Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilusti hoikistuneen ystävän muuttunut olemus

Vierailija
13.09.2024 |

Ystäväni on viimeisen vuoden aikana pudottanut painoa reilusti. Olemme olleet ystäviä yläasteelta lähtien, hän on koko tämän ajan ollut ylipainoinen, mutta nyt lähentelee suhteellisen normaalia. Itse olen taas ollut normaali/hoikka aina.

Nyt kuitenkin huomaan että mun on vaikeaa täysin iloita hänen puolestaan, sillä ennen niin empaattisesta ja mukavasta ystävättärestäni on yllätyksekseni laihduttuaan tullut esiin hieman ilkeämpi ja jopa ylimielinen puoli??...esimerkiksi hänellä on todella kaunis iho, joka ruskettuu helosti, niin jotenkin ikävään sävyyn alkanut kommentoimaan ihmisiä jotka eivät rusketu helposti (joihin itsekin lukeudun...minulla on vitilogo, jonka vuoksi oikeastaan en aurinkoa edes voi ottaa) ja samalla korostaa omaa paremmuuttaan. Tyyliin, miten moni kehunut hänen rusketustaan ja kysellyt itseruskettavista vaikkei hän sellaisia onneksi tarvi jne...Hän myös puhuu jotenkin ikävään sävyyn miehestään, miten tämä on vanhentunut ja saanut kaljamahan, vaikka mies on ihan normaalivartaloinen!

Lisäksi hän on pinnallistunut monin tavoin...mutta ehkä en tätä nyt avaa tässä sen enempää.

Mistä ihmeestä tällainen kumpuaa?! Luulisi että laihtumisella olisi päinvastainen vaikutus ja että se lisäisi hyvinvointia.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pikkusen pullea olla, kuhan se ei haittaa terveyttä. Luonne jos on paska, niin eihän sille mitään voi.

Vierailija
22/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkulleni kävi vähän samalla tavalla. Vajaa kymmenen vuotta siinä meni, sitten ryhdistäytyi taas ja ryhtyi mukavammaksi. Ystäväsi saattaa kokea katkeruutta kun huomaa kuinka eri tavalla ihmiset kohtelevat häntä nyt. Voihan hänelle siitä huomauttaakin, mutta soveltaisin myös armollisuutta. Varsinkin jos on kasvanut lihavana, ne arvet eivät heti parane. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, kuka haluaisi ruskettua? Siitä tulee vain Ulrika Johnssoniksi. 

Vierailija
24/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus ja pelko nostaa päätään ja alat kiinnittämään enemmän huomiota hänen käytökseen. Ylipainoisena hän ei ollut uhka sinulle. 

Naurattaa aina nämä "uhka" -kommentit. Kyllä reilusti ylipainoinen olisi minulle enemmän uhka, itseni kokoisen saattaisin voittaa tappelussa. Jos taas tällä haetaan jotain mystistä uhkaa omalle asemalleni, niin se ei onneksi ole ollut ikinä riippuvainen muista ihmisistä tai heidän koostaan.

Vierailija
25/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut ihailee ruskettunutta ihoa? Olen luullut, että ihanteena on jo korean vaalea hipiä, joka säilyy kimmoisana ja kauniina pidempään.

Ap, elä välitä. Vaikka onhan se vähän tylsää kun kaveri muuttuu ankeaksi. Mutta jospa se olisi joku ohimenevä vaihe.

Bruna on tulossa takaisin muotiin. Nuoriso kärtsää jo ihan huolella.

Vierailija
26/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus ja pelko nostaa päätään ja alat kiinnittämään enemmän huomiota hänen käytökseen. Ylipainoisena hän ei ollut uhka sinulle. 

Millä tavalla muuten tuo ystävä uhkaa aloittajaa?

Naisille ruma ja kaunis kaveripari on klassikko. Kauniimpi (ei oikeasti erityisen kaunis) erottuu kaveristaan ja pääsee paremmin kontaktiin parempien miesten kanssa. Nyt ex-ruma kaveri on tulossa samoille apajille. 

Vierailija
27/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski ja Janne. Me ei olla nähty hyvään toviin. Miksi tarinoit? Eikä tulla vastaisuudessakaan olemaan missään tekemisissä.

Vierailija
28/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina nämä "uhka" -kommentit. Kyllä reilusti ylipainoinen olisi minulle enemmän uhka, itseni kokoisen saattaisin voittaa tappelussa. Jos taas tällä haetaan jotain mystistä uhkaa omalle asemalleni, niin se ei onneksi ole ollut ikinä riippuvainen muista ihmisistä tai heidän koostaan.

Jokin motiivi sinulla on nyt haukkua tätä kaveria hänen selän takana. 

