Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä sinkku ihminen. Miten pärjäät kun kaikki kallista ja rahat eivät tahdo riittää välttämättömiin menoihin.

Vierailija
12.09.2024 |

Miten sinkku voi pärjätä kun kaikki nykyään kallista. Hinnat nousevat entisestään ja vielä ALV nousi 25,5%:iin. 

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelen järkevämpää rahankäyttöä.

Vierailija
22/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ostettua kaiken tarvittavan. Ja maksettua laskut. Olen elänyt omillani jo kohta 15v.  

Sama juttu, mutta tosiaan sitä tarvittavaakaan ei saa olla mitenkään paljon eikä mihinkään turhaan / joutavaan voi tuhlata yhtään eli kaikki pitää harkita ja laskea todella tarkkaan.

Yllärimenoja varten pitää olla myös jonkinlainen puskuri vaikka hidasta sen säästäminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin. Tonnin kuukausibudjetti riittää kaikkeen mitä tarvitsen. Osaan myös pummata kaikenlaista.

Vierailija
24/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään kun vanhemmat auttavat taloudellisesti, vaikka jäin työttömäksi (poispotkittuna). Jos vanhemmat nukkuvat pois ennen kuin saan töitä niin otan itseni hengiltä, koska se on parempi vaihtoehto kuin kituutella muutamalla satasella kuukaudesta toiseen.

Vierailija
25/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miksi pariskunnat, joilla on siis kahdet tulot, valittaa elämän kallistumisesta. Heillähän on millä mällätä. Sinkku maksaa kaiken yksin, saa olla melko hulppeat tulot jos haluaa saman elintason kuin pariskunnilla.

Vierailija
26/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuli jotenkin tosi paljon helpompi ja kevyempi olo ihan kokonaisvaltaisesti kun vihdoin sain vikan luottoerän maksettua veks ja samaan aikaan olin tehnyt sellaisen muutoksen tapoihini, etten enää edes vaan huvikseen ja aikaa tappaakseen selaillut verkkokauppoja, koska aina sieltä teki jonkun mukamas hyvän alelöydön. Sitten sitä laskua kirosi aina eräpäivänä kun niille rahoille olisi ollut tärkeämpääkin käyttöä vaikka pikkusummista olikin kyse.

Ja mitään ei siltikään puutu vaan tavaraa ja vaatetta on edelleen ihan riittämiin.

Nyt sitten ei tili ole koskaan tyhjä vaan joka kuukausi jää se muutama kymppi, jopa satanen säästöönkin.

Vierailija
27/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miksi pariskunnat, joilla on siis kahdet tulot, valittaa elämän kallistumisesta. Heillähän on millä mällätä. Sinkku maksaa kaiken yksin, saa olla melko hulppeat tulot jos haluaa saman elintason kuin pariskunnilla.

Omakohtaista kokemusta on vain sellaista parisuhteista missä mies mälläsi surutta omat rahansa milloin mihinkin ja sitten oli syömässä mun jääkaapilla. Yksi oli jopa sitä mieltä, että voisi muuttaa mun luo asumaan koska turhaan hän maksaa omaa vuokraansa kun mä joudun joka tapauksessa maksamaan omani niin ei siitä tulisi mulle edes ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
28/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan seurustellut eli olen koko elämäni ollut sinkku. Pärjään ihan hyvin, saan säästöön ja saan laitettua myös sijoituksiin rahaa. 

Palkka bruttona noin 3500e/kk ja nettona 2300e/kk.

Oma pieni asunto minulle on jonka olen kohta maksanut pois ja on oma auto myös. 

Hyvin pärjään kun en laita rahaa turhuuteen eli en käy esim ravintoloissa,baareissa tai yleisötapahtumissa. Päihteitä en käytä. 

Ruokaa kun ostan kaupasta niin en katsele hintoja, tässä voisin säästää mutta ostan kaupasta sitä mistä tykkään.

Ei siis ne suuret tulot vaan ne pienet menot.

M33

Miten sulla on noin iso veroprosentti, itse saan bruttona vähän alle 3500 euroa ja nettona vajaa 2600. Pidätkö tarkoituksella korkeaa veroprosenttia? Minun veronpalautukseni ovat aina vain kymppien luokkaa.

Vierailija
29/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteuttanut menoni tuloihin niin, että pärjään tulojen laskiessa tai hintojen noustessa.

Vierailija
30/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rakentanut itselleni kulisseja joihn minulla ei ole varaa.

Vierailija
31/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta, eikä autoa. 

Vierailija
32/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta on vain sellaista parisuhteista missä mies mälläsi surutta omat rahansa milloin mihinkin ja sitten oli syömässä mun jääkaapilla. Yksi oli jopa sitä mieltä, että voisi muuttaa mun luo asumaan koska turhaan hän maksaa omaa vuokraansa kun mä joudun joka tapauksessa maksamaan omani niin ei siitä tulisi mulle edes ylimääräisiä kuluja.

Se kaatuu naisen niskaan aina maksaa elämisen kulut kun mies on mällännyt omat rahansa harrastuksiin ja alkoholiin, taksimatkoihin. Ei todellakaan ole muuta kuin menoerä, maksat yksin kaikki kulut  ja päälle aikuisen miehen ruuat. Niin ja tietysti ei miehellä ole varaa maksaa velkojaankaan eikä autonsa vakuutusta eikä huoltoa niin ja tietenkin pitäisi saada puolison luotolle kulutuskrääsää kun on tullut saatua maksuhäiriömerkintä. Sitä loputonta kitinää mieheltä kun halutaan kaikkea mutta ei maksaa.

Vierailija
33/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on pätkätyöläinen ja taas työttömänä, niin kai tässä kohtaa pitäisi onnitella itseään kun ei ole avo ta aviopuolisoa tai muutakaan parisuhdekumppania, ei alaikäsiäs lapsia ei minkään muun ikäsiä elätettävänä. Ei autoa sen vakuutuksia tai tai korjaus polttoainekuluja tai muitakaan kuluja maksettavana. Ei asuntolainaa tai vuokraräsetjä kontolla.

akuutteja sairauksia tai muita terveydenhoitomenoja tavanomaista enempää. Joten kai sitä pitäsi olla vain onnellinem että saa olla yksin ja kyetä rakastamaan ja pitämään omasta sinkkuelostaan kun kaikesta saat kiittää tai syyttää vain itseäsi.

Odotan vain, että tähän keskuteluun tulee joku v..n maan, että mene ...n töihin. Tai kannattiko opiskella väärää alaa yliopoistolla ja erehtyä vielä vamistumaan ja luulla nyt liikoja ja mennä vaan töihin s..na.

Mutta onhan se hienoa kun on sinkku, eikä tarvotse ajatella varsinaisesti ketään muuta kuin omaa napaansa. Mutta olsi se silti kiva, jos joku joskus ajattelsi ja vähän välittäsi. - Tai jos joskus saisi välittää ja osoittaa rakkautta toista kohtaan. Nyt sitä kokee elämänsä ihan liia usein arvottomaksi. - Mutta jos työttömyys pitkitttyy, niin tuskin asiaan muutosta tulee.

Vierailija
34/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkut saa anteliaimmat ja monipuolisimmat tuet, joten elintaso on helposti korkeampi kuin pariutuneella. Monet eroaa tästä syystä. Koska käytettävä rahamäärä on suurempi eron jälkeen. Sen verran, että tulee toimeen ja saa perustarpeet tyydytettyä, mihin parina tulot ei riitä.  Parisuhteessa köyhemmällä osapuolella ei ole oikeutta juuri mihinkään tukiin. Ja se elatusvelvolliseksi pakotettukin voi olla matala-ansioinen, jonka henkilökohtaisia velkoja, vastuita, tai taloudellisia sitoumuksia ei huomioida mitenkään.

Vierailija
35/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään kyllä, mutta onhan tämä elämä aika askeettista eikä taida monikaan olla valmis tähän samanlaiseen elämäntapaan jossa ei ole erilaisia suoratoistopalveluita, sovelluksia sille ja tälle eikä tilailla wolttiruokia eikä muutenkaan käydä ulkona syömässä kuin todella harvoin, jos silloinkaan. Enkä läträtä alkoholin kanssa lainkaan eikä todellakaan polta röökiä tai remua festareilla ja kapakoissa. Kodin tekniikkakin on kaukana uusimmasta, mutta en tarvitse seinänkokoista telkkaria enkä pleikkareita sun muita ja tuo +20 vuotta vanha kahvinkeitinkin keittää ihan yhtä hyvän sumpin kuin aina ennenkin. Ainakin vielä.

Eikä mulla ole enää edes autoa, koska se vasta rahareikä onkin vaikka olisikin ihan suht uusi jota ei tarvitse korjaamoilla seisottaa. Kk-tasolla kulut on silti aivan älyttömät vaikka onhan se tietenkin kätevä ja etenkin kun julkiset on mitä on tätä nykyä.

Vierailija
36/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään mainiosti!

Vierailija
37/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkut saa anteliaimmat ja monipuolisimmat tuet, joten elintaso on helposti korkeampi kuin pariutuneella. Monet eroaa tästä syystä. Koska käytettävä rahamäärä on suurempi eron jälkeen. Sen verran, että tulee toimeen ja saa perustarpeet tyydytettyä, mihin parina tulot ei riitä.  Parisuhteessa köyhemmällä osapuolella ei ole oikeutta juuri mihinkään tukiin. Ja se elatusvelvolliseksi pakotettukin voi olla matala-ansioinen, jonka henkilökohtaisia velkoja, vastuita, tai taloudellisia sitoumuksia ei huomioida mitenkään.

Häh. Kerrohan toki mitä tukia sinkut saavat. Mä en työssäkäyvänä sinkkuna ole kyllä saanut koskaan mitään tukia. Lapsiperheloiset sen sijaan nostaa kaikenmaailman tukia. Ilmeisesti tarkoitat työttömiä sinkkuloisia. 

Vierailija
38/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa lähipiirissä pariskunnat, joilla on lapsia, halpa vastike, auto ovat ne, joilla on aina rahat tiukilla. Eivät koskaan käy missään ravintolassa (korkeintaan kerran vuodessa), matkoilla yms. Minä taas sinkku, vuokralla, kuljen julkisissa, minulla on rahaa kaikkeen mitä haluan: voin tilata ruokaa kotiin vaikka joka päivä (vihaan ruoanlaittoa ja kotiruokaa), käyn matkoilla vaikka 3 kertaa vuodessa, voin laittaa rahaa kalliisiin harrastuksiin yms. Viekö sitten heillä lapset tai auto kaikki rahat?

Vierailija
39/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kokopäivätyössä ja teen nyt välillä keikkaa toisessa paikassa. Elän niukasti muuten paitsi auto minulla on. 

Vierailija
40/93 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää sinkku jos on työssäkäyvä. Jos elät tuilla, voi olla vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä