Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kauhea, kun mieheni on otettava veljensä koirat hoitoon meidän kotiimme, enkä haluaisi koiria kotiini

Vierailija
16.08.2024 |

Olemme juuri muuttamassa yhteen yhdessä ja mieheni vain ilmoitti, että heti muuttoviikolla hänen veljensä koirat tulisivat hoitoon neljäksi päiväksi (ja yöksi). Mieheni veljellä ei ole muuta paikkaa, kuka auttaisi.

Itse en pidä koirista, vaikka tietenkin eläimet ovat tietenkin kivoja, koska ovat eläimiä ja viattomia luontokappaleita. Eihän niitä inhota voi. En vaan silti pidä niistä minun kodissa ja ne sotkevat ja tuhoavat kaikenlaista, varsinkin veljensä koirat. Ja vähän pelkäänkin. En haluaisi mitään lemmikkejä kotiini ja inhoan koiran haukkumista. Lapsuudessakin meillä oli koiria, en koskaan saanut niihin mitään erikoista sidettä, en silloinkaan ollut yhtään koiraihminen. 

En tiedä, mitä tässä pitäisi tehdä. Sanoakko, että meidän taloon koirat ei tule. Toisaalta esimerkiksi minun veljen lapseni olen luvannut aina välillä ottaa hoitoon, muttei ne olisi kuin korkeintaan muutamia tunteja joskus. Että joustoa toki puolin ja toisin. 

Olenko aiheesta näreissäni vai pitäisikö minun olla vain epäitsekkäämpi ja ilolla olla auttamassa mieheni veljeä hädässä. Mitä te tekisitte? 

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä yhteenmuuttoa jos mahdollista tai mene muualle siksi aikaa kun koirat ovat hoidossa. Voit myös unohtaa koko yhteenmuuton jos nyt tollanen väninä sulla päällä. Miehelläsi on yhtälailla oikeus auttaa omia sukulaisiaan kuin sinäkin auttelet omiasi. 

Vierailija
2/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi koirat hoitaa, niin kyllä sun on joustettava. Sitä se yhdessä eläminen vaatii. Ei toi nyt niin hirveä uhraus ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on paikkoja. Ne vain maksaa. 

Vierailija
4/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika tylsä, jos miehesi ei voisi veljeään auttaa. Joten, jos et kestä koirien kanssa neljää päivää olla, niin mene vaikka hotelliin. Ja tee miehelle selväksi, että hänen pitää siivota ennen sun kotiin paluuta kaikki koirankarva ja muu sotku, jotka veljen koira on aiheuttanut.

Vierailija
5/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies voi hoitaa noita koiria veljensä luona muutaman päivän? Miksi niiden pitää tulla teille? Jos asutte lähekkäin, niin ei pitäisi olla ongelma ja jos kaukana, niin toivottavasti miehelläsi on etätyö mahdollisuus.

Vierailija
6/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä yhteenmuuttoa jos mahdollista tai mene muualle siksi aikaa kun koirat ovat hoidossa. Voit myös unohtaa koko yhteenmuuton jos nyt tollanen väninä sulla päällä. Miehelläsi on yhtälailla oikeus auttaa omia sukulaisiaan kuin sinäkin auttelet omiasi. 

Kiitos! Ihan oikeasti. Tiedän olevani aika väninäinen ja sen takia olen pohtinut paljon, voinko edes kenenkään kanssa asua. Olen miehelleni puhunut luonteestani paljon ja silti hän haluaa yhdessä kanssani muuttaa. Nyt silti kiukuttelen mielessäni moisesta asiasta. Vakavasti harkitsen, tuleeko tästä yhteenmuutosta mitään. 

Vierailija
7/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on paikkoja. Ne vain maksaa. 

Ja voi olla aika traumaattisia myös läheisyyteen tottuneelle perhekoiralle sellaiset koirahoitolat, jossa ne pannaan johonkin häkkiin yksinään, muiden koirien räksytyksen kaikuessa naapurikopeista. Itse en laittaisi omaa koiraani mistään hinnasta sellaiseen, mieluummin jäisi matka välistä.

Vierailija
8/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva tuoda koiria hoitoon keskelle muuttoa. Eikö todellakaan ole ketään muuta? Koirahotelli?

Kannattaa miettiä kyllä haluatko asua miehen kanssa yhdessä. Itse en ottaisi asuinkumppania, joka toisi koiria asuntoon.

Vierailija
9/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette sovi yhteen 

Vierailija
10/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen koira ei sotke eikä tuhoa. Mutta kai tuosta pitäisi kunnolla yrittää puhua. Miehelläkin pitää olla oikeus käyttää kotiaan miten haluaa, toisaalta niin on sinullakin. Minusta sinun pitäisi yrittää joustaa jos kyse on vain muutamasta päivästä. Toisaalta itse olen koiraihminen. 

Vierailija
11/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet halua koiria kotiisi, ja miehesi voi mennä veljelleen asumaan ja hoitamaan niitä koiria neljäksi päiväksi. En itse myöskään halua mitään elukoita asuntooni. 

Vierailija
12/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi voi mennä veljensä kotiin siksi aikaa kun hoitaa koiria.

Vierailija
13/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika tylyä ja joustamatonta, jos ei 4 päiväksi voi veljen koira tulla, kun kerran mikään allergia ei ole syy vaan se että sinua jotenkin vähän ahdistaa mahdollinen sotku ja haukkuminen. Se on sentään vain 4 päivää, ei siihen kuole vaikket erityisemmin koirista pitäisikään. Toki voit miehellesi sanoa, että koska on miehen veljen koira, ja sinä et varsinaisesti koiraa teille haluaisi, niin hänen pitää sitten huolehtia koiran jälkien siivoamisesta.

Vierailija
14/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttaako yhteen! Tiesikö miehesi asenteestasi? Jos olisin miehesi, en haluaisi asua kanssasi. Sori.

Vierailija
15/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Ihan oikeasti. Tiedän olevani aika väninäinen ja sen takia olen pohtinut paljon, voinko edes kenenkään kanssa asua. Olen miehelleni puhunut luonteestani paljon ja silti hän haluaa yhdessä kanssani muuttaa. Nyt silti kiukuttelen mielessäni moisesta asiasta. Vakavasti harkitsen, tuleeko tästä yhteenmuutosta mitään. 

Voit ihan hyvin asua jonkun sellaisen kanssa, joka ei myöskään ole koiraihminen.

Vierailija
16/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellä. Mies menee veljensä luokse hoitamaan niitä tai äitinsä luokse. Ei sun velvollisuus ole ottaa kotiisi koiria ja siivota. Nyt onkin hyvä aika muuttaa taas erilleen.

Vierailija
17/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi että unohdatte ainakin toistaiseksi sen yhteenmuuton. Kunnes kasvat tarpeeksi aikuiseksi mikäli se nyt ylipäätään mahdollista enää. Jos jo hete kättelyssä kiukuttelee ja kitisee tyhjänpäiväisistä asioista ja itsekin tietää sen niin on mahdollista toki että ammattilaisen avulla se tyhjästä kitinä jää kokonaan pois ja osaa suhtautua asioihin vähän viisaammin mutta on aina mahdollista että se pahenee ja kitinää kuuluu vielä tyhjänpäiväisemmistä asioista. 

Vierailija
18/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! On tullut vähän puolesta ja vastaan, että miksei mies voi mennä veljelleen niitä hoitamaan ja toisaalta joustoa molemmin puolin. Noh, yhteenmuutto varmaan sitten näyttää, mitä tulee. En halua miestäni vankiloitavan, mieluummin olen sitten sinkku ja asun loppuikäni yksin. 

Vierailija
19/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustanna miehen veljelle koirahoitola. Problem solved. Sano että haluat järjestellä rauhassa tavaroita muuton jäljiltä ja se ei onnistu jos koirat pyörivät tavaroiden seassa.

Vierailija
20/150 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen koira ei sotke eikä tuhoa. Mutta kai tuosta pitäisi kunnolla yrittää puhua. Miehelläkin pitää olla oikeus käyttää kotiaan miten haluaa, toisaalta niin on sinullakin. Minusta sinun pitäisi yrittää joustaa jos kyse on vain muutamasta päivästä. Toisaalta itse olen koiraihminen. 

Riippuu koirasta. Kaikkia ei ole koulutettu. Lisäksi haju on aivan hirveä, eikä meinaa lähteä millään pois. Sukulaisen koira on ollut jo pari vuotta vainaa, ja silti kämpässä haisee.