Kävin verikokeissa. Kukaan ei ole soitellut perään..kokeet ottiin ke. Voinko olettaa kaiken olevan kunnossa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Minulle lääkäri soitti kokeiden tuloksista ja vasta sitten ne ilmaantuivat omakantaan.
Sinulla oli soittoaika lääkärille, hän menee paikan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi helevetissä katsoisin jotain verikokeiden tuloksia omakannasta? Minä en ole lääkäri,enkä osaa niitä tuloksia tulkita. Se on aivan yksiselitteisesti lääkärin tehtävä.
Osa meistä välittää. Ei kannata mennä jos et kiinnostu hoitamaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy, mutta en halua katsoa. Ap
Ei niitä kukaan muukaan katso ennen sitä lääkäriaikaa ellei siellä ole joku ihan hengenvaarallisesti pielessä.
Minä katson, ja kyllä lääkäri soittaa jos on asiaa.
Miten aikuiset voi olla näin kädettömiä? Ei niitä todellakaan automaattisesti katso joku, on ihan normaali käytäntö katsoa tulokset itse ja kysyä niistä terveysasemalta jos ei ole erikseen varattu aika. Tämä on ihan itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy, mutta en halua katsoa. Ap
Ei niitä kukaan muukaan katso ennen sitä lääkäriaikaa ellei siellä ole joku ihan hengenvaarallisesti pielessä.
Minä katson, ja kyllä lääkäri soittaa jos on asiaa.
Väännetäänpä rautalangasta: ei niitä kukaan koulutettu ammattilainen katso
Vierailija kirjoitti:
No sanotaanko, että jos sieltä olisi heränyt selvä syöpäepäily tai, että joku elin voisi todella huonosti arvojen perusteella niin kyllä soittavat jo aiemmin, mutta ei välttämättä lievempiä poikkeavuuksia.
Ei pidä paikkaansa, osassa paikkoja ei kukaan niitä katso. Itse pitää.
Faith kirjoitti:
Itse luottaisin siihen että ainakaan mitään kiireellistä hoitoa vaativaa ei ilmennyt. Kävisin OmaKannassa katsomassa onko sinne tullut merkintöjä.
Jos siellä on kiireellistä hoitoa vaativaa tietoa, ne ei tule kantaan ollenkaan, vaan soittavat ohjeet mihin mennä. Näin kävi minulle, kantaan ei tullut mitään vaan soitto, jatkotutkimuksien ja lääkärin soiton jälkeen vasta tuli kantaan tieto, ei ennen sitä. Ja ihan siksi ettei tule sitä paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset voi olla näin kädettömiä? Ei niitä todellakaan automaattisesti katso joku, on ihan normaali käytäntö katsoa tulokset itse ja kysyä niistä terveysasemalta jos ei ole erikseen varattu aika. Tämä on ihan itsestäänselvyys.
No on toi aika kummallista jos noin pitää nykyään toimia. Mitenköhän monelta yksinäiseltä vanhukselta, jolla ei ole taitoja käyttää tietokonetta eikä omaisia huolehtimassa, jää verikokeiden tulokset tulkitsematta.
Minä käyn rutiinikokeissa ja tulokset tulevat maisaan. Lääkäri on yhteydessä jos aihetta. Toistaiseksi ollut hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on toi aika kummallista jos noin pitää nykyään toimia. Mitenköhän monelta yksinäiseltä vanhukselta, jolla ei ole taitoja käyttää tietokonetta eikä omaisia huolehtimassa, jää verikokeiden tulokset tulkitsematta.
Katsos kun heille varataan se soittoaika...
Vierailija kirjoitti:
Miksi helevetissä katsoisin jotain verikokeiden tuloksia omakannasta? Minä en ole lääkäri,enkä osaa niitä tuloksia tulkita. Se on aivan yksiselitteisesti lääkärin tehtävä.
Miksi helevetissä et katsoisi? Maisaan tulee jokaisen verikokeen tulos, ja kyllä minä haluan ne katsoa heti, jotta olen varautunut sitten kun lääkäri ottaa yhteyttä.
Mulle tulee tulokset tekstiviestinä.Ja nytkin lääkäri pisti tuloksista myös tekstiviestiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn rutiinikokeissa ja tulokset tulevat maisaan. Lääkäri on yhteydessä jos aihetta. Toistaiseksi ollut hiljaista.
Minulle on erikseen ajastettu hoitokirjeen tai -puhelun ajankohta aina kahden päivän päähän verikokeista. Mutta olenkin erikoissairaanhoidossa
Kuinka akuutti oli syy mitä varten testit ja lääkäriaika on? Jos nyt ois joku syöpäepäily tms minkä hoidot/lisätutkimukset ois hyvä alottaa nopeesti, niin toki oltais yhteydessä. Jos kontrolli tai oireiden syyn selvitys, niin asiaan syvennytään sitten vastaanotolla.
Suloista miten kuvittelet, että jotakuta kiinnostaa ne sinun tulokset ennen ko lääkärin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mää ainakaan niitä tuloksia osaa tulkita. Kumppanilla on eräs sairaus minkä takia käy säännöllisesti verikokeissa, niin hän osaa tulkita tiettyjä tekijöitä ja tietää miten toimia, jos niissä muutoksia. Eli eiköhän sellainen jonka tarvii osata tulkita sen tee itse.
Työkkärissä ne pakotti minut terveystarkastukseen ja minä haastoin työkkärin oikeuteen koska väittivät että olen sairas. Oli pakko mennä ja verikokeet ottaa mutta mitään ei löytynyt verikokeista. Yrittivät pakottaa minua kuntouttavaan työhön väittämällä että oon sairas ja ne katkaisi työttömyystuen. Onneksi oikeutta sain oikeudessa ja työkkärin akka tuomittiin virkarikoksesta. Työkkärin akka ei voi sano että työtön on sairas pelkästään sen takia että työtön on työtön ollut pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun heille varataan se soittoaika...
Ei ainakaan mun äidille varattu mitään soittoaikoja. Kävi verikokeissa eikä vastauksista kuulunut mitään pitkään aikaan, yli kuukauteen. Onneksi minulla on lupa hoitaa hönen terveysasioitaan joten soitin ja kysyin niiden perään, vasta sitten niitä joku lääkäri vilkaisi, tuli muutoksia lääkityksiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mää ainakaan niitä tuloksia osaa tulkita. Kumppanilla on eräs sairaus minkä takia käy säännöllisesti verikokeissa, niin hän osaa tulkita tiettyjä tekijöitä ja tietää miten toimia, jos niissä muutoksia. Eli eiköhän sellainen jonka tarvii osata tulkita sen tee itse.
Viitearvoihin vertaaminen ei ole mitään amerikantiedettä.
Niistä nousee häly potilastietojärjestelmän etusivulle.