Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorelle kavereita

Vierailija
21.09.2024 |

Olemme muuttaneet Helsinkiin toiselta paikkakunnalta ja surettaa teinin puolesta, että hän ei ole löytänyt kavereita täältä. Koulussa on muutamia, kenen kanssa viettää siellä aikaa, mutta vapaa-ajalla on koko ajan yksin. On hieman ujo, ei ole esim kysynyt koulukavereilta, että voisivatko nähdä joskus koulun ulkopuolella ja tietysti heillä on jo varmasti omat kaveriporukat vapaa-ajalle.

Tällä hetkellä ei ole mitään harrastus takaan, josta kavereita voisi löytää. Olen ehdottanut, että lähtisimme käymään Tyttöjen Talolla, ei suostu siihen. Yhdessä käymme kaupungilla ym. mutta hän kaipaa kavereiden seuraa, ei äidin. Rinnassa tunnen tuskaa tytön yksinäisyydestä. Surettaa ja itkettää. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä lapsesta on kyse ja millä paikkakunnalla?

Me vanhemmat voidaan vaikuttaa loppujen lopuksi vain vähän kaverisuhteiden syntymiseen, kun lapset ovat kouluiässä. 

Toki välillisesti voi vaikuttaa esim. ehdottamalla harrastusta, kuuntelemalla ja näyttämällä esimerkkiä. Esim. kutsumalla naapureita tai uusia lähialueen kavereita kylään. Ehkä sitä kautta saattaa tulla naapurin lapsetkin tutuiksi. 

Jospa ajan myötä löytyisi vielä kavereita. <3

Vierailija
2/4 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laitoitkin jo aloitukseen, että muutitte Helsinkiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakotit lapsen muuttamaan pois tutusta ympäristöstä betonihelvettiin?

Vierailija
4/4 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on 15-vuotiaasta tytöstä. Enkä pakottanut, vaan hän itse halusi tänne ja pääsi haluamaansa kouluun. Tiedossa kyllä oli, että täällä ei ole ennestään kavereita, ja olen yrittänyt lohduttaa, että antaa aikaa sille, että niitä löytyy. Mutta kun ei ole vielä löytynyt.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan