, mutta kosintaa ei ole kuulunut. Sitoutumisesta parisuhteeseen ja perheeseen ei ole tarvinnut epäillä, mutta se virallinen sinetti liitolle on jäänyt puuttumaan. Kosinta nyt vaan edelleen mielletään kuuluvan yleensä miehelle. En tarkoita mitään spektaakkelia missä pitää polvistua sormusrasian kanssa, mutta kyllä olen odottanut keskustelunavausta että mies haluaisi minut ihan virallisesti vaimokseen. Tunnen olevani vähän epäonnistunut, mikä meidän suhteessa on erilaista kuin muilla lähipiirissämme, miksi juuri me emme ole naimisissa? Tuntuu aina pieni pisto sydämessä kun mies juttelee "Pekan vaimosta" ja minusta puhuessaan vieraammille ihmisille olen vain joku "Tiina", en vaimo.
Kokemuksia ja mietteitä aiheesta? Jos haluat vain tulla sanomaan että olen vain varavaihtoehto paremman puutteessa, niin itse tiedän kyllä suhteemme tilan paremmin. En minä avioliitosta haaveilisi jos epäilisin meitä. Joku tässä vaan on mennyt vinksalleen.
Kommentit (90)
Miksi muutit miehen kanssa yhteen, hankit yhteisen asuntolainan (oletettavasti) ja synnytit miehelle lapsia ennen avioliittoa? Miksi? Ei miehellä ole enää mitään kannustinta kosia tai mennä naimisiin, koska hän on jo saanut kaikki avioliiton edut sinulta ilman, että hänen on tarvinnut virallistaa suhdetta kanssasi. Lapsilla on kuitenkin miehen sukunimi, annat seksiä säännöllisesti ilman, että miehen tarvitsee tehdä mitään asian eteen, hoidat kotia, lapsia, peset miehen kalsarit, laitat ruokaa jne. Näitä vaimopalveluksia ei pidä antaa poikaystävälle vaan vasta aviomiehelle.
Ikävä kyllä et voi tehdä asialle enää mitään, koska olet jo mokannut tekemällä kaiken väärässä järjestyksessä. Jos rupeat vihjailemaan tai painostamaan, eihän se tästä mahdollisesti seuraava kosinta ole enää miehen oma idea, ja tiedät sen itsekin. Toisaalta naimisiin menemättömyys katkeroittaa sinua. Mutta tämä on sellainen asia, joka olisi pitänyt tiedostaa jo silloin, kun aloit tapailla miestä. Maito on jo kaatunut niin sanotusti.
En uskalla itse kosia koska pelkään mitä mies sanoo.
Ap
Onhan se ajatustasolla ihana unelma että oma rakas pyytää perinteisesti kanssaan naimisiin. Itselleni hääjuhla ei ole tärkeä asia. Mutta monen ystävän kanssa keskusteltua (olemme 30+), iso osa on päätynyt naimisiin naisen voimakkaasti ajettua asiaa ja ajatusta. Vaikka mies olisi jossain kohtaa mennyt yhdelle polvelle, ei lähipiirissäni kukaan nainen ole päässyt naimisiin ilman minkäänlaista panostusta asiaan ja asian esille tuomista. Ja en usko että näissä pareissa olisi kyse siitä että miehelle nämä naiset olisi jotain varavaihtoehtoja vaan monelle länsimaalaiselle maalliselle miehelle avioliitto ei ole kovin merkityksellinen asia. Miehille se myydään yleisessä keskustelussa pallona jalkaan, kun taas naisille se on romanttisesti merkittävä juttu johon liittyy mahdollisesti kaunis mekko ja juhlallisuudet sekä paljon suunnittelua ja unelmointia. Näin siis karrikoidusti ja kärjistetysti, mutta olen keskustellut häistä ja avioliitosta unelman tasolla pikkutytöstä asti tyttökavereideni kanssa kun taas miespuoliset kaverit ja veljeni eivät kyllä tuo aihealuetta esiin ikinä, ainakaan kovin innostuneesti.
Eli vinkkinä, jos haluat naimisiin, ota se nyt edes puheeksi ja ala puhua aikajanasta jonka myötä pitäisi tehdä jotain asian eteen. Itse väsyin vinkumaan asiasta ja päätin ideologian tasolla että en vaan tässä elämässä nyt sitten mene naimisiin. Sen sijaan meillä on keskinäinen testamentti sekä jakosopimus omaisuuden osalta. Ei romanttista, mutta käytännöllistä. Minustakin avioliiton ja kosinnan tulisi tapahtua omalla painollaan eikä siten että pitkällisen painostuksen perästä käydään maistraatissa.
Yksi vastaavanlainen tapaus hiipii mieleeni. Tässä suhteessa naispuolinen hlö ihasteli suureen ääneen tuttavien ja ystävien mitä mielikuvituksellisimpia kosimistapahtumia ja kalliita häitä ja oli kaasonakin yksiä järjestämässä ja suunnittelemassa varmaan vuoden päivät harva se viikonloppu.
Tuli kyllä sivullisellekin selväksi, että mikään tavallinen ei tule kuuloonkaan. Samaan aikaan oma rahankäyttö oli muutenkin sellaista, mikä viestitti samaa. Vaikkei sitä rahaa nuorelle pariskunnalle ollut vielä ehtinyt kertyä.
Luulisin, että tuossa kosinnan esti nämä ei suoraan sanotut, mutta silti selvästi viestitetyt spektaakkelivaateet.
En väitä, että sinulla olisi sama tilanne, Ap! Kunhan muistelen.
Vierailija kirjoitti:
Kosin vaimoa 10 vuoden seurustelun jälkeen
Jälkeenjäänyt. Kas kun hokasit.
Riippuuko jo munas? Ei ota eteen kunnolla. Siis KUNNOLLA. STONDIS.
🤣
Avioliitto: Ei Maksa. Maistraatti tai Jumalan Siunaama.
Ei Rakasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei Rakasta.
Minä olen kysynyt useasti pitkäaikaisilta mieskavereilta sekä veljiltäni että mitä he ajattelevat avioliitosta. Moni tuo esiin sen että se on vain paperia ja he liittävät sen vanhoilliseen kiekolliseen seremoniaan jolla ei ateistille ole merkitystä. Ja vaikka sitten tuon esiin avioliiton käytännön etuja niin moni kuittaa sen sillä että paperiasiat voi hoitaa kuntoon muutenkin. Avasi omia silmiä sen verran että monelle tavalliselle miehelle avioliitto vaan ei ole mitenkään merkityksellinen asia jota he ihmeemmin miettisivät. He eivät olleet mitenkään systemaattisesti sitä vastaankaan, mutta voin kuvitella että ilman naisosapuolen panostusta he tuskin oma-aloitteisesti menevät naimisiin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nainen on yksin onnellisimmillaan ja elää silloin pidempään."
Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.
Jjjjjjjjjjja niin ketju muuttui yli lauda lta pudonneiden naisvihaketjuksi. Missä inkkeli, siellä tätä soopaa 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Rakasta.
Minä olen kysynyt useasti pitkäaikaisilta mieskavereilta sekä veljiltäni että mitä he ajattelevat avioliitosta. Moni tuo esiin sen että se on vain paperia ja he liittävät sen vanhoilliseen kiekolliseen seremoniaan jolla ei ateistille ole merkitystä. Ja vaikka sitten tuon esiin avioliiton käytännön etuja niin moni kuittaa sen sillä että paperiasiat voi hoitaa kuntoon muutenkin. Avasi omia silmiä sen verran että monelle tavalliselle miehelle avioliitto vaan ei ole mitenkään merkityksellinen asia jota he ihmeemmin miettisivät. He eivät olleet mitenkään systemaattisesti sitä vastaankaan, mutta voin kuvitella että ilman naisosapuolen panostusta he tuskin oma-aloitteisesti menevät naimisiin ikinä.
Menevät kyllä, kunhan rakastuvat. Valtaosa miehistä ei rakastu, moni ei edes rakasta naistaan, vaan iso osa miehistä tyytyy ihan kivaan "kumppaniin" (bisneskumppani, jonka kanssa voi jakaa elämisen kustannukset ja joka lievittää yksinäisyyttä ja jolta saa seksiä ilman vaivannäköä).
Naimisiin kannattaa mennä parin vuoden sisällä seurustelun aloittamisesta. Jos mies on rakastunut naiseen, niin rakkaushormonit hyrräävät vielä siinä vaiheessa. 5 - 15 vuotta myöhemmin tunteet ovat jo lopahtaneet ja tasaantuneet siinäkin tapauksessa, että mies tosiaan rakastui naiseen ihan kunnolla alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhunut miehelle toiveistasi? Hän osaisi varmasti paremmin kertoa, miksi ei ole kosinut. Oma kumppanini ei pidä aviolittoa tärkeänä ollenkaan. Hänestä se on turha muodollisuus, joka ei muuttaisi meidän elämää mitenkään veisi vain rahaa, joka voitaisiin käyttää muihin menoihin. Itse haluaisin naimisiin, mutta koen, että en halua naimisiin jonkun kanssa, joka ei koe avioliittoa muuna kuin paperinpalana. Joten emme mene naimisiin, enkä odota kosintaa. Avioliitto ei tekisi meidän suhteesta yhtään parempaa tai läheisempää. Ja avovaimona koen olevani hänen vaimonsa kuitenkin.å
Ei suhteenne, tuo näennäinen suhteenne, ole muuta kuin KÄMPPÄKAVERUUTTA eli kulujen, laskujen maksua, kaupassakäyntiä, pyöräilyä, vessapaperia, pesukoneenpyöritystä, kaljallakäymistä, telkkarinkyttäämistä.
Runk-mies vessassa, riisuu vaatteet ja nukkumaan. Ei puhu mitään.
Mies haluton löysämuna. Ei suutele. Ei kähmi innoittavasti.
Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sit naiset oikeesti.. Mies kyllä kosii, jos haluaa kosia. Ei ne ole mitään lapsia, jotka eivät tajuaisi tai ajattelisi kyseistä asiaa jossain vaiheessa. Älkää alentuko itse kosimaan, ei ole teidän homma.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sit naiset oikeesti.. Mies kyllä kosii, jos haluaa kosia. Ei ne ole mitään lapsia, jotka eivät tajuaisi tai ajattelisi kyseistä asiaa jossain vaiheessa. Älkää alentuko itse kosimaan, ei ole teidän homma.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on tulkittavissa niin, että olette kumppanit vain elämän myötämäissä. Ikävistä jutuista kumpikin suoriutuu yksin omien voimavarojensa mukaisesti 👍
Vierailija kirjoitti:
Ei Rakkautta. Ei Jumalan Siunausta koskaan. Ihanan miehen kanssa.
Mies kyllä kosii, jos haluaa vaimon.
Ei maksa mitään. Kaksi todistajaakin järjestetään, jos ei löydy.
SE TOINEN - EI RAKASTA - SINUA.
"Keisisklousd"
Vierailija kirjoitti:
Valheellinen paskapää. Ikuisesti kaapissa, håmå tai bii. Ehkä eläimetkin kelpaa.
Onnekx pääs eroon.
Nyt on rakastava mies.
NAM. 🌻
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies kosii, jos haluaa. Oltiin exän kanssa 8v yhdessä, asuttiin yhdessä. Ei kosinut. Eron jälkeen meni puolitoista vuotta ja mies oli naimisissa toisen kanssa. En ollut hänelle oikea kumppani, joten ei kosinut. Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muutit miehen kanssa yhteen, hankit yhteisen asuntolainan (oletettavasti) ja synnytit miehelle lapsia ennen avioliittoa? Miksi? Ei miehellä ole enää mitään kannustinta kosia tai mennä naimisiin, koska hän on jo saanut kaikki avioliiton edut sinulta ilman, että hänen on tarvinnut virallistaa suhdetta kanssasi. Lapsilla on kuitenkin miehen sukunimi, annat seksiä säännöllisesti ilman, että miehen tarvitsee tehdä mitään asian eteen, hoidat kotia, lapsia, peset miehen kalsarit, laitat ruokaa jne. Näitä vaimopalveluksia ei pidä antaa poikaystävälle vaan vasta aviomiehelle.
Ikävä kyllä et voi tehdä asialle enää mitään, koska olet jo mokannut tekemällä kaiken väärässä järjestyksessä. Jos rupeat vihjailemaan tai painostamaan, eihän se tästä mahdollisesti seuraava kosinta ole enää miehen oma idea, ja tiedät sen itsekin. Toisaalta naimisiin menemättömyys katkeroittaa sinua. Mutta tämä on sellainen asia, joka olisi pitänyt tiedost
No kosi nyt itse jos on tärkeää. Sun miehellehän ei ole.
Mitään ei tässä maailmassa saa jollei itse tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosin vaimoa 10 vuoden seurustelun jälkeen
Jälkeenjäänyt. Kas kun hokasit.
Riippuuko jo munas? Ei ota eteen kunnolla. Siis KUNNOLLA. STONDIS.
🤣
Se miesoletettu ulkoisesti varas itselleen laskujenjakajan ja omaishoitajan.
Naiset hoitavat impotentteja aviopuolisoitaan, koska Rakastavat ja Pyhässä Avioliitossa ovat sitoutuneet niin myötä- kuin vastamäessä.
Kyllä mies kosii, jos haluaa. Oltiin exän kanssa 8v yhdessä, asuttiin yhdessä. Ei kosinut. Eron jälkeen meni puolitoista vuotta ja mies oli naimisissa toisen kanssa. En ollut hänelle oikea kumppani, joten ei kosinut. Simple as that.