Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reilusti hoikistuneen ystävän muuttunut olemus

Vierailija
13.09.2024 |

Ystäväni on viimeisen vuoden aikana pudottanut painoa reilusti. Olemme olleet ystäviä yläasteelta lähtien, hän on koko tämän ajan ollut ylipainoinen, mutta nyt lähentelee suhteellisen normaalia. Itse olen taas ollut normaali/hoikka aina.

Nyt kuitenkin huomaan että mun on vaikeaa täysin iloita hänen puolestaan, sillä ennen niin empaattisesta ja mukavasta ystävättärestäni on yllätyksekseni laihduttuaan tullut esiin hieman ilkeämpi ja jopa ylimielinen puoli??...esimerkiksi hänellä on todella kaunis iho, joka ruskettuu helosti, niin jotenkin ikävään sävyyn alkanut kommentoimaan ihmisiä jotka eivät rusketu helposti (joihin itsekin lukeudun...minulla on vitilogo, jonka vuoksi oikeastaan en aurinkoa edes voi ottaa) ja samalla korostaa omaa paremmuuttaan. Tyyliin, miten moni kehunut hänen rusketustaan ja kysellyt itseruskettavista vaikkei hän sellaisia onneksi tarvi jne...Hän myös puhuu jotenkin ikävään sävyyn miehestään, miten tämä on vanhentunut ja saanut kaljamahan, vaikka mies on ihan normaalivartaloinen!

Lisäksi hän on pinnallistunut monin tavoin...mutta ehkä en tätä nyt avaa tässä sen enempää.

Mistä ihmeestä tällainen kumpuaa?! Luulisi että laihtumisella olisi päinvastainen vaikutus ja että se lisäisi hyvinvointia.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaverille että iho ei kauaa pysy kauniina, rusketus ei ole hyvä asia vaan kertoo siitä että uv-säteilyä on liikaa. Uv-säteily vanhentaa enemmän kuin elintavat.

Vierailija
2/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä syöpä? Sehän usein on rajun laihtumisen takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy oikeasti aika usein. Sitten se painoa pudottanut on siinä uskossa, että muut ovat kateellisia tms, vaikka on todellisuudessa itse muuttunut epämiellyttäväksi ihmiseksi. 

Vierailija
4/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä huoli, kilot tulee takaisin. Kysy sitten häneltä, onko tiineenä. 

Vierailija
5/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tietenkään ystävääsi tunne, tulee mieleen, että tuo on kytköksissä laajempiin yhteiskunnallisiin trendeihin. Nythän on suosittua hyvin pinnallinen, minäkeskeinen ajattelu (kannattaa lukea vanhempaa kirjallisuutta, jos tulee mieleen, että asia on aina ollut näin). Hoikkuutta ihannoidaan, mutta yhä harvempi on hoikka. Se, että saa painoa pudotettua, on oikeasti saavutus. Joku vain sitten tarttuu kiinni siihen, että on nyt kauneusihanteiden mukainen.

Vierailija
6/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika yleistäkin kokemukseni mukaan. Itsellänikin ison laihtumisen myötä tuli pinnallistuminen, mutta mulla se tuli "introvertimmässä" muodossa, eli en kommentoinut kellekään pinnallisia, mutta huomasin että itse aloin miettiä ja murehtia ulkonäköäni valtavasti, kun lihavana en ollut miettinyt sitä juuri ollenkaan. Oli se yllättävää, että nelikymppisenä angstasin taas ulkonäöstäni kuin teini, vaikka kaiken järjen mukaan mun olisi pitänyt olla paremman näköinen kuin lihavana ja sitten tyytyväisempi.

En ole vielä nyt viisikymppisenäkään päässyt täysin yli tästä ongelmasta, että vähän väliä huomaan katselevani itseäni peilistä ja löytäväni uusia vikoja, joita hävetä ja inhota. 40 kiloa painavampana hymyilin vaan peilikuvalleni, että hassun näköinen kaljamahatantta olen, mutta näillä mennään, ei sen ulkonäön niin väliä.

Vierailija
7/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska on paska. Anna olla. Mene vaikka kirjastoon.

Vierailija
8/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aika yleistäkin kokemukseni mukaan. Itsellänikin ison laihtumisen myötä tuli pinnallistuminen, mutta mulla se tuli "introvertimmässä" muodossa, eli en kommentoinut kellekään pinnallisia, mutta huomasin että itse aloin miettiä ja murehtia ulkonäköäni valtavasti, kun lihavana en ollut miettinyt sitä juuri ollenkaan. Oli se yllättävää, että nelikymppisenä angstasin taas ulkonäöstäni kuin teini, vaikka kaiken järjen mukaan mun olisi pitänyt olla paremman näköinen kuin lihavana ja sitten tyytyväisempi.

En ole vielä nyt viisikymppisenäkään päässyt täysin yli tästä ongelmasta, että vähän väliä huomaan katselevani itseäni peilistä ja löytäväni uusia vikoja, joita hävetä ja inhota. 40 kiloa painavampana hymyilin vaan peilikuvalleni, että hassun näköinen kaljamahatantta olen, mutta näillä mennään, ei sen ulkonäön niin väliä.

Mielenkiintoista. Kiitos, kun jaoit tämän.

Vierailija
9/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystäväsi ole muuttunut. Hän on aina ollut pinnallinen ja huonoitsetuntoinen. Läskinä oli vain niin epävarma itsestään, ettei uskaltanut arvostella muita. Nyt kun kokee nostaneensa omaa tasoaan, haluaa muita morkkaamalla osoittaa olevansa heidän yläpuolellaan.

Vierailija
10/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys on tärkein asia. Kannattaa keskittyä kivoihin asioihin.

Vierailija
11/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä huoli, kilot tulee takaisin. Kysy sitten häneltä, onko tiineenä. 

Ei ne tule takaisin jos jaksaa vain käyttää ozempicia loppuelämän. Kallistahan se on myös.

Vierailija
12/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sil aivotoimintaa? Minkälaista?

Vierailija
13/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö jotkut ihailee ruskettunutta ihoa? Olen luullut, että ihanteena on jo korean vaalea hipiä, joka säilyy kimmoisana ja kauniina pidempään.

Ap, elä välitä. Vaikka onhan se vähän tylsää kun kaveri muuttuu ankeaksi. Mutta jospa se olisi joku ohimenevä vaihe.

Vierailija
14/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus ja pelko nostaa päätään ja alat kiinnittämään enemmän huomiota hänen käytökseen. Ylipainoisena hän ei ollut uhka sinulle. 

Vierailija
15/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö jotkut ihailee ruskettunutta ihoa? Olen luullut, että ihanteena on jo korean vaalea hipiä, joka säilyy kimmoisana ja kauniina pidempään.

Ap, elä välitä. Vaikka onhan se vähän tylsää kun kaveri muuttuu ankeaksi. Mutta jospa se olisi joku ohimenevä vaihe.

Ei ole ainakaan Suomessa ihanteena korealainen hipiä.

Vierailija
16/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallista touhua.

Vierailija
17/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro kaverille että iho ei kauaa pysy kauniina, rusketus ei ole hyvä asia vaan kertoo siitä että uv-säteilyä on liikaa. Uv-säteily vanhentaa enemmän kuin elintavat.

Pyh. Itse ainakin rusketun jo sillä, että käväisen kesällä nopeasti ulkona. Ei tarvitse siis käristää itseään mitenkään.

Vierailija
18/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus ja pelko nostaa päätään ja alat kiinnittämään enemmän huomiota hänen käytökseen. Ylipainoisena hän ei ollut uhka sinulle. 

Millä tavalla muuten tuo ystävä uhkaa aloittajaa?

Vierailija
19/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tyyppi on hyvä tyyppi. 

Vierailija
20/70 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista...monella ylipainoisella on muuten vääristynyt ajatus siitä että se laihtuminen jotenkin ratkaisee kaikki ongelmat ja usein heiltä esim. juuri kuulee kommentteja että "sullehan käy ihan kaikki vaatteet" jos on laiha, vaikka hoikempi tietää ettei se todellakaan mene niin. Tätä olen joskus yrittänyt vakuutellakin jollekin, mutta jotenkin se ajatellaan hertästi että laihempi yrittää vain saada ylipainoisemman pysymään ylipainoisena sanomalla noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan