YLE: suomalaiset syövät mieluummin kylmää makaroonilaatikkoa yksin kotona kuin käyvät syömässä lämpimän ruoan ravintoloissa
Ravintola-alan yrityksiä on kaatunut nyt poikkeuksellisen paljon ja syylliset siihen ovat suomalaiset kuluttajat, jotka Ylen mukaan tinkivät ravintolassa syömisestä liiankin helposti ja valitsee mieluummin annoksen kylmää makaroonilaatikkoa lämpimän ravintola-annoksen sijaan.
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa voi nykyään olla ravintolatasoa parempi valikoima esimerkiksi valmisannoksia.
Viimeksi kun ostin, niin mulla tuli noi kaupan "ravintolatason valmisannokset" parin tunnin päästä ulos, eikä sillä hyvällä tavalla. Enpä oo ostanu enää🤢🤢
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoita ja pienituloisilta juuri leikattiin tuista.
Tuo on aika iso ryhmä, mikä on nyt poissa kokonaan ravintoloitsijoilta.
Opiskelijoiden ä, pienituloisten ja työttömien ei kuulu tuhlata rahaa ravintoloihin. Ainoa mihin heillä on lupa käyttää rahaa on ruoka ja ainoastaan silloin kun se on punalaputettua. Muuta voivat ostaa sitten kun saavat töitä ja palkkaa.
Kyllä minä lämmitän sen makaronilaatikon. Ravintolassa en ole syönyt vuosiin, paitsi ABC-asemalla kerran. En laske sitä ravintolaksi. Syy tähän on kalliit hinnat ja muutenkin haluan syödä hyvin terveellisesti. Kotona vaan kanaa ja riisiä ja parsaa.
Vierailija kirjoitti:
No jopas Yle kärjisti uutisensa. Aivan kuin suomalaisilla ei olisi kotona mitään mahdollisuuksia lämmittää ruokaa. Kyllä joka asunnossa on ainakin hella ja asukkaalla mitä luultavimmin paistinpannu, jolla sen makaronilootan voi kuumentaa. En ole vielä koskaan syönyt mainittua ruokaa kylmänä enkä syö. Osaan lämmittää sen mikrossa, hellalla tai uunissa. Kaikki mainitut värkit löytyvät keittiöstäni. Harvoin käyn missään ravintolassa syömässä, sillä lounaan hinnalla laitan viikoksi ruokaa itselleni.
No, tällä kertaa ei yle kärjistänyt, vaan sen teki avaaja.
Tuossa linkitetyssä jutussa ei puhuta mitään kylmästä makaronilaatikosta.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei vielä ole sellaista ulkona syömisen kulttuuria, kuin monissa muissa maissa.
Ei olekaan. Eikä ole juuri minkään muunkaan palvelun ostokulttuuria.
Tämä on ihan totta. Itse siivotaan eikä palkata viikkosiivoojaa. Itse pestään pyykit eikä viedä pesulaan. Siis silloinkin, kun varaa olisi. Tässä voi olla taustalla ajatuksena, että on tyhmää maksaa sellaisesta, minkä osaa ja pystyy tekemään itsekin. "Taitava ja ahkera emäntä" leipoo pullatkin itse eikä osta kaupasta.
Suomen verotus tekee ostotyöstä niin kallista suhteessa omaan palkkaan, että palveluja kannattaa ostaa vain silloin kun on aivan pakko. Olen melko hyvätuloinen, mutta silti autot ja talo kannattaa remontoida itse. Samoin hiukset kannattaa
Näin on! Ja pysyy samalla taidot, ja pää kunnossa kun joutuu itse tekemään ja miettimään
Teen itse makaronilaatikkoni ja syön sen lämpimänä. Ravintoloissa tulee ruoka usein jäähtyneenä pöytään ja ennen sitä voi kuulua mikron kilahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoita ja pienituloisilta juuri leikattiin tuista.
Tuo on aika iso ryhmä, mikä on nyt poissa kokonaan ravintoloitsijoilta.
Opiskelijoiden ä, pienituloisten ja työttömien ei kuulu tuhlata rahaa ravintoloihin. Ainoa mihin heillä on lupa käyttää rahaa on ruoka ja ainoastaan silloin kun se on punalaputettua. Muuta voivat ostaa sitten kun saavat töitä ja palkkaa.
Hohhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
Syyttäkää mediaa ja poliitikkoja tästä riski-puheesta, että kohta kaikki tulee romahtamaan.
Syyttäkää kaikkia näitä työpaikkasavustajia, joiden mukaan ei saisi tehdä mitään työtä (paitsi valtiolla toimistosihteerin/assistentin työtä).
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Hallitus on maalannut piruja seinille alusta asti ja osoittanut toimillaan, ettei piittaa pätkääkään talouskasvusta, yritysten vakavaraosuudesta tai kuluttajien toimeentulosta.
Nyt on aoka niittää, mitä on kylvetty ja aika tyhmä pitää olla, jos tämä tuli yllätyksenä.
Ravintolat, kahvilat, kampaamot, rakennusfirmat ja lahjatavaraliikkeet ovat etunenässä konkurssiaallossa. Näiden jälkeen kaatuvat sitten siivousalan yritykset, yksityinen kotihoito ja vastaavat.
Moni suomalainen syö makaronilaatikon kylmänä, koska sähköt on katkaistu maksamattomien sähkölaskunjen takia. Ravintoloissa voi syödä myös ilmaiseksi:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/34c89a2b-2a2b-4aec-b723-e15149cc5cc9
> Suomessa on vasemmistolainen tai oikeastaan kommunistinen oikeisto, joka ei myönnä tai toteuta yksilönvapauksia kansalleen ja jakaa köyhyyttä työtätekeville tasaisesti, mutta pajarit ja pikku komissaarit saa rahaa ihan perkeleesti kuten neuvostoliitossa aikoinaan. Muu kansa elää ihan saatanan köyhinä ja apaattisina kalliissa vuokrakuutioisaan tyhmenemässä yksitöikkoisuudessaan.
> Meille tarjotaan kusetusta oikeiston nimimerkin alla.
> Meininki on niin venäläistä, että tulee mieleen onko kaiken takana venäjä?
> ihan sama mitä äänestää, niin saa samaa paskaa, mutta oikeisto on aina vetänyt tässä asiassa sen kommunistiseimman linjan. Sitä ei voi ku ihmetellä.
Lääkkeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä on sitä normaalia suomalaisen yrittäjän logiikkaa. Hinnat hilataan niin tappiin ettei suomalaisten ostovoima." Pakko ne on hilata ylös, koska kaikki toiminnassa tarvittavat kulut kasvavat samassa suhteessa.
Tämä on juuri tätä. Intetään vaan miten hintoja on pakko nostaa kun kustannukset nousevat ja kuvitellaan että kysynnän hintajousto on nolla.
Todellisuudessa hintoja on vielä suurempi pakko laskea vastaamaan kuluttajien romahtanutta ostovoima ja uskoa tulevaisuuteen mutta ehei, ummistetaan vaan silmät faktoilta ja vinqutaan joka lööppimediassa miten asiakkaat olivat syynä siihen että sali seisoo tyhjänä ja kulut juoksevat kaiken aikaa.
Eihän sitä nyt itse voi olla mitenkään syyllinen siihen että lähti pyörittämään liiketoimintaa jota ei saanut alun perinkään kannattavaksi millään matematiikalla.
Ravintoloiden pitäisi mennä sillä linjalla että onko heidän työntekijöilläkään varaa syödä sitä safkaa. Ei jollain kympintunti kokilla oikeasti ole. Vuokra vie häneltä 3/4 osaa palkasta.
Tämä on pahimmillaan se duunarin todellisuus. Päivät on tosi pitkiä ja ylitöistä ei maksella mitään lisiä. Ihmisen riistetty vapaa-aika ei merkitse työnantajalle mitään. Hän myös riistää sen ihmisen tämän läheisiltä pois. Joku läheinen voi sairastaa syöpää ja toivoa että saisi nähdä oman lapsensa tai ystävänsä normaalin työpäivän 8h jälkeen, mutta ei.
Se työpäivä on aina yli 8h. Ei ole aikaa nähdä kuolevaa omaista tai läheistä. Työnantaja varastaa ihmisiä muilta ihmisiltä ja ottaa ajan ja rakkauden pois halvalla.
Tämä on se totuus. Eikä myöskään ravintola-annokseen ole varaa. Ihmisiä riistetään monissa mielissä. Hyvin halpamaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas Yle kärjisti uutisensa. Aivan kuin suomalaisilla ei olisi kotona mitään mahdollisuuksia lämmittää ruokaa. Kyllä joka asunnossa on ainakin hella ja asukkaalla mitä luultavimmin paistinpannu, jolla sen makaronilootan voi kuumentaa. En ole vielä koskaan syönyt mainittua ruokaa kylmänä enkä syö. Osaan lämmittää sen mikrossa, hellalla tai uunissa. Kaikki mainitut värkit löytyvät keittiöstäni. Harvoin käyn missään ravintolassa syömässä, sillä lounaan hinnalla laitan viikoksi ruokaa itselleni.
Uutinen oli kuin itänaapurin tietotoimistosta. Hyvä kun eivät kirjoittaneet että syödään oravat puista ja marsut häkeistä. ;DDDD
Eikö oikein sytytä?
YLE on itänaapurin tietotoimisto. Kommunistinen ideologia paskoo länsimaat.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona ei kannata käydä syömässä, ellei siellä saa takuuvarmasti parempaa ruokaa kuin mihin kotona taidoillaan yltää. Tämä nyrkkisääntö Australian Master Chefistä kuultua.
Rikkaiden hapatusta. Köyhä ei käy ravintolassa, vaikkei osaisi edes vettä keittää kotona.
Tuossa Ylen jutussa puhuttiin vielä pubikulttuurista ja sekään ei oikein istu suomalaiseen mentaliteettiin. Tarkoitan tällä sitä, että ei meillä pidetä hyvänä asiana, jos arkipäivänä käyttää alkoholia. Vaikka ei joisikaan kuin yhden keskioluen tai 12 cl viiniä. Tähän voi liittyä humalahakuinen juomakulttuurimme eli joko ei juoda alkoholia yhtään tai stten vedetään kunnon kännit.
Vierailija kirjoitti:
Hah mä nauran! Nämäkin konkurssiin menneet yrittäjät kuvitteli, että kokoomus ajaa heidän asiaa😄😄 karma korjaa!
Täällä korkkaan kyllä shamppanjapullon jokaisen konkkaan menneen yrityksen kunniaksi!🥳🥳 Luulivat, että kokoomuksen avulla pääsevät riistämään työntekijöitä, mutta osuikin sitä itseään tuulettimeen
Jälleen yksi todiste siitä että Yle on Venäjän omistuksessa ja pelkkä Moskovan äänitorvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah mä nauran! Nämäkin konkurssiin menneet yrittäjät kuvitteli, että kokoomus ajaa heidän asiaa😄😄 karma korjaa!
Täällä korkkaan kyllä shamppanjapullon jokaisen konkkaan menneen yrityksen kunniaksi!🥳🥳 Luulivat, että kokoomuksen avulla pääsevät riistämään työntekijöitä, mutta osuikin sitä itseään tuulettimeen
Vartuhan kun asumistuen leikkaukset ja vakituisen työn vakuusarvon poisto korauttaa asuntomarkkinat totaalisesti.
Loppuu pankistakin se jousto, kun pankin assetit (Suomen kuplakiinteistöt) on veden alla.
Onko huutokauppakassaa varattuna?
Uutinen oli kuin itänaapurin tietotoimistosta. Hyvä kun eivät kirjoittaneet että syödään oravat puista ja marsut häkeistä. ;DDDD