YLE: suomalaiset syövät mieluummin kylmää makaroonilaatikkoa yksin kotona kuin käyvät syömässä lämpimän ruoan ravintoloissa
Ravintola-alan yrityksiä on kaatunut nyt poikkeuksellisen paljon ja syylliset siihen ovat suomalaiset kuluttajat, jotka Ylen mukaan tinkivät ravintolassa syömisestä liiankin helposti ja valitsee mieluummin annoksen kylmää makaroonilaatikkoa lämpimän ravintola-annoksen sijaan.
Kommentit (500)
Mitä itse on seurannut, niin aika moni uusimmista ravintoloista on nimenomaan nuorille kuluttajille tai nuorten/teini-ikäisten lasten vanhemmille suunnattu, mutta samaan aikaan näiltä ryhmiltä on eniten leikattu.
Suomessa ravintolaruuan taso on melkein aina huomattavasti huonompaa kuin itsetehty kotiruoka. Ravintolaruoka Suomessa kauttaaltaan on hirveän makuista ja tasoltaan surkeaa.
En myöskään voi syödä roskaruokaa koska tulee niin huono olo siitä rasvan ja suolan määrästä, monesti on vatsa sekaisin koko päivän. Suomi on ravintolaruuan kehitysmaa, en tiedä missä muualla saa yhtä laadutonta ruokaa ja palvelua kuin Suomessa, olen ulkomailla paljon käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah mä nauran! Nämäkin konkurssiin menneet yrittäjät kuvitteli, että kokoomus ajaa heidän asiaa😄😄 karma korjaa!
Täällä korkkaan kyllä shamppanjapullon jokaisen konkkaan menneen yrityksen kunniaksi!🥳🥳 Luulivat, että kokoomuksen avulla pääsevät riistämään työntekijöitä, mutta osuikin sitä itseään tuulettimeen
Vartuhan kun asumistuen leikkaukset ja vakituisen työn vakuusarvon poisto korauttaa asuntomarkkinat totaalisesti.
Loppuu pankistakin se jousto, kun pankin assetit (Suomen kuplakiinteistöt) on veden alla.
Onko huutokauppakassaa varattuna?
Heh, kiva kun tän kaltaisissa keskusteluissa perskokkarit myöntää itekkin, että huonosti menee ja täysin nykysen hallituksen syytä😆😆
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole varaa käydä ulkona syömässä, kaikki rahat menee laskuihin ja elämisen kuluihin. Ehkä jos minulle maksettaisiin parempaa palkkaa jäisi ylimääräistä.
Saat parempaa palkkaa sitten kun ammattiliittosi jaksaa/viitsii neuvotella sinulle sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen yksi todiste siitä että Yle on Venäjän omistuksessa ja pelkkä Moskovan äänitorvi.
Lääkkeet!
ps! Jokos Homma on siivottu Putinia nuoleskelevista ketjuista?
Minulle tästä hallitusesta se hyöty, että minulle on selvinnyt kirkkaana mahdoton tukiviidakko, jonka turvissa osa tässä maassa asuvista on elänyt ihan hulppeasti. Nyt alkoikin päivittäinen puukohippa kun meinataan pikkasen karsia.
Nyt tilanne maassa on tosi kurja, puolustusmenot 7 miljardin luokkaa vuosittain ja nousussa. Valtion lainojen korkomenot alkavat olla päätä huimaavat.
Palkansaajana olen aina maksanut menoni ja lasteni koulutuksen, asunnon ja ruuan ihan itse. En ole ruikuttanut ja vaatinut muilta yhtään mitään. Enkä itkenyt sitä kuinka joillakin on jopa kolme asuntoa tai viisi autoa.
ABC:n 20e pakaste/Eines aterian hinnalla teen itselleni kahden päivän Gourmee ruuat.
Joten miksi ihmeessä menisin syömään paskaa 20 eurolla...
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskustassa pelipaikalla ruokaravintolan pelkkä vuokra voi olla 6 000 e/kk. Siihen kaikki muut kulut päälle. Tervetuloa "ritisoijat" yrittämään. Ja muistakaa: ruuan ja juoman pitää olla sitten pirun halpaa... lol...
Ja tuolla verukkeella ravintolaruoka on kallista ympäri Suomea :D
En tule yrittämään vaan jätän käymättä, että kiitos vaan tyhjästä - pistä laudat ikkunaan ja tule pois sieltä kärsimästä.
Kai se ravintolassa käyminenkin on vapaaehtoista. Kyllä ravintolayrittäjänkin kannattaa mennä itseensä, jos ovi ei käy. Kyse voi olla alan liikatarjonnasta. Jokin aika sitten joka toinen mestarikokki perusti ravintolan sen suuremmin miettimättä liikeideaa. Väkisinkin osa putoaa kilpailusta, ja työmääräkin yllättää, joka tulee yrityksen vetämisestä. Ylen kelpaa tehdä näitä uutisankkoja, koska kansa, köyhätkin, maksaa, halusitpa tai et.
Vierailija kirjoitti:
ABC:n 20e pakaste/Eines aterian hinnalla teen itselleni kahden päivän Gourmee ruuat.
Saahan tuolla 20 eurolla kaupasta Pussin Jättirapuja ja toisen pussin Kampasimpukoita. Vielä jää rahaa lisukkeisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaihtoehto olisi kylmä makaronilaatikko kotona?
Niinpä. Toimittelija halusi vähän provosoida. Minä ainakin syön tulikuumaa vahvasti maustettua makaroonilaatikkoa kotona. Nuo kaupan eineslaatikot ja ravintolassa mikrotetut laitoskeittiön einekset on harmaita mauttomia mössöjä. Minä haluan syödä hyvää ruokaa edullisesti enkä huonoa ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käytät kippari vaatteesi kaikki 6kpl mitä sinulla on loppuun ennen kuin ostat uutta.
Ravintolakokkina mulla ei ole varaa kuuteen vaatteeseen.
Kirpparilta ostan ja syksyksi ei ole takkia, kuljen hupparissa.
Mulla on tasan yhdet päällysvaatteet ulos. Säästän siinä ja pakon edessä 3/4 menee palkasta vuokraan. Kengät on rikki ja reikäset. Jos tulee sadekelejä, niin pakko pistää muovipussit sisään.
Kengät maksaa useita satoja euroja ja edelliset on neljä vuotta vanhat risat.
Takkia tarvisin kohta, mutta ei ole varaa ja ei löydy sopivan kokoista. Monesti olen viikonloppuisin miettinyt mitä järkeä on elää, mutta onneksi on pätkätyöt ja pääsee työttömäksi. Muuten tappaisin itseni tähän. Työttömänä voi miettiä elämää ja tuntea itsensä vapaaksi kaikesta paskasta.
t. neljävitonen j
Syökää kaalia ja kulauttakaa votkulia päälle!
Natoon liittymisen jälkeen Suomea ryssälöidään ennennäkemätöntä tahtia.
Miksi ihmeessä se ruoka pitäisi kylmänä syödä?
onko aiheettomat erittäin runsaat korona tuet syöty ja nyt pitäisi oikeisiin töihin ryhtyä. EIVÄT OLE TAJUNNEET ETTÄ HINTA LAATU SUHDE RATKAISEE TULEEKO ASIAKAS UUDELLEEN. kepappi räkälätkin hinnoittelivat annoksensa aulangon hintojen mukaan. bon apetit.
Sehän on siinä kun itselle tekee ruokaa niin tulee parasta juurikin omaan makuun.
Ja koti on koti, ihmisen paras paikka, paikka johon sä tuut aina maailmalta.
Eiköhän se ole hienoa että jokainen saa elää kuten parhaaksi näkee.
Ja jos te haluatte että ihmiset kävisivät enemmän ulkona syömässä, niin ei silloin tehdä mitään alv nostoja.
Päinvastoin palkkoja ylöspäin, palveluiden hintoja alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käytät kippari vaatteesi kaikki 6kpl mitä sinulla on loppuun ennen kuin ostat uutta.
Mulla on tasan yhdet päällysvaatteet ulos. Säästän siinä ja pakon edessä 3/4 menee palkasta vuokraan. Kengät on rikki ja reikäset. Jos tulee sadekelejä, niin pakko pistää muovipussit sisään.
Takkia tarvisin kohta, mutta ei ole varaa ja ei löydy sopivan kokoista. Monesti olen viikonloppuisin miettinyt mitä järkeä on elää, mutta onneksi on pätkätyöt ja pääsee työttömäksi. Muuten tappaisin itseni tähän. Työttömänä voi miettiä elämää ja tuntea itsensä vapaaksi kaikesta paskasta.
t. neljävitonen j
Huomattavasti halvemmallakin saa kenkiä. Juuri ostin talvikengät 30€:llä. Miten "hyvä" taloustasapaino on keittiössäsi jos et osaa itseäsi edes vaatettaa edullisesti? Vaatteita kannattaa etsiä alennusmyynneistä, saa usein edullisemmin kuin kirppiksiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat tosi persaukista porukkaa ja pihejä.
Suomi on kallis maa. Mitenkään erityisen pihejä me emme ole.
Keksit joka päivä jotain uutta negatiivista Suomesta ja suomalaisista jotta voisit kitistä psykologillesi siitä.
Suomalaiset on tosi pihejä koska kaikki asiat halutaan tehdä itse ja mistään palvelusta ei olla valmiita maksamaan.
Oikein ja järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan tuolla 20 eurolla kaupasta Pussin Jättirapuja ja toisen pussin Kampasimpukoita. Vielä jää rahaa lisukkeisiinkin.
Teollisia Lihapullia ja halvimpia Nakkeja. Teollisuus Lasgnea. Kurkkua ja vetistynyttä salaattia. Ei kiitos, edes ilmaiseksi.
Lounas duunissa: 13.50
Sillä saa usein makaronilaatikon lisäksi salaatin.
Makaronilaatikon saan kaupasta muutamalla eurolla joten häviän päivittäin 10€
Aika kova hinta vuositasolla siitä että saa mennä lounasraflaan, jonottaa kassalle, jonottaa linjastolla, etsiä mihin mahtuu istumaan, syödä kiireellä koska 30min ruokatunnista 15 meni jo noihin...
t. neljävitonen joka toivoisi kuudet kirpparivaatteet