Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onni löytyy itsestä

Vierailija
21.09.2024 |

Itsestäänselvyys jonka todellinen merkitys on vasta nyt alkanut mulle selvitä. Olen unohtanut itseni täysin ja panostanut vain puolison hyvinvointiin ja parisuhteeseen. Eikä se hänen stressinsä ole siitä muuksi muuttunut. Ainut vaikutus on ollut se että minä katkeroidun kun tuntuu että annan ja annan ja mikään ei riitä. Ei mitään järkeä! Tästä lähtien laitan itseni ykköseksi. Jos itse en laita omaa hyvinvointiani ykköseksi, ei sitä tee kukaan muukaan. 

Halusin vaan avautua, kiitos tästä mahdollisuudesta. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta miten lähdet onnea itsestä etsimään? Näiden hommaaminen itselle ei tuo onnea: ura, raha, tavarat, lomamatkat, ruokaelämykset, rakkaussuhteet, päihteet.

Nämä tuovat, D. T. Suzukia lainaten: hyvän tekeminen, huonon välttäminen, sydämensä puhdistaminen.

Minusta sinä olet tehnyt hyvää panostaessasi puolisosi hyvinvointiin. Onnettoman sinusta on tehnyt vastavuoroisuuden halu. Eli ikään kuin myit palveluita miehelle vastapalveluiden toivossa, mutta hän ei sitten maksanutkaan takaisin.

Mielessäsi pyörii miehen emotionaalinen velallisuus sinua kohtaan. Sitä on vuosien varrelta niin paljon, että miehellä on hirveä homma tulla tasoihin, jos hän tekee parannuksen.  Miten ratkaiset tilanteen?

Vierailija
2/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni löytyy tietenkin materialismista.

Mitään Jeesusta en ole katsellut aikoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta miten lähdet onnea itsestä etsimään? Näiden hommaaminen itselle ei tuo onnea: ura, raha, tavarat, lomamatkat, ruokaelämykset, rakkaussuhteet, päihteet.

Nämä tuovat, D. T. Suzukia lainaten: hyvän tekeminen, huonon välttäminen, sydämensä puhdistaminen.

Minusta sinä olet tehnyt hyvää panostaessasi puolisosi hyvinvointiin. Onnettoman sinusta on tehnyt vastavuoroisuuden halu. Eli ikään kuin myit palveluita miehelle vastapalveluiden toivossa, mutta hän ei sitten maksanutkaan takaisin.

Mielessäsi pyörii miehen emotionaalinen velallisuus sinua kohtaan. Sitä on vuosien varrelta niin paljon, että miehellä on hirveä homma tulla tasoihin, jos hän tekee parannuksen.  Miten ratkaiset tilanteen?

Mä ajattelen sen niin että mies ei ole mulle mitään velkaa. Ei hän pyytänyt mua laittamaan itseään ja meidän parisuhdetta ykköseksi. Se on ollut mun oma valinta. On ihan tyhmää katkeroitua siitä koska olen itse valinnut näin. Ja jatkossa valitsenkin toisin. Valitsen itseni. Mies tekee omat valintansa. 

Vierailija
4/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin älykkyyden on todettu ehkäisevän hyvin onnellisuutta, niin ehkä onni löytyy riittävästä määrästä heikkolahjaisuutta ajattelun saralla?

Vierailija
5/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissulkeeko itseensä panostaminen puolisoon ja parisuhteeseen panostamisen. Miksi puolisoon on pitänyt niin kovasti panostaa. Miksi hän ei panosta itseensä.

Kyllä meillä panostetaan omiin harrastuksiinkin sekä kumpikin yhteiseen talouteen.

Vierailija
6/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on vi--sti rahaa,olen onnellinen...eletään silloin "lännen malliin"..

Vierailija
7/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomio! Näin se on, hyvä Sinä👍

Vierailija
8/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poissulkeeko itseensä panostaminen puolisoon ja parisuhteeseen panostamisen. Miksi puolisoon on pitänyt niin kovasti panostaa. Miksi hän ei panosta itseensä.

Kyllä meillä panostetaan omiin harrastuksiinkin sekä kumpikin yhteiseen talouteen.

Puolison stressi on merkittävin meidän elämään vaikuttava asia. Olen yrittänyt sitä helpottaa kaikin mahdollisin tavoin, siinä onnistumatta. Todellakin ainut seuraus on ollut se että koen että mikään mitä teen ei riitä, ja että mun tarpeet on koko ajan olleet hyllyllä. Siitä olen sitten alkanut katkeroitua, mikä on tosi väärin, koska olen itse valinnut elää näin. 

Nyt alan panostaa itseeni. Puoliso voi tehdä samoin. Mä en pysty hänen oloaan helpottamaan, hänenkin on itse löydettävä ne asiat jotka häntä auttaa. 

Vierailija
9/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle onni on löytynyt kauniista kodista ja palkasta, joka mahdollistaa stressittömän elämän ja ihanat lomat. 

Vierailija
10/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan onneeni en edes tarvitse paljon rahaa..minulla on mitä todellisuudessa tarvitsen ja käytän..Oma mielenrauhani kanssa olen onnestani yksin hurmiossa..

Vierailija
11/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap!

12/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi kannattaa tehdä muutoksia elämässään, ettei ole koko ajan stressaantunut.

Minulle se, ettei ole merkittäviä akuutteja huolia, riittää onnellisuuden tunteeseen.

Vierailija
13/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. 

Mä ooon monesti sanonut, toksinen itsekkyys on eri asia kuin terve itsekkyys. Toksinen itsekkyys on sitä että käyttää muita hyväkseen omien etujen tavoittelussa. Terve taas on sitä että tajuaa oman arvon. 

<3

Vierailija
14/14 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydämme onnen kun luovumme himoista ja haluista. Hengellinen talous muuttaa intohimot älykkyydelliseksi, älykkyyden periaatteiksi, periaatteet viisaudeksi ja viisauden ilmenemään tekoina. Nämä muutokse hyödyntävät ihmisen luonnetta. Olipa tuhlattu hyödyke rahaa tai henkistä energiaa, se käy voimattomaksi. Henkisen tai rahallisen pääoman voimistamiseksi on kerättävä asioita, mutta ne on pantava asianmukaiseen käyttöön. Tasapainoinen talous tarkoittaa keskitien löytämistä seuraavilla alueilla: raha, ruoka, vaatetus, virkistys, lepo, aika, energia. Parhaat työläiset ja menestyksekkäimmät ihmiset juovat ja syövät kohtuudella. Ravitsemalla tarpeeksi, ei liikaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä