Help! Osaako joku selittää miksi mieheni suku ei halua olla missään tekemisissä kanssani?
Olemme olleet mieheni kanssa kohta 7 vuotta yhdessä. Minua ei kutsuta minnekään ikinä.
Kyse ei ole minusta, koska anopin häiriköinti alkoi jo ennen kuin tapasimme. Miehen veli suhtautuu minuun vähintään epäkohteliaasti, eikä halua olla kanssani missään tekemisissä.
Ystäviä tai tuttuja näillä ihmisillä ei ole lainkaan. He suhtautuvat kaikkiin vieraisiin ihmisiin yhtä vihaisesti ja haluavat olla perheen kesken.
Mieheni viettää kaikki juhlapyhät perheensä kanssa ja minä lasteni ja ystävieni kanssa.
Mikä päävika aiheuttaa erakoitumisen?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole päivänselvää, että en halua, enkä voi jakaa kaikkia yksityiskohtia täällä?!? Olen tehnyt KAKSI rikosilmoitusta. Poliisi nuhtelee puhelimitse...
Yksityiskohdat eivät minua kiinnosta, vaan se mikä tälläisen voi aiheuttaa?!? Mikä on motiivi? Eikö hän ymmärrä loukkaavansa myös poikaansa? Eikö hän ymmärrä, että lopputulos tulee olemaan yksinäinen vanhuus?
Miksi ihmiset muuttuvat vihamielisiksi ympäristöään kohtaan?
ap
No anoppi ei ole psyykkisesti terve.
Saattaa olla, että anopilla on takana sairaalahoitoja ja se pitää perheen tiiviinä. Kukaan ei uskalla irtaantua, perheen tasapaino voi olla hyvin herkkä.
Miten miehesi suhtautuu noihin häiriköinteihin ja riitoihin?
Oletteko ollenkaan keskustelleet?
Mitkä teidän parisuhteen tulevaisuuden suunnitelmat ovat?
Itse en jatkaisi päivääkään noin sairaassa kuviossa, valtava stressihän tuo on.
Osanottoni.
Joku kysyi miksi anopin puhelut tulevat luuristani läpi. Tähän on jo vastattu. Hullut ihmiset hakee vaikka sata sim-korttia ärrältä. Poliisi voi taas puhutella, mutta mitä hyötyä siitä on. Ei mitään.
Mieheni puolustaa minua, mutta koska tätä on jatkunut seitsemän vuotta, ei tästä aina jaksa tehdä numeroa. Olemme vuosien varrella eristäytyneet yhdessä, pitäneet mykkäkoulua ja nyt kun mieheni isä sairastui, ei voi enää eristäytyä, koska isää hoitaa äiti ja sisarukset.
Sukua ei voi valita ja silti voi kasvaa ihan terveeksi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän he ole erakoituneet, viettävät perhejuhlia. Valitettavasti et kuulu perheeseen, et tule kuulumaankaan. Pahoitteluni😟
Minunkaan mielestäni tuossa ei erakoituneisuus ole se ydinjuttu, vaan ilkeys ja hyökkäävyys. Ap on mustamaalattu suvulle luultavasti miehensä toimesta jo ennen kuin kukaan on häntä tavannutkaan.
Eikös tuossa ap:n aloituksessa kerrottu, että perheellä ei ole tuttavia eikä ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi miksi anopin puhelut tulevat luuristani läpi. Tähän on jo vastattu. Hullut ihmiset hakee vaikka sata sim-korttia ärrältä. Poliisi voi taas puhutella, mutta mitä hyötyä siitä on. Ei mitään.
Mieheni puolustaa minua, mutta koska tätä on jatkunut seitsemän vuotta, ei tästä aina jaksa tehdä numeroa. Olemme vuosien varrella eristäytyneet yhdessä, pitäneet mykkäkoulua ja nyt kun mieheni isä sairastui, ei voi enää eristäytyä, koska isää hoitaa äiti ja sisarukset.
ap
Oletko kuullut puhelimen lentokonetilasta tai puhelimen sulkemisesta yöksi? Kumpikin onnistuu jopa yksinkertaisilta ihmisiltä.
Joo, älä pane överiksi, jatkuvasti uusia liittymiä hakeva mummeli jotta voi kiusata poikansa näkymätöntä puolisoa.
Joku kysyi:
On riidelty, raivottu, pidetty mykkäkoulua ja keskusteltu. Ei vastaavaa hyötyä.
Niin paljon, että ei jaksa enää. Seitsemän vuotta on pitkä aika.
Olemme menossa naimisiin. Ostimme juuri yhdessä uuden asunnon.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei miehesi puolusta sinua. Miehesi esittää sinulle, että puolustaa sinua, mutta ei oikeasti tee sitä.
Otsikko on väärin. Siinä väitetään ettei miehen suku halua olla yhteyksissä eikä nähdä kypsää morsianta.
Keskustelun myötä asia muuttui päinvastaiseksi. Tyypillistä ajantappoa työaikana kun ei työtehtäviä ole, kirjoitella puuta heinää
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi:
Olette riidelleet ja keskustelleet keskenänne?
En ylipäänsä ymmärrä näitä anoppeja ja appiukkoja ,jotka puuttuu lastensa parisuhteisiin. Pitäkää mölyt mahassa, jos teiltä ei kysytä mitään! Ite en ainakaan puutu aikuisten lasteni suhteisiin. Moukkamaista.
