Oletko ostanut 8% viiniä?
Ruokakaupasta saa nyt viiniä joka alkoholipitoisuus on 8%.Oletko ostanut?Mitä mieltä olet?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Olen ja laitan aina vodkaa sekaan että tulee 13-15%.
Ongelma ratkaistu.
Ostin viime viikolla, en osta jatkossa. Oli liian mietoa viiniksi.
En ole ostanut, kun en jotenkin usko, että nuo maistuis kovin hyvälle. Maun takia sitä viiniä tulee juotua joskus harvoin, niin haluan kyllä silloin jonkun maukkaan laatuviinin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ja laitan aina vodkaa sekaan että tulee 13-15%.
Mä laitan toisinpäin. Vodkan sekaan viiniä, pulloon teelusikallisen tulee 44,5%, tuleepa hyvät pöhinät ja sihinät, kun pari punaviinilasillista(5dl)kulauttaa.
Kiitos muistutuksesta! Tämän avauksen luettuani kävin tyhjentämässä jääkaapin ylähyllyn reunaan jääneen puolillaan olleen 8% punkun (Espiritu de Chile) viemäriin. Pullo oli unohtunut jääkaappiin varmaan pariksi kuukaudeksi, alkuun kai sillä ajatuksella, että jos joku tuota vielä haluaa... No eipä halunnut. Se maistui lähinnä pahalta mehulta, punkulle ominainen vivahde puuttui.
En. En juo viiniä kuin hyvin harvoin, ja silloin sen on oltava hyvää.
En asu Suomessa joten saan kaikenlaista viiniä ruokakaupasta jos tahdon. Valkoviini on yleensä valintani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut. Ostan viiniä harvoin, ja silloin aina jotain laatuviiniä Alkosta. Niissä tuppaa olemaan 12-14 % alkoholia.
Onko alkoholi laadun edellytys viinissä?
Jossain oli italialaisen viinitilallisen haastattelu. Kysyttäessä kertoi mielipiteensä Suomen matala-alkoholisten viinien laadusta. Hänen mukaansa alkoholin vähentäminen heikentää laatua. Oli myös sitä mieltä, että italialaiset eivät pitäisi näistä Suomen kauppojen viineistä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Chill Out punaviiniä, ja oli ihan juotavaa. Mutta ei se alkon parempia viinejä voita.
Minäkin. Ihan menettelee.
Olen ostanut mökille 8% Lindauer-skumppaa. Lähellä ei ole Alkoa, joten tuo riittää. Viilennettynä ihan raikas saunajuoma, ei tule liian humalaankaan.
Tuleeko muillekin mieleen että viihiharrastajilla on vähän alko-ongelmaa 😬
Onneksi ei tartte ostaa alkoholia suomesta. Ne hankitaan ulkomailta :)
Ei ole juotavaa eikä laadukasta kasiprosenttinen eikä alkoholiton viini. Olut alkoholittomana on ok mutta hyvä viini on jotain muuta.
Viime vuonna käytiin Saksassa ja Ranskassa viinimatkalla. Useassa laadukkaassa viinitalossa maisteltiin viinejä ennen kun ostettiin pulloja kotiin. Kotona vasta huomattiin että useampi todella hyvä Riesling oli 8 %:sta. Riesling onkin mielestäni parhaita valintoja 8%isista, niistä ei yleensä ole poistettu alkoholia vaan ne käyvät vain tuohon alkoholipitoisuuteen. Hinnatkin olivat tilamyynnissä parin kympin luokkaa eli eivät ihan halpiksia.
8% punaviinit ovat aika kuraa.
Black Tower Rivaner on ihan juomakelpoista. Kevyt ja hedelmäinen. 8%. Seura- tai ruokajuomana.
Kauhean humalahakuista suomalaisten juominen. Ei aina tartte olla känni päällä.
Mulle kelpaa mieluummin miedot. Niistäkin löytyy yllättävän hyviä juomia.
Happy grape 8% valkoviini pahvitölkki K-marketin hyllystä. Oikein hyvä eikä kallis.
Mun just 18 v täyttänyt lapseni meni ostaan, maistoin niin maistu ihan keskenkäyneelle kiljulle. En siis ikinä osta. eri