Vierailija
29/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla muuten tuo ystävä uhkaa aloittajaa?

Ystävyyden päättyminen. 

Vierailija
30/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin motiivi sinulla on nyt haukkua tätä kaveria hänen selän takana. 

En ole ap, enkä ole haukkunut ketään. Ei minun näteimmät ja laihimmatkaan kaverit ole ikinä olleet kanssani samoilla apajilla yhtään missään, en vain yksinkertaisesti ymmärrä, miten toinen ihminen voisi olla minulle uhka, ellei sitten fyysinen sellainen. 

Vierailija
31/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin ja irsevarman ei tarvitse koko ajan miettiä, että miten olla mielin kielin muiden kanssa. Se voi vapauttaa niitä ikäväksikin koettuja piirteitä.

Vierailija
32/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se johtuu siitä, että itseä on arvosteltu koko ikä painon vuoksi ja nyt tullut joku psykologinen tarve loukata muita, kun itsellä menee paremmin ulkonäön suhteen.

Mä esimerkiksi olen nykyään kolmevitosesta lähtien ollut ylipainoinen ja huomaan, että silloin kun olin hoikka ja urheilullinen niin tuli heitettyä jotain ikäviä huomautuksia siitä, kuinka täytyy vaan tehdä hyviä valintoja ja jotenkin korostaa sitä omaa aktiivisuutta ja liikkumista. 

En halunnut kiusata ketään tarkoituksellisesti, mutta just tuli korostettua jossain asioissa sitä omaa liikunnallisuutta ja terveelistä ruokavaliots, mitkä olis voinut ja todellakin pitänyt jättää sanomatta.

Nyt ne muiden vastaavat kommentit tuntuu tosi pahalta ja häpeän syvästi, että on tullut oltua tosi idiootti. Ja ihan oikeutetusti otan sen vastaan ja kärsin. 

Tässä sun kaverilla on varmaan just se kohtalo ollut, että hänellä on ollut kavereita ja muita ihmisiä ympärillä, jotka ovat käyttäytyneet just niin kun minä ennen.

Vierailija
33/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on nyt kokonaan uusi identiteetti ja se ottaa aikansa löytää itsensä. Kilojen myötä lähtee myös paljon siitä henkistä painolastia, epävarmuus, jne. Vaikeus vastaanottaa kohteliaisuutta, jne. 

Kai teillä joku yhteinen kieli on jolla kommunikoida, että tämä piirre hänessä nyt häirii sinua? 

Vierailija
34/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on noussut pissi päähän. 

Vierailija
35/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä kompensoidaan sitä omaa epävarmuutta, kun on itse ollut aina se jota on lyödään. 

Vierailija
36/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut ihailee ruskettunutta ihoa? Olen luullut, että ihanteena on jo korean vaalea hipiä, joka säilyy kimmoisana ja kauniina pidempään.

Ap, elä välitä. Vaikka onhan se vähän tylsää kun kaveri muuttuu ankeaksi. Mutta jospa se olisi joku ohimenevä vaihe.

Ei ole ainakaan Suomessa ihanteena korealainen hipiä.

On se nuoremmalla polvella. Siksi korealaista kosmetiikkaa myydään pilvin pimein. Vanhat on tietenkin niin kalkkeutuneita ja luulee ruskean ihon olevan kaunis.

Vierailija
37/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ihmetytti, kun tein elämäntapamuutoksen noin 10 vuotta sitten, lopetin alkoholin käytön ja tupakoinnin, aloitin säännöllisen liikkumisen, syön terveellisemmin. Kuinka en ole vielä tähän päivään mennessä kuullut yhtä ainutta positiivista kommentia keneltäkään. Laihduin siinä sivussa noin 25kg.

Ja tottakai tein muutoksen itseni takia, on vain jännä kuinka sitä vinoilua saa kuulla kun on ylipainoinen, eikä muutenkaan elämässä mene kovin hyvin, sitä kyllä riittää ja kaikenmaailman moraalisaarnoja itseään parempana pitäviltä ihmisiltä.

Syvä hiljaisuus, ei yhtä ainutta positiivista kommentia 10 vuoteen keneltäkään, kun tein asialle jotain. Jännä miten tämä homma toimii.

Vierailija
38/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin näytti hyvää esimerkkiä vahvasta ja rohkeasta naisesta. Get over it, boomerit ottakaa coolimmin, jne. Vittuilumuille on girl poweria.💪

Vierailija
39/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kärtsää. Mun teinit ja heidän kaverit melkein pelkää aurinkoa ja tietää suojauksista enemmän kuin minä.

Vierailija
40/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vain sosioekonomisesti heikoimmissa piireissä noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi