Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin verikokeissa. Kukaan ei ole soitellut perään..kokeet ottiin ke. Voinko olettaa kaiken olevan kunnossa?

Vierailija
20.09.2024 |

Lääkärin tapaaminen vasta kahden viikon päästä.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystysapuun 116117 ja kysy sieltä onko akuuttia 

Vierailija
42/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa lukea itse omakannasta, sillä joskus käy niin, että lääkäri on todennut, että potilas tarvitsee lisää verikokeita tai käymistä hoitajan luona ja siihen ohjeita ja laittaa hoitajalle viestiä, että potilasta pitäisi kontaktoida, mutta hoitaja joko ei huomaa viestiä, ei saa viestiä, tai unohtaa soittaa. Siksi on hyvä, että itse tarkistaa.

jos on niin arka ja pelokas ihminen ettei uskalla, niin voi soittaa terveydenhuollon hoitajalle (tai ottaa chatissa yhteyttä) ja kysyä onko labratulokset jo tulleet. Jos on jo valmiiksi varattu aika lääkärille, niin ei tietenkään tarvi soitella mihinkään vaan odottaa sinne vastaanotolle asti.

Jotkut lääkärit eivät päästä labratuloksia potilaalle asti ennenkuin ovat itse ne katsoneet, joten jos omia tuloksia ei omakannassa näy, niin ei tarvi silloinkaan huolestua: ei välttämättä siltikään ole mitään vaarallista tai hälyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy, mutta en halua katsoa. Ap

Ei niitä kukaan muukaan katso ennen sitä lääkäriaikaa ellei siellä ole joku ihan hengenvaarallisesti pielessä.

Mistä voi tietää hengenvaaran ellei katso? 

Niistä nousee häly potilastietojärjestelmän etusivulle.

https://huslab.fi/halytysrajat/

Vierailija
44/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset voi olla näin kädettömiä? Ei niitä todellakaan automaattisesti katso joku, on ihan normaali käytäntö katsoa tulokset itse ja kysyä niistä terveysasemalta jos ei ole erikseen varattu aika. Tämä on ihan itsestäänselvyys.

No on toi aika kummallista jos noin pitää nykyään toimia. Mitenköhän monelta yksinäiseltä vanhukselta, jolla ei ole taitoja käyttää tietokonetta eikä omaisia huolehtimassa, jää verikokeiden tulokset tulkitsematta. 

Internet, yms ovat jo niin vanhoja keksintöjä että hyvin harva vanhus on yhtä kädetön kuin keksi-ikäiset täti ihimiset. Monet ovat olleet jopa kehittämässä tätä teknologiaa vai meinaatko, että nämä ovat  pleikkasukupolven keksintöjä? 

Vierailija
45/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aikuiset voi olla näin kädettömiä? Ei niitä todellakaan automaattisesti katso joku, on ihan normaali käytäntö katsoa tulokset itse ja kysyä niistä terveysasemalta jos ei ole erikseen varattu aika. Tämä on ihan itsestäänselvyys.

No on toi aika kummallista jos noin pitää nykyään toimia. Mitenköhän monelta yksinäiseltä vanhukselta, jolla ei ole taitoja käyttää tietokonetta eikä omaisia huolehtimassa, jää verikokeiden tulokset tulkitsematta. 

Internet, yms ovat jo niin vanhoja keksintöjä että hyvin harva vanhus on yhtä kädetön kuin keksi-ikäiset täti ihimiset. Monet ovat olleet jopa kehittämässä tätä teknologiaa vai meinaatko, että nämä ovat  pleikkasukupolven keksintöjä? 

Mitä helvettiä sä oikein selität? Tottakai tuollaisia on vaikka kuinka paljon Suomessa. Mun äitini v.-44 syntynyt oli täysin kädetön tietotekniikassa ei koskenut edes älypuhelimiin vaan ikivanhalla nokialaisella pärjää, isä samanikäinen osasi just ja just iltapaskojen sivut lukea ja nettipankissa laskut maksaa. Ei puhettakaan että olisi mitään omakantoja kumpikaan olisi osannut käydä katsomassa. Isä mullan alla ettei tarvi sen näitä asioita enää miettiä ja äidin terveysasiat hoitaa kotihoidon henkilökunta. 

Vierailija
46/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä

Mun äiti on -53 syntynyt ja hän oli järjestelmäasiantuntija, enkä usko että hän on lajinsa ainoa. 

Vierailija
47/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä

Äitini on pari vuotta nuorempi ja hän on liiankin innokas, esim facebookissa. 😂 Mummoilta pitäisi ottaa pikemminkin netti pois kun seuraa esim kuntalaiset-ryhmiä yms. 

Vierailija
48/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näkyy mutta vielä pitäisi ymmärtää että mitä ne tulokset tarkoittaa,ei niissä lue että tämä ja tämä on ok.

Vierailija
49/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helevetissä katsoisin jotain verikokeiden tuloksia omakannasta? Minä en ole lääkäri,enkä osaa niitä tuloksia tulkita. Se on aivan yksiselitteisesti lääkärin tehtävä.

LOL, jos uskoisin lääkäreitä, olisin jo kuollut

Vierailija
50/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo näkyy mutta vielä pitäisi ymmärtää että mitä ne tulokset tarkoittaa,ei niissä lue että tämä ja tämä on ok.

Hakukone, esim google. Sillä löytää kunkin kokeen viitearvot. Itse käytän Terveystaloa ja sen appissa on viitearvot tulosten yhteydessä. 

Vierailija
51/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne vaan ne arvot niin me kerrotaan. 

Vierailija
52/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit katsoa tulokset omakannasta.

Tulokset näkyy mutta osaako kaikki tulkita tuloksia oikein ?

Vierailija
53/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä

Eli hänkin on ollut työelämässä vielä kun atk alkoi valtaamaan alaa, mutta häntä ei ole vaan kiinnostunut elää kehityksen mukana. 

Vierailija
54/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sä

Vanhempani on samaa ikäluokkaa ja se 80-luvun loppua, kun meille tuli eka tietokone. 

Vierailija
55/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internet, yms ovat jo niin vanhoja keksintöjä että hyvin harva vanhus on yhtä kädetön kuin keksi-ikäiset täti ihimiset. Monet ovat olleet jopa kehittämässä tätä teknologiaa vai meinaatko, että nämä ovat  pleikkasukupolven keksintöjä?&

Eli hänkin on ollut työelämässä vielä kun atk alkoi valtaamaan alaa, mutta häntä ei ole vaan kiinnostunut elää kehityksen mukana. 

Niin, tuskin on ainoa. Lisäksi tässä muistisairauksien luvatussa maassa on paljon yksinäisiä vanhuksia joiden puhelinaikojen muistamiset saati verikoetulosten itsetarkistwlut ei todellakaan onnistu niin kuin kuvittelet. 

Käsittämätöntä että tätä pidetään jonain normina nykyään, että itse googlen kanssa luet verikokeiden tuloksia. Mihin tää maa on oikein menossa. 

Vierailija
56/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini on syntynyt 1947 ja ihan suvereenisti käyttää omakantaa ja lukee sieltä niin lääkärien kirjaukset kuin labrakokeidensa tulokset. Osaa myös käyttää sitä minua paremmin. Toisaalta oli/on terveydenhoitoalan ammattilainen, joten hälle on labratulosten tulkinta tuttua. Omakanta hänen piti opetella erikseen, kun ei hänen aikanaan sitä käytetty, mutta osaa sen nyt hyvin. sukumme satavuotiaskin osaa käyttää omakantaa. kertoo tosin, että joskus siellä menee koko aamupäivä, kun hän vain lukee ja lukee niitä kirjauksia ja miettii, että tuokin meni vastaanotolla ihan ohi ja että onpa hyvä, että nämä voi netistä lukea sitten rauhassa.

Vierailija
57/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tää maa on oikein menossa.

Takaisin 60-luvulle, kehitys on alkanut taantumaan. 

Vierailija
58/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne soittele kun olettavat tulokset nähtyään ettet ole kuitenkaan enää vastaamassa.

Vierailija
59/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä vauvapalsta vähän sellainen, että täällä on neuvokkaiden ihmsiten lisäksi se ihmiskunnan avuttomin aineisto, joka ei osaa edes googlata, tai joka ajattelee, että tältä palstalta kannattaa pyytää diagnoosi itselleen, kun terveyskeskukseen ei saa puhelimitse millään aikaa ja hehän ei  netitse asioi terveyskeskuksen kanssa

Vierailija
60/65 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

äitini on syntynyt 1947 ja ihan suvereenisti käyttää omakantaa ja lukee sieltä niin lääkärien kirjaukset kuin labrakokeidensa tulokset. Osaa myös käyttää sitä minua paremmin. Toisaalta oli/on terveydenhoitoalan ammattilainen, joten hälle on labratulosten tulkinta tuttua. Omakanta hänen piti opetella erikseen, kun ei hänen aikanaan sitä käytetty, mutta osaa sen nyt hyvin. sukumme satavuotiaskin osaa käyttää omakantaa. kertoo tosin, että joskus siellä menee koko aamupäivä, kun hän vain lukee ja lukee niitä kirjauksia ja miettii, että tuokin meni vastaanotolla ihan ohi ja että onpa hyvä, että nämä voi netistä lukea sitten rauhassa.

Mun 82v äiti on sen verran tomera täti, että osaa omakannan, yms lisäksi soittaa puhelimella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä