Help! Osaako joku selittää miksi mieheni suku ei halua olla missään tekemisissä kanssani?
Olemme olleet mieheni kanssa kohta 7 vuotta yhdessä. Minua ei kutsuta minnekään ikinä.
Kyse ei ole minusta, koska anopin häiriköinti alkoi jo ennen kuin tapasimme. Miehen veli suhtautuu minuun vähintään epäkohteliaasti, eikä halua olla kanssani missään tekemisissä.
Ystäviä tai tuttuja näillä ihmisillä ei ole lainkaan. He suhtautuvat kaikkiin vieraisiin ihmisiin yhtä vihaisesti ja haluavat olla perheen kesken.
Mieheni viettää kaikki juhlapyhät perheensä kanssa ja minä lasteni ja ystävieni kanssa.
Mikä päävika aiheuttaa erakoitumisen?
Kommentit (113)
Mun mies ei ole enää väleissä sukuunsa joten tuo vaihe on onneksi meillä ohi. Koita välttää kaikkia kontakteja. Mies saa hoitaa jos kiinnostaa. Keskity omaan sukuusi ja elämääsi. Tämä ei ole sinun vikasi, ikävää on mutta vika on muualla.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nykyään enää edes halua viettää aikaa saati juhlapyhiä anoppilassa. Vietän ne mielummin mukavassa seurassa, jossa ei tarvi pelätä miten päin saa olla ja mitä uskaltaa sanoa. :)
Heidänkö pitäisi olla sinun mielesi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en nykyään enää edes halua viettää aikaa saati juhlapyhiä anoppilassa. Vietän ne mielummin mukavassa seurassa, jossa ei tarvi pelätä miten päin saa olla ja mitä uskaltaa sanoa. :)
Heidänkö pitäisi olla sinun mielesi mukaan?
Sisälukutaito ja empatia on vaikeita lajeja, mutta et tainnut nyt ymmärtää jutun pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni veljellä on kumppani, joka puhuu samalla tavalla.
Hänellä on aivan herttainen tytär, mutta kesällä oli mennyt omin luvin makuuhuoneeseen ja oli alkanut katselemaan korujani.
Hänen äitinsä joi liikaa, alkoi kaivelemaan menneitä.
Olin niin iloinen, kun naapuri näki tilanteen, vinkkasi naisen heille. Ryyppäsivät autotallissa ja nainen oli sammunut sinne. Siellä on siis sohva. Olin puhunut asiasta etukäteen ja naapurin rouva sanoi he auttavat tarvittaessa. Siellä olivat tanssineet youtuben tahdissa.
Olipa huonosti kerrottu. Naapurissa asuu perhe ja ollaan ihan tekemisissä. Naapurin rouvalle kerroin toivoin , ettei tule ongelmia. Rouva sanoi hänen miehensä on vapaaehtoinen tässä.Kun häät ovat ohi, naapurin rouva ajoi autollaan tämän perheen omaan kotiinsa.
Seuraavalla kerralla heidät kutsu mystisesti häviää
<
Pahoittelen. Kirjoitin hätäisesti ruokatunnilla, kai siitä perusjutut saa selville ?
Häät vietettiin siis meillä ja miestävänäni veli tuli perheineen. Puolison tytär kävi omin nokkineen penkomassa makuuhuoneen kaappeja. Veljen naisystävä on superrasittavaa kuunnella. Voi sanoa onpa sinulla ruma mekko, huono ryhti, ihan mitä vaan.
Naapurit eivät olleet virallisesti kutsuttuja, he eivät tunteneet hääpariakaan, mutta tulivat hengailemaan häihin, meidän pyynnöstä. Koska kyseinen nainen oli jo pienessä maistissa, naapurit päätti viedään nainen pois häistä ja naapurin mies houkutteli naisen heidän autotalliin, joka on tehty kesähuoneeksi. Siellä he juopottelivat ja tanssivat, kunnes nainen oli nukahtanut.
Naapurin nainen oli tarjoutunut tämän jälkeen kuskaamaan koko kyseinen perhe omalla autollaan kotiin.
No eihän me täällä voida keksiä sun anopille diagnoosia noilla tiedoin, enkä ihan ymmärrä, miksi juuri se kyökkidiagnoosi olisi tässä se pääasia?
Itse ihmettelen sitä, miksei miehesi pidä puoliasi paremmin, vaan ilmeisesti on kuin ei mitään (?) kun viettää kaikki juhlatkin tämän häirikön kanssa, sinut sivuuttaen, eli tavallaan antaa hyväkystänsä anopin toiminnalle.
Erikoista vähän muutenkin tuo kaikken juhlapyhien viettäminen erillään, vaikkei olisi tuollaista tilannettakaan, ja varsinkin kun on.
Eli siis, mitä siis miehesi on koittanut tehdä tilanteelle ja miten siihen suhtautuu muuten? Miksi viettää kaikki juhlapyhät tuolla? Miksei pidä sun puolia? Puhutteko keskenänne tästä? Miehen kautta ja tiedoin syytkin anopin häiriöityneeseen käytokseen, jos se niin kiinnostaa, on mahdollista selvittää paljon paremmin kuin täällä palstalla.
(ps. Minusta ei näillä vähillä tiedoin vaikuta kyllä miltään perus epävakaalta persoonallisuudelta, eikä se yksistään selittäisi ihan tuollaista käytöstä.)
Mistäpä sitä kukaan ulkopuolinen tietää miksi eivät sinua hyväksy.
Sama tilanne oli minulla heti ensi tapaamisesta alkaen. Eikä sitä peitelty. Anopin ilme oli paljonpuhuva ja ilkeät heitot joita ei kohdistettu minulle suoraan vaan toisille paikalla olijoille osoitettuja huomautuksia minusta.
Ensitapaamisen jälkeen en enää halunnut heitä tavata, olin nuori - 23 - ja sen verran arka että otin raskaasti tuon kaiken. Häihin he tulivat ja siitäkin sain kuulla jälkeenpäin miten anoppi oli valittanut miten kaikki oli niin hienoa että "eiväthän he tavalliset ihmiset sinne sopineet" . En kyllä ymmärrä mikä siellä nyt niin erityistä oli mutta kun kaikesta piti päästä valittamaan. Omat vanhempani istuivat heidän seurassaan a yrittivät pitää seuraa, en tiedä miten onnistuivat.
Appi oli hiljainen eikä juuri puhunut, anoppi oli se teräväkielinen samoin varsinkin yksi sisko joka asui kotona vaikka oli aikuinen. Kolme veljeä jotka ei koskaan puhuneet minulle sanaakaan sen 12 vuodenaikana jonka aviossa olimme. Yksi sisko joka oli heistä nuorin kyllä oli inhimillinen mutta paljoa ei tavattu häntäkään.
Appivanhemmat ei käyneet kertaakaan meillä, ja minä kieltäydyin vierailemasta heillä. En katsonut velvollisuudeksieni mennä kuuntelemaan ilkeilyä ja pirullisuutta. Pysyin pois kun ei tykätty, mies kävi välillä yksin.
Myöhemmin tuli ero mutta ei näistä syistä. Appivanhemmat on kuolleet. Eksään on ihan hyvät asialliset välit nyt kun erosta on jo aikaa. Pystymme puhumaan ja olemaan vleissä. Eron syitä en tässä avaa, mutta minä olin alullepanija ja eksä oli todella katkera. Nyt päässyt asiasta yli. Meillä ei kummallakaan ole ketään uutta vaikka joitain suhteita lyhytaikaisia sellaisia ollutkin. Nyt ainakin minä haluan elä yksin ja luulen että hänkin, siltä vaikuttaa.
Sen olen saanut selville että heillä oli jo eksän ollessa pieni varsin toksinen koti ja kasvu. Se oli jätänyt jälkensä heihin kaikkiin sisaruksiin. En ihmettele.
Ja jokaisen eksä haukkuu exänsä perheen, siis sen ex-vaimonsa ja tämän suvun.
Nää on niin kaluttuja tekstejä, nain epäkelvosta suvusta. Hyvä jos ei lapsia epäkelvoilla geeneillä.
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni veljellä on kumppani, joka puhuu samalla tavalla.
Hänellä on aivan herttainen tytär, mutta kesällä oli mennyt omin luvin makuuhuoneeseen ja oli alkanut katselemaan korujani.
Hänen äitinsä joi liikaa, alkoi kaivelemaan menneitä.
Olin niin iloinen, kun naapuri näki tilanteen, vinkkasi naisen heille. Ryyppäsivät autotallissa ja nainen oli sammunut sinne. Siellä on siis sohva. Olin puhunut asiasta etukäteen ja naapurin rouva sanoi he auttavat tarvittaessa. Siellä olivat tanssineet youtuben tahdissa.
Olipa huonosti kerrottu. Naapurissa asuu perhe ja ollaan ihan tekemisissä. Naapurin rouvalle kerroin toivoin , ettei tule ongelmia. Rouva sanoi hänen miehensä on vapaaehtoinen tässä.Kun häät ovat ohi, naapurin rouva ajoi autollaan tämän perheen omaan kotiinsa.
Seuraavalla kerralla heidät kutsu mystisesti häviää
Anteeksi. Kovasti yritin, mutta en ymmärtänyt sanaakaan.
Tai siis sanat ymmärsin kaikki, mutta niistä ei muodostunut mitään ymmärrettävää sisältöä, ei edes korjauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä sitä kukaan ulkopuolinen tietää miksi eivät sinua hyväksy.
Sama tilanne oli minulla heti ensi tapaamisesta alkaen. Eikä sitä peitelty. Anopin ilme oli paljonpuhuva ja ilkeät heitot joita ei kohdistettu minulle suoraan vaan toisille paikalla olijoille osoitettuja huomautuksia minusta.
Ensitapaamisen jälkeen en enää halunnut heitä tavata, olin nuori - 23 - ja sen verran arka että otin raskaasti tuon kaiken. Häihin he tulivat ja siitäkin sain kuulla jälkeenpäin miten anoppi oli valittanut miten kaikki oli niin hienoa että "eiväthän he tavalliset ihmiset sinne sopineet" . En kyllä ymmärrä mikä siellä nyt niin erityistä oli mutta kun kaikesta piti päästä valittamaan. Omat vanhempani istuivat heidän seurassaan a yrittivät pitää seuraa, en tiedä miten onnistuivat.
Appi oli hiljainen eikä juuri puhunut, anoppi oli se teräväkielinen samoin varsinkin yksi sisko joka asui kotona vaikka ol
En siis ole ainoa. Mä olen miettinyt tätä nyt pari päivää hulluna ja olen tullut siihen tulokseen, että he häpeävät itseään. Sen takia kaikki joka voi paljastaa heidän pienuutensa, pitää ajaa pois.
Voin todellakin olla väärässäkin.
ap
Kyllä se voi hyvinkin olla tuollainen aivan olematon itsetunto, ja sen olemattomuutta pitää pyrkiä salaamaan kaikin mahdollisin keinoin. Se on niin suuri ja hävettävä salaisuus, että kaikki pahat teot ovat pienempi paha kuin salaisuuden paljastuminen.
Aivan suhteetonta se viha on tuohon ongelmaan nähden, mutta tuollaiset kokee sen toisin. Maineen varjeleminen on kaikki kaikessa. Vaikka se mainekin on vain kuviteltua mainetta, ja todellisuudessa maine on menetetty jo vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Provo.
Olet ap päästäsi sekaisin. Mitähän paskaa olet vetänyt turpaasi vkonloppuna?
Etkä ole edes töissä, kun keskipäivällä oksennat tänne.
En minäkään hyvällä katselis luuseri miniää, jolla ei ole muuta koulutusta, kuin peruskoulu. Ei ammattia.
Antaa poikani elättää hänet, ja miniä makaa laiskana sohvalla päiväkaudet, sätkää vetäen ja Netflixiä katsoen.
Etkä sinäkään ole "edes töissä"
Tilanne on muuttunut. Juttelin kadulla anopin kanssa viisi minuuttia. Se on ihmeellistä, että kun sukulaisia alkaa kuolemaan ja tajuaa jäävänsä yksin, alkaa seura kelpaamaan.
AP
Tarina ei kerro työelämän vaikeuksista, mutta useista tulehtuneista sukulaissuhteista olen kyllä kuullut. ap