Olemme riidelleet ja raivonneet keskenämme ja mieheni on riidellyt ja raivonnut äidilleen. Hänen sisaruksensa ovat niin vetäytyviä, että heistä ei yleensä ole haittaa.
Ei aina voi riidellä, eikä kukaan jaksa seitsemää vuotta riidellä. On ollut hiljaisia kausia ja aktiivisempia kausia. Olen pyytänyt, että kun tapaa perhettään, ei puhu minusta sanaakaan. Kaikkea voi käyttää mua vastaan. Uskokaa tai älkää, vuosiin mahtuu mitä ihmeellisimpiä episodeja.
Nyt kun tilanne on taas muuttunut, vanhat p*skat nousee pintaan.
ap
Menneisyyttään ei pääse pakoon vaikkei sen tietysti anopille pitäisi kuulua. Sen enempää kuin avominiälle puolison perheen asiat.
Vierailija kirjoitti:
Viihtyisivätkö lapsesi ja miten he tulevat toimeen miehesi ja bonusmummonsa kanssa?
Rehellisesti, minun olisi vaikea hyväksyä jos pojat olisivat tuoneet vieraan lapsen sukuun. Eikä se näytä onnistuvan, lasten serkku meni naimisiin au-äidin kanssa, ensimmäiset 10 vuotta meni hyvin mutta kun lapsi tuli varhaismurrosikään alkoi epäsopu. 16-vuotiaana omaan asuntoon. Eipä juuri isäpuolen suvun juhlissa näy.
Kyllä muuten erosivatkin tuossa myllerryksessä, hyvinvoivat ihmiset kauniissa omakotitalossa.
Mikä siinä vieraassa lapsessa niin kamalaa olisi? Minun pojallani on bonustytär, josta on tullut meille isovanhemmillekin yhtä tärkeä ja rakas kuin hänen pikkuveljestään. Sillä, ettei hän ole meille biologista sukua, ei ole oikeastaan mitään merkitystä.
Miksei pitkässä avosuhteessa pääsisi molempiin sukuihin? Minua sattuisi niin paljon, että en tiedä miten suhtautuisin. Meillä molemmat on toivotettu tervetulleiksi molempiin sukuihin avosydämin, vaikka tiedän, että äitini suhtautuu ituhippimieheeni vähän epäluuloisesti.
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi:
Oletko koskaan kysynyt mieheltä, millainen äiti ko anoppi oli lapsilleen?
Oletko perheen ainoa miniä/ vävy, siis "uhka" perheen ulkopuolelta?
Onko aina ollut riidanhaluinen, määräilevä? Onko miehen isä ollut tossun alla?
Syyttääkö miehesi sinua teidän riidoista?
Oletko miehen ensimmäinen pitkä suhde?
Oletko koskaan kysynyt mieheltä, millainen äiti ko anoppi oli lapsilleen?
Ei mies osannut alunperinkään hahmottaa, että äitillä vähän viiraa. On viirannut jo pitkään, kun kuuntelee tarinoita. Mies on tottunut äitiinsä.
Oletko perheen ainoa miniä/ vävy, siis "uhka" perheen ulkopuolelta?
En todellakaan. Kun on yhteiset lapset ja naimisissa, siedetään pitkin hampain. Muut on ajettu pois perhepiiristä ja saaneet suunnilleen samanlaisen kohtalon. Kun jonkun sisaruksen puolisoehdokas on käynyt mökillä, tyyppi on haukuttu pystyyn milloin mistäkin syystä ja päätetty, että ei kutsuta enää ikinä.
Onko aina ollut riidanhaluinen, määräilevä? Onko miehen isä ollut tossun alla?
Aina ollut hirviö kaikille suvussa. Omien sisarusten kanssa on mykkäkoulua ja riitoja. Isä selviää sillä, että vetäytyy, eikä ota kantaa.
Syyttääkö miehesi sinua teidän riidoista?
Ei. Miksi syyttäisi? Kiusaaminen alkoi jo ennen tapaamistamme. Sen jälkeen tapaamiset ovat olleet tyyliä kakkukahveilla hänen lastenlastensa synttäreillä.
Oletko miehen ensimmäinen pitkä suhde?
Olen ainoa josta on anopille ikinä mainittu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvalla järkevä keskustelu on nykyään niin mahdotonta.
Jos anoppi soittaa vähän väliä öisin herättääkseen ja lyö luurin korvaan, kun vastaan, me emme ole silloin tekemisissä vaan hän HÄIRIKÖI. Kotirauhan rikkominen.
Hän on tehnyt ihan samaa monelle muullekin. Yöllä tulee häiritseviä ajatuksia ja ahdistusta ja kun impulssikontrolli uupuu kokonaan, hän aloittaa häiriköinnin.
Kysymys siis kuuluu: mikä päävika tälläisellä ihmisellä on? Itse veikkaan epävakaata pershäröä.
ap
Mitä ..tun väliä diagnoosilla on? Laita estot joka paikkaan ni saat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Estä tuntmattomat numerot,problem solved.
Miten laitat sähköpostiin ja twitteriin estot? Ihmiselle, joka osaa tehdä uusia sähköposteja ja twitter -tilejä? ap
Eihän se olekaan. Mikään ap:n kertoma ei viittaa siihen.