Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilusti hoikistuneen ystävän muuttunut olemus

Vierailija
13.09.2024 |

Ystäväni on viimeisen vuoden aikana pudottanut painoa reilusti. Olemme olleet ystäviä yläasteelta lähtien, hän on koko tämän ajan ollut ylipainoinen, mutta nyt lähentelee suhteellisen normaalia. Itse olen taas ollut normaali/hoikka aina.

Nyt kuitenkin huomaan että mun on vaikeaa täysin iloita hänen puolestaan, sillä ennen niin empaattisesta ja mukavasta ystävättärestäni on yllätyksekseni laihduttuaan tullut esiin hieman ilkeämpi ja jopa ylimielinen puoli??...esimerkiksi hänellä on todella kaunis iho, joka ruskettuu helosti, niin jotenkin ikävään sävyyn alkanut kommentoimaan ihmisiä jotka eivät rusketu helposti (joihin itsekin lukeudun...minulla on vitilogo, jonka vuoksi oikeastaan en aurinkoa edes voi ottaa) ja samalla korostaa omaa paremmuuttaan. Tyyliin, miten moni kehunut hänen rusketustaan ja kysellyt itseruskettavista vaikkei hän sellaisia onneksi tarvi jne...Hän myös puhuu jotenkin ikävään sävyyn miehestään, miten tämä on vanhentunut ja saanut kaljamahan, vaikka mies on ihan normaalivartaloinen!

Lisäksi hän on pinnallistunut monin tavoin...mutta ehkä en tätä nyt avaa tässä sen enempää.

Mistä ihmeestä tällainen kumpuaa?! Luulisi että laihtumisella olisi päinvastainen vaikutus ja että se lisäisi hyvinvointia.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan off topic, mutta bruna on tosiaan taas in.

https://yle.fi/a/74-20099072

Vierailija
62/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pikkusen pullea olla, kuhan se ei haittaa terveyttä. Luonne jos on paska, niin eihän sille mitään voi.

Paska se on pulleakin paska. Se sanonta, että lihavat on lepposia, tai luulo että ne on mukavia on yksi isoimmista urbaanilegendoista. Itse tunnen raivopäisen läskin, joka on kokoajan kiukkuinen, ylimielinen ja vittumainen sen lisäksi vielä jumalattoman tyhmä. Läskipanssari vielä korostaa tuota epämiellyttävää vaikutelmaa.

Mä tunnen tällaisia myös useamman. Toki siis tuo tietynlainen sivistymätön käytös ja paino kulkee heillä käsi kädessä: pidetään ihan normaalina sellaista wolt-kalja elämäntapaa ja sitten ollaan kiukkuisia kun kiloja kertyy ja rahat on loppu ja lisäksi ilkeillään kaikille itseä kauniimmille ja/tai hoikemmille. Ja harvaa tosiaan on edes koulut kovin paljoa kiinnostaneet. Tuntemani akateemiset pallurat taas ovat aika leppoisia usein. Eivät kaikki mutta selkeästi useampi kuin vähemmän koulutetuista palloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut ihailee ruskettunutta ihoa? Olen luullut, että ihanteena on jo korean vaalea hipiä, joka säilyy kimmoisana ja kauniina pidempään.

Ap, elä välitä. Vaikka onhan se vähän tylsää kun kaveri muuttuu ankeaksi. Mutta jospa se olisi joku ohimenevä vaihe.

Bruna on tulossa takaisin muotiin. Nuoriso kärtsää jo ihan huolella.

Taitaa olla vain sosioekonomisesti heikoimmissa piireissä noin.

Ei kannata takertua rusketusyksityiskohtaan, todennäköisesti ap on keksinyt sen, eikä laittanut todellista esimerkkiä käytöksestä, jotta mahdollisesti palstalle eksynyt ystävä ei tunnista itseään. Ainakin itse tekisin niin, jos tekisin vastaavan aloituksen. 

Vierailija
64/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö on ilkeää puhetta jos kertoo ystävälle, että "joku on kehunut mun rusketusta".  

Mitä hittoa?! Onhan tuo nyt todella tahditonta juuri sille ihon pigmenttikadosta kärsivälle ystävälle kehua omaa rusketustaan ja pilkata niitä jotka eivät rusketu tai ole ruskeita. En ikinä kerskuisi omista vahvuuksistani sellaiselle jolle ne ovat heikkouksia tai muutoin arka asia.

Vierailija
65/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut ihailee ruskettunutta ihoa? Olen luullut, että ihanteena on jo korean vaalea hipiä, joka säilyy kimmoisana ja kauniina pidempään.

Ap, elä välitä. Vaikka onhan se vähän tylsää kun kaveri muuttuu ankeaksi. Mutta jospa se olisi joku ohimenevä vaihe.

Bruna on tulossa takaisin muotiin. Nuoriso kärtsää jo ihan huolella.

Ei todellakaan kärtsää. Mun teinit ja heidän kaverit melkein pelkää aurinkoa ja tietää suojauksista enemmän kuin minä.

Helle | Nuoret haluavat nyt ruskettua ja seuraavat uv-ennusteita Jos menee yli kuuden, kaikki lähtevät ulos: https://www.hs.fi/alueet/art-2000010461586.html

Joo luin tuon artikkelin silloin ja oudoks

Ja johtopäätöksesi oli, että sinun havaintosi voi yleistää universaaliksi totuudeksi ja nuo haastatellut nuoret ovat väärässä?

Vierailija
66/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en tietenkään ystävääsi tunne, tulee mieleen, että tuo on kytköksissä laajempiin yhteiskunnallisiin trendeihin. Nythän on suosittua hyvin pinnallinen, minäkeskeinen ajattelu (kannattaa lukea vanhempaa kirjallisuutta, jos tulee mieleen, että asia on aina ollut näin). Hoikkuutta ihannoidaan, mutta yhä harvempi on hoikka. Se, että saa painoa pudotettua, on oikeasti saavutus. Joku vain sitten tarttuu kiinni siihen, että on nyt kauneusihanteiden mukainen.

Painon pudotus ei ole mikään saavutus. Se, että sen saa pysymään poissa taas on.

Vierailija
67/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat on aina pinnallisempia kuin muut. 

Vierailija
68/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihat on aina pinnallisempia kuin muut. 

Vain sinun mielipiteesi/luulosi. Naurettava yleistää noin.

Vierailija
69/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on ilkeää puhetta jos kertoo ystävälle, että "joku on kehunut mun rusketusta".  

Mitä hittoa?! Onhan tuo nyt todella tahditonta juuri sille ihon pigmenttikadosta kärsivälle ystävälle kehua omaa rusketustaan ja pilkata niitä jotka eivät rusketu tai ole ruskeita. En ikinä kerskuisi omista vahvuuksistani sellaiselle jolle ne ovat heikkouksia tai muutoin arka asia.

Tässä oli kyse ihmisestä joka on aiemmin ollut ylipainoinen, ilmeisesti lapsesta asti ja nyt saanut laihdutettua itsensä normaalipainoiseksi tai lähelle sitä ja sen jälkeen ap:n kertoman mukaan käytös muuttunut.

Hän on ehkä itse saanut kärsiä muiden tahdittomuudesta koko ikänsä ja nyt sitten hoikistuttuaan saanut itseluottamusta vähän liikaakin. Kohtelee muita nyt samaan malliin kuin on itse tullut aikaisemmin kohdelluksi - olisiko näin?

Vierailija
70/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ensimmäisen kerran kun laihdutin itseni ylipainoisesta todella hoikaksi niin muutuin salakavalasti oikeaksi pissapääksi käytökseltäni. On aika yleistä. 

Raskauskiloja olen pudottanut tässä nyt enemmän kuin tuolloin nuorena ja lähinnä iloitsen itsekseni (ja miehelleni) kropan muutoksista. En kommentoi enää ilkeästi muita.

Kyllä hävetti silloin nuorena kun olin sokea huonolle käytökselleni. Nykyään virheestä viisastuneempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi