Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (370)

Vierailija
321/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä näkee hyvin, miten kaunottaretkin menettävät kauneutensa (lyhyt video julkkiskaunottarista nuorina ja vanhoina)

https://www.youtube.com/shorts/_8Lyw8UH0Ug

Eivät nuo ole vanhoinakaan rumia! 

Valokuvissa ovat rypistyneempiä kuin tuossa filmissä, eikä meikki ole niin räikeää kuin oikeasti usein oli, kuten Bardotilla. Tuossa filmissä on kuvakäsitelty noiden naisten ihoa aika roimasti. t. nainen 69 v

Vierailija
322/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se miesten tsekkaus loppuu vaihdevuosiin. Huomasin sen selvästi silloin kun se loppui. Aiemmin en ollut pannut sitä merkille, sitä että mies tsekkaa naisen, aina. Sekunnin murto-osan aikana. Kun se loppui, tajusin sen vasta. Olin "nauttinut" saavutetusta edusta.

En osannut tästä loppumisesta itkupotkuraivaria nostaa, mielestäni se on biologiaa ja luonnollista. Vanhenevan naisen pitää löytää muita tapoja olla nainen kuin eroottinen, esim. viisaus, elämänkokemus, empatia. nainen 69 v

Mutta jos oman itsetunnon selkäranka on ulkonäkö, niin kusessa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tämä vanhojen naisten näkymättömyys aikaansaa myös koomisia tilanteita. Olen nainen 65+, valokuvaan järkkäreillä ja käytän paljon tietokoneen kuvankäsittelyohjelmia. Niinpä minulla on kovat ja selkeät vaatimukset myös tietokoneelleni, puhumattakaan kamerasta. Kuvitelkaapa mielessänne tilanne: näkymätön vanha nainen jonka ei oleteta ymmärtävän tekniikasta yhtään mitään, olkoon kamerat tai tietokone, lähestyy nuorta, yleensä itseään täynnä olevaa miesmyyjää. Lähes poikkeuksetta myyjä alkaa ensiksikin pakkomyymään ihan jotain muuta kuin mitä tulin ostamaan. Kerron myyjälle olevani ihan kartalla mahdollisten ostosteni suhteen,  puheeni osoittaa, että ymmärrän tekniikan mitä olen ostamassa ja palaan haluamaani tuotteeseen. Useampaan kertaan on tapahtunut niin, että sen nuoren miesmyyjän kantti ei kestä, tulee yhtäkkiä tähdellistä ja kiireellistä asiaa varastoon ja palveluni lopetetaan täysin. Näkymätön mummo voi siis olla todella pelottava jos hän osoittautuu näkyväksi. 

Hienoa! Jos olisin sinä, kiertelisin huvikseni näitä liikkeitä, missä nämä klopit kopsuttelee ja kikkailee. Ensin antaisin niitten kukkoilla ylimielisyydellään hiukan ja sitten iskisin jollain kysymyksellä. Tosin monissa paikoissa on koulutettu näitä kloppimyyjiä jo ammattimaisesti, joten ……….

Vierailija
324/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko että näin ihan kirjaimellisesti tapahtuu, lähestyimme ikäiseni lähes eläkeikäisen työkaverini kanssa suojatietä, missä keski-ikäinen  miesautoilija päästi edellämme kävelleen nuoren naisen tien yli mutta lähti ajamaan kun jalkamme oli jo astumassa tielle ylittääksemme sen.

Tätä tehdään myös nuorille naisille, jos mieskuski ei pidä heitä viehättävinä. Jotkut miehet näyttävät jopa tuolla tavalla sen, etteivät arvosta naista ulkonäkönsä takia ja antavat ymmärtää, että olisivat valmiita ajamaan päälle. 

Vierailija
325/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaupoissa olen todella näkyvä. Myyjät ovat katkaista koipensa juostessaan perässäni. Näytän selvästi siltä, että mulla on rahaa.

Miehiä en oikeastaan näe enää ollenkaan. Mulla ei ole mitään käyttöä miehille. Ne muuttuvat mulle näkyviksi vasta jos tarvitsen jotain, vaikka myyjää tai huoltomiestä. Samoin en näe nuoria naisia mutta ikäisiäni naisia katson ja vertaan. 

Vierailija
326/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset vain herättävät miesten kiinnostuksen (nuorena) ja saavat paljon huomiota miehiltä. Näitä naisia on kuitenkin melko vähän.

Olen tämän huomannut, kun ollaan liikenteessä miesporukalla niin tietyt naiset ovat sellaisia, jotka seurueen jokainen mies panee merkille. Riittää että sanoo toiselle - katso - ja kaikki tietävät ketä kuuluu katsoa. 

Vanhemmiten nämä naiset sitten sekoittuvat naisten harmaaseen massaan.

Joo, vanhemmiten sekoittuvat massaan, eli on tullu vuosien varrella yli 100kg lisäpainoa verrattuna siihen, kun olivat nuoria.

Vierailija
327/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen itsekin tässä odotellut, että milloin se tapahtuu. Ei ole vielä tapahtunut, ikää 58v. 

Vierailija
328/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että perääsi ei ole miesarmeija viheltämässä joka kerta kun astut ovesta ulos. Omalla kohdallani tarkoittaa tätä. Ei toki näkymätön, mutta ei erityisiä akuutteja reaktioita aiheuta.  

Vierailija
329/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, mutta se tarkoittaa sitten aika yksinäistä ja pinnallista elämää

Vierailija
330/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin, mutta se tarkoittaa sitten aika yksinäistä ja pinnallista elämää

Kuulostaa aivan normaalilta miehen elämältä.

Vierailija
331/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun on aina ollut näkymätön?

Miten olisi jos murtaisit sen näkymättömän kuoren ympärilläsi, katsoisit peiliin, hymyilisit ja sanoisit moikka; kiva tavata, lähetkö kaffeelle mun kanssa?

Vierailija
332/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liittänyt sen siihen, ettei vanhenevalla naisella ole enää roolia oikeastaan missään työelämässä, kuluttajana,  yhteiskunnallisesti tai edes perheessään kun lapset lähteneet. Siksi kai moni takertuu niihin lapsenlapsiinsa että tuntee itsensä vielä jotenkin naiseksi ja tarpeelliseksi. Toki sen voi liittää myös tuohon, ettei miehet katso, mutta meikäläistä ei ole miehet koskaan katsoneet kuin suojatiellä ratin takaa.

"tuntee itsensä vielä jotenkin naiseksi."

No ovathan he naisia vaikka olisivatkin vanhoja ja "tarpeettomia." Oli kyllä aika ikävästi sanottu. 

Vierailija
333/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä, että olet miesten jatkuvan huomion kohteena ja sitten vanhempana saat olla rauhassa. Nuorena oli ihan mahdotonta olla esim. baarissa, mikäli halusi vain jutella kaverin kanssa. Äijää lappasi seuraan jatkuvalla syötöllä ja osa ei lähtenyt edes pois, vaikka kehotti. Meillä oli sitten kaverin kanssa erilaisia todella ällöjä juttuja, joita ruvettiin toisillemme kovaan ääneen puhumaan, jotta joistain päästiin eroon. Ei sekään aina toiminut. Ihan kadulla miehet lähti myös välillä seuraamaan ja kyseli numeroa ym. Töissä pikkujouluissa ja asiakastilaisuuksia äijät rupesi avautumaan kaikkea ja yrittivät iskeä, samoin kuin ihan "kaveri"miehet kotibileissä. Jopa jotkut poikaystävän ystävät.

Sama täällä. Olin kyllä välillä helisemässä, mutta tottakai myös nautin huomiosta. 

Jopa raskaana (iso vatsa) tuli miehiä ihan kadulla iskemään.

No, enää ei ole sitä pelkoa. En kiinnitä miehiin huomiota eivätkä he minuun. 

Vierailija
334/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa hiuksenne, laittakaa joku valtava kikkaraspermanentti ja värjätkää se kirkuvan punaiseksi. Ihan varmasti kaikki huomaa.

Vierailija
335/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä mykkiä, yksinäisiä, hymyttömiä ja puhumattomia ihmisiä. Sorry, mutta voisitteko mitenkään vaikka pienellä hymynhäiveellä kohdata vastaantulevia kanssaihmisiä.

Vierailija
336/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama tapahtuu, minkä noin puolet miehistä saa synnyin"lahjanaan".

Olet ihmisille näkymäytön. Arvoton. Tarpeeton. Merkityksetön.

Vierailija
337/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin vielä näin 47 vuotiaana miesten katseet kohtaa, oli vaimo vierellä tai ei mut saapi nähdä 10v päästä, luulenpa ettei katseet enää osu minuun.

Vierailija
338/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset vain herättävät miesten kiinnostuksen (nuorena) ja saavat paljon huomiota miehiltä. Näitä naisia on kuitenkin melko vähän.

Olen tämän huomannut, kun ollaan liikenteessä miesporukalla niin tietyt naiset ovat sellaisia, jotka seurueen jokainen mies panee merkille. Riittää että sanoo toiselle - katso - ja kaikki tietävät ketä kuuluu katsoa. 

Vanhemmiten nämä naiset sitten sekoittuvat naisten harmaaseen massaan.

Joo, vanhemmiten sekoittuvat massaan, eli on tullu vuosien varrella yli 100kg lisäpainoa verrattuna siihen, kun olivat nuoria.

Painan sen lähes 100kg, 47v ikää ja yhä tullaan baarissa koko ajan iskemään, ei edes haittaa et mies vierellä mut vähän rauhoittaa. Ihan lenkilläkin tultu useasti iskemään. Mut kai tää tästä pian helpottaa mut enemmän tässä iässä kuin parikymppisenä. 

Vierailija
339/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sano noin. Toisin kuin nettiä lukemalla voisi päätellä, miehet ovat kiinnostuneita kaikenikäisistä naisista. Ja viehättäviä naisia on kaikenikäisiä.

N54

Vierailija
340/370 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sano noin. Toisin kuin nettiä lukemalla voisi päätellä, miehet ovat kiinnostuneita kaikenikäisistä naisista. Ja viehättäviä naisia on kaikenikäisiä.

N54

Just joo