Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies ei ikinä kosinut

Vierailija
21.09.2024 |

Kokeilen voisiko täällä saada asiallista keskustelua aiheesta. En varmasti ole ainoa tässä tilanteessa. Yhteistä elämää on rakennettu yhteisellä innolla jo vuosia, mutta kosintaa ei ole kuulunut. Sitoutumisesta parisuhteeseen ja perheeseen ei ole tarvinnut epäillä, mutta se virallinen sinetti liitolle on jäänyt puuttumaan. Kosinta nyt vaan edelleen mielletään kuuluvan yleensä miehelle. En tarkoita mitään spektaakkelia missä pitää polvistua sormusrasian kanssa, mutta kyllä olen odottanut keskustelunavausta että mies haluaisi minut ihan virallisesti vaimokseen. Tunnen olevani vähän epäonnistunut, mikä meidän suhteessa on erilaista kuin muilla lähipiirissämme, miksi juuri me emme ole naimisissa? Tuntuu aina pieni pisto sydämessä kun mies juttelee "Pekan vaimosta" ja minusta puhuessaan vieraammille ihmisille olen vain joku "Tiina", en vaimo. 

Kokemuksia ja mietteitä aiheesta? Jos haluat vain tulla sanomaan että olen vain varavaihtoehto paremman puutteessa, niin itse tiedän kyllä suhteemme tilan paremmin. En minä avioliitosta haaveilisi jos epäilisin meitä. Joku tässä vaan on mennyt vinksalleen. 

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi kosia karkauspäivänä, eli seuraavan kerran 29.2.2028. Herääkin kysymys, miksi et käyttänyt mahdollisuuttasi tänä vuonna, jos asia on sinulle noin tärkeö?

Vierailija
2/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse kosi? Sellainen spektaakkeli kieltämättä näyttää naisen toteuttamana vielä hölmömmältä kuin miehen, mutta kahden kesken puhuessa sillä ei pitäisi olla mitään eroa, esittääkö kysymyksen mies vai nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko puhuneet avioliitosta ollenkaan?

Kun tarkoituksena on olla yhdessä elämän loppuun asti, niin väjäämättä toinen tulee kuolemaan ensin. Tietenkin se vaikuttaa onko teillä lapsia vai ei, mutta pelkän avopuolison asema on toisen kuollessa melko heikko, kun taas aviopuoliso on paremmin turvattu. 

Kannattaa muistaa myös, että aviopuolisoina olette virallisesti toistenne lähiomaisia. Pelkälle avopuolisolle sairaala ei lähtökohtaisesti saa antaa tietoja esim toisen tilasta ja ennusteesta, jos toinen vaikkapa onnettomuuden seurauksena päätyy teholle tajuttomana. 

Avioliitto ei ole pelkkä romanttinen hömpänpömppä tai "vain paperi", vaan sillä on oikeasti puolisoa turvaavia laillisia vaikutuksia tilanteessa, jossa jotain ikävää sattuu yllättäen. 

Siksi kannatan, että avaat keskustelun aiheesta miehesi kanssa. Moni ei yksinkertaisesti ajattele näitä asioita ennenkuin on liian myöhäistä.

Vierailija
4/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos et jostain syystä pysty kysymään suoraan mieheltäsi, niin voitt myös jossain sopivassa tilaisuudessa kavereiden kanssa keskustellessa heittää miehen kuullen, että ei tuo "Jani" ole vielä kosinut.

Vierailija
5/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehelle toiveistasi? Hän osaisi varmasti paremmin kertoa, miksi ei ole kosinut. Oma kumppanini ei pidä aviolittoa tärkeänä ollenkaan. Hänestä se on turha muodollisuus, joka ei muuttaisi meidän elämää mitenkään veisi vain rahaa, joka voitaisiin käyttää muihin menoihin. Itse haluaisin naimisiin, mutta koen, että en halua naimisiin jonkun kanssa, joka ei koe avioliittoa muuna kuin paperinpalana. Joten emme mene naimisiin, enkä odota kosintaa. Avioliitto ei tekisi meidän suhteesta yhtään parempaa tai läheisempää. Ja avovaimona koen olevani hänen vaimonsa kuitenkin.

Vierailija
6/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosiminen tarkoittaa naimisiinmenon puheeksi ottamista. Eli yleisimmin kosija on nainen.

Vierailija
7/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se 🐷 

Vierailija
8/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää lähipiirissä kun nyt useamman naisen olen kuullut jankuttavan naimisiinmenosta miehensä kuullen, sellaista painostukseksi laskettavaa maukumista, sitten myöhemmin kuitenkin sanoivat että se oli mies joka kosi (?) :D

Vierailija
9/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhuuma kestää ensimmäiset 3v. Sen biologinen tarkoitus on saada naaras astutettua. Tyypillisesti tällöin naaraalle herää ajatus naimisiinmenosta ja sikiämisestä ja hän aloittaa niistä mankumisen.

Keski-iässä on avioeropiikki, jolloin vaihdetaan nuorempaan poljettavaan ne ketkä voivat. Lisääntyvien miesten määrä on pienempi kuin lisääntyvien naisten määrä.

Vierailija
10/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi itse kosia? Oletteko keskustelleet avioliitosta muuten? Kaikki eivät halua naimisiin, joillekin se on samantekevää, ja sitten on niitä jotka haluavat naimisiin vastan lasten saamisen jälkeen (Pohjoismaissa hyvinkin tavallista)

Vierailija
11/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut miehelle toiveistasi? Hän osaisi varmasti paremmin kertoa, miksi ei ole kosinut. Oma kumppanini ei pidä aviolittoa tärkeänä ollenkaan. Hänestä se on turha muodollisuus, joka ei muuttaisi meidän elämää mitenkään veisi vain rahaa, joka voitaisiin käyttää muihin menoihin. Itse haluaisin naimisiin, mutta koen, että en halua naimisiin jonkun kanssa, joka ei koe avioliittoa muuna kuin paperinpalana. Joten emme mene naimisiin, enkä odota kosintaa. Avioliitto ei tekisi meidän suhteesta yhtään parempaa tai läheisempää. Ja avovaimona koen olevani hänen vaimonsa kuitenkin.

Avovaimona sinulla ei ole mitään oikeuksia siinä vaiheessa, kun mies esimerkiksi makaa tiedottomana sairaalassa tai kuolee. Se muodollisuus, paperinpala, ei tosiaan vaikuta normaalissa tilanteessa elämäänne juurikaan, mutta sitten kun jotain tapahtuu, sillä on paljonkin merkitystä oletteko avo- vai aviopari.

Vierailija
12/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avovaimona sinulla ei ole mitään oikeuksia siinä vaiheessa, kun mies esimerkiksi makaa tiedottomana sairaalassa tai kuolee. Se muodollisuus, paperinpala, ei tosiaan vaikuta normaalissa tilanteessa elämäänne juurikaan, mutta sitten kun jotain tapahtuu, sillä on paljonkin merkitystä oletteko avo- vai avi

Nykyään voi käydä OmaKannassa laittamassa luvat kuntoon. Voitte myös tehdä tarpeen tullen voimaantulevan molemminpuoleisen edunvalvontasopimuksen. 

Vierailija
13/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot/haluat viettää sen miehen kanssa loppuelämäsi, niin ei pitäisi olla asioita, joita ei voi ottaa puheeksi. 

Eli keskustele asiasta.

En vaan käsitä, että nykyäänkin niin moni odottaa miehen kosintaa.

Vierailija
14/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen on yksin onnellisimmillaan ja elää silloin pidempään."

Vierailija
15/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keskustelin aikanaan tulevan vaimoni kanssa avioliitosta paljonkin. Ei tarvinnut kosia ,kun asioista puhuttiin ja kumpikin halusi naimisiin. 

Ihmeellisiä jäänteitä jostain muinaisuudesta kosiminen. Eikä mies ole ainoa, joka voi kosia. Nainen voi tehdä sen yhtä hyvin. 

Tässä aloittajan tapauksessa mies ei ehkä halua naimisiin. Suhteessa voi olla ilman avioliittoakin. 

Vierailija
16/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, ette naimisiin menosta ole keskustelleet jo kuin vasta seurustelitte?

Kyllä minä olen miehelle sanonut jo seurustelu vaiheessa, että haluan naimisiin. Oltiinkohan oltu yhdessä joku 3 kk, kun keskusteltiin mitä halutaan tulevaisuudelta ja sanoin, että montaa vuotta en aio kosintaa odottaa. Mies sit kosi, kun oltiin yhdessä oltu vuosi ja sit muutettiin yhteen ja sit naimisiin... Mistä mies tietää, että avioliitto on sinulle tärkeää jos asiasta ei keskustella.

Vierailija
17/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avovaimona sinulla ei ole mitään oikeuksia siinä vaiheessa, kun mies esimerkiksi makaa tiedottomana sairaalassa tai kuolee. Se muodollisuus, paperinpala, ei tosiaan vaikuta normaalissa tilanteessa elämäänne juurikaan, mutta sitten kun jotain tapahtuu, sillä on paljonkin merkitystä oletteko avo- vai avi

Nykyään voi käydä OmaKannassa laittamassa luvat kuntoon. Voitte myös tehdä tarpeen tullen voimaantulevan molemminpuoleisen edunvalvontasopimuksen. 

Niin. Voihan sitä tehdä monta paperinpalaa, ettei tarvitse hankkia sitä yhtä paperinpalaa... 

Vierailija
18/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nainen on yksin onnellisimmillaan ja elää silloin pidempään."

Nai-seksi on henkilö nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Harvoin sinkkunaisilla on miespuolisia kavereita, koska ei pelkkä naisen seura ole minkään arvoista.

Vierailija
19/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Voihan sitä tehdä monta paperinpalaa, ettei tarvitse hankkia sitä yhtä paperinpalaa... 

Nuo kaikki kannattaa tehdä joka tapauksessa. Kyllä minulta on esinavussa aina varmistettu tuo tiedonjakoasia. Edunvalvontasopimus kannattaa tehdä siksikin, että siinä voi rajata päätöksentekoa eri ihmisiltä. Saatatte esimerkiksi vaimon kanssa joutua samaan onnettomuuteen, jolloin jonkun muun täytyy tehdä päätöksiä ja saada tietoa. Se vähentää läheistenkin stressiä, kun tiedetään kuka on vastuussa ja yhteyshenkilönä. 

Vierailija
20/90 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioitumiseen ei tarvita rahaa, mitään hääjuhlaa ei ole pakko järjestää. Kyseessä on kuitenkin paperi, joka on hyvä olla olemassa viimeistään toisen puolison kuollessa.

Itse huomasin sillä olevan psykologistakin merkitystä, ei ole "ihan sama" asua yhdessä kuin olla naimisissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi