YLE: suomalaiset syövät mieluummin kylmää makaroonilaatikkoa yksin kotona kuin käyvät syömässä lämpimän ruoan ravintoloissa
Ravintola-alan yrityksiä on kaatunut nyt poikkeuksellisen paljon ja syylliset siihen ovat suomalaiset kuluttajat, jotka Ylen mukaan tinkivät ravintolassa syömisestä liiankin helposti ja valitsee mieluummin annoksen kylmää makaroonilaatikkoa lämpimän ravintola-annoksen sijaan.
Kommentit (500)
Ja ravintolassa hinta-laatu on usein miten surkea, pettynyt ruokailija
Itsetehty makaronilaatikko on euron annos, harvassa noutopöydässä saa tuohon hintaan. Köyhä ei voi käydä valitettavasti ravintoloissa vaikka mieli tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole varaa käydä ulkona syömässä, kaikki rahat menee laskuihin ja elämisen kuluihin. Ehkä jos minulle maksettaisiin parempaa palkkaa jäisi ylimääräistä.
Palkansajan veroprosentti pitäisi saada alas ja samalle tasolle tai alle kunnallisveroprosenttien.
No kokkaan omaan makuuni sopivia ruokia ihan itse. Himokokkaaja.
Miksi vaihtoehto olisi kylmä makaronilaatikko kotona?
Ravintola-annos ALKAA jostain 15 eurosta. Mun nettokuukausiansiot on jotain 1500. Et revi siitä!
Ja muuten makaronilaatikko on lasten ruokaa. Itselleni teen aikuisten ruokaa!
Yleensä ruoka on ala-arvoista ja hinta tapissa suomalaisissa ravintoloissa ja palvelu onnetonta.
Suomalaiset ovat tosi persaukista porukkaa ja pihejä.
Kaikilla ei mene niin hyvin kuin Ylellä ettei tarvitse miettiä menopuolta ollenkaan. Kesällä oli juttua jossa vertailtiin suomea ja ruotsia. Kun Ruotsissa ravintolat on viikolla täynnä, täällä mietitään sulkemista asiakaspulasta johtuen.
Lounasravintoloiden taso on huono. Vuoden alussa lounaan hinta nousi 12,70e 13,5 euroon samaan aikaan kun laatu heikkeni. Koska olen perheellinen ja ruokaa on pakko tehdä muutenkin niin teen myös lounaat itselleni.
Klikkiotsikko, mutta miksi sitä makaronilaatikkoa ei voi lämmittää?
Älkää panko tupakkiin, viinaan ja kulisseihin liikaa. Jää rahaa nauttia elämästä.
Syyttäkää mediaa ja poliitikkoja tästä riski-puheesta, että kohta kaikki tulee romahtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole varaa käydä ulkona syömässä, kaikki rahat menee laskuihin ja elämisen kuluihin. Ehkä jos minulle maksettaisiin parempaa palkkaa jäisi ylimääräistä.
Palkansajan veroprosentti pitäisi saada alas ja samalle tasolle tai alle kunnallisveroprosenttien.
Lopeta, Hönö, veroista puhuminen! Kukaan ei ole kiinnostunut!
Atrian Arki makaronilaatikko on todella hyvää kylmänä. Ostan sitä aina kun se tarjouksessa 1€.
Suomessa ei ole kahvila ja ravintolakulttuuri. Suomalaiset ovat todella omituinen kansa.
Yle-vero pois niin voisi säästyneillä rahoilla käydä syömässä.
Helsingin keskustassa pelipaikalla ruokaravintolan pelkkä vuokra voi olla 6 000 e/kk. Siihen kaikki muut kulut päälle. Tervetuloa "ritisoijat" yrittämään. Ja muistakaa: ruuan ja juoman pitää olla sitten pirun halpaa... lol...
Vierailija kirjoitti:
Ja ravintolassa hinta-laatu on usein miten surkea, pettynyt ruokailija
No tämä se. Tuollaiset perusravintolat, niin melkeinpä parempaa kotona saa. Ravintolakäynnin etu on ainoastaan se, että saa joskus syödä jonkun muun tekemää ruokaa. Jossain on varmaan sitten niitä hyviäkin ravintoloita, mutta ainakin meikäläisen kukkaron ulottumattomissa.
Mieluummin syön makaronilaatikon itsetehtynä ja lämpimänä, ihan niin huonosti ei vielä ole asiat, koska tiedän mitä siinä lautasella on. Ravintolassa et välttämättä saa mitä tilaat, palvelu on töykeää ja siitä kaikesta pitäisi vielä maksaa itsensä kipeäksi.
Juuei, oma seura paras seura.